Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdružení navrhlo zrušit tramvaje z Mostu do Litvínova, města jsou proti

Část mostecké opozice navrhuje zrušit tramvajovou dopravu mezi Mostem a Litvínovem, která obě města léta spojuje. Rychlodráhu by podle nich mohly nahradit levnější autobusy. Opoziční politici také navrhují, aby se tramvajové kolejiště využilo pro stavbu čtyřproudové silnice mezi městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A56l55e49n96a 17K81ř13e57h85o64t66o90v63á 8637482634570

Já jsem jaksi nepochopila, kde že by ty autobusy jezdily... Totiž když mezi Mostem a Litvínovem nebude tramvaj, tak v obou městech přesto zůstane? A na nádražích obou měst se bude přestupovat z autobusů do tramvaje? Já si totiž neumím představit, že by v obou městech byla tramvajová doprava kompletně nahrazena autobusovou - to by totiž na městských silnicích nebylo k hnutí a už vůbec si neumím představit provoz "ve špičce". ;-(

+2/0
5.5.2016 8:22

V13á19c12l55a64v 70S52v79o12b65o94d76a 5526238779

Sice nejsem z Mostu,ale nahrazovat tramvaje autobusy je pěkná hloupost ! Tramvaj jezdí v pohodě třeba třicet let i víc,kdežto autobus je po deseti letech zralý do šrotu.

+2/0
4.5.2016 23:27

V36i46k44t28o14r 27N75á51r77o79ž76n36ý 3799392148

Vážení diskutující , nechte tuto problematiku řešit odborníkům. Ona každá mince má dvě strany a co se nějakému fandovi do MHD může zdát jako "telecí" nápad , nemusí být zas tak špatným nápadem...

+1/−3
4.5.2016 15:31

J46i48ř62í 59J63o50z29a 3808903840961

Sdružení Mostečané Mostu (dále jen SMM) bylo ve vedení města Mostu několik let a o potřebě investovat do tramvajové trati se ví též několik let a až nyní ( s nástupem nového ředitele) se dozvídáme, že je potřeba investovat několik stovek miliónů korun naráz do její modernizace. Nepochopím, že se neprováděla modernizace postupně a tedy po menších částkách, nemuselo by tedy dojít ad absurdum k tomu investovat najednou 500 miliónů korun.Paradoxem tedy je, že právě SMM může za tento stav samo, neboť není rok, kdy krátí rozpočet Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova (dále jen DPmML), nehodlá investovat do majetku DPmML (investice do nových vozidel - např. nedávno bylo vypsáno výběrové řízení na nákup nových autobusů, to však bylo zrušeno). Město Most neustále požaduje, aby DPmML šetřil, to by bylo ještě v pořádku, ale pokud hrozí rušení spojů či linek asi v pořádku něco není. Chtěl bych podotknout, že počet přepravených osob na počet obyvatel v aglomeraci Most - Litvínov je nejvyšší z celého Ústeckého kraje. Jednoduše řečeno narozdíl od LItvínova se Most staví k MHD macešky až odmítavě a celé to vyznívá, že městu Most je MHD naobtíž, protože stojí z rozpočtu dost peněz. Cena jízdného je docela vysoká. Roční jízdenka mezi Mostem a Litvínovem stojí 6.000 Kč, měsíční pak 625 Kč (dospělý), hodinová přestupní pak 23 Kč. Tak vysoké předplatné jízdné nemá ani Praha, ani Brno, a ani Ostrava. Služby MHD však této ceně však neodpovídají ve srovnání s jinými městy!

+1/−2
4.5.2016 15:31

V27i15k25t17o80r 42N50á88r64o27ž28n30ý 3599402368

Ta tramvajová trať je ve výhradním zájmu města Most ? Já myslel , že vede do Litvínova a tudíž investice do této trati je i o městu Litvínov...

Navíc Most a Litvínov nejsou tak velká města a Unipetrol není na počet zaměstnanců tak velká fabrika , aby vedle sebe existovaly dva systémy hromadné dopravy...tramvaje a vlaky. Prostor pro nějakou dopravní optimalizaci zde nepochybně je.

