Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo odmítlo obnovit trať zničenou sesuvem na D8. Zatím, tvrdí

Šance na opravu železnice stržené sesuvem na dálnici D8 přes České středohoří je minimální. Ministerstvo dopravy se ji opravit nechystá, alespoň ne v následujícím roce, kdy budou finišovat práce na odstranění sesuvu. Ministerstvo dopravy argumentuje tím, že provoz na železnici není rentabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H77a23n44u65š 55M47a18r30š35á50l71e33k 3459850725384

Ani se mi nechce zeptat (aby se toho nějaká tzv."chytrá hlava nechytla) - když je trať nerentabilní, to je z Teplic do Radejčína rentabilní? O tuto trať byl vždy zájem, jak turistickým, tak i  pracovním národem.

+4/0
26.9.2015 11:05

V37í24t 55M34r57h64a36l 1795329723360

A proč zrovna jenom z Radejčína do Řetenic (Teplic)? Zde se jedná o zachování provozu tratě celé, tedy z Lovosic až do Řetenic ( vlakem až do Teplic). 

A když už, vlaky z Radejčína na horu stále jezdí.

+2/0
26.9.2015 11:35

H24a17n62u89š 93M14a59r54š35á61l90e90k 3879440845744

Plně s Vámi souhlasím. Má poznámka směřovala k vyjádření drah, že trať je nerentabilní a přitom zřejmě nerentabilně provozují pouze její sjízdnou část. Jsem za sjízdnost celé této tratě.

+4/0
26.9.2015 12:14

V80í41t 68M93r91h96a78l 1525289423460

Že je trať ,,nerentabilní", to můžou prohlásit jen ti, co si vozí zadky v luxusních autech a nerozeznají parní lokomotivu od té elektrické, to jen tak pro příklad. 

Trať by měl POVINNĚ dostavit ten, kdo ten sesuv zavinil. A kdo to má alespoň trochu srovnané v hlavě, tak ví, kdo je hlavním viníkem tohohle maléru.

+7/0
25.9.2015 23:37

J91i29ř57í 18E85r33b74e81n 1153284876807

Jenže teď se na to téma "kdo je viníkem" budou hrdlit kraj, ŘSD, SŽDC a majitel kamenolomu, a než se za deset let dojde k pravomocnému rozsudku, bude obnovat trati o řád dražší... :-/

+1/0
26.9.2015 22:16

V38í41t 35M28r12h74a33l 1645459233790

Za deset let? Spíš nikdy:-/.

+1/0
27.9.2015 22:52

M60a97r89e13k 41Š31i19m82o47n 2754707228618

Být krajem, tak se se státem soudím. Železnici zničil sesuv, který způsobila stavba. ŘSD je zodpovědná, ŘSD přivede do původního stavu.

+7/0
25.9.2015 23:06

O16l13d81ř15i64c69h 12J68a61n53e86č65e60k 8709606503521

obávám se, že kraj není ten subjekt, který by se měl soudit - trať patří SŽDC (a ta udělá, co řekne ministerstvo :-(), provoz na ní zajišťovaly ČD, kraj je pouze objednával.

a navíc se obávám, že kraj by se ani soudit nechtěl.

blbá situace :-(

+3/0
25.9.2015 23:20

J19i81ř56í 16E76r57b86e42n 1703504836197

To podle mě nemusí být tak jisté. Prvotní příčinou sesuvu nemusí být podříznutý svah, ale to, že činností kamenolomu byl vršek kopce přetížený a nacucaný zadržovanou vodou.

Ale nechci se hádat, nejsem geolog...

+1/0
26.9.2015 22:19

O15l43d62ř69i23c66h 95J70a50n58e80č53e77k 8909456463261

Rv

že provoz není rentabilní? tak s tímhle argumentem bychom se snad na železnici mohli vykašlat kompletně. resp. mám mnohdy pocit, že to politici dělají, aspoň plíživě stylem "budeme to ignorovat a ono se to jednou rozpadne" :-(

kolik že by ta obnova stála? jasně, kdyby to byla miliarda, tak to asi opravdu nemá smysl, ale domnívám se, že to bude částka tak o dva až tři řády nižší. to je najednou v evropských fondech nemají? :-(

kdyby tam tu dopravu bývali zrušili úplně, tak se to asi ještě pochopit dá, ale jezdit 22km vlakem a pak přesedat na bus, to je pakárna největší. hlavně že se hned vedle staví dálnice za miliardy X

+6/0
25.9.2015 20:11

L75u70b47o31m95í32r 61S40a15z98e36č34e27k 7319978615843

Občas tudy jezdím a to zdůvodnění komentovat nemohu, přišel bych o "body"!

+5/0
25.9.2015 20:44

V52á48c52l12a89v 57S92v54o80b67o32d74a 5626988659

Když slyším slovo rentabilita,tak vidím rudě. Na dvěstě metrů nemají peníze??Hnus!

+12/0
25.9.2015 18:49

M50a95r53e74k 23M71a82r47t40i18n 8819614956440

To by mě zajímalo, od kdy je pro MD důležitá rentabilnost. Zřejmě střílí od boku, protože jinak by nemohli opravovat trať přes Mšeno, která je ještě míň rentabilní než tato. Rv

+10/0
25.9.2015 18:30

O26l40d58ř54i26c16h 92J96a72n72e79č88e38k 8519506923181

nebo Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov. překvapilo mě, když jsem nedávno zahlédl, že na ní má být výluka kvůli rekonstrukci - myslel jsem si, že tam byl provoz už před lety kompletně zrušen. jak tak koukám, byl opět obnoven - celými 3 páry vlaků ve všední dny.

