Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát obnoví železnici zničenou sesuvem na D8, zvažuje i přemostění

Ministerstvo dopravy začalo připravovat opravu železniční trati 097 přes České středohoří, kterou v červnu 2013 zničil sesuv na stavbě dálnice D8. Až dosud ministerstvo tvrdilo, že obnova asi 200 metrů dlouhého úseku železnice u Dobkoviček na Litoměřicku není na pořadu dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a48r87e97k 34M58a40r38t23i17n 8239954886840

No vida, sláva. Tak přeci jen Ťok pod nátlakem obrátil R^

+1/0
20.11.2015 20:58

R61a76d92e87k 51J34a63n48a26t64a 9405456584102

Spíš se blíží krajské volby. A protože se do voleb stejně nemá začít stavět, tak teď mohou říkat co chtějí ...

0/0
21.11.2015 11:57

P81a47v76e38l 27H35l83a19v23s67a 4759164699618

Ač fanda železnice, tady to ekonomicky nevychází ani omylem. Počet přepravovaných lidí vs. náklady, nevím nevím.

0/−6
20.11.2015 17:49

K45a10r98e72l 97P39o84d30h22o24r85s11k54y 3205313322675

To i takova Blanka, kdyby se tam za prujezd platilo myto 100kc, tak to ma navratnost 20 let a vice. Neni to jen o ekonomice...

+1/0
20.11.2015 21:39

L87a98d40i55s75l40a83v 77H62r10ů51z62a 8341226440636

Ten výpočet jsem po vás nekontroloval, ale i kdyby to tak bylo, 20 let vám u dopravní stavby přijde hodně? 8-o Na 20 let se dopravní stavby navrhují. Takže pokud je to pravda, tak to naopak o ekonomice docela je. Kdyby nebylo, těžko by mohly fungovat PPP projekty, že.

0/0
21.11.2015 17:06

J12o12s25e65f 66J47ů29z25a 1618348613527

Sesuv měl viníka, bylo by na místě, kdyby opravu zaplatila ona firma.

+2/0
20.11.2015 21:48

P25e80t73r 86N90o10v86o16t39n15y 1691690241

Nebo stát, ktery prosadil trasování D8 tudy.

+1/−1
20.11.2015 23:20

L93a44d38i42s66l86a12v 50H47r52ů18z16a 8661106500796

Jak souvisí sesuv s D8, tedy nějak jinak, než tím, že tam zrovna ta dálnice vede?

0/0
21.11.2015 17:07

R25a93d50e77k 41J61a81n36a64t71a 9345346374342

Tím, že ta dálnice, resp. zářez, který byl kvili ní vybudován, narušil stabilitu svahu.

Právě nebezpečím sesuvů argumentovali zastánci tunelové varianty. Ministerstvo řeklo ne - prý by byl tunel dražší. No tak teď to vede horem a je to dražší než tunel.

+2/−1
21.11.2015 19:03

L95a41d54i50s71l12a89v 81H94r47ů59z11a 8771376650806

Docela by bylo pěkné, kdybyste pro toto vaše tvrzení měl nějaký důkaz. To ale asi chci moc, protože je to spíš vaše přání, než rozumná úvaha. Viníkem sesuvu je špatně odvodněný lom. To s tím levnějším tunelem je nesmysl, i kdybych do toho nezapočítal provoz tunelu.

0/−1
21.11.2015 19:49

V34í98t 46M36r23h21a28l 1915819423620

Pane Hrůza, to, že je ve vině i kamenolom, víme, ovšem tou hlavní příčinou je ten zářez, lépe podříznutí paty svahu. Kdyby jste byl někdy na místě sesuvu a ještě před tím, než se to sesulo, počítám, že by jste změnil názor.

0/0
21.11.2015 21:41

R12a77d93e62k 76J22a22n56a75t60a 9255376474882

Ono i selským rozumem, když je tam ta trať i ten lom přes 100 let a sesuv nastane, zrovna když se staví dálnice, tak je jasné, že ta stavba dálnice na to vliv má.