+1/−1
4.5.2016 15:43

J66i33ř75í 87J43o71z49a 3978293550231

LITVÍNOV DO NÍ INVESTOVAT CHCE!

+1/−1
4.5.2016 15:48

L92u58b36o16š 64P53i43t17í98n 5701355701977

Litvínov do ní investovat chce pouze v případě, že na to dostane peníze z EU.

+1/0
4.5.2016 20:03

J43i84ř90í 74J85o27z28a 3138283370831

A když chceš bejt tak chytrej, tak si přečti strategický plán města Litvínov do roku 2020 a pak piš něco o Litvínovu...

0/−1
4.5.2016 15:49

V95i14k13t51o34r 76N17á95r61o66ž49n90ý 3629572618

Uber na své hysterii kolego. Každý má právo na svůj názor. A síla člověka se pozná dle toho , jak názor se kterým nesouhlasí dokáže či nedokáže akceptovat..

Já nežiji ani v Mostě ani v Litvínově , ale vnímám to tak , že názoru toho politického křídla něco je. Pokud jsou taková města blízko u sebe a uprostřed je velká fabrika , potom si kladu otázku , proč zde již čtyřproudá silnice nebyla dávno postavena. I z hlediska bezpečnosti. Ty kamiony z Unipetrolu nevozí zrovna životu příznivé látky.

A když tam bude čtyřproudová silnice , proč by tam nemohla být autobusová linka. A nejednalo by se o zbytečné mrhání penězi , kdyby vedle sebe existovaly 3 dopravní systémy ? Proč se automaticky bránit autobusům. Ten autobus dokáže zcela určitě obsloužit i místa v Mostě , kam tramvaj nezajede. Takže ve finále by to mohlo nakonec být i o vyšší kvalitě.

+1/−2
4.5.2016 16:19

J74i85ř52í 40J65o41z62a 3778533570801

Snaží se zviditelnit zastupitel města Mostu Luboš Pitín a celá ta rádoby strana Sdružení Mostečané Mostu, napište mu váš názor na e-mail: Lubos.Pitin@mesto-most.cz. Jeho nápad nemá opravdu obdoby!

0/−2
4.5.2016 15:07

M74a21r12t36i20n 74K31u52b20í60k 9497919816323

Všude v civilizovaném světě se tramvajové provozy obnovují, naposledy i v hlavním městě USA, rušit tramvaje navíc v městě zamořeném těžbou uhlí a chemií, rozvrácené krajiny a zbořeného historického města Most, mi připadá absurdní nápad, ale do Mostu přímo zapadá. Opravdu jsem nezažil v poslední době v Evropě rušení tramvají- děje se tak pouze v Rusku a v roce 2009 v polských Glivicích, kde v rušení tramvají má prsty bývalý starosta zaháčkovaný v autobusech přes jeho manželku!! HNUS!;-€

+2/0
4.5.2016 14:47

V63i39k18t40o93r 92N38á27r34o51ž41n60ý 3869712518

Největší boom rušení tramvajových provozů ve městech podobné velikosti jako je Most s Litvínovem dohromady proběhl před desítkami let. Takže v zahraničí už toho k rušení moc není.

+1/−2
4.5.2016 15:50

L43u35b58o92š 53P12i94t92í34n 5561735691197

Největším bezpečnostním rizikem v celém propojení obou měst je právě nevyhovující silnice. Stát (jedná se o silnici I. třídy) se k jejímu zkapacitnění připravuje už několik let, ale vždy se probudí pouze v případě, když v areálu Unipetrolu dojde k havárii, podobně jako v loňském roce. Poslední vzkaz vyslovený na zastupitelstvu ústy poslance Vozky je ten, že to bude trvat dlouho. Nyní se jedná o peníze na projekt, pak se bude projektovat, pak se budou vykupovat pozemky a za 15 let se možná začne i stavět. A náklady? Bude nutné postavit přemostění těsně před Unipetrolem přes drážní těleso.

