Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo odmítlo obnovit trať zničenou sesuvem na D8. Zatím, tvrdí

Šance na opravu železnice stržené sesuvem na dálnici D8 přes České středohoří je minimální. Ministerstvo dopravy se ji opravit nechystá, alespoň ne v následujícím roce, kdy budou finišovat práce na odstranění sesuvu. Ministerstvo dopravy argumentuje tím, že provoz na železnici není rentabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H62a34n53u98š 34M40a67r22š68á63l67e38k 3589110395454

Ani se mi nechce zeptat (aby se toho nějaká tzv."chytrá hlava nechytla) - když je trať nerentabilní, to je z Teplic do Radejčína rentabilní? O tuto trať byl vždy zájem, jak turistickým, tak i  pracovním národem.

+4/0
26.9.2015 11:05

V83í49t 69M71r80h68a30l 1115279403480

A proč zrovna jenom z Radejčína do Řetenic (Teplic)? Zde se jedná o zachování provozu tratě celé, tedy z Lovosic až do Řetenic ( vlakem až do Teplic). 

A když už, vlaky z Radejčína na horu stále jezdí.

+2/0
26.9.2015 11:35

H21a62n36u82š 43M15a73r86š74á18l70e15k 3899960515314

Plně s Vámi souhlasím. Má poznámka směřovala k vyjádření drah, že trať je nerentabilní a přitom zřejmě nerentabilně provozují pouze její sjízdnou část. Jsem za sjízdnost celé této tratě.

+4/0
26.9.2015 12:14

V41í55t 24M94r65h57a19l 1405989663890

Že je trať ,,nerentabilní", to můžou prohlásit jen ti, co si vozí zadky v luxusních autech a nerozeznají parní lokomotivu od té elektrické, to jen tak pro příklad. 

Trať by měl POVINNĚ dostavit ten, kdo ten sesuv zavinil. A kdo to má alespoň trochu srovnané v hlavě, tak ví, kdo je hlavním viníkem tohohle maléru.

+7/0
25.9.2015 23:37

J77i78ř47í 66E38r46b50e69n 1953874836287

Jenže teď se na to téma "kdo je viníkem" budou hrdlit kraj, ŘSD, SŽDC a majitel kamenolomu, a než se za deset let dojde k pravomocnému rozsudku, bude obnovat trati o řád dražší... :-/

+1/0
26.9.2015 22:16

V69í44t 93M25r77h15a80l 1495519883330

Za deset let? Spíš nikdy:-/.

+1/0
27.9.2015 22:52

M58a24r64e14k 42Š35i47m41o34n 2324357728428

Být krajem, tak se se státem soudím. Železnici zničil sesuv, který způsobila stavba. ŘSD je zodpovědná, ŘSD přivede do původního stavu.

+7/0
25.9.2015 23:06

O35l62d61ř68i86c14h 53J71a95n84e94č22e24k 8259306603191

obávám se, že kraj není ten subjekt, který by se měl soudit - trať patří SŽDC (a ta udělá, co řekne ministerstvo :-(), provoz na ní zajišťovaly ČD, kraj je pouze objednával.

a navíc se obávám, že kraj by se ani soudit nechtěl.

blbá situace :-(

+3/0
25.9.2015 23:20

J31i36ř89í 24E18r23b80e46n 1363694496517

To podle mě nemusí být tak jisté. Prvotní příčinou sesuvu nemusí být podříznutý svah, ale to, že činností kamenolomu byl vršek kopce přetížený a nacucaný zadržovanou vodou.

Ale nechci se hádat, nejsem geolog...

