Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za sestru z Rumburku se postavil primář. Draslík ale vysvětlit neuměl

Bývalý primář nemocnice v Rumburku Richard Bína se u krajského soudu v Ústí nad Labem postavil za zdravotní sestru Věru Marešovou obžalovanou z vražd šesti pacientů. Uvedl, že způsob úmrtí třiasedmdesátileté pacientky, které kauzu odstartovalo, mohl odpovídat jejímu onemocnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a62n77i26e79l 79N97o82v47á93k 1291520536499

obžaloba "na vodě", nemají na ni vůbec nic. Dobrej právník ji z toho vyseká. "In dubio pro reo "

0/0
26.6.2015 15:35

O24l72g72a 75P30a84v84l82í47k39o92v48á 6304428757272

Kdoví, jaký podíl na vraždách má ten nedůvěryhodný primář

0/0
26.6.2015 15:05

V41l13a39d77a 46M30u74s82i63l 9530176148773

Pani Olgo, ono to tak neni. Někdy jde  o  lečeni pacienta. Jiíndy jde o prodloužene umirani...

    Neni vyloučeno, že se zde najdou lide, kteři  to   pochopi

0/0
26.6.2015 15:48

J60a87n 44L68i23b21i88c42h 9362588955533

Takový druhý Zelenka, v nemocnici je to vždycky sporné, když oběti už nežijí a nemohou vypovídat, přímé důkazy taky budou obtížné a nepřímé jsou sporné.

0/0
24.6.2015 16:05

P80e53t69r 91B72a72č47a78v32č20í39k 3133568371579

Jediný člověk v tomto Kocourkově je vinen. Kajínek.

+1/0
24.6.2015 12:52

J60i61ř71í 74K20r79a54j80č53o79v66i21č 4306863377309

Copak Ti udělal Kajínek. Vykradl Ti byt??...

0/0
24.6.2015 21:19

R56o49s74t78i89s21l20a74v 14T21r39á83v31n13í56č90e41k 3959980873451

Ještě by si autor článku neměl plést primáře a primátora.

+2/−1
24.6.2015 12:20

M69a94r22t95i91n 40R75a26k54o62u36š 5202731201185

Mě ve výpovědi p. doktora Vondráčka velice nesedí toto. Sestry při předání směny po obžalované vyměňovaly nedokapané infuze za nové, aby měly jistotu co pacientům podávají. To mě připadá hodně přitažené za vlasy. Jak by tedy pacientovy podaly přesně dávku jakou má dostat dle lékaře? Jak by to nemocnice vykazovala když by byla větší spotřeba než bylo předepsáno? To by si toho nikdo nevšiml? Je to dle mě dost divné co pan doktor tvrdí.

+11/0
24.6.2015 12:06
Foto

V30o71j43t66ě74c41h 10P70a79v16l25í98k 5984641324718

Kape se určitá dávka za hodinu. Ne nutně celý obsah kapačky, kde může být roztoku různé množství.

0/−1
24.6.2015 12:32

M68a57r78t83i54n 93R20a14k81o87u86š 5942201121405

To se dost podle mého pletete. Je předepsaná dávka a objem roztoku o jistém složení. Složení a objem roztoku v infuzi určí lékař. Pokud by sestry přeráželi pacienty na novou infůzy starou by musely znehodnotit a novou připravit. V žádném případě by tedy nemohly dodržet dávkování předepsané lékařem. Spotřeba materiálu by musela být větší než bylo lékařem předepsáno.

+3/0
24.6.2015 13:01

S12o22f72i15e 63K28l80e13n50n89e30r80o70v41á 1953307501803

Mýlíte se, je to jednoduché. Zapomeňte na ekonomickou stránku. Nyní ta technická. Přijdete do práce a naředíte dle ordinace identickou infúzi s infúzí, která právě kape. Podle počátečního času podávané infúze a naordinované rychlosti si spočítáte čas, kdy by původní infúze měla dokapat. Přepíchnete si na set svou vlastní infúzi a tu původní vyhodíte, na infúzní pumpě nastavíte naordinovanou rychlost a vypočítané množství roztoku, které má ještě vykapat do oficiálního času dokapání. Zbytek infúze vyhodíte a pokračujete v dalších ordinacích. Pacient tímto dostane roztok o naordinovaném složení i objemu ....

