Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stroje začaly odvážet zeminu přímo ze zavalené D8, potrvá to rok

Sanace obřího sesuvu, který v červnu 2013 zavalil rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček, postoupila do další fáze. Stavební stroje se zakously přímo do zeminy, která leží na tělese dálnice. Práce na jejím odstranění potrvají rok a vyžádají si 400 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S45t20e60p24a19n 50T22o95t71h 8158199545718

Slib je slib... papir toho unese ;-D

+3/0
25.9.2015 8:28

V45á58c80l57a20v 15M66e77r34g85l 5431320131250

A kdo tu sanaci plati? My z dani nebo majitel toho lomu, ktery zmenu vodniho rezimu ve svahu a tim i zaval zpusobil? Je sice fakt, ze pred vystavbou bylo pry upozornovano na nevhodne podlozi i na nebezpeci sesuvu od lomu. To ale nic nemeni na situaci, ze by sanaci i obnovu zeleznicni trati mel platit majitel lomu.

+3/−1
24.9.2015 21:42

P98e92t98r 54N80o62v49o47t56n19y 1451540311

ŘSD by si mělo platit za vlastní blbost.

+3/0
25.9.2015 0:13

S78t58e52p24a86n 19T20o34t49h 8198739235608

Majitel lomu, ktery uz tam stoji nejmin 60 let?? Za co? Ze nekdo o...stodukatoval geologicky rozbor mista, ktere je roky zatezovano tezbou kamene??

Jo, to ma logiku.

+1/0
25.9.2015 8:30

V63l68a67d85i74m79í85r 47S95t96u78d16e63c73k19ý 9959201344488

Za to, že lom byl špatně odvodněn a nevhodně zatíženy jeho okraje.

+1/−1
25.9.2015 9:56

M73a59r44t97i74n 43H29o45u93b14a 6733531899798

ano, majitel toho lomu, ktery v poslednich nekolika letech extreme zintenzivnil tezku a ktery zalozil skladku materialu na miste, kde toto bylo  zakazano a tim ten svah tak zatizil, ze ho utrhl.

pokud se nepletu, majitelem lomu je Eurovia

+1/−1
25.9.2015 10:06

V67í11t 84M78r88h33a70l 1735459413610

Majitelem by stále měla být firma Kámen Zbraslav.

0/0
26.9.2015 0:05

V54í45t 80M54r45h25a53l 1975499733850

Opravdovými viníky jsou ti, co stavbu tímto nestabilním územím povolili.

0/0
25.9.2015 12:49

P13e33t68r 20M40u60s50í53l90e32k 1343260830168

Kdyby se rozhodlo pro variantu tunelovou, mohlo se uz davno jezdit..viva la cr..

+4/0
24.9.2015 18:44

E17v21z40e45n 25S13o85u98k65u22p 1877824646488

No s jedním rypadlem a jedním buldozerem a několika málo auty to bude opravdu trvat rok....

+2/0
24.9.2015 18:29

J68i58ř10í 90E40r92b25e80n 1553294226397

No já si hlavně říkám, jestli se na těchto typech zemních prací nevyplatí instalovat spíš dopravníkové pásy jedoucí nonstop a přitom s minimálními provozními náklady (jak na spotřebu paliva/elektřiny, tak na časovou náročnost obsluhy) - namísto toho, aby se tam střídaly těžké náklaďáky se spotřebou 30 l / 100 km...

U hnědouhelného korečkového velkorypadla se na výstupu taky přeci netočí osmikolové many a tatry s dvacetikubíkovou korbou. A třeba osmikilometrová nákladní lanovka pro vápenec z Černého Dolu do Kunčic nad Labem se zaplatila krátce po výstavbě, když se spočítalo, jaké náklady by si oproti ní vyžádalo stálé dojíždění sklápěček, výstavba a údržba účelových silnic atd. Bolševický národohospodář byl holt tehdy povinen to počítat v celospolečenských souvislostech, ne jen podle aktuálních investičních nákladů jednoho podniku ;-)

+3/0
24.9.2015 22:30

M22a93r87t69i32n 20H63o70u38b18a 6413661149588

ale - musel byste takovou lanovku ci pasovku mit ihned k dispozici a to neni. a stejne byste to na konci musel na nakladaky zase nalozit o odvezt na finalni uloziiste, navic pokud to ma byt na cca rok, tak se to vyplatit nemuze, protoze musite zapocitat naklady na porizeni/pronajem lanovky, jejich schvaleni k prozovu, montaz a demontat (cas + penize) dale co se tyce spotreby nakladaku - odvoz smerek rehlovicim uz musou delat pres hotovy tunel, take pojedou porad po rovince

0/0
25.9.2015 10:12

J82i27ř34í 13E96r52b77e84n 1143324736347

Lanovka byl jen příklad.

Dopravníkové pásy jsou smontovány za týden a nevadí jim terénní zlomy, zatímco pro auta musíte vyhrabat novou cestu (výjimkou je Tatra, s tou si cestu nehledáte, ale tvoříte ;-)).

0/0
25.9.2015 10:44

P34e52t23r 91K39o84u25k12o72l72í14k 6770523653

Cukrštajne, U Řehlovic mohlo být dávno hotovo ! Ekologové to už dávno neblokují, prolhanče ! Rv

+2/−1
24.9.2015 18:26

L71a10d76i39s49l67a34v 36K44v41a63s31n26i25č86k44a 1183827473575

Spíš tentokrát a vyjímečně.

0/0
25.9.2015 8:04

S85t39e27p25a26n 12T80o87t55h 8208539295348

Tak u Řehlovic se stavi, sice pomalu, ale stavi. Proc by taky meli spechat, kdyz se poradne nevedelo, jak to bude pokracovat u tech Dobkovicek.

+1/0
25.9.2015 8:31

M54a85r15t84i37n 91H33o66u98b26a 6773591759638

nemohlo, nevedeli, zda z te krizovatky budou moci pokracovat se stavbou dal a kudy presne. protoze zablokovane byly navazujici useky za krizovatkou

0/0
25.9.2015 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.