Diskuze

Chomutov zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů

Chomutovský magistrát zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů a nahradí je autobusy na plyn. Město má sice společně se sousedním Jirkovem nejmladší trakční vedení v Česku, staré vozy ale dosluhují a jejich provoz je nákladnější než u autobusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výhodou trolejbusů jsou kladné externality. Především čistější ovzduší a tedy zdravější obyvatelstvo.

0 0
možnosti

P81e95t55r 77A43n91g93e68r

16. 1. 2016 18:15

A celá investice do trolejbusové dopravy půjde do kytek. Kdopak z radních si na tom asi namastil kapsu?;-D Až zdraží plyn, mohou radní začít s přípravou na stavbu metra.;-D

0 0
možnosti

Jak už tu bylo zmíněno víckrát - ani při nejlepší vůli a dotacích nebude trolejbus nikdy levnější, ale svému provozovateli (a hlavně cestujícím, o těch to přece je) nabídne mnohem více - tichý a úsporný provoz, plynulé rozjezdy a brzdění (absence řazení) a často i celkově pohodlnější jízdu a uspořádání interiéru.

Problém je ale taky samozřejmě v samotné koncepci MHD ChaJ, když páteřní linky jezdí v pracovní dny po 30min a o víkendu po 60min (!!), navíc s všemožnými změnami trasování, není se čemu divit, že tím nikdo nejezdí. Pokud by se intervaly zmenšily alespoň na polovinu, nevěřím tomu že by provozní náklady na vypravení jednoho spoje byly o mnoho vyšší než u autobusu (ne-li dokonce nižší). Navíc by to určitě bylo pro cestující mnohem přívětivější a atraktivnější než nekonečné čekání na další spoje.

Jenže o tomhle samozřejmě obvykle rozhodují jiní lidé, než cestující nebo dopravní experti, proto to pak takhle dopadá. Ale ještě nezoufejme, třeba na to v Chomutově taky přijdou. Ani v takových Českých Budějovicích to trolejbusy neměly lehké a byly několikrát zrušeny, ale nakonec se vrátily, protože si na ně cestující zvykli a autobusy se neosvědčily.

2 0
možnosti

Trolejbusy (provozované tak jako snad všude na světě kromě Chomutova) mají zpravidla oproti autobusům určité fixní náklady (trolejové vedení) a nižší variabilní náklady (spotřeba, odpisy vozidla), nemluvě o tichém provozu, vyšším výkonu, nižších emisích (ano, i v případě uhelných elektráren) a dalších výhodách zejména v kopcovitém terénu - v opačném případě by tento druh vozidla nikdy nevznikl. Dále v tomto řetězci následují zpravidla tramvaje a metro. Pokud toto v Chomutově neplatí, pak se tam děje cosi divného.

1 0
možnosti

J24i23ř89í 90J69o69z51a

16. 1. 2016 9:41

Měsíční kupon stojí 530,- Kč. Ani ne roční (platí 360 dní) stojí 5.565,- Kč. Pokud nemáte čipovou kartou stojí nepřestupní jízdenka 20,- Kč! Přestupní jízdenku bez čipové karty nekoupíte. Prostě není. Za ty peníze co město resp. Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova po cestujících chce je servis potažmo nabídka služeb děsná. Za páteř sítě lze považovat trolejbusovou síť, jenže na trolejbusových linkách je interval ve špičkách pracovních dní 30 minut, mimo špičku a celodenně o víkendu 60 minut! Trolejbusové linky a jejich intervaly: linka 40: ve špičce 30 minut, mimo špičku a celodenně o víkendech: 60 minut. Linka 41: ve špičce 30 minut, mimo špičku a celodenně o víkendech: 60 minut. Linka 50: jezdí jen ve špičkách prac. dní v intervalu 60 minut. Linka 51 jezdí jen ve špičkách prac. dní v intervalu 60 minut. Linka 52: jezdí v pracovní dny celodenně v intervalu 60 minut, o víkendech ráno a dopoledne v intervalu 60 minut, odpoledne o víkendech pak v intervalu 120 minut! Linka 53 jezdí v prac. dny celodenně v intervalu 60 minut, o víkendech ráno a dopoledne v intrvalu 60 minut a odpoledne o víkendech v intervalu 120 minut!

Linky č. 40 a 41 jezdí jen na území města Chomutov. Linky 50, 51, 52 a 53 jezdí mezi Chomutovem a Jirkovem.

