Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát obnoví železnici zničenou sesuvem na D8, zvažuje i přemostění

Ministerstvo dopravy začalo připravovat opravu železniční trati 097 přes České středohoří, kterou v červnu 2013 zničil sesuv na stavbě dálnice D8. Až dosud ministerstvo tvrdilo, že obnova asi 200 metrů dlouhého úseku železnice u Dobkoviček na Litoměřicku není na pořadu dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a25r65e80k 57M74a26r65t35i39n 8449314616140

No vida, sláva. Tak přeci jen Ťok pod nátlakem obrátil R^

+1/0
20.11.2015 20:58

R57a18d34e53k 27J84a98n77a19t79a 9435696674402

Spíš se blíží krajské volby. A protože se do voleb stejně nemá začít stavět, tak teď mohou říkat co chtějí ...

0/0
21.11.2015 11:57

P57a58v87e38l 71H65l39a58v41s12a 4519554789468

Ač fanda železnice, tady to ekonomicky nevychází ani omylem. Počet přepravovaných lidí vs. náklady, nevím nevím.

0/−6
20.11.2015 17:49

K69a66r84e49l 28P98o83d65h36o80r94s71k71y 3255153842465

To i takova Blanka, kdyby se tam za prujezd platilo myto 100kc, tak to ma navratnost 20 let a vice. Neni to jen o ekonomice...

+1/0
20.11.2015 21:39

L87a16d85i18s75l50a15v 59H94r74ů97z75a 8311116700156

Ten výpočet jsem po vás nekontroloval, ale i kdyby to tak bylo, 20 let vám u dopravní stavby přijde hodně? 8-o Na 20 let se dopravní stavby navrhují. Takže pokud je to pravda, tak to naopak o ekonomice docela je. Kdyby nebylo, těžko by mohly fungovat PPP projekty, že.

0/0
21.11.2015 17:06

J62o17s52e93f 93J50ů67z56a 1908328173437

Sesuv měl viníka, bylo by na místě, kdyby opravu zaplatila ona firma.

+2/0
20.11.2015 21:48

P98e93t23r 53N56o65v62o49t92n38y 1931260791

Nebo stát, ktery prosadil trasování D8 tudy.

+1/−1
20.11.2015 23:20

L88a32d34i84s89l14a78v 33H65r19ů18z62a 8901526460486

Jak souvisí sesuv s D8, tedy nějak jinak, než tím, že tam zrovna ta dálnice vede?

0/0
21.11.2015 17:07

R38a26d53e42k 71J60a11n60a54t29a 9655476314222

Tím, že ta dálnice, resp. zářez, který byl kvili ní vybudován, narušil stabilitu svahu.

Právě nebezpečím sesuvů argumentovali zastánci tunelové varianty. Ministerstvo řeklo ne - prý by byl tunel dražší. No tak teď to vede horem a je to dražší než tunel.

+2/−1
21.11.2015 19:03

L33a23d36i24s14l27a42v 70H11r27ů38z19a 8421836150896

Docela by bylo pěkné, kdybyste pro toto vaše tvrzení měl nějaký důkaz. To ale asi chci moc, protože je to spíš vaše přání, než rozumná úvaha. Viníkem sesuvu je špatně odvodněný lom. To s tím levnějším tunelem je nesmysl, i kdybych do toho nezapočítal provoz tunelu.

0/−1
21.11.2015 19:49

V64í23t 26M10r63h21a50l 1825179373310

Pane Hrůza, to, že je ve vině i kamenolom, víme, ovšem tou hlavní příčinou je ten zářez, lépe podříznutí paty svahu. Kdyby jste byl někdy na místě sesuvu a ještě před tím, než se to sesulo, počítám, že by jste změnil názor.

0/0
21.11.2015 21:41

R40a69d48e40k 12J53a84n93a35t75a 9475286154672

Ono i selským rozumem, když je tam ta trať i ten lom přes 100 let a sesuv nastane, zrovna když se staví dálnice, tak je jasné, že ta stavba dálnice na to vliv má.

