Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další sesuv dálnice D8 je jen otázkou času a místa, varují geologové

Ministerstvo dopravy slibuje, že 10. prosince vyjedou na dálnici D8 auta. Otázka je, na jak dlouho, protože geologové varují, že autostrádu postihne další sesuv. Jen podle nich není jasné, kde a kdy to bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20u54d84o16l29f 61R86u43b28e34š 3289565251364

To se zatím neví kde to bude...

Ale až vznikne další lom, který naruší proudění podzemní vody, bude další sesuv přesně pod ním.

0/0
5.8.2016 12:31

Z70d36e82n49e69k 91Š24i92t87i67n21a 2593458420305

Jen neví kdy a kde.

0/0
21.6.2016 5:55

P90e95t98r 81K14i93e66b55e94l 8104542287382

Děti Země, rok 2005, Výhody tunelové varianty:

1) snižuje objem srážkových vod, které je nutnéizolovat od prostředí výstavbou sedimentačních jímek,

2) vyhýbá se nebezpečnýmsesuvným územím na úbočí Labe v délce několika stovek metrů,

+3/0
20.6.2016 23:38

V14l45a88s63t42i77m83i66l 54W59a61i33c 8550513437357

Nevýhody: Tunel. Tunel na dálnici, chápete? Snížená rychlost, rozhodně větší pravděpodobnost nebezpečí než teoretická možnost sesuvu jednou za uherský rok.

+1/−3
20.6.2016 23:50

P70e85t40r 94K46i28e52b24e61l 8584802747362

..to jsou výhody jen co se týká sesuvu....jinak je jich samozřejmě mnohem více, mmj. by se nemusely stavět jiné dva tunely - Prackovicea Radejčín

0/0
21.6.2016 8:21

T38o30m40á86š 78Z13e34m34á42n74e78k 5870708396716

Jejich délka 300 a 600 m je směšná oproti 3,5 km Kubačce. Vlastně třetina trasy by vedla pod zemí. Byl by to z hlediska dopravy velmi rizikový úsek.

0/−1
21.6.2016 18:34

M52a39r70t68i94n 68H63o14u17b98a 6853881829408

Proč by mel byt tunel rizikový. Tunely v Praze jsou delší. Kolik ar tam za rok stalo nehod?

Kolik nehod se stalo v tunelech na d8 u naklerova?

0/0
21.6.2016 22:13

V81á67c51l54a45v 23S71v82o29b31o26d10a 5596918979

Děti Země v čele s M.Patrikem jsem roky proklínal,že to mermomocí brzdí,ale teď vidím,že měli částečně pravdu a to s tím tunelem Kubačka,který navrhovali a který byl zamítnut.

0/0
21.6.2016 10:06

P69e65t73r 75K22i53e92b62e22l 8214312317302

..do slova a do písmene ;-( http://tunelkubacka.ecn.cz/index.php

0/0
20.6.2016 23:33

M54i96r94o72s51l66a90v 30Š42e73n97k56e52ř30í22k 8693185132694

myslím si, že geologie má má celém průšvihu vinu pouze v tom, že je tam na kopci čedič, který byl těžem v lomech Dobkovičky a Prackovice už dávno před válkou a taky za komunistů až do současnosti,

vytříděný odpad (jemná frakce a jílovitá zemina) se jednoduše sypal na haldu (výsypku) za hranu lomu směrem k Labi, časem to zarostlo, částečně i zrekultivovalo a působilo to jako "rostlý terén", který nějak držel,

když se však provedl zářez pro dálnici (zřejmě bez pořádného geolog. průzkumu) a odlehčila se pata svahu v kombinaci se zvýšenými srážkami nemohlo to dopadnout jinak než sesuvem!

to si nikdo z odborníků nevšiml, že v sesuvu se nejedná o žádnou zeminu, ale o odpad u lomu nápadně šedočerné čedičové barvy,

k tomu všemu zřejmě uplacený autor posudku, který na to nepřímo poukáže, aby v zápětí vše popřel ...

