Diskuse k článku

VIDEO: Technika vyprošťuje havarované vlaky na Teplicku

Na železniční trati z Ústí nad Labem do Bíliny i večer pokračuje odstraňování nákladních vlaků, které se srazily před pátou ráno u Velvět na Teplicku. České dráhy odhadly obnovení provozu na sobotní šestou hodinu ranní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62l56a71s43t90i12m92i77l 12P56r42a30u83s 6684730496444

Z bangle je dost blbě vidět. Pak se v plné nahotě projevuje zavedení jednomužné obsluhy...........

0/0
31.10.2015 17:53

J48i24ř44í 81E88r95b47e14n 1563854796837

Za prvé, jednomužná obsluha platí u elektrických a motorových mašin už asi padesát let.

Za druhé, ani dvoumužná obsluha nezabránila nehodám v Šakvicích 1953 (103 mrtví) či Stéblové 1960 (113 mrtvých).

0/0
1.11.2015 2:24

K54a26r33e68l 26F89i63l31i70p 3658875110560

živák vlak zastaví, ale s prodlevou takže čas na toto bych řekl byl. spíše bych se zaobíral tím jak je možné, že generální stop jde vyřadit pouhým nepřeladěním si radiostanice.8-o8-o8-o8-o

0/0
31.10.2015 6:58

L80i25b32o11r 12V92e96s66e56l74ý 2729706852102

Jenže nejdelší čas, za který odpadne ventil bez obsluhy tlačítka a vlak začne brzdit, je 22 s. Tady jel daleko déle.

0/0
31.10.2015 7:25

P56a47v14e78l 79J93a35n79s11a 2685339981924

mám dojem, že strojvůdce mohl zkolabovat nebo náhle zemřít ještě před projetím návěstidla...

0/0
30.10.2015 16:21

M18i83c57h59a22l 21C33h17a45l56u48p15a 6638610529233

To by se měl vlak zastavit po chvíli sám.

0/0
30.10.2015 20:35

J40i70ř58í 42R88a57m10e78š 8876544180142

a co infarkt

+1/0
30.10.2015 15:57

L79a84d62i46s35l24a69v 64N21á53d29v89o48r44n13í29k 6334765897486

..taky mne to napadlo....ale neměl by vlak zastavit tzv "živák"...???

0/0
30.10.2015 16:26

L42a26d84i16s91l23a50v 47N21á80d33v40o10r90n88í57k 6544305627716

...tímhle tempem vídím zahájení provozu na příští týden....

+2/0
30.10.2015 15:51

V29á28c60l23a79v 77J25o36n50á53š 8962513702273

Změňte titulek na "Posloucháte přímý přenos".....

+1/0
30.10.2015 15:48

V82á12c94l23a13v 19J38o62n71á96š 8132813782673

Přímý přenos finito?

+1/0
30.10.2015 15:09

M21a71r28t41i86n 41J92a22r62ů23š86e73k 2619365663426

jj já osobně viděl živě asi dvě minuty

+2/0
30.10.2015 15:11

R65o95m88a55n 92P46o86k37o46r60n75ý 3158251513835

Zajímavé porušování bezpečnostních předpisů v přímém přenosu.  Pod zavěšeným vagónem se pohybují zaměstnanci bez ochranných prostředků - helem.  To ať se nikdo nediví, že strojvedoucí kašle na všechno.

+8/−1
30.10.2015 15:01

V26á16c27l32a68v 74J39o40n97á97š 8502243622303

Když jim spadne vagon na hlavu, helma je jim na nic.....

+8/−2
30.10.2015 15:04

J90o55s25e75f 96Š45o75l24t45e11s 8244828720483

Ze zavěšeného vagonu upadne uvolněný nebo prasklý kus listového pera. Člověka bez helmy zabije, s helmou se jenom otřepe a bude pracovat dál.

+2/0
30.10.2015 16:18

V49l54a65d74i12m46í81r 58J19a52n50ů 2353478739306

Jezdil jsem jako strojvedoucí 35 let u ĆSD a ČD. Nikdy jsem já ani mojí kolegové na všechno nekašlali. Na rozdíl od řidičů.

+6/0
30.10.2015 15:11

D63a16n87a 39K94o45c23i84á34n94o68v50á 2183818559538

Kdyby České dráhy nevyhazovaly statisíce za nesmyslnou reklamu v TV a investovaly do zaměstnanců, nemuseli by zaměstnanci dělat nesmyslné přesčasy, aby se uživili!

+2/−17
30.10.2015 14:53

L38i37b26o25r 34V12e73s18e63l25ý 2539786932482

A jak tohle souvisí s nehodou dvou dopravců, z nichž ani jeden nejsou ČD?

+17/−1
30.10.2015 14:54

J35a33n 73Č19e63k50a61l 7909835434664

Paní Kociánová, přečtěte si to znovu a lépe, dotyčný strojvedoucí byl zaměstnancem Unipetrolu, ne Českých Drah...

