Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdružení navrhlo zrušit tramvaje z Mostu do Litvínova, města jsou proti

Část mostecké opozice navrhuje zrušit tramvajovou dopravu mezi Mostem a Litvínovem, která obě města léta spojuje. Rychlodráhu by podle nich mohly nahradit levnější autobusy. Opoziční politici také navrhují, aby se tramvajové kolejiště využilo pro stavbu čtyřproudové silnice mezi městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30l65e39n51a 53K16ř96e95h80o23t44o76v56á 8107702734170

Já jsem jaksi nepochopila, kde že by ty autobusy jezdily... Totiž když mezi Mostem a Litvínovem nebude tramvaj, tak v obou městech přesto zůstane? A na nádražích obou měst se bude přestupovat z autobusů do tramvaje? Já si totiž neumím představit, že by v obou městech byla tramvajová doprava kompletně nahrazena autobusovou - to by totiž na městských silnicích nebylo k hnutí a už vůbec si neumím představit provoz "ve špičce". ;-(

+2/0
5.5.2016 8:22

V15á65c65l73a76v 74S96v16o73b54o59d45a 5896718149

Sice nejsem z Mostu,ale nahrazovat tramvaje autobusy je pěkná hloupost ! Tramvaj jezdí v pohodě třeba třicet let i víc,kdežto autobus je po deseti letech zralý do šrotu.

+2/0
4.5.2016 23:27

V63i89k36t78o32r 41N93á16r88o36ž55n53ý 3549632818

Vážení diskutující , nechte tuto problematiku řešit odborníkům. Ona každá mince má dvě strany a co se nějakému fandovi do MHD může zdát jako "telecí" nápad , nemusí být zas tak špatným nápadem...

+1/−3
4.5.2016 15:31

J78i16ř15í 41J14o33z31a 3608523900421

Sdružení Mostečané Mostu (dále jen SMM) bylo ve vedení města Mostu několik let a o potřebě investovat do tramvajové trati se ví též několik let a až nyní ( s nástupem nového ředitele) se dozvídáme, že je potřeba investovat několik stovek miliónů korun naráz do její modernizace. Nepochopím, že se neprováděla modernizace postupně a tedy po menších částkách, nemuselo by tedy dojít ad absurdum k tomu investovat najednou 500 miliónů korun.Paradoxem tedy je, že právě SMM může za tento stav samo, neboť není rok, kdy krátí rozpočet Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova (dále jen DPmML), nehodlá investovat do majetku DPmML (investice do nových vozidel - např. nedávno bylo vypsáno výběrové řízení na nákup nových autobusů, to však bylo zrušeno). Město Most neustále požaduje, aby DPmML šetřil, to by bylo ještě v pořádku, ale pokud hrozí rušení spojů či linek asi v pořádku něco není. Chtěl bych podotknout, že počet přepravených osob na počet obyvatel v aglomeraci Most - Litvínov je nejvyšší z celého Ústeckého kraje. Jednoduše řečeno narozdíl od LItvínova se Most staví k MHD macešky až odmítavě a celé to vyznívá, že městu Most je MHD naobtíž, protože stojí z rozpočtu dost peněz. Cena jízdného je docela vysoká. Roční jízdenka mezi Mostem a Litvínovem stojí 6.000 Kč, měsíční pak 625 Kč (dospělý), hodinová přestupní pak 23 Kč. Tak vysoké předplatné jízdné nemá ani Praha, ani Brno, a ani Ostrava. Služby MHD však této ceně však neodpovídají ve srovnání s jinými městy!

+1/−2
4.5.2016 15:31

V45i78k61t46o60r 90N51á39r22o66ž73n90ý 3519742218

Ta tramvajová trať je ve výhradním zájmu města Most ? Já myslel , že vede do Litvínova a tudíž investice do této trati je i o městu Litvínov...

Navíc Most a Litvínov nejsou tak velká města a Unipetrol není na počet zaměstnanců tak velká fabrika , aby vedle sebe existovaly dva systémy hromadné dopravy...tramvaje a vlaky. Prostor pro nějakou dopravní optimalizaci zde nepochybně je.