0/−2
24.6.2015 16:00

J92o33s23e48f 72D84o66č46k24a98l 4101186744804

Kolika  % pacientů se infuse podávají prostřednictvím infuzní pumpy? Zatím jsem infuze vždy dostával samospádem, bez infuzní pumpy namíchané dle pokynů lékaře (medikace) co množství účinné látky i celkového objemu. Takto podávaná infuze se nechává dokapat vždy celá.

Není mi vůbec jasné vyjádření, že nová směna namíchá nové infuze a staré vyhodí. Kdo ráno dává infuze - stará nebo nová směna? Jak si směny předávají informace o stavu a ošetření pacientů?!!! Jakou nedokapanou infuzi údajně vyhodily? Snad ne tu večerní - to nemyslíte vážně. Ta by byla již dávno dokapaná a nevěřím tomu, že pacientku nechala obviněná sestra celou noc napíchnutou na prázdné kapačce. To nesouhlasí s vyjádřením bývalého primáře, že se jednalo o zkušenou a odpovědnou sestru. Zkrátka těch otazníků zůstává celá řada, včetně toho, co to bylo za nedokapanou infuzi bez draslíku vyhozenou v koši. Zkrátka mě připadá hodně  věcí nestandartních, mám takový dojem, že na oddělení bylo mnoho věcí v nepořádku a doufám, že policie bude mít dostatek důkazů aby byl odsouzen skutečný pachatel, dle mého, nevyvratitelné důkazy proti obviněné zatím ( alespoň podle informací z tisku) policie a soud nemá.

+1/0
25.6.2015 17:25

S10o18f10i90e 10K61l30e24n26n51e14r71o57v31á 1823507251773

1.To, že jste dostával infúze ne samospádem, jak tomu říkáte, ale rychlostí napočítanou kapkami do tzv.Martiniho nádobky neznamená, že infúzní pumpy jsou scifi. Na JIPkách, kde mimo jiné také pacientka měla před smrtí ležet, infúzní pumpy a perfuzory sestry používají, ale i na standardních oddělení se s pumpami setkáte, to záleží na ekonomické stránce oddělení.

2.To, co jsem psala výše, je pouze popis toho, jak lze technicky jednoduše provést přeředění a podání infúze tak, aby pacient dostal naordinované složení i objem. Což byla reakce na pana Rakouše, který nechápal, jak by to bylo proveditelné.

3. Na oddělení dle posledních informací panoval neskutečný nepořádek(chce se mi říci až b...), pochybení, nedodržování standardních postupů jak v ošetřovatelské péči, tak podávání léků a přípravy infúzí...

4. Od samého začátku tvrdím, že na celé kauze má podíl nejen zmiňovaná sestra, která je učebnicovým prototypem vyhořelé osoby, a která neměla už dlouhou dobu na oddělení, co pohledávat. Ale velký podíl viny nese management oddělení od staniční, vrchní sestry až po primáře, kteří nechali situaci na oddělení dojít tak daleko, a přitom již v minulosti pochybení ze strany této sestry zaznamenali.

5.Co se týče jejich čachrů s infúzemi, to vám nemohu sloužit, já u toho nebyla...Ale i ze zbytku z vykapané lahve nebo i infuzního setu lze udělat rozbor podaného roztoku. Pacientka zemřela o noční směně a rozbor se prováděl z její poslední dokapané infúze, která pak skončila v koši. Ráno ji mohli vyndat.Každá infúze musí být popsaná, tudíž by z ní mělo být jasné, komu byla podávána, co obsahuje, kdy a kým byla ředěna.

0/0
26.6.2015 20:40

V98e47r30o90n15i54k14a 45H51u54b15á63č20k61o52v53á 3286875696945

Souhlasím s vámi a ani mě to v jeho výpovědi nesedí. Takhle to v praxi prostě není. Bylo by to boha pusté plýtvání. Dále je zde i otázka správné celkové dávky, takže by vše muselo kapat přes dávkovače či pumpy... Ale i tak. Další jeho argument, že neoslovovala pacientky babi... No to už je skutečně zcela liché až slaboduché.

+3/0
24.6.2015 12:44

S18o87f66i96e 98K42l65e26n93n13e21r45o76v64á 1163527661863

Máte pravdu, není normalní a obvyklé,aby službustřídající sestra přeřeďovala infuze,aby měla jistotu, co podává. Nicméně od Dr.Vondráčka je to natolik závažná informace vypovídající o situaci na oddělení,že by si ji jen tak pro nic nevymyslel a nevypustil do eteru....

+1/0
24.6.2015 13:29

V23e92r67o96n37i81k60a 61H83u60b65á18č59k92o18v65á 3216455656775

Ano, celé je to divné.

