Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S tunelem navrhovaným správou CHKO by se už po D8 jezdilo, říká geolog

Od sesuvu na dálnici D8 uplynuly dva roky a stavebníci jeho následky dodnes nedokázali odstranit. „Bylo zřejmé, že jde o sesuvné území. Sesuvy ve Středohoří byly a budou. Události šlo ale předejít důkladným odvodněním svahu,“ vrací se k sesuvu geolog Správy CHKO České středohoří Vlastislav Vlačiha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e90t98r 91K75o77u17b29e82k 3159532565512

Podle srdce a ne podle rozumu a důkazů. Česká cesta. Zajímal by mne názor Hájka, Jakla a Klause.... Mezi lety 1996-2000 jsem žil a studoval v Ústí, do Středohoří se vracím x-krát ročně, tu lidmi opuštěnou nádhernou zahradu miluji. I s její biologickou a geologickou krásou a složitosti. Stavět ohromný zátěž na svahu nad levým brehem Labe mohl prosazovat jen demagogie ze Strakovky, ať už Zeman s Mrazkem, nebo Klaus se svými podniky...

0/0
17.6.2015 17:14

P74e34t58r 44K23o90u66b59e45k 3739912155272

Poskoky. Omlouvám se, chyby v textu vyrobil Android :)

0/0
17.6.2015 17:15

Z69d79e63n58ě67k 66J44o85u31k76l 5103383572835

Že by ekologové měli pravdu, když před sesuvem; půdy varovali?

+1/0
15.6.2015 0:31

J16a59n 12K43a33š70p95a59r 7505214661380

Článek má pravděpodobně jen dále zamlžit problém s nedokončeným úsekem D8, protože se v něm píše jen o původním 13 km tunelu (který by byl opravdu neúnosně drahý), ale není v něm vůbec zmínka o kratším tunelu "Kubačka" (3,5 km - zmiňuje se tady o něm např. Aleš Holan), který navrhovalo sdružení Děti Země. Těm byla v této kauze asi záměrně nasazena psí hlava. I já jsem na to slepě naskočil, ale při důkladnější analýze dostupných materiálů jsem zjistil, že se DZ daný problém snažily řešit daleko konstruktivněji a přínosněji, než bylo prezentováno v médiích. Velmi trefně všechno popsal Zbyněk Fiala s odvoláním na geologa Vladimíra Cajze. Doporučuji přečíst.

PS:Protože se o nebezpečí sesuvů u stávající varianty okolo kopce Kubačka (ve které jsou mimochodem také dva tunely o délce téměř 1 km  - odečtěte si od 3,5) vědělo, měl projekt a provedení samozřejmě obsahovat i zajištění svahu, jak nám to objevně popisuje pan Vlačiha. Nic takového tam nebylo. A nikdo není obviněn, natožpak souzen. A my jsme jen platící diváci téhle nekonečné frašky...

+1/0
14.6.2015 2:15

P29a78v84e35l 26R16a86t57h18o36u64s33k47ý 6860229641

"Samotná stavba dálnice podle mě sesuv nezapříčinila."

"Při variantě s dlouhým tunelem by řada problémů nenastala, a to včetně sesuvu."

Nepodporuje si ten pán trochu?

+1/0
13.6.2015 21:17

P52a56v58e15l 65R16a59t10h43o39u68s44k30ý 6190389521

Neodporuje...

+2/0
13.6.2015 21:20

P91e39t46r 65N10o94v59o92t51n10y 3759792939772

A jak?

0/0
13.6.2015 23:26

A95l46e57x41a17n92d62r 60K72o23s28t84k91a 8852478516374

Ano, jsme v ČR.  I povrchová dálnice je tunel.

+5/0
13.6.2015 16:44

F97r96a21n41t17i49š55e63k 56S96c64h63l64i39c79h15t64s 9425312851885

PS Dá není jediná. Nedokončeně nedokonšená není jen ona nebo Blanka, ale taky D1, D11, R35, Suchdol, mosty a další.