0/0
21.11.2015 22:03

L43a98d13i27s40l82a54v 70H82r47ů34z86a 8111216840236

Ach jo, alespoň jste tím ale nechtěně přiznal, že o tom nic nevíte.

Už jsem vám psal, že bylo špatně udělané odvodnění u lomu - nově, takže jestli tam byla předtím trať 100 let, je úplně jedno.

0/0
21.11.2015 22:22

L62a67d39i49s87l14a10v 83H81r87ů64z80a 8881306180706

Tak ještě jednou, máte nějaký důkaz, že je vaše tvrzení pravdivé, a nikoliv pouze to, že vám to pasuje do vaší ideologie?

0/0
21.11.2015 22:03

V97í47t 79M21r25h73a51l 1585179413930

Pane Hrůza, s Vámi se diskutovat rozumně nedá, ono je opravdu dobré občas použít selský rozum, jak píše pan Janata. 

Čím dál víc se nemůžu zbavit dojmu, že jste na místě sesuvu nikdy nebyl, jinak by jste tak zatrvzele nestál za svým mylným názorem a důkaz by jste měl. 

Takže jedná dobrá rada, zajděte na místo sesuvu, aby jste viděl důkaz na vlastní oči.

0/0
21.11.2015 22:19

L56a37d88i21s11l70a62v 96H57r97ů96z11a 8381976280456

Jestli vypadá selský rozum jako poslední příspěvek pana Janaty, tak jsem rád, že ho nepoužívám. A pořád čekám na nějaký ten odkaz. A vaši návštěvu na místě (předpokládám, že v roli novináře či nějakého environmentalisty) za důkaz neberu - rád bych názor odborníka, nikoliv sedláka.

0/0
21.11.2015 22:25

V51í28t 72M80r62h38a63l 1885629403720

Ani novinář, či to druhé, jako domácí člověk, který tu žije už pěknou řádku led (od narození), sesuv není moc daleko od mého bydliště. 

Nevím, co máte proti sedlákům, Váš komentář vyzněl tak, jako by jste sedláky opovrhoval.

0/0
21.11.2015 22:30

L96a88d25i80s41l56a20v 53H56r91ů75z62a 8191366320606

Vůbec ne! Opovrhuji pouze takovými sedláky, kteří se snaží fušovat do řemesla hydrogeologům.

A už vím, jste fanda vláčků, podobně jako pan Janata. Proč ne, já zase fanda silnic. Akorát nevím, proč bychom spolu měli vést spory, přijde mi to asi podobně logické, jako rozepře mezi Prahou a Brnem. :-)

0/0
21.11.2015 22:39

V72í11t 46M50r23h95a37l 1105409443590

Sem též toho názoru, proč vést spory, je to zbytečné, každý fandí něčemu jinému. 

Já nepopírám to, že jednou z hlavních příčin sesuvu je lom a jeho mizerné odvodnění, ovšem kdyby nedošlo ke stavbě dálnice, nejspíš by se to nesesunulo, ale vyloučené to není. 

Jinak Praha i Brno jsou hezké města ;-).

+1/0
21.11.2015 22:43

V40á27c73l10a57v 70S96v64o18b41o27d65a 5536278549

Kdyby se všechno mělo přepočítat na "efektivitu",přísně ekonomicky,tak by se muselo zrušit hodně prospěšných věcí. Prostě takto pouze přísně ekonomicky uvažovat je zcestné.

+1/0
21.11.2015 10:09
Foto

M71i52l74o64s62l53a40v 77Z89í86t26k88a 8590114607250

Dobrá zpráva. Pro ty co argumentují cenou, je potřeba zopakovat, že trať byla poškozena násilně a někdo za ten stav může. Trať byla na svém místě přes 100 let a mohla být dalších s minimálními náklady na údržbu, kdyby nedošlo k sesuvu.