+3/0
25.9.2015 20:15

J39i46ř36í 67E76r35b54e86n 1713804646157

Rekonstruovaná trať může být investicí do budoucna, při zavedení řádně hustého grafikonu a jeho důkladné propagaci by se za pár týdnů natáhlo cestujících celkem dost, řekl bych. Navíc po desítkách let provozu si každá trať zaslouží rekonstrukci, když už se silnice s podstatně menší dopravní kapacitou rozpadají a opravují podstatně častěji.

Teď je dost nepříjemná výluka na trati Stará Paka - Malá Skála, což je součást hlavní trati Pardubice - Liberec. Konečně pořádná investice do tohoto tělesa - od války se jen příštipkařilo, rušily se vlečky a semtam se některá stanice automatizovala.

+1/0
26.9.2015 22:24

V70l81a75s41t58i45m51i90l 26P17r82a58u57s 6974790116424

Mám tam z okolí pár známých kteří mi potvrdili že trať byla dosti využívána. Kdo z toho má nyní business?? Autobusová doprava, tedy je na místě podezírat busovou lobby. Co na tom, že vlak dojede vždy, bus zastaví náledí, sníh, nehoda na silnici, že páni znalci z MD. Navíc pokud je obslužnost v Č Středohoří. Nehledě na ekologii provozu, kdy 1 motor zastane 3 busy.

+13/0
25.9.2015 17:48

Z81d54e95n88ě24k 72Š31i58n18d57l63a32u10e39r 5447226415672

Nerentabilita je nepochybně silný argument. Proto navrhuju ihned v pondělí v 7:00 z důvodu nerentability zavřít a zrušit ministerstvo dopravy. Každá minuta úspor má cenu zlata.

+19/0
25.9.2015 17:17

P12e97t23r 95K92o14u51k27o22l39í53k 6190283363

Hajzlové Rv

+10/0
25.9.2015 16:58

V73l85a39d97i20m19í81r 66N12o19v98á37k 3922364926171

Postupné rušení železnic,ať z jakýchkoliv důvodů(většinou z tzv"nerentability") se může tvrdě nevyplatit.A to z jakýchkoliv důvodů.Třeba dálnice a silnice budou tak přecpané,protože bude tolik aut že, díky té lokálce kolem Milešovky a Lovoše bude cesta rychlejší než autem.Dále,život řidičů tiráků nebo náklaďáků nezávidím,je to nebezpečné a je tam dost buzerace,i když berou slušné prachy.Kolikrát to odskáčou i rodiny.Takže tohle donekonečna také nepůjde dělat,neb mládež zpohodlněla,jedině,že by se toho ujali imigranti.A protože se nenápadnými kroky k nám přibližuje i válka,tak železnice je dobrá i pro válečné účely.

+8/0
25.9.2015 16:37

J53a24k45u65b 22R97o43u68s 3576132830719

Ne rentabilní provoz je výborný argument. ČD jsou každý rok v několika miliardové ztrátě, a dotace/platby kraje na objednanou dopravní obslužnost se nezaplatí na žádné trati v kraji. Možná by měl někdo pochopit význam slova veřejná doprava a zvednout klapky z výseče má dáti/dal. Hlavně, že jiná část veřejné správy se usilovně snaží za x peněz vymýšlet a za ještě víc x dotovat způsoby, jak zanedbaný kraj pozvednout, třeba zrovna turisticky.

Např. Strategie rozvoje cestovního ruchu ÚK: Opatření 3.6: "Rozšíření pravidelného provozu železnice, autobusů a přívozů v turisticky atraktivních oblastech a pro lepší dostupnost turistických cílů a východišť"

Tak hlavně nechte pár set metrů díru na nejpopulárnější historicky turistické trati přes nejnavštěvovanější část Českého středohoří. To bude pro positivní externality parádní impuls.

+16/0
25.9.2015 16:10

P55e18t29r 63N48o45v94o35t53n15y 1231310581

Ať to zaplatí RSD.

+10/0
25.9.2015 15:50

L29u40c21i85a92n 76P57a89p29a31z10i93a82n 5704617861945

Ostudný postup státu.

+26/−2
25.9.2015 15:25

V39á62c16l96a93v 55K11a78r72a54s 1907971806101

pragmaticky R^

+2/−8
25.9.2015 15:49

V19l31a44s62t78i12m57i70l 19P17r24a64u88s 6974630536614

Lež. Tato železnice byla cestujícími hojně využívána. Byla by tedy i nadále. Tedy oprava 500 metrů trati by se vyplatila.

+25/−1
25.9.2015 15:21

J34a73n 66P19r83i67c52h32y45s64t84a23l 8131128983

Preprava cestujicich neni "rentabilni" bez ohledu na jejich pocet (snad s vyjimkou trati Praha-Ostrava), takze argumentace rentabilitou pouzita v clanku je uplne zcestna.

Ten, kdo sesuv zpusobil a trat znicil by mel take skody odstranit a trat obnovit.

+23/0
25.9.2015 15:43

P30e50t10r 84K61o35u97k18o92l81í90k 6950883793

Přesně tak.

+7/0
25.9.2015 16:59

J89a21n 80F19i10a38l72a 7164427105469

Železnice je tu od dálnice vzdálena 200m, proč by nemohla být opravena za provozu na dálnici?

+12/0
25.9.2015 15:08

V75l20a55s65t91i85m94i14l 21P65r67a57u63s 6684100976754

Mohla, ale Někdo tomu brání, to je okatě vidět.

+16/0
25.9.2015 15:22

V57á25c12l76a55v 43K65a73r72a41s 1927111696571

Hlidej si zada !! ;-D

+1/−1
25.9.2015 15:50

V43l66a83s24t59i87m61i36l 88P14r11a83u67s 6344520336554

Mě jen tak nikdo neumlčí. Leda by se mi stala "nehoda" .............

+2/0
25.9.2015 17:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.