To by se mohlo policejně vyšetřit aspoň v paralelním světě ...

+1/0
13.6.2015 16:15

D12a45v89i40d 66Z33a47j25d13á72k 8555982720771

To by tak hralo to postavit poradne hned napoprve.To by se na tom nikdo moc nenapakoval.A Deti zeme?To jsou ekoteroristi.Je to vzdy jen otaxkou ceny,kolik jim bude stacit,aby jim o ci ono prestalo vadit.

+2/−2
13.6.2015 16:11

F81r81a46n88t96i12š76e59k 95S96c96h17l82i47c78h37t53s 9265652471945

To je velký omyl, aby něco fungovalo a ještě pro lidi!

Nekonečná stavba znamená také nekonečné peníze a nekonečné zisky. Stačí využít služeb terróristické organizace, jako "Děti" a je vystaráno na mnoho let dopředu! A, nějaké peníze se najdou jistě i pro ty strany politický...

Jenom lidem co tam bydlí a co musí denně tam a zpět jezdit zbudou oči pro pláč a trocha toho vzteku.

PS Aspoň krumpáč a lopatu by měli obdržet za ty mrtvé ve zbytečných havárií a ty, co umřeli na rakovinu z výfukových plynů v těch obcí tam pod Milešovkou, ty "Děti" ...

+3/−2
13.6.2015 16:00

P61a31v11e50l 25M17a48l53e33č18e63k 5911614972331

Vše bylo o tom, že betonářské firmy si vylobbovaly, česky uplatili politiky (i ty v čele Ústeckého kraje) aby kývli na pro ně výnosnější trasu. Ta tunelová totiž potřebovala řádově míň betonu než ta současná v nestabilní hraně labského údolí. A ti tzv. ekologové  jsou jen pimprlata placené betonářskými firmami. Čím se dálnice staví víc v komplikovaném prostředí a čím víc se zdržuje a odkládá, tím jsou zisky betonářů vyšší. Slovy klasika - no a vo,vo,votom to je.

+1/−1
13.6.2015 15:48

V27í53t 34M83r22h52a48l 1915439583500

Kdo byl zásadně proti tunelu byly páni těžaři v lomu na Kubačce, protože kdyby se postavil tunel skrze tuto horu, páni těžaři by museli zastavit definitivně těžbu, protože každý odstřel by ohrožoval samotný tunel. Takže ten, kdo byl hlavně proti stavbě tunelu, byly majitelé lomu Kubačka a to že Děti Země byly též proti vidím jen v tom, že se nechali zmanipulovat právě majiteli lomu, ničemu bych se nedivil, organizace Děti Země je totiž pořádná pakáž i s panem Patrikem v čele!!.

+7/0
13.6.2015 14:45

J10a46n 74K29a39š43p34a81r 7305604441470

Článek je slátanina, kde se o tunelu Kubačka vůbec nepíše. Jde tam o dlouhý 13 km tunel. Děti Země naopak tunel skrz Kubačku navrhovaly...

+1/0
14.6.2015 2:00

V80í93t 38M15r72h88a42l 1245309483550

Zase jeden, který je úplně mimo. A jaký asi jiný tak dlouhý tunel máte na mysli, Prackovický a Radejčínský jsou již hotové, tak nevím, kudy jinudy by měl tunel vést, než skrze Kubačku. 

Víte pane, nejdřív si zjistěte, jak to v konkrétním místě vypadá a pak teprve něco piště, berte to jako dobrou radu;-).

0/−1
14.6.2015 12:39

J19a98n 90K80a35š52p23a38r 7675904741170

Vítku, chlapče milý, cením si Tvé rady, ale vím velice dobře jak to v tom místě vypadá. A na rozdíl od Tebe vím také něco o historii toho nešťastného dílka. Původně totiž ekologové navrhovali vést téměř celý úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi v 13 km dlouhém tunelu (o tom mluví v tomto článku pan Vlačiha). Tunel skrz Kubačku (3,5 km) byl až další, kompromisní návrh, který podpořily právě Děti Země. Velice přehledně to popsal třeba Jan Charvát v článku: "Sesuv půdy na D8: Skončí dálnice v tunelu?" Nebo Zbyněk Fiala: "D8 znovu mizí". Pokud bys chtěl vědět detaily o tunelu Kubačka, pak není problém, otevři si stránky "tunel pro České středohoří: Tunel Kubačka" a můžeš si za vlahých letních večerů počíst.

