Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S tunelem navrhovaným správou CHKO by se už po D8 jezdilo, říká geolog

Od sesuvu na dálnici D8 uplynuly dva roky a stavebníci jeho následky dodnes nedokázali odstranit. „Bylo zřejmé, že jde o sesuvné území. Sesuvy ve Středohoří byly a budou. Události šlo ale předejít důkladným odvodněním svahu,“ vrací se k sesuvu geolog Správy CHKO České středohoří Vlastislav Vlačiha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e52t21r 12K42o29u53b32e36k 3799742975922

Podle srdce a ne podle rozumu a důkazů. Česká cesta. Zajímal by mne názor Hájka, Jakla a Klause.... Mezi lety 1996-2000 jsem žil a studoval v Ústí, do Středohoří se vracím x-krát ročně, tu lidmi opuštěnou nádhernou zahradu miluji. I s její biologickou a geologickou krásou a složitosti. Stavět ohromný zátěž na svahu nad levým brehem Labe mohl prosazovat jen demagogie ze Strakovky, ať už Zeman s Mrazkem, nebo Klaus se svými podniky...

0/0
17.6.2015 17:14

P48e81t10r 79K75o70u21b23e20k 3599182295222

Poskoky. Omlouvám se, chyby v textu vyrobil Android :)

0/0
17.6.2015 17:15

Z98d30e44n46ě98k 98J53o44u89k45l 5963693332325

Že by ekologové měli pravdu, když před sesuvem; půdy varovali?

+1/0
15.6.2015 0:31

J14a21n 18K37a54š79p84a67r 7335234321720

Článek má pravděpodobně jen dále zamlžit problém s nedokončeným úsekem D8, protože se v něm píše jen o původním 13 km tunelu (který by byl opravdu neúnosně drahý), ale není v něm vůbec zmínka o kratším tunelu "Kubačka" (3,5 km - zmiňuje se tady o něm např. Aleš Holan), který navrhovalo sdružení Děti Země. Těm byla v této kauze asi záměrně nasazena psí hlava. I já jsem na to slepě naskočil, ale při důkladnější analýze dostupných materiálů jsem zjistil, že se DZ daný problém snažily řešit daleko konstruktivněji a přínosněji, než bylo prezentováno v médiích. Velmi trefně všechno popsal Zbyněk Fiala s odvoláním na geologa Vladimíra Cajze. Doporučuji přečíst.

PS:Protože se o nebezpečí sesuvů u stávající varianty okolo kopce Kubačka (ve které jsou mimochodem také dva tunely o délce téměř 1 km  - odečtěte si od 3,5) vědělo, měl projekt a provedení samozřejmě obsahovat i zajištění svahu, jak nám to objevně popisuje pan Vlačiha. Nic takového tam nebylo. A nikdo není obviněn, natožpak souzen. A my jsme jen platící diváci téhle nekonečné frašky...

+1/0
14.6.2015 2:15

P52a66v43e18l 91R13a82t29h30o32u86s89k79ý 6740539581

"Samotná stavba dálnice podle mě sesuv nezapříčinila."

"Při variantě s dlouhým tunelem by řada problémů nenastala, a to včetně sesuvu."

Nepodporuje si ten pán trochu?

+1/0
13.6.2015 21:17

P58a46v12e19l 51R48a17t12h12o32u62s48k37ý 6400959311

Neodporuje...

+2/0
13.6.2015 21:20

P24e35t56r 86N11o80v52o93t86n13y 3119802339272

A jak?

0/0
13.6.2015 23:26

A56l78e36x36a18n86d20r 22K30o13s59t40k16a 8682498436914

Ano, jsme v ČR.  I povrchová dálnice je tunel.

+5/0
13.6.2015 16:44

F88r35a65n75t54i28š66e57k 77S92c18h32l47i47c35h78t83s 9755822221105

PS Dá není jediná. Nedokončeně nedokonšená není jen ona nebo Blanka, ale taky D1, D11, R35, Suchdol, mosty a další.