0/0
21.11.2015 22:03

L24a35d14i62s28l26a55v 63H63r51ů31z30a 8581226710526

Ach jo, alespoň jste tím ale nechtěně přiznal, že o tom nic nevíte.

Už jsem vám psal, že bylo špatně udělané odvodnění u lomu - nově, takže jestli tam byla předtím trať 100 let, je úplně jedno.

0/0
21.11.2015 22:22

L17a75d95i68s40l41a77v 96H17r88ů98z20a 8641886740966

Tak ještě jednou, máte nějaký důkaz, že je vaše tvrzení pravdivé, a nikoliv pouze to, že vám to pasuje do vaší ideologie?

0/0
21.11.2015 22:03

V94í94t 95M24r78h54a19l 1145279753150

Pane Hrůza, s Vámi se diskutovat rozumně nedá, ono je opravdu dobré občas použít selský rozum, jak píše pan Janata. 

Čím dál víc se nemůžu zbavit dojmu, že jste na místě sesuvu nikdy nebyl, jinak by jste tak zatrvzele nestál za svým mylným názorem a důkaz by jste měl. 

Takže jedná dobrá rada, zajděte na místo sesuvu, aby jste viděl důkaz na vlastní oči.

0/0
21.11.2015 22:19

L95a19d80i93s72l32a82v 68H71r32ů45z36a 8821566170556

Jestli vypadá selský rozum jako poslední příspěvek pana Janaty, tak jsem rád, že ho nepoužívám. A pořád čekám na nějaký ten odkaz. A vaši návštěvu na místě (předpokládám, že v roli novináře či nějakého environmentalisty) za důkaz neberu - rád bych názor odborníka, nikoliv sedláka.

0/0
21.11.2015 22:25

V39í27t 44M98r74h76a33l 1355629253570

Ani novinář, či to druhé, jako domácí člověk, který tu žije už pěknou řádku led (od narození), sesuv není moc daleko od mého bydliště. 

Nevím, co máte proti sedlákům, Váš komentář vyzněl tak, jako by jste sedláky opovrhoval.

0/0
21.11.2015 22:30

L73a62d66i91s50l63a35v 81H87r35ů93z36a 8871806300136

Vůbec ne! Opovrhuji pouze takovými sedláky, kteří se snaží fušovat do řemesla hydrogeologům.

A už vím, jste fanda vláčků, podobně jako pan Janata. Proč ne, já zase fanda silnic. Akorát nevím, proč bychom spolu měli vést spory, přijde mi to asi podobně logické, jako rozepře mezi Prahou a Brnem. :-)

0/0
21.11.2015 22:39

V74í58t 68M23r66h71a97l 1785869823750

Sem též toho názoru, proč vést spory, je to zbytečné, každý fandí něčemu jinému. 

Já nepopírám to, že jednou z hlavních příčin sesuvu je lom a jeho mizerné odvodnění, ovšem kdyby nedošlo ke stavbě dálnice, nejspíš by se to nesesunulo, ale vyloučené to není. 

Jinak Praha i Brno jsou hezké města ;-).

+1/0
21.11.2015 22:43

V40á29c84l54a40v 56S73v18o16b14o40d94a 5726578749

Kdyby se všechno mělo přepočítat na "efektivitu",přísně ekonomicky,tak by se muselo zrušit hodně prospěšných věcí. Prostě takto pouze přísně ekonomicky uvažovat je zcestné.

+1/0
21.11.2015 10:09
Foto

M29i29l44o90s55l27a53v 72Z58í75t93k11a 8890124637860

Dobrá zpráva. Pro ty co argumentují cenou, je potřeba zopakovat, že trať byla poškozena násilně a někdo za ten stav může. Trať byla na svém místě přes 100 let a mohla být dalších s minimálními náklady na údržbu, kdyby nedošlo k sesuvu.