+1/0
15.6.2015 0:15

V11í77t 13M78r30h67a78l 1775719813150

O tom původním plánu s 13-ti kilometrovým tunelu vím, jenže realizovat se to už někomu asi moc nechtělo, či co a raději zvolili tuhle bláznivou povrchovou variantu a k tomu ještě sesuvovým územím, to mi prostě rozum nebere. Když do těch míst ze sesuvem dnes přijdu, je mi s toho tak nějak divně, co se stalo s tímto územím, které znám s trochou nadsázky snad i poslepu, mi zůstává rozum stát. 

Jinak omlouvám se za mou trochu více horlivou reakci, žel mi to trochu ulítlo, protože kdy na tohle téma čtu některé komentáře od jiných lidí, kteří v životě Kubačku a její okolí neviděli, je mi s toho s prominutím na ,,blití" a už holt někdy trochu ,,vylítnu".

+1/0
15.6.2015 0:29

J52a88n 82K46a75š13p10a44r 7295604891640

OK, nic se neděje. Ten dlouhý tunel by byl opravdu nesmyslně drahý, jak stavebně, tak provozně (odvětrání, osvětlení..), ale tunel Kubačka byl v pohodě proveditelný a podle studie (rok 2004) jen asi o 1 mld dražší, než stavěná varianta. Finální cena by proti studii samozřejmě byla podstatně vyšší (jak je u nás dobrým zvykem), ale troufám si tvrdit, že by výrazně nepřesáhla finální cenu aktuální povrchové varianty (po sanaci a zpevnění sesouvajícího se svahu). Jenže penězovody byly nastavené...

PS: Podle některých geologů by k sesuvu došlo i bez podříznutí svahu dálnicí. Právě díky tomu odpornému lomu, který hyzdí Kubačku jako obrovská otevřená rána…

+1/0
15.6.2015 18:17

V30í47t 61M98r39h17a31l 1765569153860

A k tomu ještě odborníci říkali, že stavba tunelu skrz Kubačku by byla dost jednoduchá, žádné složitosti, protože složení ,,vnitřku" Kubačky je velmi jednoduché, prý to dokonce přirovnali ke stavbě metra v Praze, kde se prý také dobře dělaly ty tunely. 

Co se týče toho lomu, to je opravdu děs, rozlézá se už po celé východní straně Kubačky a na dálku je to čím dál víc zřetelné.

+1/0
16.6.2015 23:25

Z36d36e68n20ě21k 56J50o70u82k36l 5923483912515

Myslím, že Děti Země jsou slušná a zásadová organizace. Nechtěli žádnou dálnici přes Středohoří. Viník zasypání dálnice nebude zřejmě určen, natož potrestán. Podobně jako v případě zatopeného metra v Praze. To jsme také zaplatili všichni.;-(

+1/0
15.6.2015 0:39

V15í46t 35M66r56h55a56l 1215239823400

Bral bych to jako velký zázrak, kdyby se viník jak s tím sesuvem, tak i metrem našel, i když asi všichni moc dobře tušíme, kdo to je:-/.

+1/0
15.6.2015 0:46

J67o68s49e70f 49K15r58o46u12p56a 1199172926888

Spíše by to byl tunel Blanka II.;-)

0/0
13.6.2015 14:39

A86l77e88š 17H38o36l98a69n 3560335693951

Dětství jsem prožil v Českém středohoří pod Lovošem a rodiče tam mají stále chalupu a občas tam zajedu. Kousek od vesnice končí nedostavěná D8. Tu situaci sleduji 20 let a pokud se nepletu, tak to bylo trošku jinak.