+4/0
20.6.2016 19:28

L93i48b42o33r 72Ž45ů88r76e69k 2553306330248

Zeptám se, ten odpad se tam vzal odkud? Nebyl tam čistě náhodou předtím s tím co se vytěžilo, jen o pár (desítek)metrů vedle? Mimochodem jste geolog? Já jen, jak vážně vás brát...

0/0
20.6.2016 20:55

T67o74m86á55š 79Z59e18m38a58n 3335718184315

"horniny jsou nestabilní do 40 metrů"

Ideální místo na tunel.. to může vymyslet jen žabičkář.

+1/−2
20.6.2016 19:12

L54i10b82o83r 58Ž51ů27r81e88k 2963816610158

Proč? Pokud to dáte hlouběji než 40 metrů, jaký je problém? Povrch se pak může posouvat jak chce.

+1/0
20.6.2016 20:53

T95o81m21á70š 96Z27e15m32a69n 3955508624615

Až na to že než se dostanete pod 40m, tak to tunelu trochu trvá..

A je těžší zpevnit portál tunelu než povrchovou stavbu.

+dlaší náklady které s tunelem souvisí.

+1/−1
20.6.2016 22:27

P78e53t45r 31K39i20e78b72e61l 8154282277382

...až na to, že ten tunel měl jít úplně jinudy, takže do takové hloubky by nemusel...

+1/0
20.6.2016 23:26

P47e43t27r 85K23i80e59b96e48l 8474412417282

z materiálů Dětí Země :

8.Vliv výstavby tunelu a provozu na dálnici vůči dobývacímu prostoru Dobkovičky

Optimalizovaná tunelovávarianta dálnice D8-0805 obsahuje tunel Kubačka délky 3,44 km, který sedobývacímu prostoru Dobkovičky vyhýbá. Navíc tunel se nachází přibližněv nadmořské výšce 300 m n. m., kdežto báze čedičového lomu ve výšce cca360 m n. m. (mezitím je 60 m slínovců). Tedy ani z tohoto důvodu nelzeočekávat zásadní vzájemný negativní vliv ražby tunelu a automobilového provozuv něm a těžby čedičového kamene v lomu Dobkovičky.

0/0
20.6.2016 23:35

P48a48v35e13l 46Ř31a14p14e16k 7942516779285

Automobilová a asfaltová lobby musí s pomocí státní moci inkasovat zisky, i za cenu zničených životů a životního prostředí. Bohužel lidé jsou často tak hloupí, že jim na to skočí, na všechny ty nesmysly o tom, že zavírat se každý den do plechovky a půl směny vydělávat na její pořízení a provoz je znakem svobody, pokroku, blahobytu a úspory času. Je to celé podvod Rv

0/0
20.6.2016 19:02

J18a10r10o76s64l81a33v 62N10o29v19á87k 1456533240

asi byla chyba, že v době, kdy se kradlo ve velkém, se škudlilo a nebylo na tunel a nechtělo se vyhovět tzv. ekoteroristům (pojem, se kterým se neztotožňuji)

+3/−1
20.6.2016 18:14

P23a47v22e27l 82F90o84l74t35á39n 4100232204

"kdy se kradlo ve velkém" – a ono se už přestalo? ani jsem si nevšiml.

0/0
20.6.2016 18:31

J42o94s65e98f 76N23o79v81a42k 5658242776418

Hlavně, že to Ťoťok chce hodit na lom. Tendenční "hrdina".

+4/0
20.6.2016 18:04

M97a39r59e88k 59M32a17r66t91i88n 8229604916520

Zřejmě se řídí heslem Babiše - budu veřejnosti lhát a pokud bude nějaký problém, hodím to na ostatní, jako Babiš na Kalouska. Babišovi to bohužel vychází, uvidíme, jestli to pomůže i Ťokovi ;-D

+1/0
20.6.2016 18:10

T82o69m10á63š 53Z49e37m96á10n51e94k 5180628206586

Lom za to může tak jako tak. Tunel nebyl kvůli lomu, aby se tam mohlo dál těžit.. Lom nebyl navíc řádně odvodněn, takže k sesuvu došlo v důsledku nahromadění vody v lomu.

0/0
20.6.2016 18:15

M98a68r80e28k 53M40a95r25t12i31n 8439314316300

To nebude tak jednoznačné... sami geologové upozorňují, že nic takového se ve studii neprokázalo.