+5/−1
30.10.2015 15:01

K35a78r66e33l 96H33o24r83á10k 2278659273753

Pětašedesátiletý strojvedoucí už měl být dávno v důchodu.

+4/−1
30.10.2015 15:27

J51i35ř88í 71E14r92b70e14n 1303184516887

Není za něj náhrada.

Či, přesněji řečeno, za něj není náhrada, která by byla ochotná pracovat za stejných podmínek...

+2/0
30.10.2015 17:34

P55e68t56r 31V79a28c73h75o63v42e28c 6400513371464

Strojvůdce 3x ignoroval generální stop a ještě telefon? To na spánek moc nevypadá. Tipuji něco vážnějšího, možná infarkt či mrtvice. V 65 letech by nešlo o nic překvapivého.

+8/−1
30.10.2015 14:26

I86v54a95n 25M21a49r73e91k 6974328852

Pokud by se tak stalo, zaúčinkoval by VZ-Ž a nebo vzpomínaný "generální STOP"  8-o

+1/0
30.10.2015 14:31

I49v58a54n 93M31a85r94e28k 6764258712

A propos,strojvůdce asi velmi těžkomůže "ignorovat generální STOP" ten funguje nezávisle  i bez jeho součinnosti ? ! Ale možná se mýlím ? ! 8-o

+1/0
30.10.2015 14:34

L93i53b57o18r 94V95e32s61e23l18ý 2709746402622

Strojvůdce může nepřeladit stuhu a GS se jej pak nedotkne.

+1/0
30.10.2015 14:35

I91v70a64n 44M59a53r45e81k 6154368752

Dík za info,na parních lokomotivách jsme tuto "vymoženost" neměli . R^

+6/0
30.10.2015 14:38

O52n76d92ř68e84j 56F16e60l90c35a29n 6982484551307

Zlatá pára. Tam na to byli vždy dva a museli se spoléhat jeden na druhého. Jinak to totiž nešlo.!

+1/0
30.10.2015 14:59

V44á88c37l88a26v 96S40v85o60b21o64d65a 5836538179

Na elektrikách taky byli dva,ale to už je dávno...

0/0
30.10.2015 16:52

M58i93l13o72s23l89a95v 84K70a40n76t15o54r16e84k 1209727181399

Na páře původně jezdili tři:-P

0/0
30.10.2015 21:07

K54a95r35e84l 90F86i24l86i75p 3718545690550

Jenže ne hned a za tu dobu dojel kam dojel. spíš bych se zaobíral tím, že generální stop jde vyřadit tak jednoduchou věcí jako je nepřeladit si vysílačku.8-o8-o8-o

+1/0
31.10.2015 6:57

V49á35c69l44a54v 40J95o35n40á25š 8242983302213

Nebo sebevražda....

+1/−1
30.10.2015 15:05

F69r54a82n16t20i59š98e43k 44M50a63t58ě76j86č14e14k 7973552523111

Není to tak dávno, kdy podobnou nehodu v České Třebové také zavinil strojvedoucí soukromé společnosti. Pokud byla řádně provedena zkouška brzdy, byl otevřen kohout VZ, správně nastavena radiostanice, tak by k tomu nemohlo dojít. Tudíž je viník jasný!

Dělá to na mne dojem, že u malých dopravců není na odpovídající úrovni kontrolní činnost. I věk strojvedoucího dává tušit, že soukromá společnost dává přednost zisku, před bezpečností!

+2/0
30.10.2015 15:19

I42v98a45n 39M70a46r48e93k 6984648392

Tedy že bych tam viděl nějakou vyprošťovací techniku se říct nedá. Odsunuli zatím snad jen nevykolejené vozy? ! Měla ta lokomotiva vůbec zabudovanou funkci "generální STOP" ? A pokud ne  jak to že mohla být provozována nna železniční síti ? ! Kdejaká kača na polní lokálce je touto technikou vybavena .  8-o

+1/−1
30.10.2015 14:25

J58o60s70e10f 87K54a60r84f24í72k 7432255206450

Stopka vyžaduje aktivní spoluúčast strojvůdce v podobě "přelaďování" podle toho kde zrovna jede. Když nepřeladí, tak stopka nefunguje...

+1/0
30.10.2015 15:22

J21a95r55o71s81l48a37v 94K26o22m23o12ň 1800724204231

bohužel není, lokálka na trati 298 ji nemá. Ta nemá ani vysílačku ;-D jo lokomotivy 705 to nemají, ty původní nemají ani KBS - kontrola bdělosti strojvedoucího, nabo-li tlačítko bdělosit - živák. Tak tam může klidně fíra i chrnět a nic ho neruší ;-D Až ta jediná rekonstruovaná má aspoň to tlačítko bdělosti,ale generální stop tam není,když není ani vysílačka na stanovišti. Ale momentálně jě stejně pryč a jezdí jen ta původní

+2/0
30.10.2015 15:26



Najdete na iDNES.cz