1) Na počátku úvahy o stavbě D8 přes České středohoří a v době příprav byli ekologové v čele s organizací Děti Země (DZ), které zastupoval v této záležitosti pan Mirek Patrik (MP), skutečně proti stavbě dálnice.

2) Když ale bylo rozhodnuto, že dálnice je třeba a bude se stavět, tak se DZ/MP zapojili do diskuze o variantách dálnice a tehdy - když věděli, že dálnice prostě bude - prosazovali variantu s tunelem, respektive dvěma menšími tunely než s jedním velkým. Jeden měl být právě i v této rizikové oblasti sesuvů.

3) Jenže tento jejich (DZ/MP) návrh byl zamítnut jako předražená varianta, protože by stavba tunelu byla tehdy o JEDNU milardu Kč dražší!

4) Jedna milarda je dost peněz, ale za arbitráže TV Nova stát zaplatit 10 miiard, za CSOB 150 miliard atp. atd. Za tunel Blanka 35 miliard. Myslím, že ta tehdejší cena za šetrnější cestu Českým středohořím by nebyly vyhozené peníze.  A dnes jen odvoz sesuvu, sanace a další práce vyjdou jak ten tehdejší tunel... V Česku asi vlastně ještě víc.

5) Případné obstrukce DZ / MP při výstavbě D8 nás mohou štvát a místní lidi skutečně až poškozují! Nepochybně. Ale kdyby úředníci, stavitelé a všichni zainteresovaní na výstavbě D8 dělali práci tak, jak by měli, za kterou jsou placení, tak by stavba nebyla napadnutená a námitky DZ/MP by byly smetené ze stolu jedna dvě.

6) Jen bych měl připomínku k používání pojmu "eko-TERORISTÉ" ve spojení s ekologickými organizacemi v ČR - to je zcestné a trapné. Přišel s tím před léty Václav Klaus - což vypovídá samo za sebe. Nemusí se nám líbit jejich názory, postupy, obstukce, ale TEROR se projevuje skutečně jinými praktikami. Když už spojovat eko+teror či přímé akce, tak třeba v případě Animal LIberation Front (ALF), Earth Firts! (EF) nebo Sea Shepherd Conservation Society (SSCS).

+11/−7
13.6.2015 14:23

J20i98ř59í 40N25o23v84á78k 3523879118106

Obhajovat Patrika, teda to chce hodně odolný žaludek Rv

+9/−2
13.6.2015 14:44

V42a31c43l11a89v 94P94e39r41o76u69t76k66a 6138837554411

koukám že ke štěstí Vám stačí červený hadr Patrik

+2/−2
13.6.2015 14:47

J97i21ř26í 10N53o93v59á85k 3713419948316

Nevím, jestli je Patrik červený, ale zasviněný je určitě.

+3/−1
13.6.2015 14:49

P23e45t98r 76M88o73t16y92č96k78a 5603374397639

Ale ano, je i slušně rudý.

0/−2
13.6.2015 14:51

A42l39e82š 72H21o39l38a46n 3530755833981

Pane Nováku, já neobhajuji M. Patrika a jeho aktivity kolem D8 (sám bych rád už konečně do Drážďan jezdil bez komplikací), ale jako pamětník, který má k Českému středohoří blízko, pouze popisuji tehdejší sítuaci a vývoj, které jsem sledoval a sleduji stále. A takhle to prostě bylo. Ale kdo si to ještě pamatuje, když denně nás válcují stovky dalších a dalších zpráv?! Já si to pamatuji právě kvůli tomu, že tam mám rodinu a probíráme onu problematiku.