+1/0
20.6.2016 18:18

T44o72m56á93š 52Z79e28m88á25n85e80k 5400568436516

Neprokázalo. Ale zkuste se na to podívat laicky. Hornina s puklinami, které jsou v lomu odhalené, takže jsou zásobené vodou. Nad horninou s puklinami pod lomem vrstva jílu, na té potom zemina. Logicky voda z lomu proteče těmi puklinami do nižších částí svahu, kde ale nemůže ven, protože jí brání ten jíl. Tlačí se na ten jíl zespodu, až ten ztekutí a nastane sesuv. Ve Středohoří k sesuvům dochází právě z těchto důvodů neustále, ale podmínkou je vysoká hladina spodní vody a probíhají většinou pomalu, protože ta voda se nemá jak rychle dostat pod jíl. Pro ten mechanismus byla přítomnost toho lomu stěžejní.

0/0
20.6.2016 18:28

P35a48v73e17l 97F20o69l68t29á95n 4370802484

"Ale zkuste se na to podívat laicky."

Ano, laický pohled je ten nejlepší a nejobjektivnější. :-(

0/0
20.6.2016 18:34

T65o42m31á28š 92Z34e53m57á52n37e44k 5310428236866

A proč ne? Každopádně laický pohled může být nezaujatý na rozdíl od pohledu odborníka, který své tvrzení musí mít bezpečně prokázané a podložené, což není možné třeba díky odstupu času tohoto posudku. A ještě něco. Ve fotogalerii chybí ta zásadní fotka, je to ale vidět na mapách cz. Souvislost s tím lomem neuvidí jenom slepý.

0/0
20.6.2016 18:44

T50o71m19á88š 70Z75e38m23á45n20e61k 5610248756296

Ztekucení půdy nastává při jednom určitém jevu, zkuste hádat, je to iniciace rázovou vlnou.

0/0
20.6.2016 18:50

P22e14t23r 84V67l96a92d56i85m97í90r 23Č89e27r40m93á20k 8693977585404

Jenže lom tam byl dávno před projektem dálnice a geologové dlouho předem varovali a dál!! varují, že se nebezpečí sesuvů na D8 netýká jen této lokality. Dálnice "v zářezu" svou podstatou toto nebezpečí zvyšuje, stejně jako ten lom.

0/0
20.6.2016 18:45

T35o60m51á34š 30Z31e68m66á77n57e34k 5440478246596

S tím zcela souhlasím.

0/0
20.6.2016 18:47

B62o45h29u40s63l72a28v 74K79r57á96l28í35k 2501630139836

Na cyklostezkách se dávají každých pár metrů značky "Cyklisto, sesedni z kola", a osvědčilo se to. Tak by to šlo řešit stejně i na dálnici, že před každým přerušením by byla cedule "Motoristo, vystup z auta".

+1/0
20.6.2016 17:40

P50a67v69e79l 91N63o97v40á25k 5973617634538

Tunel??? mělo se jet z Lovosic na Most, odtud vede super silnice do UL a dále do DC. Z Mostu se mělo jet dále do Němec. Bylo by to naprosto bez problémů, nešlo by se přes rizikové středohoří. Jenže UL chtělo dálnici za každou cenu. Tak ji bude mít. škoda že to budeme platit všichni, jako obvykle....

+2/−3
20.6.2016 17:06

V98a40c63l94a73v 78P15e34r40o64u54t12k54a 6158947794151

nesmysl silnice podle Labe je na tento provoz nepoužitelná.

+1/0
20.6.2016 17:52

A63d92a16m 66H73o67u31b94a64ř 2159148415117

odkdy se jezdi z mostu do usti podle labe ?

+1/0
20.6.2016 18:46

J19i73ř74í 49Z92ý11k53a 9559453391710

akorát, že Bílina nemá obchvat, takže by tam vznikal (už vzniká) takový špunt, že kolony v Praze jsou slabým čajíčkem.

