Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zrychlují trať Praha-Cheb, rychlíky přestanou stavět v Duchcově

Rychlíky mezi Prahou a Chebem přestanou kromě brzkých ranních a pozdních večerních spojů zastavovat v Duchcově na Teplicku. České dráhy tím reagovaly na požadavek ministerstva dopravy, jež chce provoz na trati zrychlit. Změna je součástí jízdního řádu pro rok 2016, jenž začne platit 13. prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83u69g74u52s22t 32F98o15r77m36á35n61e73k 6295149470706

To, že dráhy zrychlují, je pravda. Mám jízdní řád rakouských drah (někdy z roku 1880) a v porovnání s dnešním jsou ČD na trati Chomutov - Ústí nad Labem rychlejší o 20 minut. Inu úspěch 21. století.

0/−1
20.11.2015 14:49

V36á12c88l92a60v 38S67v58o28b17o29d45a 5786838599

To se mi nechce ani věřit. Vždyť tehdy ty osobní mašiny(nemyslím teď rychlíkové),při odjezdu,než se rozhýbaly,tak dnešní Regiopanter je už dávno pryč.

+3/0
21.11.2015 9:58

J67i19ř37í 72E49r46b48e79n 1413844106547

No, nevím jak v roce 1880, ale v roce 1981 tuto trasu rychlík zvládl za 1:31, a to stavěl v Teplicích, Duchcově, Bílině a Mostu.

V roce 2016 to má stihnout za 0:59, se zastavováním v Teplicích, Bílině, Mostu a Jirkově.

Podle mě je toto zrychlení o třetinu na 71 kilometrech docela slušné...

0/0
23.11.2015 22:28
Foto

M94i63l86o25s88l51a11v 10Z18í31t84k64a 8650364807850

Druhým problémovým místem na této trati je velmi nadstandardně obsloužená aglomerace Jirkov-Chomutov, kde rychlíky na 5 km staví třikrát. Přitom Jirkov zastávka je docela vzdálená od samotného místa osídlení. Aglomerace má funkční MHD, trolejbusy... Sice město má tendence je zrušit místo lepšího využití, ale použitelné jsou.

+6/−1
20.11.2015 9:25

M29a20r21t26i97n 66Š12p55á21d 4832129911526

Přesto ale lidé zastávku na hlavní trati využívají více, protože se podstatně více hodí a také má nesrovnatelně vyšší frekvenci. Když jsem se kdysi v Jirkově dotazoval, jak se dostanu na nádraží, automaticky mě poslali na zastávku. Kromě toho když jedete od Ústí, je staré nádraží nepoužitelné. Řešením by asi bylo u těch vlaků, které v Chomutově nemají nikam přípoje, tuto (nepohostinnou, nevzhlednou a nevhodně umístěnou) stanici projíždět. No ale to je nesystémové řešení, dnes se kouká jen na takty, a navíc se to nikdy tak nedělalo...

+2/0
20.11.2015 9:53

P52a30v82e33l 65K28h22a78i36l 2878599782388

Stanice je umístěna blízko sídlišť kde bydlí tisíce lidí, je u ní zastávka MHD i linkových autobusů. Navíc byla letos výrazně opravena.

+1/0
22.11.2015 9:55

J63o14s32e21f 82Č96m45o47l71í19k 9104453878

zdá se vám cca 300 - 400 metrů od zastávky Jirkov do sídliště daleko? mě ne,a rozhodně tam nastupuje víc lidí jak třeba na Chomutovském "hlavním" nádraží,to samé na zastávce Chomutov město...8-o

+1/−1
20.11.2015 12:50

P67a82v11e94l 78K39h83a12i50l 2288399522818

Od chomutovských a jirkovských sídlišť s tisíci obyvatel je vzdálena cca 200 metrů, stajně jako od obce Otvice. Navíc je v prostoru nákupní zóny. Pokud někde zrušit provoz, je to trať 133 Chomutov město - Jirkov. U zastávky Jirkov žádná další dopravní návaznost není (na rozdíl od stanice Jirkov zastávka, kde staví linkové autobusy a MHD před letos opravenou budovou stanice), obsazenost spojů je minimální. Z Jirkova zastávky nastupuje v průměru na každý spoj tak 15 cestujcích a to není málo.

0/0
22.11.2015 10:05

M34a88r43t76i88n 38Š92p42á48d 4892759831946

Marně se po ránu snažím přijít na to, co pan Komínek sděluje těmito větami: „Myslím, že tento krok je rozumný, protože člověk se rychlíkem potřebuje dostat co nejrychleji přes hlavní uzly. A k těm hlavním uzlům by ho měl dopravit někdo, kdo jezdí přes menší uzly.“ No a čistě na okraj, Duchcov žádným uzlem není. 8-o

0/−2
20.11.2015 8:42

L51u22k23á87š 26Š60m21a81h30e75l 2407634772594

Tak svým způsobem, v ideálním dopravním systému by měla být uzlem každá vlaková stanice (kromě zastávky v lesích pro turisty a houbaře typu Kaproun na JHMD), protože by k ní měly být přivedeny návazné busy. Tento systém ale funguje plně v ČR jen v jihomoravském kraji, omezeně pak na Olomoucku a na Ostravsku.

+1/0
20.11.2015 8:46

M43a50r95t30i31n 25Š14v67a61n45c31a89r 5692913

No v Moravskoslezském kraji to funguje tak, že na zastávce autobusů je supermoderní digitální informační systém, který hlásí časy a zpoždění odjezdy vlaků i autobusů. Nicméně přijede-li vlak s pětiminutovým zpožděním, zjistíte, že autobus jedoucí podle jízdního řádu před dvěma minutami odjel. Když máte štěstí, tak ho můžete vidět z okýnka přijíždějícího vlaku.

+1/0
20.11.2015 8:52

M15a43r92t66i28n 88Š11p89á68d 4122389621676

Tím si ovšem protiřečíte. I kdyby tomu tak bylo (jako že není), pak naopak ty uzly jsou důležité a je nezbytné, aby v nich vlaky stavěly. A ne to použít jako argument pro zrušení zastavování. Ale tady opravdu to tak není, nádraží Duchcov je nově postavené na přeložce (tím pádem hůře umístěné nežli původní nádraží) a žádný autobus jsem tam nikdy neviděl (pravda, byl jsem tam asi pokaždé o víkendu).

0/0
20.11.2015 9:50

L85u81b76o30š 88M72a76š81í60n 9289246457298

No to mě docela pobavilo.

+3/0
20.11.2015 8:38

M26a91r77t71i90n 94Š39v94a76n62c24a93r 5422863

No to bude fofr.... 8-o

+1/0
20.11.2015 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.