+2/0
24.6.2015 15:12

J21o62s51e69f 94D32o25č77k79a23l 4731426514674

Jen aby jeho vyjádření nebylo účelové!?

0/0
25.6.2015 17:30

S95o91f56i21e 59K84l45e47n57n15e59r85o53v27á 1373217531693

Již ve včerejším článku bylo naznačeno,že na oddělení vládla nedůvěra v poskytované péči i mezi kolegyněmi.Kdo připravoval infuzi,ve které chybělo naordinované množství kalia?Dotyčná by měla být regulérně na lahvi podepsaná.Pokud to množství tam chybělo,uz došlo k pochybení.Spolusloužící sestra uvedla, že při alarmovani poruchy vitálních funkcí nalezla tuto sestru,jak vyměňuje infuzi u lůžka pacientky, tudíž manipuluje s žilním přístupem.Následně došlo k arytmii a smrti v důsledku selhání srdce z hyperkalrmie. Pokud byla napojena na monitor,pak existuje i záznam ekg nebo alespoň srdeční frekvence,který dokáže zaznamenat arytmii odpovídající náhlé hyperkalemii.Příklad jejího přístupu v žoviálním oslovení "Babi...." nebyl ideální,ale mně stačila její odpověď,že bude pacientku přebalovat až v jedenáct,i když o to byla požádána dříve.Důvěru ve mně nebudí ani dotyčmá sestra ani oddělení včetně jeho vedení....

+4/0
24.6.2015 12:05

A85n88n74a 60E50r97l11e15b65a82c80h70o85v33á 7651900954251

Moje mamka v Rumburku v nemocnici ležela cca před pěti lety. Na pokoji byly dvě paní a jedna velmi stará babička. Už tenkrát mi vyprávěla, že babičku několikrát přebalovala a umývala mamka společně s druhou paní, protože sestry neměly čas. Asi takto to tam chodilo, možná pořád chodí ...

+3/0
24.6.2015 15:17

T28o62m65á85š 29Z36e29m61á31n21e12k 5530848146566

Pravděpodobně to udělala, ale pokud nebude nalezen přímý důkaz o tom, že draslík podala, (byť třeba jen v jednom případu) nemělo by být možné ji soudit za vraždu.

+4/0
24.6.2015 11:09
Foto

V81o76j13t97ě60c73h 59P89a39v61l78í17k 5284271814888

Za vraždu lze odsoudit i na základě nepřímých důkazů. Musí být jen dostatečně silné.

+1/0
24.6.2015 11:26

T27o75m39á65š 24Z28e50m16á91n88e46k 5690278296606

To chápu, ale řetěz nepřímých důkazů si naše soudy vysvětlují dost svévolně. Neměla by jim příslušet taková moc. (viz. Nečesaný) Tedy alespoň dokud nedozrají.

+1/0
24.6.2015 13:43

J30i52r83i 46D58o26m62i69n46i51k 1631548511760

Soudci nezávidím. Odsoudit někoho na základě doměnky a pocitu, to bude oříšek.

+4/−1
24.6.2015 10:49

O91l37d86ř15i12c18h 90H12o55r86á62k 2354969161705

Vy snad čtete jen nadpis a hurá do diskuse.

Laboratoř našla draslík v množství neslučitelném se životem a největší obhájce sestry to vysvětlit neumí.

+4/−2
24.6.2015 11:25

M18a62r90t43i50n 29K37r92č16i81l 6380538848199

Vysvetlete to vy kdyztak......dekujeme

+1/−1
24.6.2015 11:35

V98l41a39d67a 47M95u10s54i16l 9160836608693

Pokusim se" Mrtva byla hospitalidovana pro terminalni selhani jater.

Vytrhla si sondu  ze žaludku, tedy asi už nechtěla byt lečena. Nepujde asi vubec prokazat, co polkla před inklriminovanou přihodou.

   Některe leky zadržuji   draslitřeba diuretika/

+1/0
25.6.2015 13:39

V69e94r94o59n50i89k40a 37H43u44b19á89č69k55o20v80á 3836475776345

Jenže vysoké množství draslíku je po smrti přítomno vždy, jelikož se kalium vyplavuje při srdečním selhání, aniž by předtím bylo v jakékoliv formě pacientovi podáno.

+5/0
24.6.2015 11:54

M80a66r58t78i58n 44K50r35č52i70l 6420568298139

takze ho do tele nemusi nikdo vpravit aby tam byl.....?