+1/0
26.9.2015 22:19

O92l87d43ř70i60c88h 25J53a22n61e47č45e61k 8629396693901

Rv

že provoz není rentabilní? tak s tímhle argumentem bychom se snad na železnici mohli vykašlat kompletně. resp. mám mnohdy pocit, že to politici dělají, aspoň plíživě stylem "budeme to ignorovat a ono se to jednou rozpadne" :-(

kolik že by ta obnova stála? jasně, kdyby to byla miliarda, tak to asi opravdu nemá smysl, ale domnívám se, že to bude částka tak o dva až tři řády nižší. to je najednou v evropských fondech nemají? :-(

kdyby tam tu dopravu bývali zrušili úplně, tak se to asi ještě pochopit dá, ale jezdit 22km vlakem a pak přesedat na bus, to je pakárna největší. hlavně že se hned vedle staví dálnice za miliardy X

+6/0
25.9.2015 20:11

L20u27b80o25m11í97r 82S28a27z48e79č31e60k 7439138305123

Občas tudy jezdím a to zdůvodnění komentovat nemohu, přišel bych o "body"!

+5/0
25.9.2015 20:44

V95á60c50l62a36v 15S17v96o68b88o53d62a 5546838219

Když slyším slovo rentabilita,tak vidím rudě. Na dvěstě metrů nemají peníze??Hnus!

+12/0
25.9.2015 18:49

M55a19r59e32k 70M77a85r45t87i42n 8709754726890

To by mě zajímalo, od kdy je pro MD důležitá rentabilnost. Zřejmě střílí od boku, protože jinak by nemohli opravovat trať přes Mšeno, která je ještě míň rentabilní než tato. Rv

+10/0
25.9.2015 18:30

O11l14d42ř41i60c42h 18J49a63n82e21č72e28k 8419186383641

nebo Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov. překvapilo mě, když jsem nedávno zahlédl, že na ní má být výluka kvůli rekonstrukci - myslel jsem si, že tam byl provoz už před lety kompletně zrušen. jak tak koukám, byl opět obnoven - celými 3 páry vlaků ve všední dny.

+3/0
25.9.2015 20:15

J71i64ř68í 75E50r82b79e58n 1333204256627

Rekonstruovaná trať může být investicí do budoucna, při zavedení řádně hustého grafikonu a jeho důkladné propagaci by se za pár týdnů natáhlo cestujících celkem dost, řekl bych. Navíc po desítkách let provozu si každá trať zaslouží rekonstrukci, když už se silnice s podstatně menší dopravní kapacitou rozpadají a opravují podstatně častěji.

Teď je dost nepříjemná výluka na trati Stará Paka - Malá Skála, což je součást hlavní trati Pardubice - Liberec. Konečně pořádná investice do tohoto tělesa - od války se jen příštipkařilo, rušily se vlečky a semtam se některá stanice automatizovala.

+1/0
26.9.2015 22:24

V29l64a39s44t16i67m84i21l 31P93r51a13u16s 6544750216964

Mám tam z okolí pár známých kteří mi potvrdili že trať byla dosti využívána. Kdo z toho má nyní business?? Autobusová doprava, tedy je na místě podezírat busovou lobby. Co na tom, že vlak dojede vždy, bus zastaví náledí, sníh, nehoda na silnici, že páni znalci z MD. Navíc pokud je obslužnost v Č Středohoří. Nehledě na ekologii provozu, kdy 1 motor zastane 3 busy.

+13/0
25.9.2015 17:48

Z59d54e36n58ě76k 98Š20i14n23d59l30a61u81e36r 5327916855432

Nerentabilita je nepochybně silný argument. Proto navrhuju ihned v pondělí v 7:00 z důvodu nerentability zavřít a zrušit ministerstvo dopravy. Každá minuta úspor má cenu zlata.

