Diskuse k článku

Za utržení svahu nad D8 nemohl déšť, ale kamenolom, říká posudek

Utržení svahu nad částí rozestavěné dálnice D8 u Litochovic nad Labem a její zavalení v červnu 2013 mohly způsobit stovky tun kamenné drti, které se na hraně svahu nahromadily z přilehlého kamenolomu. Vyplývá to z posudku, jejž vypracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a88v71e63l 61M43a41l57e94č82e19k 5381514692561

Trasu dálnice na hranu nestabilního labského údolí vytlačila stavební loby přes své tajtrdlíky v politice.  Protože jen taková trasa je jistotou mnoha odkladů a trvalých oprav, které betonářské lobby přinesou ze státního, tj. z daní mnohem větší zisky než stabilní tunel pod středohorskými kopci, který by byl již dnes levnější.  No a když tento záměr nevycházel, tak se podmínkou odběru kameniva z lomu stalo svedení vody a navážení odpadu na hranu nad dálnicí. A už se stamiliony ze státního sypou...

+2/0
13.8.2015 8:40

V18í28t 62M88r75h85a75l 1175549303230

Kamenolom je jen jedním z mnoha možných viníků sesuvu, tím hlavním je ale tak jako tak stát, protože postavit dálnici v sesuvovým území může jedině totální laik!!

0/0
12.8.2015 10:50

Š65t10e91f76a29n 63F23r59i65č33a 7712178643886

Nestabilní svah byl podstatou některých připomínek jak v řízení EIA, územním řízení, tak později ve stavebním řízení, která ke stavbě D8 byla veřejně projednávána. Tyto připomínky byly jako obvykle lehkovážně smeteny ze stolu. Úřady jen vynaložily 5 minut fiktivního úsilí - a to na vypracování zamítavé formulace.  Viníci jsou mnohamiliardové škody jsou tedy jednoznačně známi.

+3/0
12.8.2015 7:17

V40l61a79s58t82i67m13i51l 34P65r63a32u14s 6234680666804

Kdy a jak je stanovena trestně právní odpovědnost za torpédování stavby D8 (obecně staveb) ekology aktivisty Děti Země? Průtahy - devastace ŽP na objízdných trasách, vysoká nehodovost, ježdění na objíždkách stylem brzda plyn zajisté neprospělo ŽP, jak v UL, tak všech obcí. Jak a kdy budou za zbytečné průtahy Děti Země potrestáni??? Nemluvím ještě o smrťácích mezi UL-Lovo vyvolaných vysou zátěží dopravy.

+3/−5
11.8.2015 20:39

P27a43v48e76l 40J65e27ř63á54b24e90k 7131332454217

Podstata je v tom, že kdyby stát a jeho instituce pracovaly pořádně, tak by si Děti Země ani neškrtly.

A ubezpečuji vás, že až se nějaká stavební činnost začne dít poblíž vašeho bydliště s tím, že by narušila váš majetek, klid, ovlivnila negativně práci apod., tak využijete všech dostupných cest, aby se taková stavba omezila, upravila ve prospěch menších dopadů na prostředí apod.

+4/−1
11.8.2015 23:12

P97a98v45e33l 94D57v70o62ř19á24k 8758355232951

Pokud požadujete potrestání kohokoli, předpokládám, že máte důkazy o nezákonném jednání dotyčného. Pokud tedy na potrestání trváte, pak máte jedinou možnost - podat trestní oznámení.

Jinak je váš příspěvek jen sbírka plků.

+1/−3
12.8.2015 6:07

V58l10a89s98t51i54m73i26l 22P98r95a62u94s 6374520216474

Váš příspěvek je plk a blábol, lidé z Velemína a Vaňova, Lovosic, by Vám vysvětlili, jak se jim líbí neplynulá jízda kamionů pod okny místo po dálnici. Ty tisíce aut za den, přečtěte si ústecký deník, studii o dopadu objíždky. To je následek obstrukcí Dětí Země!!!!!!!!!!!!! To už nevíte jak tuto dobytčárnu před lidmi obhájíte. Už v senátu jsem zaznamenal hlasy na osekání eko iniciativ, jejich právo zasahovat do stavebního řízení. Ekologové nechť se starají o žabičky a sedmikrásky, ne o povolení stavby. EIA byla schválená ....

+1/−1
13.8.2015 11:58

P11e30t52r 34N14o76v45á71k 1325557802385

EIA musela být z rozhodnutí soudu doplňována, protože úředníci zodpovědní za její vypracování původní EIA odflákli...

+1/−1
13.8.2015 12:22

V61l64a40s14t66i94m24i11l 14P80r90a47u80s 6864460376414

Což vůbec mě a lidi nezajímá. Myslíte že protesty lidí ve Vaňově a Velemíně byla fikce, že se to nekonalo??? My máme právo žít důstojně, bezpečně (pokud je to možné). Tento spor je 15 let starý a možná více. Kdykoli jedu centrem UL, tak se pohybuji přískokem vpřed, silnice UL - Lovo je parkoviště, ne na jízdu, protože se místo po D8 jede podle řeky. Ať se starají Děti Země v okolí Brna, odkud jsou a nese***u se do UL. Zde máme také eko aktivisty. jsme rádi, že v UL nevidíme co dýcháme, což bylo za totáče normální. To ovšem není zásluha aktivistů ale státu, který změnou Zákona o ovzduší přinutil omezit znečištění v UL, likvidace velkolomů a udělala své.

+1/0
14.8.2015 5:53

D62a42v19i97d 75P73i15n69c 7711538323544

Otec v tom lomu v 60. letech jezdil s náklaďákem a běžně se prý na hranu svahu sypal kamenný prach a drť, aby se rozšířil manipulační prostor lomu. Za ty roky se ho tam muselo vysypat hodně, tak ať dneska někdo netvrdí, že to není pravda, když ještě žijí svědci opaku. K tomu celkem slušné rozšíření jámy po znovuotevření lomu a průser byl na světě.

+3/0
11.8.2015 18:58

P37a28v98e91l 87J59e43ř65á58b37e42k 7371202434297

Když jsem si hrával na písku, a ohrabal jsem spodek svahu kopce, kde jsme si postavili hrad,  tak se mi sesunula celá stěna i s hradem.

Takže štěrk neštěrk, geologové varovali, že svah je nestabilní. A už železnice udělal zářez, dálnice to zřejmě rozřízla pořádně

+3/0
11.8.2015 23:05

M39i15l52a27n 40K18l39í68m22a 9702390843892

Já si myslím, že primárně za utržení svahu může stát, protože při povolení dobývání nestanovil dostatečné podmínky pro zachování stability svahu pod lomem. Případně je také na vině nedostatečná kontrola báňského úřadu. Těžaři se pak podle toho chovali. K sesuvu a zničení železnice by naprosto jistě došlo i kdyby pod nimi žádná dálnice nebyla.

+2/0
11.8.2015 16:18

J35o43s94e50f 90V56y76s61k90o54č92i37l 5138710829352

Ať už jsou příčiny sesuvu jakékoliv.

Kdo navrhl a schválil aby přes toto evidentně nestabilní území vedla dálnice?

+6/−2
11.8.2015 16:53



Najdete na iDNES.cz