Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stroje začaly odvážet zeminu přímo ze zavalené D8, potrvá to rok

Sanace obřího sesuvu, který v červnu 2013 zavalil rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček, postoupila do další fáze. Stavební stroje se zakously přímo do zeminy, která leží na tělese dálnice. Práce na jejím odstranění potrvají rok a vyžádají si 400 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S19t67e22p77a51n 30T80o68t63h 8798859395558

Slib je slib... papir toho unese ;-D

+3/0
25.9.2015 8:28

V38á47c37l50a19v 83M51e14r11g88l 5681960901350

A kdo tu sanaci plati? My z dani nebo majitel toho lomu, ktery zmenu vodniho rezimu ve svahu a tim i zaval zpusobil? Je sice fakt, ze pred vystavbou bylo pry upozornovano na nevhodne podlozi i na nebezpeci sesuvu od lomu. To ale nic nemeni na situaci, ze by sanaci i obnovu zeleznicni trati mel platit majitel lomu.

+3/−1
24.9.2015 21:42

P20e69t60r 88N64o19v39o63t63n35y 1481450231

ŘSD by si mělo platit za vlastní blbost.

+3/0
25.9.2015 0:13

S53t86e16p95a82n 43T39o27t38h 8448739935778

Majitel lomu, ktery uz tam stoji nejmin 60 let?? Za co? Ze nekdo o...stodukatoval geologicky rozbor mista, ktere je roky zatezovano tezbou kamene??

Jo, to ma logiku.

+1/0
25.9.2015 8:30

V85l49a18d77i52m80í59r 93S69t98u13d90e30c30k25ý 9739821114118

Za to, že lom byl špatně odvodněn a nevhodně zatíženy jeho okraje.

+1/−1
25.9.2015 9:56

M73a69r97t27i93n 92H85o63u61b18a 6813341859948

ano, majitel toho lomu, ktery v poslednich nekolika letech extreme zintenzivnil tezku a ktery zalozil skladku materialu na miste, kde toto bylo  zakazano a tim ten svah tak zatizil, ze ho utrhl.

pokud se nepletu, majitelem lomu je Eurovia

+1/−1
25.9.2015 10:06

V85í32t 88M55r84h81a67l 1845289823870

Majitelem by stále měla být firma Kámen Zbraslav.

0/0
26.9.2015 0:05

V13í14t 61M22r23h52a54l 1425719293170

Opravdovými viníky jsou ti, co stavbu tímto nestabilním územím povolili.

0/0
25.9.2015 12:49

P87e32t23r 84M65u27s97í85l87e74k 1263940430968

Kdyby se rozhodlo pro variantu tunelovou, mohlo se uz davno jezdit..viva la cr..

+4/0
24.9.2015 18:44

E36v28z97e29n 43S87o50u24k39u90p 1887344506478

No s jedním rypadlem a jedním buldozerem a několika málo auty to bude opravdu trvat rok....

+2/0
24.9.2015 18:29

J65i36ř90í 24E74r78b43e65n 1413104256507

No já si hlavně říkám, jestli se na těchto typech zemních prací nevyplatí instalovat spíš dopravníkové pásy jedoucí nonstop a přitom s minimálními provozními náklady (jak na spotřebu paliva/elektřiny, tak na časovou náročnost obsluhy) - namísto toho, aby se tam střídaly těžké náklaďáky se spotřebou 30 l / 100 km...

U hnědouhelného korečkového velkorypadla se na výstupu taky přeci netočí osmikolové many a tatry s dvacetikubíkovou korbou. A třeba osmikilometrová nákladní lanovka pro vápenec z Černého Dolu do Kunčic nad Labem se zaplatila krátce po výstavbě, když se spočítalo, jaké náklady by si oproti ní vyžádalo stálé dojíždění sklápěček, výstavba a údržba účelových silnic atd. Bolševický národohospodář byl holt tehdy povinen to počítat v celospolečenských souvislostech, ne jen podle aktuálních investičních nákladů jednoho podniku ;-)

+3/0
24.9.2015 22:30

M86a42r93t22i85n 18H27o25u86b34a 6563231379418

ale - musel byste takovou lanovku ci pasovku mit ihned k dispozici a to neni. a stejne byste to na konci musel na nakladaky zase nalozit o odvezt na finalni uloziiste, navic pokud to ma byt na cca rok, tak se to vyplatit nemuze, protoze musite zapocitat naklady na porizeni/pronajem lanovky, jejich schvaleni k prozovu, montaz a demontat (cas + penize) dale co se tyce spotreby nakladaku - odvoz smerek rehlovicim uz musou delat pres hotovy tunel, take pojedou porad po rovince

0/0
25.9.2015 10:12

J65i72ř92í 31E95r41b75e59n 1293614826127

Lanovka byl jen příklad.

Dopravníkové pásy jsou smontovány za týden a nevadí jim terénní zlomy, zatímco pro auta musíte vyhrabat novou cestu (výjimkou je Tatra, s tou si cestu nehledáte, ale tvoříte ;-)).

0/0
25.9.2015 10:44

P30e64t63r 69K85o96u13k92o10l18í30k 6260153793

Cukrštajne, U Řehlovic mohlo být dávno hotovo ! Ekologové to už dávno neblokují, prolhanče ! Rv

+2/−1
24.9.2015 18:26

L17a35d60i40s78l77a85v 43K22v69a72s19n14i83č73k37a 1223427393835

Spíš tentokrát a vyjímečně.

0/0
25.9.2015 8:04

S87t61e60p26a47n 58T19o44t40h 8578529765268

Tak u Řehlovic se stavi, sice pomalu, ale stavi. Proc by taky meli spechat, kdyz se poradne nevedelo, jak to bude pokracovat u tech Dobkovicek.

+1/0
25.9.2015 8:31

M25a33r50t98i88n 81H15o26u85b52a 6923961759928

nemohlo, nevedeli, zda z te krizovatky budou moci pokracovat se stavbou dal a kudy presne. protoze zablokovane byly navazujici useky za krizovatkou

0/0
25.9.2015 10:20







Najdete na iDNES.cz