+19/0
25.9.2015 17:17

P28e80t38r 21K73o33u27k43o76l23í65k 6690953163

Hajzlové Rv

+10/0
25.9.2015 16:58

V68l60a72d65i88m13í51r 65N28o40v92á17k 3632584496671

Postupné rušení železnic,ať z jakýchkoliv důvodů(většinou z tzv"nerentability") se může tvrdě nevyplatit.A to z jakýchkoliv důvodů.Třeba dálnice a silnice budou tak přecpané,protože bude tolik aut že, díky té lokálce kolem Milešovky a Lovoše bude cesta rychlejší než autem.Dále,život řidičů tiráků nebo náklaďáků nezávidím,je to nebezpečné a je tam dost buzerace,i když berou slušné prachy.Kolikrát to odskáčou i rodiny.Takže tohle donekonečna také nepůjde dělat,neb mládež zpohodlněla,jedině,že by se toho ujali imigranti.A protože se nenápadnými kroky k nám přibližuje i válka,tak železnice je dobrá i pro válečné účely.

+8/0
25.9.2015 16:37

J29a20k29u20b 57R39o68u48s 3796132400439

Ne rentabilní provoz je výborný argument. ČD jsou každý rok v několika miliardové ztrátě, a dotace/platby kraje na objednanou dopravní obslužnost se nezaplatí na žádné trati v kraji. Možná by měl někdo pochopit význam slova veřejná doprava a zvednout klapky z výseče má dáti/dal. Hlavně, že jiná část veřejné správy se usilovně snaží za x peněz vymýšlet a za ještě víc x dotovat způsoby, jak zanedbaný kraj pozvednout, třeba zrovna turisticky.

Např. Strategie rozvoje cestovního ruchu ÚK: Opatření 3.6: "Rozšíření pravidelného provozu železnice, autobusů a přívozů v turisticky atraktivních oblastech a pro lepší dostupnost turistických cílů a východišť"

Tak hlavně nechte pár set metrů díru na nejpopulárnější historicky turistické trati přes nejnavštěvovanější část Českého středohoří. To bude pro positivní externality parádní impuls.

+16/0
25.9.2015 16:10

P31e96t47r 52N63o24v91o30t62n65y 1131820901

Ať to zaplatí RSD.

+10/0
25.9.2015 15:50

L61u62c96i27a65n 68P68a93p19a93z55i50a84n 5574397911345

Ostudný postup státu.

+26/−2
25.9.2015 15:25

V84á84c71l18a44v 31K91a49r53a49s 1657281146621

pragmaticky R^

+2/−8
25.9.2015 15:49

V16l46a28s94t76i70m30i23l 44P71r48a21u13s 6914120776654

Lež. Tato železnice byla cestujícími hojně využívána. Byla by tedy i nadále. Tedy oprava 500 metrů trati by se vyplatila.

+25/−1
25.9.2015 15:21

J62a38n 38P80r28i20c82h27y40s15t77a22l 8291128743

Preprava cestujicich neni "rentabilni" bez ohledu na jejich pocet (snad s vyjimkou trati Praha-Ostrava), takze argumentace rentabilitou pouzita v clanku je uplne zcestna.

Ten, kdo sesuv zpusobil a trat znicil by mel take skody odstranit a trat obnovit.

+23/0
25.9.2015 15:43

P15e41t48r 14K65o62u62k30o14l70í50k 6980683323

Přesně tak.

+7/0
25.9.2015 16:59

J28a98n 47F74i82a13l89a 7744817875359

Železnice je tu od dálnice vzdálena 200m, proč by nemohla být opravena za provozu na dálnici?

+12/0
25.9.2015 15:08

V45l76a45s64t51i11m25i69l 73P16r71a53u96s 6214130106174

Mohla, ale Někdo tomu brání, to je okatě vidět.

+16/0
25.9.2015 15:22

V33á19c76l20a23v 94K22a16r39a47s 1457981836391

Hlidej si zada !! ;-D

+1/−1
25.9.2015 15:50

V58l60a77s30t84i26m64i61l 69P35r39a94u26s 6564540496624

Mě jen tak nikdo neumlčí. Leda by se mi stala "nehoda" .............

+2/0
25.9.2015 17:47







Najdete na iDNES.cz