+12/0
20.11.2015 15:02

V50í96t 95M78r35h81a90l 1275919223710

Sláva, to je alespoň pro mě jedna z nejlepších zpráv, kterou v poslední dobu čtu. 

Ten most je to nejlepší řešení, kdo byl na místě sesuvu, určitě potvrdí.

+11/0
20.11.2015 12:53

O24t29a 55B45a91r32t68o34s 5848347747804

Velice dobře! Každý kus železniční trati, i té nejzapadlejší, je věc nesmírné civilizační hodnoty a měli bychom dělat všechno pro to, aby železniční tratě nezanikaly, i když je to často velice obtížné, viděno čistě tržní optikou a měřeno okamžitými výnosy.

+15/0
20.11.2015 12:45

M15i10c49h82a22l 41M80a47l63ý 5562254759673

Jakože lokálka odnikud donikam za 200 mega? Za ty prachy jim tam může 200 let jezdit co hodinu autobus...

+1/−9
20.11.2015 14:37

K57a48r29e89l 60P56o71d50h81o25r57s44k51y 3345653902755

Ta trat sice je pres prdelky, ale Lovosice - Teplice bych rozhodne nenazval odnikud donikam. Do obou mest se jezdi za praci, je to docela turisticky atraktivni kraj, takze to je celkem rovnomerne vytizene...

+3/0
20.11.2015 21:34

R75a90d74e26k 90J77a84n97a78t85a 9215736174662

Za prvá autobus na 200 let by byl dražší než si myslíte. Za druhé, těmi autobusy by jezdilo mnohem méně lidí než vlaky. Středohoří je turistická oblast. Prostě lidi to mají tak, že na výlet buď vlak nebo auto.

0/0
21.11.2015 11:42

M13a78r76t43i83n 48Š43p33á76d 4132399321836

Skvělá zpráva. Trať je velmi pěkná, má historickou hodnotu, je součástí širší sítě a má vysoký turistický potenciál.

+12/0
20.11.2015 12:13

J91a48n 69F17i24a56l86a 7794347115519

Má i strategický význam při rozvodnění Labe.

+7/0
20.11.2015 12:16

M65a69r43t90i81n 70H59o76u73b58a 6543651749898

Jakovja jsem tad, ze se bude obnovovat.

Ale ten strategicky význam při rozvodnění Labe fakt nechápu. Vysvetlete mi to prosím.

0/0
20.11.2015 13:13

P81e51t41r 52F23e70i85g67l 5928923590182

Taky jsem nepobral...dole u vody je trať tak vysoko nad vodou, že pokud by došlo k jejímu zatopení, tak Litoměřice už více-méně nejsou a Lovosice to samé...Ústí by bylo komplet centrum pod vodou...

+2/0
20.11.2015 13:14

V78l96a26d30i85m78í76r 35N77o23v15á52k 3502164536611

Voda nemusí vystoupat až přímo na trať,ale může ji v několika místech podemlít,a to i na dlouhém traťovém úseku.

Ovšem,přidávám se,vynikající zpráva po dlouhé době,a ano,železnice by se neměly rušit,naopak obnovovat,anžto budoucnost je nejistá a tirákům jednou také dojde dech,třeba starší a střední generace šoférů toho už má plné zuby,odluka od rodiny,nevyspání,přepadání,rozvody,nejistota,čekání,buzerování od policie a mladá generace je tak zpohodlnělá,že akovou práci nevezme.

+1/0
20.11.2015 13:46

M57a35r46t82i94n 26H41o15u54b37a 6203401649978

i kdyby labe strhlo celou trat Lovosice-UL, tak tato pres stredohori ji nemuze nahodou nahradit, ani malinko zastoupit.

0/0
20.11.2015 14:21

V76l50a41d73i90m62í59r 53N71o74v87á48k 3222674456881

Pravda,ta trať nemá el.trakci,je tam i velké stoupání,ovšem to nezanamená,že by dva diesely nevytlačily alespoň dva vagony.

+2/0
20.11.2015 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.