Vše je o komunikaci a zjišťování možností. Jde o to hledat řešení a ne se zabejčit na svém stanovisku. Autobusová doprava je levnější, variabilnější a dává státu možnost využít pro výstavbu již stávající mostní tělesa na trase. Ekologie je bezesporu jedním z nejdůležitějších faktorů, ale elektřina se v našem regionu vyrábí výhradně ze spalování hnědého uhlí a autobusy nejezdí výhradně na naftu.

Dotace jistě s kdečím pomohou, ale meziměstská doprava je zcela v kompetenci kraje a ten by jí měl u dodavatelů objednávat a dle potřebnosti také dotovat. To se bohužel v našem regionu neděje, protože kraj dotuje jiný druh drážní dopravy mezi Mostem a Litvínovem, dopravu vlakovou (celkem 10 spojů v každém směru ve všední den) a na provoz tramvají nedá ani korunu. Kdy se naposledy a s jakým výsledkem pokusil DPML získat na tento druh dopravy od kraje dotaci? Zatím tuto dopravu platí výhradně města.

V tuto chvíli se skutečně jedná jen o nápad, který stojí za bedlivé prozkoumání a přijetí toho nejlepšího rozhodnutí ze všech úhlů pohledu. Města se na to určitě podívají ekonomicky nejpozději při schvalování vlastních rozpočtů a doufejme, že i Litvínov dostojí zase jednou svým závazkům a nebude nutnou částku pro vyrovnání ztráty za jím objednanou dopravu pro své obyvatele krátit.

+2/−5
4.5.2016 11:44

J47i10ř34í 93J69o18z11a 3118533460591

Připomínáte mi starostu Jirkova!

0/−2
4.5.2016 15:32

J64i51ř56í 85J59o93z59a 3878593100751

Mimochodem bezpečnostním rizikem jste byli v nedávné době i vy, kdy jako město jste selhali na plné čáře, když jste řádně a včas zapoměli INFORMOVAT OBČANY o požáru v chemických závodech!

0/−2
4.5.2016 15:35

L35u90b97o37š 30P67i45t83í83n 5291335281787

My ne. To si pletete strany. Od prosince tam sedi Paparega a Hrvol pod vládou Zelenky. Ale to Vám asi uniklo. No nic. To nevadí. Někdo tu chybu systému udělat musí. Jo a v Litvínově se musíte obrátit na starostku se svymi vedlestarosty.

+1/0
4.5.2016 20:16

L34i27b47o89r 77T69a50j88o88v97s37k11ý 3548197438396

Pane zastupiteli Pitíne, svoji erudici a kompetentnost jste již ukázal jako náměstek primátora. Vy a soudružka Jeníčková jste byli na svých místech těmi pravými odborníky, které naše město potřebovalo.

Autobusová doprava mezi Mostem a Litvínovem je opravdu vynikající nápad. Možná by stačilo, kdybyste se někdy mezi městy projel libovolnou MHD v době střídání směn v Unipetrolu, nebo ráno, když jezdí děti do školy. On už jen výjezd od chemičky na hlavní silnici dnes vyžaduje velkou dávku odvahy.

Tramvaj má jednu "drobnou" výhodu, má svoje vyhrazené drážní těleso a nemusí se proto na provoz na silnici ohlížet.

Váš ekonomický pohled zapomíná na jednu maličkost, oba druhy dopravy vozí lidi, lidi, kteří pracují a platí daně.

Když si váš příspěvek přečtete, možná přijdete na to, že některé argumenty si vzájemně protiřečí, ale to je vám asi jedno, volby se blíží a je potřeba sehnat další ovečky, které vás a vaše hnutí budou volit. Většina z nich již dnes MHD nepoužívá a ti ostatní, co poctivě pracují a MHD potřebují, vás zase nevolí...

+1/−1
4.5.2016 17:54

J95i85ř20í 18J70o74z43a 3948413870431

Mohl jste jeste dodat, ze pan zastupitel Pitin je obzalovan v trestni veci za poskozovani pri sprave ciziho majetku...

0/−1
5.5.2016 11:18

L65u68b61o39š 41P33i77t60í42n 5561685191887

A za posledních 8 let, kdy státní zástupce neví kudy kam, 3x shledán krajským soudem nevinen.