To by se mohlo policejně vyšetřit aspoň v paralelním světě ...

+1/0
13.6.2015 16:15

D32a19v20i11d 15Z53a36j69d73á83k 8545522210211

To by tak hralo to postavit poradne hned napoprve.To by se na tom nikdo moc nenapakoval.A Deti zeme?To jsou ekoteroristi.Je to vzdy jen otaxkou ceny,kolik jim bude stacit,aby jim o ci ono prestalo vadit.

+2/−2
13.6.2015 16:11

F54r66a51n12t60i68š78e39k 93S12c89h81l64i34c61h32t92s 9655312901665

To je velký omyl, aby něco fungovalo a ještě pro lidi!

Nekonečná stavba znamená také nekonečné peníze a nekonečné zisky. Stačí využít služeb terróristické organizace, jako "Děti" a je vystaráno na mnoho let dopředu! A, nějaké peníze se najdou jistě i pro ty strany politický...

Jenom lidem co tam bydlí a co musí denně tam a zpět jezdit zbudou oči pro pláč a trocha toho vzteku.

PS Aspoň krumpáč a lopatu by měli obdržet za ty mrtvé ve zbytečných havárií a ty, co umřeli na rakovinu z výfukových plynů v těch obcí tam pod Milešovkou, ty "Děti" ...

+3/−2
13.6.2015 16:00

P26a55v73e48l 74M39a86l14e19č63e78k 5361354792211

Vše bylo o tom, že betonářské firmy si vylobbovaly, česky uplatili politiky (i ty v čele Ústeckého kraje) aby kývli na pro ně výnosnější trasu. Ta tunelová totiž potřebovala řádově míň betonu než ta současná v nestabilní hraně labského údolí. A ti tzv. ekologové  jsou jen pimprlata placené betonářskými firmami. Čím se dálnice staví víc v komplikovaném prostředí a čím víc se zdržuje a odkládá, tím jsou zisky betonářů vyšší. Slovy klasika - no a vo,vo,votom to je.

+1/−1
13.6.2015 15:48

V41í73t 32M52r30h91a25l 1185219323870

Kdo byl zásadně proti tunelu byly páni těžaři v lomu na Kubačce, protože kdyby se postavil tunel skrze tuto horu, páni těžaři by museli zastavit definitivně těžbu, protože každý odstřel by ohrožoval samotný tunel. Takže ten, kdo byl hlavně proti stavbě tunelu, byly majitelé lomu Kubačka a to že Děti Země byly též proti vidím jen v tom, že se nechali zmanipulovat právě majiteli lomu, ničemu bych se nedivil, organizace Děti Země je totiž pořádná pakáž i s panem Patrikem v čele!!.

+7/0
13.6.2015 14:45

J11a18n 50K89a87š31p29a54r 7385214761620

Článek je slátanina, kde se o tunelu Kubačka vůbec nepíše. Jde tam o dlouhý 13 km tunel. Děti Země naopak tunel skrz Kubačku navrhovaly...

+1/0
14.6.2015 2:00

V85í38t 91M35r84h47a20l 1555399533490

Zase jeden, který je úplně mimo. A jaký asi jiný tak dlouhý tunel máte na mysli, Prackovický a Radejčínský jsou již hotové, tak nevím, kudy jinudy by měl tunel vést, než skrze Kubačku. 

Víte pane, nejdřív si zjistěte, jak to v konkrétním místě vypadá a pak teprve něco piště, berte to jako dobrou radu;-).