+1/−1
4.5.2016 15:43

J59i75ř47í 31J31o51z51a 3918743530391

LITVÍNOV DO NÍ INVESTOVAT CHCE!

+1/−1
4.5.2016 15:48

L57u66b79o42š 38P82i87t89í95n 5241545511747

Litvínov do ní investovat chce pouze v případě, že na to dostane peníze z EU.

+1/0
4.5.2016 20:03

J63i12ř24í 50J24o15z24a 3638653910731

A když chceš bejt tak chytrej, tak si přečti strategický plán města Litvínov do roku 2020 a pak piš něco o Litvínovu...

0/−1
4.5.2016 15:49

V54i23k31t68o89r 93N86á85r92o31ž43n83ý 3599792378

Uber na své hysterii kolego. Každý má právo na svůj názor. A síla člověka se pozná dle toho , jak názor se kterým nesouhlasí dokáže či nedokáže akceptovat..

Já nežiji ani v Mostě ani v Litvínově , ale vnímám to tak , že názoru toho politického křídla něco je. Pokud jsou taková města blízko u sebe a uprostřed je velká fabrika , potom si kladu otázku , proč zde již čtyřproudá silnice nebyla dávno postavena. I z hlediska bezpečnosti. Ty kamiony z Unipetrolu nevozí zrovna životu příznivé látky.

A když tam bude čtyřproudová silnice , proč by tam nemohla být autobusová linka. A nejednalo by se o zbytečné mrhání penězi , kdyby vedle sebe existovaly 3 dopravní systémy ? Proč se automaticky bránit autobusům. Ten autobus dokáže zcela určitě obsloužit i místa v Mostě , kam tramvaj nezajede. Takže ve finále by to mohlo nakonec být i o vyšší kvalitě.

+1/−2
4.5.2016 16:19

J89i13ř60í 78J96o15z34a 3718663280371

Snaží se zviditelnit zastupitel města Mostu Luboš Pitín a celá ta rádoby strana Sdružení Mostečané Mostu, napište mu váš názor na e-mail: Lubos.Pitin@mesto-most.cz. Jeho nápad nemá opravdu obdoby!

0/−2
4.5.2016 15:07

M11a76r69t38i74n 90K73u16b86í25k 9617289106123

Všude v civilizovaném světě se tramvajové provozy obnovují, naposledy i v hlavním městě USA, rušit tramvaje navíc v městě zamořeném těžbou uhlí a chemií, rozvrácené krajiny a zbořeného historického města Most, mi připadá absurdní nápad, ale do Mostu přímo zapadá. Opravdu jsem nezažil v poslední době v Evropě rušení tramvají- děje se tak pouze v Rusku a v roce 2009 v polských Glivicích, kde v rušení tramvají má prsty bývalý starosta zaháčkovaný v autobusech přes jeho manželku!! HNUS!;-€

+2/0
4.5.2016 14:47

V36i67k58t53o30r 27N64á69r86o24ž20n12ý 3869942688

Největší boom rušení tramvajových provozů ve městech podobné velikosti jako je Most s Litvínovem dohromady proběhl před desítkami let. Takže v zahraničí už toho k rušení moc není.

+1/−2
4.5.2016 15:50

L30u51b63o50š 62P91i19t25í63n 5551515201527

Největším bezpečnostním rizikem v celém propojení obou měst je právě nevyhovující silnice. Stát (jedná se o silnici I. třídy) se k jejímu zkapacitnění připravuje už několik let, ale vždy se probudí pouze v případě, když v areálu Unipetrolu dojde k havárii, podobně jako v loňském roce. Poslední vzkaz vyslovený na zastupitelstvu ústy poslance Vozky je ten, že to bude trvat dlouho. Nyní se jedná o peníze na projekt, pak se bude projektovat, pak se budou vykupovat pozemky a za 15 let se možná začne i stavět. A náklady? Bude nutné postavit přemostění těsně před Unipetrolem přes drážní těleso.