Další absolutní hloupostí chomutovské MHD je, že k železniční stanici Chomutov vůbec MHD nejezdí. Nejbližší zastávkou MHD od žel. st. je Chomutov, aut. nádr., resp. Lipská I.vzdálená od žel. st. asi 1 km! Avšak žel. st. Chomutov město je napojeno na sit MHD (autobusová linka 6 a trolejbusová linka 41). Jenže linka 6 jezdí jen 2x denně a linka 41 ve špičce po 30 minutách a mimo ni a celodenně o víkendu po 60 minutách... děsné! Takže kdo by pak jezdil MHD po Chomutově, jen ten kdo nemá auto a tedy jinou možnost. Celkově tím chci říct, že za celou situaci je vino město (magistrát) Chomutov a Dopravní podnik Chomutova a Jirkova.. nedokáží uspořád systém MHD tak, aby byl kvalitní a přínosný pro všechny, jak pro své občany, tak případné turisty

4 0
možnosti

Patrně v Chomutově vládne pohrobek jednoho pražského ředitele dopravního podniku, který zlikvidoval v roce 1972 trolejbusy v Praze na Strahov . Je zajímavé, že v jiných městech trolejbusy prosperují a v "Komotau" nikoli. Jak je možné, že před pouhými 20 lety to se slávou otevírali jako příspěvek k čistotě hnědouhelné pánve a nyní to ruší. Asi za vším stojí nějaké lobby. ústecký kraj také zlikvidoval nejvíce železničních tratí, že si tam neobjednal vlaky. A je úplně ;-Ojedno zda tam vládlo ODS nebo KSČM či ČSSD.

3 0
možnosti

V97í87t 47P94r83a15ž65á61k

15. 1. 2016 11:23

Ono se to těžko říká přesně. U trolejbusu platí, že čím je jeho provoz na dané trati častější, tím levnější jednotlivé spoje ve výsledku jsou. Čím vytíženější trať, tím lepší ekonomičnost provozu. Nedá se však plošně operovat s nějakým číslem tak, jako to jde u autobusů. Tudíž demagog si umně dokáže vytáhnout v podstatě libovolné číslo dle toho, které se mu hodí. Každopádně problém ChaJ je v tom, že doprava nenabízí, byť je to nabíledni, páteřní trolejbusovou síť a k tomu doplňkovou autobusovou, ale jakousi podivnou změť spojů jezdících odkudkoliv a kamkoliv, ale povětšinou systémem náhodných výstřelů. Trend je však zcela jinde - pravidelná, častá páteřní doprava (pod jedním číslem) a doplňující síť - a aby bylo vše dobře zapamatovatelné. Leč to by se muselo chtít. Mimochodem, když jsme u chtění, stačí pořizovat trolejbusy s bateriemi nebo dieselagregátem a obsloužíme rázem pomocí trolejbusů i krátké závleky, kde se nevyplatí budovat trolejové vedení. Ale opět jsme u chtění a přemýšlení.

5 0
možnosti

V86í55t 55P35r75a22ž71á93k

15. 1. 2016 11:24

Toto jest reakce na Miroslava Šimka, nějak se mi to nezdařilo.

1 0
možnosti

Z finančních důvodů byly zrušeny trolejbusy v Praze už dávno. Navíc tehdy byla nafta pro DP za korunu. Taktéž pro ty, co s ní topili. 90 hal.

1 2
možnosti

V32í53t 94P38r76a59ž32á41k

15. 1. 2016 10:25

Je to úplně typický proces. Chomutov soustavně prasil linkové vedení, hnal lidi z MHD, do trolejbusů investoval minimálně, aby nakonec mohl řvát, že se to nevyplatí. A opět za tím (jakoby náhodou) stojí CNG. Trolejbus může být levnější, stačí jej umět dobře provozovat, trolejbus má na místě, tedy ve městě, kde na tom záleží nejvíce, skutečně nulové emise, je tišší (poslechněte si moderní CNG motory, to je děs), má větší životnost, lepší trakční charakteristiku, navíc přijedu-li do města s trolejbusovým systémem, na první pohled vidím, že zde něco bude jezdit, což je přínos sice neměřitelný, ale na příkladu třeba Mariánských Lázní a Chebu velice funkční. Leč z vyhlášení zastupitelů mám pocit, že je již rozhodnuto a jen se zdůvodňuje. Takže místo pár nových trolejbusů se bude kupovat kompletní počet nových autobusů, bude se budovat infrastruktura a hlavně se zruší něco, co už nikdy nepůjde obnovit. Skvělé. A zrovna v době, kdy se vyspělá města k trolejbusům a tramvajím draze vrací. Chomutov je na skvělé cestě stát se totální řití. Rv

5 0
možnosti

Přesně, trolejbus má mnohem delší životnost, klidně 30 let. Akorát by chtělo dát čísla, kolik stojí údržba trakce. Vždy se tvrdilo, že trolejbus je ekonomičtější.

2 0
možnosti

V Hradci Králové jsme za trolejbusy určitě rádi, ticho a čistota. :-)

1 0
možnosti