0/−1
14.6.2015 12:39

J90a29n 43K77a69š73p11a47r 7625264861370

Vítku, chlapče milý, cením si Tvé rady, ale vím velice dobře jak to v tom místě vypadá. A na rozdíl od Tebe vím také něco o historii toho nešťastného dílka. Původně totiž ekologové navrhovali vést téměř celý úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi v 13 km dlouhém tunelu (o tom mluví v tomto článku pan Vlačiha). Tunel skrz Kubačku (3,5 km) byl až další, kompromisní návrh, který podpořily právě Děti Země. Velice přehledně to popsal třeba Jan Charvát v článku: "Sesuv půdy na D8: Skončí dálnice v tunelu?" Nebo Zbyněk Fiala: "D8 znovu mizí". Pokud bys chtěl vědět detaily o tunelu Kubačka, pak není problém, otevři si stránky "tunel pro České středohoří: Tunel Kubačka" a můžeš si za vlahých letních večerů počíst.

+1/0
15.6.2015 0:15

V78í62t 28M75r57h16a80l 1515109633200

O tom původním plánu s 13-ti kilometrovým tunelu vím, jenže realizovat se to už někomu asi moc nechtělo, či co a raději zvolili tuhle bláznivou povrchovou variantu a k tomu ještě sesuvovým územím, to mi prostě rozum nebere. Když do těch míst ze sesuvem dnes přijdu, je mi s toho tak nějak divně, co se stalo s tímto územím, které znám s trochou nadsázky snad i poslepu, mi zůstává rozum stát. 

Jinak omlouvám se za mou trochu více horlivou reakci, žel mi to trochu ulítlo, protože kdy na tohle téma čtu některé komentáře od jiných lidí, kteří v životě Kubačku a její okolí neviděli, je mi s toho s prominutím na ,,blití" a už holt někdy trochu ,,vylítnu".

+1/0
15.6.2015 0:29

J46a23n 38K66a39š69p10a75r 7585574671590

OK, nic se neděje. Ten dlouhý tunel by byl opravdu nesmyslně drahý, jak stavebně, tak provozně (odvětrání, osvětlení..), ale tunel Kubačka byl v pohodě proveditelný a podle studie (rok 2004) jen asi o 1 mld dražší, než stavěná varianta. Finální cena by proti studii samozřejmě byla podstatně vyšší (jak je u nás dobrým zvykem), ale troufám si tvrdit, že by výrazně nepřesáhla finální cenu aktuální povrchové varianty (po sanaci a zpevnění sesouvajícího se svahu). Jenže penězovody byly nastavené...

PS: Podle některých geologů by k sesuvu došlo i bez podříznutí svahu dálnicí. Právě díky tomu odpornému lomu, který hyzdí Kubačku jako obrovská otevřená rána…

+1/0
15.6.2015 18:17

V70í54t 52M58r79h36a73l 1235459983100

A k tomu ještě odborníci říkali, že stavba tunelu skrz Kubačku by byla dost jednoduchá, žádné složitosti, protože složení ,,vnitřku" Kubačky je velmi jednoduché, prý to dokonce přirovnali ke stavbě metra v Praze, kde se prý také dobře dělaly ty tunely. 

Co se týče toho lomu, to je opravdu děs, rozlézá se už po celé východní straně Kubačky a na dálku je to čím dál víc zřetelné.

+1/0
16.6.2015 23:25

Z22d71e65n71ě62k 49J58o12u49k36l 5183953632415

Myslím, že Děti Země jsou slušná a zásadová organizace. Nechtěli žádnou dálnici přes Středohoří. Viník zasypání dálnice nebude zřejmě určen, natož potrestán. Podobně jako v případě zatopeného metra v Praze. To jsme také zaplatili všichni.;-(

+1/0
15.6.2015 0:39

V17í70t 76M62r50h37a79l 1215139563300

Bral bych to jako velký zázrak, kdyby se viník jak s tím sesuvem, tak i metrem našel, i když asi všichni moc dobře tušíme, kdo to je:-/.

+1/0
15.6.2015 0:46

J14o56s10e24f 36K50r74o47u22p25a 1939732976468

Spíše by to byl tunel Blanka II.;-)

0/0
13.6.2015 14:39

A36l10e54š 28H33o62l57a88n 3270725643951

Dětství jsem prožil v Českém středohoří pod Lovošem a rodiče tam mají stále chalupu a občas tam zajedu. Kousek od vesnice končí nedostavěná D8. Tu situaci sleduji 20 let a pokud se nepletu, tak to bylo trošku jinak.