+6/0
13.6.2015 14:51

J88i36ř82í 24N28o63v98á17k 3273419708106

Pokud vám zbude trochu volného času, zkuste si zajet do Vídně. Je tam Rakousko-Uherský archiv a v něm najdete zajímavé geologické mapy a překvapivě zjistíte, že odpovídají i současné skutečnosti.  Naše firma prováděla v inkriminované oblasti geologický průzkum a naše data se od těch historických liší jen minimálně. Na rozdíl od těchto dat se ve "správné" době objevila data jiná, se všemi objektivními daty jsou v naprostém rozporu, ale přesto se podle nich nakonec D8 stavěla. Stopy vedou do jisté pražské projekční kanceláře se zajímavými konexemi na dosti rozporuplné osoby.

0/0
13.6.2015 15:07

A77l39e76š 62H44o28l60a87n 3700885603301

Pane Nováku, děkuji za Vaši odpověď. Vidím, že jste profesionálně fundovaný a Váš přehled o problematice kolem D8 je pochopiteně mnohem hlubší než můj, který je postavený pouze na osobním vztahu k Českému středohoří a na sledování tehdejších a dnešních veřených informací a materiálů.

Avšak z Vaší odpovědi nechápu, zda Vámi zmiňovaná "data ze správné doby" ohledně geologického průzkumu, ukazují na rozporuplné osoby z ekologických organizací anebo na rozporuplné osoby úředníků, politiků či ze stavebních / dopravních společností? 

Ono je populární házet "všechno" na ekology. Třeba v případě stavby lyžařského areálu Vesec u Liberce se jeho výstvabou argumentovalo tím, že ekologové a ochranáři se brání pořádání MS v Bedřichově, proto se MUSÍ stavět ve Vesci. Nakonec se provalilo, že to nebylo kvůli "ekoteroristům", ale dost informovaných a zainteresovaných lidí nakoupilo ve Vesci levně pozemky a pak je násobně dráž prodali. Ale nálepka "eko-terorista" funguje při obhajobě náramně.

Děkuji za Váš věcný komentář.

+3/0
13.6.2015 15:28

J13i97ř29í 65N92o76v90á32k 3913889848786

Pravdivou a ověřenou informaci jestli ten projekt byl upraven na nátlak ekologů nebo byli ekologové zneužiti bohužel nemám a svoje domněnky prezentovat veřejně nebudu, ale těch projektových úletů na té trase bylo mnohem víc. Třeba si vzpomínám, jak se pokoušeli osadit základy mostů na křižovatce u Řehlovic do uhelného podloží a téměř se to realizovalo. To by byl pravděpodobně taky pěkný "sesuv".

+1/0
13.6.2015 15:57

J19o81s60e96f 37K31r45o11u67p81a 1949812616748

Jo teroristé se vždycky takto vymlouvají, oni přeci nic;-)

+3/−1
13.6.2015 14:44

P12e35t25r 95M38o98t75y62č21k29a 5443434247509

Už jen to, že tvrdíte, že Blanku platil stát (ne, opravdu ne, stavba je financována Prahou) ukazuje na vaši fundovanost. V podstatě v ničem, co jste zde uvedl nemáte pravdu a ubohé osobní útoky na Klause, který jako jediný otevřeně pojmenoval, co je ekoaktivismus zač, to podtrhují. Mimochodem - právě Patrik je klasickou ukázkou ekoteroristického zločince, který nadělal tolik zla, jako snad nikdo jiný v novodobých dějinách obstrukcí. Jděte si popovídat s obyvateli Brna o tom, jak se jim žilo, díky němu, kdy hledal čistě formální pochybení, na staveništi Královopolských tunelů, které dnes plní neocenitelnou roli v rámci dopravy a jsou jednoznačně pozitivní i z pohledu ekologie. To vše proto, aby mohl vydírat, o nic jiného nešlo. A dodnes nechápu, proč mu nebyla soudem uložena povinnost, zaplatit škody, které prokazatelně způsobil.

Mluvit zde o pravomocně odsouzených aktivistech, kteří pod výhrůžkou obstrukcí vybírali výpalné, nebo o všech těch mrtvých, kteří by nemuseli zemřít na nevyhovujících komunikacích, kdyby nebylo grázlů, jako jsou "Děti Země", je asi zbytečné. Všichni si to pamatujeme a všichni čekáme na spravedlnost...

