- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle soudní znalkyně v oboru dopravních staveb Miloslavy Pošvářové stát o možném riziku věděl, ale podcenil jej při schvalování projektu i při dohledu nad stavbou.: „Lom tam stojí sto let. Byl pojmenovaný jako riziko. Měli se vyslyšet geologové, mělo se to dát do tunelu,“
Cituju člověka, kterej se v tom vyzná a orientuje : Posudek už byl předem udělanej a oni je varovali, že tam je kluzná plocha svahu. Měli tam udělat pilotáž atd. Navíc to jde přes „chráněné ložiskové území“ kde to podle horního zákona nemá co dělat.
Řešení je jasné. Po pár letech tahanic, kdy z miliardové pokuty zbude pár melounů, majitelé lomu přistoupí na přijetí viny, které stát firmě skrytě nahradí nafouknutím cen a objemů zakázek. Hlavní bude, aby vina zmizela z beder státu a konkrétních politiků. A vše to jako vždy zamázne řadový daňový poplatník.
Do lomu natekla voda a ten nebyl řádně odvodněn, je to tedy díky technologické nekázni.
No, Ťok to udělat musel, i když ví, že šanci nemá...
Pokud vím, tak celý sesuv vznikl díky přívalům dešťové vody, kdy lom byl odvodněn pouze jednou trubkou a navíc veškerý lomový odpad byl skladován na okraji svahu. Nevím, proč v článku není uvedena tato zásadní věc.
To bude "kauzička" k popukání, až bude soud rozhodovat o vině provozovatele lomu, který v tomto místě byl desítky let předtím, než nějací političtí korupčníci navrhli, schválili a postavili trasu dálnice D8 přes sesuvné území. Veškeré škody by měli uhradit ti, kteří takto rozhodli. Oni jsou vinni vším okolo D8.
Takže to bude stát statisíce, možná miliony za nekonečné soudní jednání. Ale proč bychom se nesoudili, když nám to daňoví nevolníci zaplatí. Výsledkem bude jen další ostuda ministerstva dopravy.
Na někoho nejlíp soukromou firmu to stát svést musí, když za to stavitelé dálnice můžou sami - což je jednomu úplně jasné na první pohled, když se na ten zářezový úsek dálnice ve velmi strmém svahu podívá.
A pak že stát není mafie..
Lom tam byl před projektem dálnice, tudíž těžko může jeho majitel za to, že když udělali pod sesuvovým polem zářez, tak to sjelo..
Nic méně, tady bych nehledal konkrétního jednoho viníka - (spíš se hledá obětní beránek kam se svede zlost davů) - ale spíš jako kumulaci chyb a nevhodných podmínek.
Dálnici z Prahy do Německa nelze vést nekonečným počtem variant, ale při projektu jste velmi omezení. A tunel v nestabilním kopci také není to pravé ořechové.
To spolu s politickým tlakem na dokončení + tlakem žabičkářů a vyděračů na neotevření, kdy se zastaví veškeré práce do projednání odvolání/rozkladu vede k tomu, že kdo práci před 20 lety začal ji nedokončí a musí přijít někdo jiný kdo začne skoro odznova.
A taková kombinace tlaků prostě vede k více chybám, než by bylo nezbytně nutné při plynulé stavbě.
Ten tunel by byl určitě bezpečnější varianta, než to vést sesuvným územím.
Hlavním viníkem není lom, ale ten, kdo si vynutil dálnici místem, kde neměla co dělat. Když někdo podřízne patu svahu, je logické, že ten svah ujede. Takže pan Ťok a spol ať jsou raději ticho.
Svalovat vinu na někoho jiného je lehké, ovšem přiznat se k tomuto megaprůšvihu, to je těžké, že?
A kudy měla vést?
V Českém středohoří těch možných tras moc není..