+12/0
20.11.2015 15:02

V14í67t 86M94r61h12a79l 1635789233720

Sláva, to je alespoň pro mě jedna z nejlepších zpráv, kterou v poslední dobu čtu. 

Ten most je to nejlepší řešení, kdo byl na místě sesuvu, určitě potvrdí.

+11/0
20.11.2015 12:53

O24t97a 44B63a94r65t91o52s 5788437947364

Velice dobře! Každý kus železniční trati, i té nejzapadlejší, je věc nesmírné civilizační hodnoty a měli bychom dělat všechno pro to, aby železniční tratě nezanikaly, i když je to často velice obtížné, viděno čistě tržní optikou a měřeno okamžitými výnosy.

+15/0
20.11.2015 12:45

M58i85c55h36a77l 45M54a83l15ý 5512274359363

Jakože lokálka odnikud donikam za 200 mega? Za ty prachy jim tam může 200 let jezdit co hodinu autobus...

+1/−9
20.11.2015 14:37

K84a61r22e26l 48P80o22d42h54o39r74s24k22y 3975453972595

Ta trat sice je pres prdelky, ale Lovosice - Teplice bych rozhodne nenazval odnikud donikam. Do obou mest se jezdi za praci, je to docela turisticky atraktivni kraj, takze to je celkem rovnomerne vytizene...

+3/0
20.11.2015 21:34

R83a53d19e41k 38J18a15n75a11t28a 9335396664712

Za prvá autobus na 200 let by byl dražší než si myslíte. Za druhé, těmi autobusy by jezdilo mnohem méně lidí než vlaky. Středohoří je turistická oblast. Prostě lidi to mají tak, že na výlet buď vlak nebo auto.

0/0
21.11.2015 11:42

M80a18r36t20i13n 78Š35p40á62d 4822939141566

Skvělá zpráva. Trať je velmi pěkná, má historickou hodnotu, je součástí širší sítě a má vysoký turistický potenciál.

+12/0
20.11.2015 12:13

J80a21n 65F46i19a85l55a 7674727265949

Má i strategický význam při rozvodnění Labe.

+7/0
20.11.2015 12:16

M50a46r62t87i13n 86H66o92u15b85a 1875420283333

Jakovja jsem tad, ze se bude obnovovat.

Ale ten strategicky význam při rozvodnění Labe fakt nechápu. Vysvetlete mi to prosím.

0/0
20.11.2015 13:13

P53e90t35r 46F34e61i33g63l 5458803230532

Taky jsem nepobral...dole u vody je trať tak vysoko nad vodou, že pokud by došlo k jejímu zatopení, tak Litoměřice už více-méně nejsou a Lovosice to samé...Ústí by bylo komplet centrum pod vodou...

+2/0
20.11.2015 13:14

V21l14a17d91i40m64í58r 71N84o93v98á93k 3902264886871

Voda nemusí vystoupat až přímo na trať,ale může ji v několika místech podemlít,a to i na dlouhém traťovém úseku.

Ovšem,přidávám se,vynikající zpráva po dlouhé době,a ano,železnice by se neměly rušit,naopak obnovovat,anžto budoucnost je nejistá a tirákům jednou také dojde dech,třeba starší a střední generace šoférů toho už má plné zuby,odluka od rodiny,nevyspání,přepadání,rozvody,nejistota,čekání,buzerování od policie a mladá generace je tak zpohodlnělá,že akovou práci nevezme.

+1/0
20.11.2015 13:46

M16a79r58t75i66n 31H24o81u89b57a 1315910823853

i kdyby labe strhlo celou trat Lovosice-UL, tak tato pres stredohori ji nemuze nahodou nahradit, ani malinko zastoupit.

0/0
20.11.2015 14:21

V10l80a74d58i75m62í84r 22N54o32v82á56k 3482594906411

Pravda,ta trať nemá el.trakci,je tam i velké stoupání,ovšem to nezanamená,že by dva diesely nevytlačily alespoň dva vagony.

+2/0
20.11.2015 15:38







Najdete na iDNES.cz