+2/−1
13.6.2015 14:50

J49i47ř18í 87N54o96v53á61k 3673639608486

Se vším souhlasím až na jednu maličkost. Tunel Blanka platili ze svých daní obyvatelé celé ČR. Zjistěte si, kolik Praha získává více peněz prostřednictvím přerozdělování daní na jednoho obyvatele oproti menším obcím.

+3/0
13.6.2015 15:11

R59a61d31e12k 46N14o27v74a65k 9174953609840

Rozpočtové určení daní, to není jen o prostém porovnání absolutní hodnoty rozdělených peněz obcím a Praze, pane jmenovče...

0/0
13.6.2015 19:57

Z13d56e70n41ě62k 93J17o94u60k30l 5733163372635

Terorismus vlastně nakonec podpořil nejvíce Vaclav Klaus sám svou nesmyslnou amnestií.

+1/0
15.6.2015 0:45

M31i49l66a61n 45L89a56š26ť10o88v26k96a 8382964753838

Nejsou náhodou obstrukce p. Patrika důsledkem toho, že nedostal slušné "držhubné" jako třeba EPS v kauze Nemak? O peníze jde ekoteroristům až v první řadě!

0/−1
15.6.2015 11:44

P93e95t89r 36P11r65u40s 7577975419562

Po pitve je kazdej general...

+2/−1
13.6.2015 13:52

D94a19n49i94e34l 97D55r60n70e37c 6861559806242

Jo jo, kdyby se nepostavila dálnice vůbec, jak navrhovali ekoteroristé, nemuseli bychom řešit žádné takovéto problémy. Kdyby se postavil 13 km tunel, jak chtěli jiní, méně radikální ekoteroristé, nemuseli bychom řešit sesuv a po dálnici bychom už mohli X let jezdit. :-P

!!Kdyby ale ekoteroristé tuto stavbu vůbec neblokovali, mohli bychom po ní jezdit už XX let, sesuv by byl dávno vyřešen!! [>-]

Kdoví, jak dopadne R55 a její tunely na ochranu ptáků. Zatímco v Rakousku staví úpatní železniční tunely pro rychlovlaky, u nás budeme možná stavět rovinný dálniční tunel, dost možná v polovičním profilu. Alespoň, že budeme první, a všechny ostatní státy se od nás budou učit. [>-]EU

+3/−4
13.6.2015 13:50

L64u65k20á28š 76Š88m61a78h67e69l 2347584402604

Proč je správa CHKO, která jen dělá to, k čemu je určena (tedy dbá o ochranu území Českého Středohoří), označována za ekoteroristy?8-o

+5/0
13.6.2015 14:11

D78a58n97i27e68l 42D31r86n87e11c 6511849836602

Protože blokovala stavbu, která pomůže milionům lidí ročně. Ono je dálnice skoro vždy hodnocena jako ekologičtější varianta, než varianta 0 (třeba zmiňovaná R55). Dálnice totiž pomůže lidem, ovšem trochu překáží broukům, zvěři a dneska i ptákům. Ochránci se však dívají jenom na zmíněné brouky apod. Dálnice opravdu krajinu nezničí, dneska už se všude staví i biomosty, které umožňují migraci zvěře. 50 - 100 metrů široký koridor dlouhý 20 km, s mosty, biomosty, PHS a tunely přece nezničí několik tisíc kilometrů čtverečních. Velké stavby jsou navíc často zajímavým krajinným architektonickým prvkem, třeba blokovaný most přes Posázaví na D3 (ten ale neblokuje CHKO nebo něco podobného). Ono ale stačí i "ptačí oblast" a díky posilujícím pravomocem holt budou možná muset vzniknout ony "rovinné tunely" uprostřed lesa délky dohromady kolem 8,5 km, protože by kamiony mohli srazit chráněný druh ptáka.