+3/0
20.6.2016 18:01

A28d95a64m 25H73o95u82b91a75ř 2319918945887

i s tim obchvatem by to zrejme vyslo levneji nez tyhle sanace

+1/0
20.6.2016 18:47

V84l77a44s98t89i69m46i14l 24W65a89i14c 8180533617497

Děláte si srandu? Na co by byla dálnice, která by o deset kilometrů vedle kopírovala trasu D7? Dálnici potřebovala ústecko-teplická aglomerace a napojení na Drážďany, ne Most, který nota bene už jednu má.

+1/0
20.6.2016 23:53
Foto

J44a75n 90P74e19l11c58l 9934346224715

A to se vám tak dalo pár chytrých hlav dohromady a není náhodou, že byly z ŘSD ...;-D

+2/0
20.6.2016 17:03

M38a82r49e16k 30H88r96u14b93y 6217832191408

Ti kdo rozhodli o povrchovem reseni namisto tunelu by meli jit okamzite sedet. Tenhle problem byl znamy davno dopredu, jenom odpovedni rozhodli jinak. Takze by logicky meli nest odpovednost, a ne sypat dalsi miliardy do budoucich sesunu.

+2/−1
20.6.2016 16:54

T24o16m38á90š 55Z70e22m56á48n26e84k 5550818936396

Za toto řešení lobboval majitel lomu. Kdyby tam byl tunel, těžit by se tam nesmělo.

0/0
20.6.2016 18:13

J90a52r32o36s61l85a96v 96N93o76v92á10k 1246423760

problém není ani tak lobista, problém, je když se mu příliš naslouchá

+2/0
20.6.2016 18:16

T39o13m60á84š 46Z28e54m87á81n76e72k 5550528366666

Asi se mu naslouchalo z nějakého důvodu. Každopádně odpovědnost tam je.

+1/0
20.6.2016 18:20

P22e89t96r 53K81i67e58b96e21l 8434302387452

..to slyším poprvé. Tunel měl jít úplně jinudy...

0/0
20.6.2016 23:29

T90o41m38á44š 27Z44e64m10á19n63e48k 5510198756586

Bylo to tu někde na diskusi, nikdo to celkem nerozporoval, spíš by si to nikdo nevzal na svědomí, kdyby kvůli těžbě došlo k zavalení tunelu. Tunel měl vést téměř pod lomem.

0/0
21.6.2016 2:46

P80e18t59r 39K84i13e78b48e27l 8564822797282

..neměl. Dokonce v materiálech je, že by se vzájemně neovlivňovaly a že by těžba mohla pokračovat. Na rozdíl od dnešního stavu, kdy se volá po uzavření lomu...(což mě by se líbilo)...

0/0
21.6.2016 8:24

T69o40m55á11š 36Z23e58m46á59n38e89k 5520268136736

Hodinu jsem to studoval na stránkách dodavatele. Původní varianta tunelu byla přímo pod lomem (ano, mezi tím cca 60m slínovce), optimalizovaná varianta pak cca 50m od lomu.

0/0
21.6.2016 18:41

L48i87b77o32r 86Ž50ů46r81e57k 2263596950728

Pěkné to tam mají

https://mapy.cz/zakladni?x=14.0158545&y=50.5626336&z=18&base=ophoto&q=D8

+1/0
20.6.2016 16:52

P84a55v64e97l 74F33o53l18t36á34n 4910712254

nadělaj, troška hlíny...

+1/0
20.6.2016 18:36

R30o89m64a42n 36S21o64u90č70e94k 1692415420459

cajzli věděli vždycky všechno nejlíp

0/0
20.6.2016 16:52

M21a24r95t14i63n 38K13u81č60e62r66a 8979179759482

Čeká se až to někoho zabije? Pak to budou řešit.:-(

0/0
20.6.2016 16:44

Z55d25e61n12ě95k 84K13a54f46k61a 5678342777242

Vydá ministerstvo dopravy nějaký manuál jak se mám zachovat v případě že se ocitnu se svou Fábií 40 m pod povrchem? Předpokládám že musím vypnout motor a nesnažit se opusit vozidlo. Povinná výbava bude zřejmě rozšířena o kyslíkový přístroj, formulář na závěť, baterku, propisku, bibli ... a jak dále? Rv[>-]

+5/0
20.6.2016 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.