+2/0
24.6.2015 11:58

V77e11r14o93n65i26k53a 33H35u94b47á28č11k22o41v10á 3126285166835

Přesně tak. Proto tento důkaz není dostačující.

+3/0
24.6.2015 12:38

J82i13r45k25a 10N15o49v14á83k 6712115625699

s tím soudci nemají problém, jak mi bylo řečeno, rozhodnou se podle svého právního názoru a pokud nesouhlasíš, tak se odvolej.

právě proto, že existuje institut odvolání, tak to rozhodování zas tolik neprožívaj.

0/−1
24.6.2015 12:24

J66i77t19k75a 89R80ů61ž80i56č40k62o40v40á 8430373936516

Mně osobně na výpovědi dr. Vondráčka zarazilo nelichotivé hodnocení chování zdravotní sestry které, mimo jiné, odůvodňoval tím, že nebyla k lidem vstřícná, protože na rozdíl od ostatních jim neříkala "babičko", apod. Já se naopak domnívám, že zdravotní sestra která takto familiérně oslovuje klienty(pacienty) by měla být nadřízenými upozorněna na nevhodné chování a poučena o tom, že takto oslovovat lidi, kteří s ní nejsou v příbuzenském vztahu, je neslušné.

+24/0
24.6.2015 10:48
Foto

R68e23n50a45t29a 73H64a88s92i59l76o48v48á 2637920849588

není to neslušné....pokud si to klient či pacient sám přejí....klientem zvolený způsob oslovení by měl být zapsán v jeho kartě a respektován...pokud není klient svéprávný, tak se ke způsobu oslovení (včetně například zdrobnělin jmen a pod) vyjadřují jeho zástupci....takže na jednom pokoji může být někdo, kdo si přeje oslovovat titulem, druhý jménem a třetí "babi", čtvrtý příjmením.... Nejsou obecná pravidla - to pravidlo je jediné - respektovat přání klienta či pacienta...

+5/−2
24.6.2015 10:54
Foto

R44e44n31a33t21a 47H53a13s36i71l82o84v69á 2717210209428

osobně příliš nechápu, co je k mínusu na tom, že si člověk (ať ve zdravotních nebo sociálních službách) SÁM určuje, jak chce být oslovován.... Při kontrole v sociálních službách (i u dětí i u seniorů) je naopak kontrolováno, zda toto odpovídá volbě v dokumentaci...

+2/0
24.6.2015 11:03

J12i87t21k33a 47R13ů54ž86i96č31k83o41v18á 8760693556806

Ráda bych viděla alespoň jeden záznam z inkriminovaného oddělení, na kterém je v dokumentaci pacienta uvedeno, jaké si žádá oslovení(a o požadovaném oslovení "babičko" silně pochybuji)... Prostě se chovají "familiérně" bez zjevného důvodu, čímž vyvolávají neopodstatněný dojem soucitnosti a empatie.

+2/0
24.6.2015 11:22

R98a92d71o28s56l75a95v 41K91l12a81u14d32a 5874648384162

Kolikrát už jste ležela v LDNce a celý den čuměla do stropu? Ono jaksi to familierní oslovení je v tomto případě velmi vhodné, ta babička se necítí tak cizí. Ono úplně stačí nemocniční prostředí ze kterého není návratu.

+2/0
24.6.2015 11:37

M60a14r72t35i95n 41R76a45k24o26u69š 5712281941225

Já jsem se tedy o mnoho více v jeho výpovědi podivil, že prý při předání směny sestry po obžalované vyměňovali nedokapané infuze a dávali nové, aby měli jistotu co pacient dostává. Protože si nedovedu přetavit jak by probíhalo dávkování. A hlavně jak by to nesedělo účetně, protože by museli vydat o dost více balení než by bylo dle premedikace potřeba. Takže výpověď p. doktora Vondráčka je taková v tomto bodě podezřelá.

+4/0
24.6.2015 12:00

S38o88f72i28e 48K24l55e22n25n90e54r10o72v82á 1733427281133

Proboha jaké premedikace?

0/−1
24.6.2015 12:54

I11r26e64n81a 55P12l60a94c81h42e58t36k69o73v16á 1686744426240

zvlastni, ze tu kauzu odstartoval doktor, kterej se potreboval zviditelnit pred volbama. trosku to pripomina kacenku zak. ono bude vubec tezke prokazat, kdo tam ten draslik striknul do te kanyly

+6/−9
24.6.2015 10:42

I46r89e91n15a 91P57l43a51c40h13e62t49k82o50v68á 1266784576560

ulehla je prvni, kdo si nedovede pripustit dalsi moznosti.. ;-)

+1/0
24.6.2015 10:44

P43e70t66r 52M41e22j62z88l31í79k 8928134181410

Taky bylo třeba protlačit se do představenstva nemocnice a odstranit dosavadní vedení. Oboje se podařilo.