Ochranáři čas od času přijdou s alternativní trasou, která ale obvykle míjí důležité cíle dotkne se více lidí, je delší a někdy i s větším stoupáním,. Nedává to smysl dopravní, ale z širšího pohledu ani ekologický, kdy kvůli "zabránení destrukce celé chráněné oblasti" budou auta vypouštět více emisí a spotřebují více paliva, dálnici využije méně řidičů (= více jich zůstane v obcích na stávající trase) a navíc znepříjemní život více lidem, ale ve chráněném čverci bude vše v pořádku, takže je to tak lepší.

Osobně si myslím, že by se měla vyhodit ta část legislativy znemožňující výstavbu dálnic v CHKO i v národních parcích. Krajinu to nezničí a třeba dálnici z Ústí n. L. do Liberce bychom vůbec nemohli realizovat (někdy v budoucnu). Jinak ohledně těch národních parků myslím třeba prodloužení R4 do Pasova. Neříkám ne ochraně krajiny, to v žádném případě, ale všeho s mírou. Nemělo by být možné zrušit stavbu komunikace jen kvůli tomu, že někdo nakreslil čáru "tady stavět můžete, ale támhle na druhé konci louky už ne".

Jinak už teď se bojím, jak dopadne stavba VRT přes Č. Středohoří.

0/−1
13.6.2015 15:26

J66a41n 16U50l19r21i45c10h 7300393308518

Taky se to mohlo sesunout i s tunelem.

0/0
13.6.2015 14:44

Z94d26e51n79ě69k 74J66o94u80k21l 5393683862485

Když si ekologové právem stěžovali na nedodržování zákonů při stavbě dálnice D8, tak prostě udělali dobře. Nebo mají snad  platit zákony jenom pro někoho?

Jako za vlády komunistických tyranů.

+1/0
15.6.2015 0:55

J92o77s76e18f 76N91o14v10á22k 1360623835

Zkrátka, jiný tunel byl důležitější.

0/0
13.6.2015 13:38

V49l28a24d78i37m68í96r 26F47i14b45i17g41e75r 5274881791544

Jo s tunelem by se jezdilo a v Blance se mělo jezdit už od roku 2011 a stále se to odkládá. Dokonce ty nové silnice co na Letné postavily už mají pěkně propadlé kanály, takže je to jako jízda v terénu.

+5/0
13.6.2015 12:59

J11a47r62o69s28l66a32v 22B62a38b46e93l 8143248271855

Které ženy je tam postavily?

+2/0
13.6.2015 13:37

B34o48h79u12s83l70a70v 69K11r87á41l68í76k 2101730259306

Nemusely to být ženy - mohly to být firmy, úřady atd.

0/0
13.6.2015 19:10

F66r34a25n30t79i98š57e55k 25R15u68d78l 3538105306897

já zase znám jiné geology, výrazně významnější než tento pán, co učí na technice nejen v praze i v brně, a ti jasně řekli, že tunel by byl horší než blanka v praze. ať nebrebtá ekoterorista. dal bych mu k úhradě všechny mrtvé, co jsou na 30 mezi lovo a ústím a mezi lovo a teplicema, zacpané lovosice a havárky na paška poli. kdyby se to postavilo hned, tak k žádným sesuvům nedošlo, bylo by vše zpevněno a odmeriolováno a nevznikl by tento problém. ach, odborník na svém místě, takové pohledat. kterápak firma si jej zaplatila?[>-]EUV

+6/−14
13.6.2015 12:37

Z51d78e19n76ě70k 39Ž75a92m68b40o34c63h 7440616630310

Podle článku je zaměstnancem CHKO, takže ho platí CHKO. Jestli je to ekoterorista nebo není nedokážu posoudit, myslím že však dokážu posoudit, kdo breptá a zdá se mi, že to spíš vypadá na Vás.

+11/−3
13.6.2015 12:47

J72i46r89i 12C64e54e 5485321562678

A tohle má taky volební právo..

+9/−3
13.6.2015 13:02







Najdete na iDNES.cz