1) Na počátku úvahy o stavbě D8 přes České středohoří a v době příprav byli ekologové v čele s organizací Děti Země (DZ), které zastupoval v této záležitosti pan Mirek Patrik (MP), skutečně proti stavbě dálnice.

2) Když ale bylo rozhodnuto, že dálnice je třeba a bude se stavět, tak se DZ/MP zapojili do diskuze o variantách dálnice a tehdy - když věděli, že dálnice prostě bude - prosazovali variantu s tunelem, respektive dvěma menšími tunely než s jedním velkým. Jeden měl být právě i v této rizikové oblasti sesuvů.

3) Jenže tento jejich (DZ/MP) návrh byl zamítnut jako předražená varianta, protože by stavba tunelu byla tehdy o JEDNU milardu Kč dražší!

4) Jedna milarda je dost peněz, ale za arbitráže TV Nova stát zaplatit 10 miiard, za CSOB 150 miliard atp. atd. Za tunel Blanka 35 miliard. Myslím, že ta tehdejší cena za šetrnější cestu Českým středohořím by nebyly vyhozené peníze.  A dnes jen odvoz sesuvu, sanace a další práce vyjdou jak ten tehdejší tunel... V Česku asi vlastně ještě víc.

5) Případné obstrukce DZ / MP při výstavbě D8 nás mohou štvát a místní lidi skutečně až poškozují! Nepochybně. Ale kdyby úředníci, stavitelé a všichni zainteresovaní na výstavbě D8 dělali práci tak, jak by měli, za kterou jsou placení, tak by stavba nebyla napadnutená a námitky DZ/MP by byly smetené ze stolu jedna dvě.

6) Jen bych měl připomínku k používání pojmu "eko-TERORISTÉ" ve spojení s ekologickými organizacemi v ČR - to je zcestné a trapné. Přišel s tím před léty Václav Klaus - což vypovídá samo za sebe. Nemusí se nám líbit jejich názory, postupy, obstukce, ale TEROR se projevuje skutečně jinými praktikami. Když už spojovat eko+teror či přímé akce, tak třeba v případě Animal LIberation Front (ALF), Earth Firts! (EF) nebo Sea Shepherd Conservation Society (SSCS).

+11/−7
13.6.2015 14:23

J60i94ř70í 30N11o68v19á50k 3583919578866

Obhajovat Patrika, teda to chce hodně odolný žaludek Rv

+9/−2
13.6.2015 14:44

V22a85c42l58a50v 25P22e96r77o25u24t37k35a 6928797924721

koukám že ke štěstí Vám stačí červený hadr Patrik

+2/−2
13.6.2015 14:47

J25i39ř36í 59N39o88v79á76k 3913249358636

Nevím, jestli je Patrik červený, ale zasviněný je určitě.

+3/−1
13.6.2015 14:49

P56e87t43r 51M67o15t47y30č98k47a 5123604677279

Ale ano, je i slušně rudý.

0/−2
13.6.2015 14:51

A44l80e42š 93H18o88l25a77n 3430625313371

Pane Nováku, já neobhajuji M. Patrika a jeho aktivity kolem D8 (sám bych rád už konečně do Drážďan jezdil bez komplikací), ale jako pamětník, který má k Českému středohoří blízko, pouze popisuji tehdejší sítuaci a vývoj, které jsem sledoval a sleduji stále. A takhle to prostě bylo. Ale kdo si to ještě pamatuje, když denně nás válcují stovky dalších a dalších zpráv?! Já si to pamatuji právě kvůli tomu, že tam mám rodinu a probíráme onu problematiku.