+1/−1
24.6.2015 13:49

R28o81m23a19n 20K72e33n21i59s 1304908294916

Zatím není důležité, co kdo tvrdí, ale podstatné je zjistit, jak se ta vysoká dávka draslíku neslučitelná s životem do těla pacienta dostala, když v infuzi žádný draslík nebyl. Tady je jádro pudla! Obhajovat někoho, že s ním nadřízený neměl žádný konflikt je úplně nepodstatné. Zpochybnění znaleckých posudků na základě výpovědi loajálního primáře je také docela nesmysl. Přece k tomu stát právě znalce jmenuje a eviduje, aby byli nezávislí.

p.s. jedině že by ČR šla ve stopách Norska, kde právníci loajální organizaci vydávají posudky na případy, které tato organizace řeší. Tomu se tedy říká "nezávislost"!

+5/−2
24.6.2015 10:41

I75r84e11n57a 37P20l27a97c53h78e46t59k91o38v68á 1216714466100

na oddeleni byva doktor, dva a dve tri sestry..plus hafo dalsich lidi kteri se tam jako personal motaji, pokud se nejedna o uzavrene pracoviste jako je aro, nebo jipka

+4/0
24.6.2015 10:43

K53a18r63e67l 55H16r67u84b33ý 3316208457613

Pokud jsem se setkal se znalci, tak ani jeden nebyl nezávislý. Spíš jejich razítko bylo něco jako další nástroj obživy - vždy dali výrok, o kterém předpokládali, že se od nich očekává.

+6/0
24.6.2015 10:51
Foto

V22o30j86t13ě29c31h 65P92a90v42l74í12k 5754591284438

Další, co je podstatné zjistit, je proč v infuzi nebyl žádný draslík. Nějaký by tam totiž být měl, jinak může nedostatek draslíku taky nadělat paseku. Nejpravděpodobnější vysvětlení tak je, že ten, kdo zajistil, aby v infuzi chyběl draslík, si tak zařizoval vysvětlení, proč se musel draslík dodávat injekcí.

+3/0
24.6.2015 10:55

T64o10m87á83š 90Z74e83m21á27n55e51k 5690358936756

Draslík, který měl být do těla vpraven postupně infuzí, byl vpraven přímo do žíly. Pacientka dostala svojí medikaci, jen nesprávným způsobem, možná i v jiném množství. To těžko někdo dokáže.

+1/0
24.6.2015 11:14
Foto

V42o43j83t46ě71c50h 65P90a49v79l16í61k 5744881654788

Velmi nesprávným způsobem, neboť i kdyby se jednalo o správné množství, tak podání přímo do žíly může způsobit srdeční zástavu a smrt.

Vlastně skoro dokonalá vražda.

Proto je vyhozený pytlík s infuzí, kde chybí draslík, tak zásadním důkazem.

0/0
24.6.2015 11:24

T55o49m50á67š 31Z32e61m70á46n45e74k 5850738796956

Tak to chápu i já.

0/0
24.6.2015 13:45

P66e96t65r 41M68e91j23z56l91í98k 8188474131830

A kdo připravoval infúzi?

0/0
24.6.2015 13:51

T23o18m31á60š 76Z94e29m84á35n54e20k 5800238986356

Mohl opomenout. Ne, nechci se pachatele zastávat, ale pokud nebudou nezpochybnitelné důkazy (byť třeba i nepřímé) není možné shledat pachatele vinným. Mezi nezpochybnitelné důkazy určitě nemůže patřit znalecký posudek , výpovědi svědků, nebo důkaz, o jehož zajištění jsou pochybnosti.

0/0
24.6.2015 15:01

J75o78s27e69f 83D49o64č18k57a96l 4851426924574

Pokud mám osobní zkušenost, tak připravená infuze s medikovanou látkou se pacientovi podává celá(jinak by nedostal do těla předepsané léčebné látky). Tudíž nechápu tu nedokapanou infuzi  bez draslíku v odpadkovém koši. Tu se již otvírá velký spekulační prostor k němuž se nechci vyjadřovat.

0/0
25.6.2015 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.