Vše je o komunikaci a zjišťování možností. Jde o to hledat řešení a ne se zabejčit na svém stanovisku. Autobusová doprava je levnější, variabilnější a dává státu možnost využít pro výstavbu již stávající mostní tělesa na trase. Ekologie je bezesporu jedním z nejdůležitějších faktorů, ale elektřina se v našem regionu vyrábí výhradně ze spalování hnědého uhlí a autobusy nejezdí výhradně na naftu.

Dotace jistě s kdečím pomohou, ale meziměstská doprava je zcela v kompetenci kraje a ten by jí měl u dodavatelů objednávat a dle potřebnosti také dotovat. To se bohužel v našem regionu neděje, protože kraj dotuje jiný druh drážní dopravy mezi Mostem a Litvínovem, dopravu vlakovou (celkem 10 spojů v každém směru ve všední den) a na provoz tramvají nedá ani korunu. Kdy se naposledy a s jakým výsledkem pokusil DPML získat na tento druh dopravy od kraje dotaci? Zatím tuto dopravu platí výhradně města.

V tuto chvíli se skutečně jedná jen o nápad, který stojí za bedlivé prozkoumání a přijetí toho nejlepšího rozhodnutí ze všech úhlů pohledu. Města se na to určitě podívají ekonomicky nejpozději při schvalování vlastních rozpočtů a doufejme, že i Litvínov dostojí zase jednou svým závazkům a nebude nutnou částku pro vyrovnání ztráty za jím objednanou dopravu pro své obyvatele krátit.

+2/−5
4.5.2016 11:44

J91i22ř38í 84J60o76z69a 3468753270461

Připomínáte mi starostu Jirkova!

0/−2
4.5.2016 15:32

J11i71ř40í 89J55o28z72a 3138773460661

Mimochodem bezpečnostním rizikem jste byli v nedávné době i vy, kdy jako město jste selhali na plné čáře, když jste řádně a včas zapoměli INFORMOVAT OBČANY o požáru v chemických závodech!

0/−2
4.5.2016 15:35

L72u96b77o47š 19P27i51t93í97n 5781165211777

My ne. To si pletete strany. Od prosince tam sedi Paparega a Hrvol pod vládou Zelenky. Ale to Vám asi uniklo. No nic. To nevadí. Někdo tu chybu systému udělat musí. Jo a v Litvínově se musíte obrátit na starostku se svymi vedlestarosty.

+1/0
4.5.2016 20:16

L73i84b35o51r 20T35a31j54o33v27s48k89ý 3618287698456

Pane zastupiteli Pitíne, svoji erudici a kompetentnost jste již ukázal jako náměstek primátora. Vy a soudružka Jeníčková jste byli na svých místech těmi pravými odborníky, které naše město potřebovalo.

Autobusová doprava mezi Mostem a Litvínovem je opravdu vynikající nápad. Možná by stačilo, kdybyste se někdy mezi městy projel libovolnou MHD v době střídání směn v Unipetrolu, nebo ráno, když jezdí děti do školy. On už jen výjezd od chemičky na hlavní silnici dnes vyžaduje velkou dávku odvahy.

Tramvaj má jednu "drobnou" výhodu, má svoje vyhrazené drážní těleso a nemusí se proto na provoz na silnici ohlížet.

Váš ekonomický pohled zapomíná na jednu maličkost, oba druhy dopravy vozí lidi, lidi, kteří pracují a platí daně.

Když si váš příspěvek přečtete, možná přijdete na to, že některé argumenty si vzájemně protiřečí, ale to je vám asi jedno, volby se blíží a je potřeba sehnat další ovečky, které vás a vaše hnutí budou volit. Většina z nich již dnes MHD nepoužívá a ti ostatní, co poctivě pracují a MHD potřebují, vás zase nevolí...

+1/−1
4.5.2016 17:54

J82i47ř41í 15J35o48z40a 3168233670521

Mohl jste jeste dodat, ze pan zastupitel Pitin je obzalovan v trestni veci za poskozovani pri sprave ciziho majetku...

0/−1
5.5.2016 11:18

L94u80b29o66š 93P60i62t26í70n 5911305921527

A za posledních 8 let, kdy státní zástupce neví kudy kam, 3x shledán krajským soudem nevinen.