+6/0
13.6.2015 14:51

J81i95ř62í 81N58o11v86á42k 3313379798856

Pokud vám zbude trochu volného času, zkuste si zajet do Vídně. Je tam Rakousko-Uherský archiv a v něm najdete zajímavé geologické mapy a překvapivě zjistíte, že odpovídají i současné skutečnosti.  Naše firma prováděla v inkriminované oblasti geologický průzkum a naše data se od těch historických liší jen minimálně. Na rozdíl od těchto dat se ve "správné" době objevila data jiná, se všemi objektivními daty jsou v naprostém rozporu, ale přesto se podle nich nakonec D8 stavěla. Stopy vedou do jisté pražské projekční kanceláře se zajímavými konexemi na dosti rozporuplné osoby.

0/0
13.6.2015 15:07

A67l86e41š 72H73o76l36a75n 3900215543981

Pane Nováku, děkuji za Vaši odpověď. Vidím, že jste profesionálně fundovaný a Váš přehled o problematice kolem D8 je pochopiteně mnohem hlubší než můj, který je postavený pouze na osobním vztahu k Českému středohoří a na sledování tehdejších a dnešních veřených informací a materiálů.

Avšak z Vaší odpovědi nechápu, zda Vámi zmiňovaná "data ze správné doby" ohledně geologického průzkumu, ukazují na rozporuplné osoby z ekologických organizací anebo na rozporuplné osoby úředníků, politiků či ze stavebních / dopravních společností? 

Ono je populární házet "všechno" na ekology. Třeba v případě stavby lyžařského areálu Vesec u Liberce se jeho výstvabou argumentovalo tím, že ekologové a ochranáři se brání pořádání MS v Bedřichově, proto se MUSÍ stavět ve Vesci. Nakonec se provalilo, že to nebylo kvůli "ekoteroristům", ale dost informovaných a zainteresovaných lidí nakoupilo ve Vesci levně pozemky a pak je násobně dráž prodali. Ale nálepka "eko-terorista" funguje při obhajobě náramně.

Děkuji za Váš věcný komentář.

+3/0
13.6.2015 15:28

J43i97ř15í 46N48o77v54á79k 3293399328506

Pravdivou a ověřenou informaci jestli ten projekt byl upraven na nátlak ekologů nebo byli ekologové zneužiti bohužel nemám a svoje domněnky prezentovat veřejně nebudu, ale těch projektových úletů na té trase bylo mnohem víc. Třeba si vzpomínám, jak se pokoušeli osadit základy mostů na křižovatce u Řehlovic do uhelného podloží a téměř se to realizovalo. To by byl pravděpodobně taky pěkný "sesuv".

+1/0
13.6.2015 15:57

J66o26s88e10f 72K34r95o17u10p55a 1369312566518

Jo teroristé se vždycky takto vymlouvají, oni přeci nic;-)

+3/−1
13.6.2015 14:44

P14e65t35r 55M45o69t50y62č47k59a 5943504937529

Už jen to, že tvrdíte, že Blanku platil stát (ne, opravdu ne, stavba je financována Prahou) ukazuje na vaši fundovanost. V podstatě v ničem, co jste zde uvedl nemáte pravdu a ubohé osobní útoky na Klause, který jako jediný otevřeně pojmenoval, co je ekoaktivismus zač, to podtrhují. Mimochodem - právě Patrik je klasickou ukázkou ekoteroristického zločince, který nadělal tolik zla, jako snad nikdo jiný v novodobých dějinách obstrukcí. Jděte si popovídat s obyvateli Brna o tom, jak se jim žilo, díky němu, kdy hledal čistě formální pochybení, na staveništi Královopolských tunelů, které dnes plní neocenitelnou roli v rámci dopravy a jsou jednoznačně pozitivní i z pohledu ekologie. To vše proto, aby mohl vydírat, o nic jiného nešlo. A dodnes nechápu, proč mu nebyla soudem uložena povinnost, zaplatit škody, které prokazatelně způsobil.

Mluvit zde o pravomocně odsouzených aktivistech, kteří pod výhrůžkou obstrukcí vybírali výpalné, nebo o všech těch mrtvých, kteří by nemuseli zemřít na nevyhovujících komunikacích, kdyby nebylo grázlů, jako jsou "Děti Země", je asi zbytečné. Všichni si to pamatujeme a všichni čekáme na spravedlnost...