+1/0
5.5.2016 20:54

J59i86ř45í 92J70o36z74a 3588113540861

Zapomel jste na to, ze elektrina se bude vyrabet bez ohledu a to zda trvaj pojede ci nikoliv. Navic musite nakoupit nove autobusy jako nahradu za tramvaj. V siucasne dobe lze ziskat dotace pouze na vozy pohanene elektrinou (elektrobusy, trolejbusy, tramvaje)... na autobus dotaci z EU nedostanete...

0/−1
5.5.2016 11:22

A43l22e19n18a 59K83ř51e57h89o35t84o29v36á 8687952774750

To jste snad ani neměl psát - nebo někoho napadne, že trolejbusy jsou fajn. Nechci se hádat, ale ty jsme tu už dávno zrušily...a bylo jich jen pár tratí. Ale možná si to pletu.;-D

0/0
5.5.2016 11:34

A57l11e82n37a 76K30ř58e83h38o50t34o15v22á 8847632244730

Bedlivé prozkoumání - to rozhodně doporučuji. Najmě pak v návaznosti, co zrušení tramvají udělá v samotném Mostě...;-)

0/0
5.5.2016 13:41
Foto

L95a28d23i69s11l58a15v 20S28t63r74n66a18d 7334731584978

Páni navrhovatelé, mám pocit, že zrovna vy MHD v Litvínově a Mostě nevyužíváte. Takže já jsem zásadně proti.

+5/0
4.5.2016 10:35

V10í10t 70P59r66a91ž60á33k 9319420265526

Pánové ze SSM, pardon, SMM, se asi chtěli inspirovat v Jirkově či někde v dálném Rusku, rušit kapacitní a místně zcela ekologickou tramvajovou dopravu, která je navíc téměř v celé trase nezávislá na provozu na silnicích, to je ryzí diletantství a nechápu, jak to může člověka zdravého rozumu vůbec napadnout. Zejména jde-li o takto nevratný krok.

Mimochodem, ta ilustračka s pražskou pracovní tramvají na mazání trolejového vedení není úplně nejvhodnější...

+7/0
4.5.2016 10:11

M50i30c15h62a71l 77F63r16a56n52z 7763263581662

To je dobře telecí nápad. Vytáhnout dopravu do autobusů, zejména na té přetížené silnici. A ani tím ekonomickým přínosem si jistý nejsem.

Tady se jen někdo snaží zviditelnit za každou cenu... Chybí mi blinkající smajlík

+3/−1
4.5.2016 9:47

J83i26n29d26ř60i56c23h 83Š62k52o23p39e36k 4625451780255

nejde o zviditelnění, cítí ryby jako všimné

+1/−1
4.5.2016 10:39

V88i67k49t23o53r 61N55á61r95o93ž91n53ý 3579932438

Ekonomický přínos může být takový , že narvaný autobus se dokáže zaplatit sám. Narvaná tramvaj nikoliv. Troufnu si říci , že autobusová linka by městy Most a Litvínov zas až tak masivně dotována být nemusela... na rozdíl od tramvaje..

+2/−2
4.5.2016 15:47

J18i35ř75í 17J11o26z64a 3958643650671

Tys tu nikdy asi nebyl co? Jel jsi nekdy nahradi dopravou za tramvaj? Do toho autobusu se na zastavce Zimni stadion ani nedostanes... meles kraviny a vis o Moste, LItvinove a jeji doprave nic... jen hloupe kecas!

+1/−2
4.5.2016 15:53

V61i48k42t51o10r 70N76á36r87o57ž18n53ý 3399642728

A řešení pořízení většího množství velkokapacitních busů je sci-fi ?

+1/0
4.5.2016 16:21

J63i64ř61í 31J40o14z58a 3798303100851

Tys tu nikdy asi nebyl co? Jel jsi nekdy nahradi dopravou za tramvaj? Do toho autobusu se na zastavce Zimni stadion ani nedostanes... meles kraviny a vis o Moste, LItvinove a jeji doprave nic... jen hloupe kecas!

0/−1
4.5.2016 15:53







Najdete na iDNES.cz