Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za utržení svahu nad D8 nemohl déšť, ale kamenolom, říká posudek

Utržení svahu nad částí rozestavěné dálnice D8 u Litochovic nad Labem a její zavalení v červnu 2013 mohly způsobit stovky tun kamenné drti, které se na hraně svahu nahromadily z přilehlého kamenolomu. Vyplývá to z posudku, jejž vypracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a18v10e91l 52M23a27l53e98č97e44k 5491884592911

Trasu dálnice na hranu nestabilního labského údolí vytlačila stavební loby přes své tajtrdlíky v politice.  Protože jen taková trasa je jistotou mnoha odkladů a trvalých oprav, které betonářské lobby přinesou ze státního, tj. z daní mnohem větší zisky než stabilní tunel pod středohorskými kopci, který by byl již dnes levnější.  No a když tento záměr nevycházel, tak se podmínkou odběru kameniva z lomu stalo svedení vody a navážení odpadu na hranu nad dálnicí. A už se stamiliony ze státního sypou...

+2/0
13.8.2015 8:40

V93í98t 28M22r73h12a24l 1715419543200

Kamenolom je jen jedním z mnoha možných viníků sesuvu, tím hlavním je ale tak jako tak stát, protože postavit dálnici v sesuvovým území může jedině totální laik!!

0/0
12.8.2015 10:50

Š71t87e54f92a37n 35F54r77i14č26a 7872638743836

Nestabilní svah byl podstatou některých připomínek jak v řízení EIA, územním řízení, tak později ve stavebním řízení, která ke stavbě D8 byla veřejně projednávána. Tyto připomínky byly jako obvykle lehkovážně smeteny ze stolu. Úřady jen vynaložily 5 minut fiktivního úsilí - a to na vypracování zamítavé formulace.  Viníci jsou mnohamiliardové škody jsou tedy jednoznačně známi.

+3/0
12.8.2015 7:17

V21l41a64s76t18i89m87i30l 16P60r55a34u95s 6894810896464

Kdy a jak je stanovena trestně právní odpovědnost za torpédování stavby D8 (obecně staveb) ekology aktivisty Děti Země? Průtahy - devastace ŽP na objízdných trasách, vysoká nehodovost, ježdění na objíždkách stylem brzda plyn zajisté neprospělo ŽP, jak v UL, tak všech obcí. Jak a kdy budou za zbytečné průtahy Děti Země potrestáni??? Nemluvím ještě o smrťácích mezi UL-Lovo vyvolaných vysou zátěží dopravy.

+3/−5
11.8.2015 20:39

P67a46v42e50l 38J98e16ř69á18b93e20k 7541752154457

Podstata je v tom, že kdyby stát a jeho instituce pracovaly pořádně, tak by si Děti Země ani neškrtly.

A ubezpečuji vás, že až se nějaká stavební činnost začne dít poblíž vašeho bydliště s tím, že by narušila váš majetek, klid, ovlivnila negativně práci apod., tak využijete všech dostupných cest, aby se taková stavba omezila, upravila ve prospěch menších dopadů na prostředí apod.

+4/−1
11.8.2015 23:12

P38a62v69e59l 93D32v63o32ř51á81k 8938465132391

Pokud požadujete potrestání kohokoli, předpokládám, že máte důkazy o nezákonném jednání dotyčného. Pokud tedy na potrestání trváte, pak máte jedinou možnost - podat trestní oznámení.

Jinak je váš příspěvek jen sbírka plků.

+1/−3
12.8.2015 6:07

V64l94a24s78t29i26m41i42l 82P42r58a17u10s 6954760746404

Váš příspěvek je plk a blábol, lidé z Velemína a Vaňova, Lovosic, by Vám vysvětlili, jak se jim líbí neplynulá jízda kamionů pod okny místo po dálnici. Ty tisíce aut za den, přečtěte si ústecký deník, studii o dopadu objíždky. To je následek obstrukcí Dětí Země!!!!!!!!!!!!! To už nevíte jak tuto dobytčárnu před lidmi obhájíte. Už v senátu jsem zaznamenal hlasy na osekání eko iniciativ, jejich právo zasahovat do stavebního řízení. Ekologové nechť se starají o žabičky a sedmikrásky, ne o povolení stavby. EIA byla schválená ....

+1/−1
13.8.2015 11:58

P54e19t80r 66N36o22v40á51k 1455827192975

EIA musela být z rozhodnutí soudu doplňována, protože úředníci zodpovědní za její vypracování původní EIA odflákli...

+1/−1
13.8.2015 12:22

V55l14a68s65t77i39m24i40l 95P84r29a21u94s 6794360106854

Což vůbec mě a lidi nezajímá. Myslíte že protesty lidí ve Vaňově a Velemíně byla fikce, že se to nekonalo??? My máme právo žít důstojně, bezpečně (pokud je to možné). Tento spor je 15 let starý a možná více. Kdykoli jedu centrem UL, tak se pohybuji přískokem vpřed, silnice UL - Lovo je parkoviště, ne na jízdu, protože se místo po D8 jede podle řeky. Ať se starají Děti Země v okolí Brna, odkud jsou a nese***u se do UL. Zde máme také eko aktivisty. jsme rádi, že v UL nevidíme co dýcháme, což bylo za totáče normální. To ovšem není zásluha aktivistů ale státu, který změnou Zákona o ovzduší přinutil omezit znečištění v UL, likvidace velkolomů a udělala své.

+1/0
14.8.2015 5:53

D31a67v54i76d 51P48i37n32c 7711378823824

Otec v tom lomu v 60. letech jezdil s náklaďákem a běžně se prý na hranu svahu sypal kamenný prach a drť, aby se rozšířil manipulační prostor lomu. Za ty roky se ho tam muselo vysypat hodně, tak ať dneska někdo netvrdí, že to není pravda, když ještě žijí svědci opaku. K tomu celkem slušné rozšíření jámy po znovuotevření lomu a průser byl na světě.

+3/0
11.8.2015 18:58

P37a83v42e31l 44J36e37ř89á50b32e65k 7611432434687

Když jsem si hrával na písku, a ohrabal jsem spodek svahu kopce, kde jsme si postavili hrad,  tak se mi sesunula celá stěna i s hradem.

Takže štěrk neštěrk, geologové varovali, že svah je nestabilní. A už železnice udělal zářez, dálnice to zřejmě rozřízla pořádně

+3/0
11.8.2015 23:05

M88i68l71a56n 84K39l64í23m25a 9642300143652

Já si myslím, že primárně za utržení svahu může stát, protože při povolení dobývání nestanovil dostatečné podmínky pro zachování stability svahu pod lomem. Případně je také na vině nedostatečná kontrola báňského úřadu. Těžaři se pak podle toho chovali. K sesuvu a zničení železnice by naprosto jistě došlo i kdyby pod nimi žádná dálnice nebyla.

+2/0
11.8.2015 16:18

J40o43s15e11f 41V56y68s10k86o88č60i52l 5988200459982

Ať už jsou příčiny sesuvu jakékoliv.

Kdo navrhl a schválil aby přes toto evidentně nestabilní území vedla dálnice?

+6/−2
11.8.2015 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.