+2/−1
13.6.2015 14:50

J81i98ř65í 37N63o90v16á56k 3873369128666

Se vším souhlasím až na jednu maličkost. Tunel Blanka platili ze svých daní obyvatelé celé ČR. Zjistěte si, kolik Praha získává více peněz prostřednictvím přerozdělování daní na jednoho obyvatele oproti menším obcím.

+3/0
13.6.2015 15:11

R25a46d97e87k 70N83o88v96a73k 9884533739930

Rozpočtové určení daní, to není jen o prostém porovnání absolutní hodnoty rozdělených peněz obcím a Praze, pane jmenovče...

0/0
13.6.2015 19:57

Z62d98e13n78ě38k 15J32o40u52k35l 5103893982665

Terorismus vlastně nakonec podpořil nejvíce Vaclav Klaus sám svou nesmyslnou amnestií.

+1/0
15.6.2015 0:45

M65i45l57a76n 98L52a78š54ť14o64v59k88a 8212604963788

Nejsou náhodou obstrukce p. Patrika důsledkem toho, že nedostal slušné "držhubné" jako třeba EPS v kauze Nemak? O peníze jde ekoteroristům až v první řadě!

0/−1
15.6.2015 11:44

P92e54t90r 43P11r90u12s 7777595309792

Po pitve je kazdej general...

+2/−1
13.6.2015 13:52

D35a71n21i96e96l 71D26r33n60e25c 6211549316242

Jo jo, kdyby se nepostavila dálnice vůbec, jak navrhovali ekoteroristé, nemuseli bychom řešit žádné takovéto problémy. Kdyby se postavil 13 km tunel, jak chtěli jiní, méně radikální ekoteroristé, nemuseli bychom řešit sesuv a po dálnici bychom už mohli X let jezdit. :-P

!!Kdyby ale ekoteroristé tuto stavbu vůbec neblokovali, mohli bychom po ní jezdit už XX let, sesuv by byl dávno vyřešen!! [>-]

Kdoví, jak dopadne R55 a její tunely na ochranu ptáků. Zatímco v Rakousku staví úpatní železniční tunely pro rychlovlaky, u nás budeme možná stavět rovinný dálniční tunel, dost možná v polovičním profilu. Alespoň, že budeme první, a všechny ostatní státy se od nás budou učit. [>-]EU

+3/−4
13.6.2015 13:50

L18u94k48á28š 48Š93m70a43h73e41l 2557974652654

Proč je správa CHKO, která jen dělá to, k čemu je určena (tedy dbá o ochranu území Českého Středohoří), označována za ekoteroristy?8-o

+5/0
13.6.2015 14:11

D74a43n79i27e77l 72D52r81n91e66c 6611279936372

Protože blokovala stavbu, která pomůže milionům lidí ročně. Ono je dálnice skoro vždy hodnocena jako ekologičtější varianta, než varianta 0 (třeba zmiňovaná R55). Dálnice totiž pomůže lidem, ovšem trochu překáží broukům, zvěři a dneska i ptákům. Ochránci se však dívají jenom na zmíněné brouky apod. Dálnice opravdu krajinu nezničí, dneska už se všude staví i biomosty, které umožňují migraci zvěře. 50 - 100 metrů široký koridor dlouhý 20 km, s mosty, biomosty, PHS a tunely přece nezničí několik tisíc kilometrů čtverečních. Velké stavby jsou navíc často zajímavým krajinným architektonickým prvkem, třeba blokovaný most přes Posázaví na D3 (ten ale neblokuje CHKO nebo něco podobného). Ono ale stačí i "ptačí oblast" a díky posilujícím pravomocem holt budou možná muset vzniknout ony "rovinné tunely" uprostřed lesa délky dohromady kolem 8,5 km, protože by kamiony mohli srazit chráněný druh ptáka.