+1/0
5.5.2016 20:54

J25i22ř48í 79J38o56z56a 3978813570251

Zapomel jste na to, ze elektrina se bude vyrabet bez ohledu a to zda trvaj pojede ci nikoliv. Navic musite nakoupit nove autobusy jako nahradu za tramvaj. V siucasne dobe lze ziskat dotace pouze na vozy pohanene elektrinou (elektrobusy, trolejbusy, tramvaje)... na autobus dotaci z EU nedostanete...

0/−1
5.5.2016 11:22

A40l74e15n51a 34K53ř29e38h52o81t36o72v14á 8597532394980

To jste snad ani neměl psát - nebo někoho napadne, že trolejbusy jsou fajn. Nechci se hádat, ale ty jsme tu už dávno zrušily...a bylo jich jen pár tratí. Ale možná si to pletu.;-D

0/0
5.5.2016 11:34

A12l97e53n61a 54K87ř89e23h98o60t76o65v20á 8537222324130

Bedlivé prozkoumání - to rozhodně doporučuji. Najmě pak v návaznosti, co zrušení tramvají udělá v samotném Mostě...;-)

0/0
5.5.2016 13:41
Foto

L36a29d54i20s90l26a72v 91S50t69r88n48a44d 7304831274568

Páni navrhovatelé, mám pocit, že zrovna vy MHD v Litvínově a Mostě nevyužíváte. Takže já jsem zásadně proti.

+5/0
4.5.2016 10:35

V95í82t 14P62r85a86ž25á38k 9349920515716

Pánové ze SSM, pardon, SMM, se asi chtěli inspirovat v Jirkově či někde v dálném Rusku, rušit kapacitní a místně zcela ekologickou tramvajovou dopravu, která je navíc téměř v celé trase nezávislá na provozu na silnicích, to je ryzí diletantství a nechápu, jak to může člověka zdravého rozumu vůbec napadnout. Zejména jde-li o takto nevratný krok.

Mimochodem, ta ilustračka s pražskou pracovní tramvají na mazání trolejového vedení není úplně nejvhodnější...

+7/0
4.5.2016 10:11

M38i23c49h10a32l 34F83r88a21n80z 7803683131272

To je dobře telecí nápad. Vytáhnout dopravu do autobusů, zejména na té přetížené silnici. A ani tím ekonomickým přínosem si jistý nejsem.

Tady se jen někdo snaží zviditelnit za každou cenu... Chybí mi blinkající smajlík

+3/−1
4.5.2016 9:47

J11i73n64d40ř91i47c63h 57Š38k28o50p50e41k 4395801650335

nejde o zviditelnění, cítí ryby jako všimné

+1/−1
4.5.2016 10:39

V30i29k18t41o74r 97N43á96r58o43ž67n83ý 3119332938

Ekonomický přínos může být takový , že narvaný autobus se dokáže zaplatit sám. Narvaná tramvaj nikoliv. Troufnu si říci , že autobusová linka by městy Most a Litvínov zas až tak masivně dotována být nemusela... na rozdíl od tramvaje..

+2/−2
4.5.2016 15:47

J81i68ř24í 64J69o62z58a 3348773800831

Tys tu nikdy asi nebyl co? Jel jsi nekdy nahradi dopravou za tramvaj? Do toho autobusu se na zastavce Zimni stadion ani nedostanes... meles kraviny a vis o Moste, LItvinove a jeji doprave nic... jen hloupe kecas!

+1/−2
4.5.2016 15:53

V31i59k81t92o54r 17N54á57r59o48ž93n85ý 3359742318

A řešení pořízení většího množství velkokapacitních busů je sci-fi ?

+1/0
4.5.2016 16:21

J42i42ř14í 95J72o37z94a 3558673720251

Tys tu nikdy asi nebyl co? Jel jsi nekdy nahradi dopravou za tramvaj? Do toho autobusu se na zastavce Zimni stadion ani nedostanes... meles kraviny a vis o Moste, LItvinove a jeji doprave nic... jen hloupe kecas!

0/−1
4.5.2016 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.