Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děčín rozhodne, kudy se napojí na dálnici D8. Ideální trasu nemá

Zastupitelé Děčína do konce listopadu rozhodnou, kudy má vést přivaděč k dálnici D8. Na výběr mají tři varianty. Vzešly ze studie, kterou nechala vypracovat hospodářská rada okresu a zaplatili ji podnikatelé, děčínská radnice a občanská sdružení. Vyšla na půl milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i21ř96í 77M20a86r10e54č49e69k 5251549713725

Děčín ve skutečnosti o žádný přivaděč nestojí. Je to desetileté trauma města, počínající protažením dálnice D8 do Německa. Děčín by se sice chtěl také napojit na D8, avšak kudy? No přece po silnici I/13 přes Jílové a Libouchec, za nímž je nájezd na dálnici. A tudy se také jezdilo a jezdí přes protesty nešťastných obyvatel, neboť silnice I/13 vede po celé trase středem jejich obcí. Tato klikatá, leckde úzká a pomalá silnice, byť je to silnice I. třídy,  také dopravce a potažmo investory příliš neláká. Je to nutné zlo. Ale nejkratší trasa!

Děčín mezitím chátrá, pozbyl téměř průmysl, loděnice živoří, obyvatel ubývá (mělo by to být vůbec statutární město?) a hospodářská komora bije na poplach. Tak se vymýšlí varianty, zvažovaných  jich bylo nejméně 8 - 10, avšak dnes již nejde o přivaděč, ale o prostý a nekonfliktní průjezd Děčínem.

Dostala se mě do ruky stará fotografie ze 30. let minulého století, na které Rudolf Hess, zástupce Hitlera, provádí čestný výhoz hlíny lopatou z výkopu stavby dálnice, spojující sudetoněmecká města Cheb - Děčín - Liberec. No, jak všichni víme, nevyšlo to.

A dnes? Ony ty kamiony ani do Děčína nejezdí. Chtějí opravdu jen projet. Tak je nechme a netrapme se kvůli tomu. Jedinou obcí, která stojí o obchvat je Libouchec. Pro Ředitelství silnic a dálnic je to určitě nejlevnější "obchvat" Děčína.

0/0
16.9.2015 19:49

M82i50r23o45s70l31a32v 73S41u55c88h68y 5980839580570

Jsem toho názoru, že ta nejdražší varianta je správně - tedy (neznám detaily) pokud povede od dálnice u Libouchce jižně od Děčína, a bude pokračovat na Benešov a dál, třeba až do Liberce. Varianta přes město je s prominutím pitomost. Varianta podél Labe má takovou dosti zásadní nevýhodu - pokud nejedete do Ústí, tak průjezdem strávíte dost času. Než se přes Ústí dostanete na dálnici, jste po Teplické dávno mnohem dál - oběma směry.

0/0
12.9.2015 23:34
Foto

M17i78l51o87s50l87a25v 95Z91í55t61k30a 8690594117430

Logicky více aut pojede z Děčína na Prahu a opačně. Z toho je jasné, že i když se udělá jiná varianta, tak čast aut stejně bude radši používat trasu podél Labe než se šplhat obloukem nad Ústí a pak zas dolů

0/0
12.9.2015 22:56

P94a19v92e38l 51S44i34t75a 8275368763321

Pred sto lety jsem pracoval v Trmici ,uz tenkrat se mela stavet silnice na dalnici pres ten kruhac v Usti/l ,ale kdyz vladne politicka myslenka tak nikdy nebude , driv se rikalo stavitel dnes politik ,podivej se PSV a privod nikdy nebude,, tak myslete politicky ,to uz tu bylo kdysi tak ko nebo ok.papa pratele.

0/0
12.9.2015 22:45

J27i12ř78í 33E55r15b12e65n 1243984726227

???

Příště prosím přispívejte do diskuse za střízliva... ;-)

+1/0
12.9.2015 22:53

V97a40c51l67a91v 81H22a14j91e29k 3256749169

Jednalo se o most vedle železničního mostu s tunelem pod Větruší. Šloo nové řešení dopravy směrem na Střekov a dále na Litoměřice a ne na Děčín. Na podzim 1989 už to bylo ve stavu jednání o vlastních stavebních pracech (výběr staveniště). Místo toho se postavil sice hezký ale z dopravního hlediska nic neřešící Mariánský most.

0/0
14.9.2015 10:22

P27e64t44r 26F22e33i60g48l 5728743520822

Nic neřešící...? No, kdyby nebyl, tak cesta přes řeku v Ústí zabere půl dne...

+1/0
14.9.2015 15:12
Foto

M96i24r53o98s77l95a94v 45O80r39t 2212915668824

Dobře, tak trasa po stávající silnici do Ústí. A tam jako co? Jedině předělat tu šílenou křižovatku na kruháč pod Větruší (sám o sobě ve špičce zasekaný, naposledy jsem tam byl včera), a kolem Globusu na dálnici.

0/0
12.9.2015 17:22

J45o24s72e40f 96T85r13ö26g37l 8499662486116

Kruháč pod Větruší je zasekaný proto, že supluje chybějící kus dálnice. Odhady předpokládají na kruháku po zprovoznění D8 pokles až o nějakých 10 000 aut za den (většina dopravy).

Kromě toho existuje i trochu sci-fi plán na Ústecký tunel z Trmic do Března, nicméně si myslím, e by to fungovalo i bez něj.

0/0
13.9.2015 22:05

V75á22c73l35a64v 97P84o93l67á67k 1145232320290

Když se podívám na mapu, pokud pojedu po D8 do Německa je výhodnější přivaděč přes Jílové, když pojedu na Prahu je výhodnější přivaděč podle Labe.

0/0
12.9.2015 13:58







Najdete na iDNES.cz