Ochranáři čas od času přijdou s alternativní trasou, která ale obvykle míjí důležité cíle dotkne se více lidí, je delší a někdy i s větším stoupáním,. Nedává to smysl dopravní, ale z širšího pohledu ani ekologický, kdy kvůli "zabránení destrukce celé chráněné oblasti" budou auta vypouštět více emisí a spotřebují více paliva, dálnici využije méně řidičů (= více jich zůstane v obcích na stávající trase) a navíc znepříjemní život více lidem, ale ve chráněném čverci bude vše v pořádku, takže je to tak lepší.

Osobně si myslím, že by se měla vyhodit ta část legislativy znemožňující výstavbu dálnic v CHKO i v národních parcích. Krajinu to nezničí a třeba dálnici z Ústí n. L. do Liberce bychom vůbec nemohli realizovat (někdy v budoucnu). Jinak ohledně těch národních parků myslím třeba prodloužení R4 do Pasova. Neříkám ne ochraně krajiny, to v žádném případě, ale všeho s mírou. Nemělo by být možné zrušit stavbu komunikace jen kvůli tomu, že někdo nakreslil čáru "tady stavět můžete, ale támhle na druhé konci louky už ne".

Jinak už teď se bojím, jak dopadne stavba VRT přes Č. Středohoří.

0/−1
13.6.2015 15:26

J45a63n 80U10l69r28i92c94h 7620583208368

Taky se to mohlo sesunout i s tunelem.

0/0
13.6.2015 14:44

Z18d90e97n78ě51k 98J16o60u58k27l 5453933752575

Když si ekologové právem stěžovali na nedodržování zákonů při stavbě dálnice D8, tak prostě udělali dobře. Nebo mají snad  platit zákony jenom pro někoho?

Jako za vlády komunistických tyranů.

+1/0
15.6.2015 0:55

J71o35s12e80f 66N31o10v43á97k 1190603545

Zkrátka, jiný tunel byl důležitější.

0/0
13.6.2015 13:38

V37l46a71d78i79m31í17r 51F64i60b82i23g24e62r 5204421781274

Jo s tunelem by se jezdilo a v Blance se mělo jezdit už od roku 2011 a stále se to odkládá. Dokonce ty nové silnice co na Letné postavily už mají pěkně propadlé kanály, takže je to jako jízda v terénu.

+5/0
13.6.2015 12:59

J27a86r33o21s55l66a91v 80B91a87b36e73l 8923878281965

Které ženy je tam postavily?

+2/0
13.6.2015 13:37

B70o68h88u78s47l24a86v 34K92r20á52l88í66k 2141200669646

Nemusely to být ženy - mohly to být firmy, úřady atd.

0/0
13.6.2015 19:10

F79r90a72n30t26i89š15e85k 97R38u28d24l 3898675936937

já zase znám jiné geology, výrazně významnější než tento pán, co učí na technice nejen v praze i v brně, a ti jasně řekli, že tunel by byl horší než blanka v praze. ať nebrebtá ekoterorista. dal bych mu k úhradě všechny mrtvé, co jsou na 30 mezi lovo a ústím a mezi lovo a teplicema, zacpané lovosice a havárky na paška poli. kdyby se to postavilo hned, tak k žádným sesuvům nedošlo, bylo by vše zpevněno a odmeriolováno a nevznikl by tento problém. ach, odborník na svém místě, takové pohledat. kterápak firma si jej zaplatila?[>-]EUV

+6/−14
13.6.2015 12:37

Z27d90e51n53ě98k 78Ž13a10m98b28o45c24h 7130246870770

Podle článku je zaměstnancem CHKO, takže ho platí CHKO. Jestli je to ekoterorista nebo není nedokážu posoudit, myslím že však dokážu posoudit, kdo breptá a zdá se mi, že to spíš vypadá na Vás.

+11/−3
13.6.2015 12:47

J68i18r22i 95C54e75e 5545771832918

A tohle má taky volební právo..

+9/−3
13.6.2015 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.