Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zrychlují trať Praha-Cheb, rychlíky přestanou stavět v Duchcově

Rychlíky mezi Prahou a Chebem přestanou kromě brzkých ranních a pozdních večerních spojů zastavovat v Duchcově na Teplicku. České dráhy tím reagovaly na požadavek ministerstva dopravy, jež chce provoz na trati zrychlit. Změna je součástí jízdního řádu pro rok 2016, jenž začne platit 13. prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A21u30g48u48s47t 11F10o38r19m81á96n48e27k 6215609760666

To, že dráhy zrychlují, je pravda. Mám jízdní řád rakouských drah (někdy z roku 1880) a v porovnání s dnešním jsou ČD na trati Chomutov - Ústí nad Labem rychlejší o 20 minut. Inu úspěch 21. století.

0/−1
20.11.2015 14:49

V86á17c29l68a23v 64S17v17o44b59o23d41a 5546398829

To se mi nechce ani věřit. Vždyť tehdy ty osobní mašiny(nemyslím teď rychlíkové),při odjezdu,než se rozhýbaly,tak dnešní Regiopanter je už dávno pryč.

+3/0
21.11.2015 9:58

J78i11ř80í 45E87r45b37e23n 1183464496657

No, nevím jak v roce 1880, ale v roce 1981 tuto trasu rychlík zvládl za 1:31, a to stavěl v Teplicích, Duchcově, Bílině a Mostu.

V roce 2016 to má stihnout za 0:59, se zastavováním v Teplicích, Bílině, Mostu a Jirkově.

Podle mě je toto zrychlení o třetinu na 71 kilometrech docela slušné...

0/0
23.11.2015 22:28
Foto

M37i34l28o90s51l16a57v 32Z24í54t80k97a 8650404417130

Druhým problémovým místem na této trati je velmi nadstandardně obsloužená aglomerace Jirkov-Chomutov, kde rychlíky na 5 km staví třikrát. Přitom Jirkov zastávka je docela vzdálená od samotného místa osídlení. Aglomerace má funkční MHD, trolejbusy... Sice město má tendence je zrušit místo lepšího využití, ale použitelné jsou.

+6/−1
20.11.2015 9:25

M51a86r95t64i52n 23Š69p26á39d 4252889311596

Přesto ale lidé zastávku na hlavní trati využívají více, protože se podstatně více hodí a také má nesrovnatelně vyšší frekvenci. Když jsem se kdysi v Jirkově dotazoval, jak se dostanu na nádraží, automaticky mě poslali na zastávku. Kromě toho když jedete od Ústí, je staré nádraží nepoužitelné. Řešením by asi bylo u těch vlaků, které v Chomutově nemají nikam přípoje, tuto (nepohostinnou, nevzhlednou a nevhodně umístěnou) stanici projíždět. No ale to je nesystémové řešení, dnes se kouká jen na takty, a navíc se to nikdy tak nedělalo...

+2/0
20.11.2015 9:53

P92a21v31e72l 97K78h82a25i67l 2718349952168

Stanice je umístěna blízko sídlišť kde bydlí tisíce lidí, je u ní zastávka MHD i linkových autobusů. Navíc byla letos výrazně opravena.

+1/0
22.11.2015 9:55

J67o33s30e82f 78Č56m13o34l71í31k 9494843238

zdá se vám cca 300 - 400 metrů od zastávky Jirkov do sídliště daleko? mě ne,a rozhodně tam nastupuje víc lidí jak třeba na Chomutovském "hlavním" nádraží,to samé na zastávce Chomutov město...8-o

+1/−1
20.11.2015 12:50

P24a63v12e61l 35K26h36a71i31l 2438589352668

Od chomutovských a jirkovských sídlišť s tisíci obyvatel je vzdálena cca 200 metrů, stajně jako od obce Otvice. Navíc je v prostoru nákupní zóny. Pokud někde zrušit provoz, je to trať 133 Chomutov město - Jirkov. U zastávky Jirkov žádná další dopravní návaznost není (na rozdíl od stanice Jirkov zastávka, kde staví linkové autobusy a MHD před letos opravenou budovou stanice), obsazenost spojů je minimální. Z Jirkova zastávky nastupuje v průměru na každý spoj tak 15 cestujcích a to není málo.

0/0
22.11.2015 10:05

M61a58r86t83i24n 71Š67p45á55d 4452949561456

Marně se po ránu snažím přijít na to, co pan Komínek sděluje těmito větami: „Myslím, že tento krok je rozumný, protože člověk se rychlíkem potřebuje dostat co nejrychleji přes hlavní uzly. A k těm hlavním uzlům by ho měl dopravit někdo, kdo jezdí přes menší uzly.“ No a čistě na okraj, Duchcov žádným uzlem není. 8-o

0/−2
20.11.2015 8:42

L42u28k35á31š 89Š81m86a84h64e28l 2237164452174

Tak svým způsobem, v ideálním dopravním systému by měla být uzlem každá vlaková stanice (kromě zastávky v lesích pro turisty a houbaře typu Kaproun na JHMD), protože by k ní měly být přivedeny návazné busy. Tento systém ale funguje plně v ČR jen v jihomoravském kraji, omezeně pak na Olomoucku a na Ostravsku.

+1/0
20.11.2015 8:46

M69a43r46t89i71n 56Š22v93a53n46c86a16r 5772273

No v Moravskoslezském kraji to funguje tak, že na zastávce autobusů je supermoderní digitální informační systém, který hlásí časy a zpoždění odjezdy vlaků i autobusů. Nicméně přijede-li vlak s pětiminutovým zpožděním, zjistíte, že autobus jedoucí podle jízdního řádu před dvěma minutami odjel. Když máte štěstí, tak ho můžete vidět z okýnka přijíždějícího vlaku.

+1/0
20.11.2015 8:52

M76a68r27t16i15n 89Š83p18á46d 4982539751476

Tím si ovšem protiřečíte. I kdyby tomu tak bylo (jako že není), pak naopak ty uzly jsou důležité a je nezbytné, aby v nich vlaky stavěly. A ne to použít jako argument pro zrušení zastavování. Ale tady opravdu to tak není, nádraží Duchcov je nově postavené na přeložce (tím pádem hůře umístěné nežli původní nádraží) a žádný autobus jsem tam nikdy neviděl (pravda, byl jsem tam asi pokaždé o víkendu).

0/0
20.11.2015 9:50

L81u96b40o72š 77M78a63š97í11n 9189556337988

No to mě docela pobavilo.

+3/0
20.11.2015 8:38

M33a47r73t87i43n 82Š14v69a17n94c10a16r 5112553

No to bude fofr.... 8-o

+1/0
20.11.2015 8:28







Najdete na iDNES.cz