Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děčín se ptá lidí, zda by nebylo lepší udělat z Kozí dráhy cyklostezku

Děčínská dopravní komise doporučila radním města, aby zvážili další využití a investice do Kozí dráhy, na jejíž provoz se skládají obce a kraj. Město ve svém zpravodaji zveřejnilo anketu, co by si lidé na trati přáli. Stále častěji se totiž objevují názory zřídit místo železnice cyklostezku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A92l91e58š 45S85t50u94c11h51l96í87k 9386211874965

A kdy se bude asfaltovat Zubrnická muzejní železnice?

0/0
4.8.2015 13:26

M52i64l79o62š 73U64r94b22a26n 2641965324614

Jsem pro cyklostezku.Pravidelná doprava je neudržitelná.Mezi Jílovým a Oldřichovem se ve vlaku vozil většinou jen vzduch.Cykloška by byla jistě hojně využívaná a svojí polohou by přitáhla i ty kolaře /bruslaře/,kteří se bojí při jízdě z Děčína na silnici o zdraví.

+1/0
18.6.2015 22:05

J31i71ř97í 36J66o58z66a 3128563560261

Tak to neni jen Kozi draha kde se uvazuje o cyklostezce. Dalsim napadem je Svestkova draha - jiz nyni ji SZDC nabizi k prodeji. Dale jak vsichni vime vlaky pak nejezdi na Doupovske draze. Dalsi ranou je pak infoemace, krera se dostala v nedavne dobe na verejnost ze pokud nedojde k obnoveni useku Lovosice - Radejcin na trati 097 Lovosice - Teplice tak Ustecky kraj tam v budoucnu prestane objednavat vlaky. Nechapu proc SZDC nedokaze tento nekolik let zniceni usek zpusobeni sesuvem pudy opravit a zprovoznit! A s tim ani nechapu postoj Usteckeho kraje.

+1/0
15.6.2015 19:50

W79a11l82t89e45r 91D91i10v49i15š 6437772962332

K těm komentářům, že by tam vlak mohl jezdit několikrát denně. Problém je, že když se tady stavěla před sto lety železnice, bývali vlastníci pozemků dost často proti, takže železnice zbytečně kličkuje mezi poli. Také samotné stanice bývají velmi daleko od samotných obcí či přirozených center. A dnes se lidem už nechce šlapat dva kilometry na zastávku a jet pak pomalou lokálkou. Na vesnicích si lidé prostě koupí za pár tisíc ojeté auto z bazaru a hromadnou dopravu pak prakticky nevyužívají. Autem jsou všude mnohem rychleji a kdykoli. Remcají jen pár let, když taxikaří dětem, ale pak na to rychle zapomenou.

Osobně vlaky miluju, děda byl mašinfíra a od mala mne tahal po depech, projel jsem se mnoha lokomotivami včetně toho, že jsem si osahal řízení. Takže bych nejraději viděl zachovanou kažnou zapadlou lokálku. Jenže jsem realista - dnes fungují lidé jinak. Jsme mnohem bohatší než dříve, vlastní auto si může dovolit téměř každý (aspoň tu ojetinu), jsme pohodlnější, nechceme být závislí na jízdních řádech. Tak to holt je a udržovat železnici se prostě nevyplatí.

Ovšem budovat tam místo toho cyklostezku je volovina na entou. Koleje by tam měly zůstat, i kdyby se jednalo o nevyužívanou trať. Třeba časem přijde příznivější doba a soukromník tam bude udržovat sezónní vlak pro turisty. Jenže to také znamená, že musí být v okolí dostatek míst, kam by ti turisti rádi přijeli (to je mimochodem taky problém, že je málokdo na vesnici ochoten udělat něco, co by přitáhlo další lidi).

+1/−2
15.6.2015 10:09

V24í59t 38M96r46h28a31l 1535719493290

Jsem Cyklista, ale tohle šílenství s cyklostezkami je už přehnané. Z každou cenu všude stavět cyklostezky je nesmysl. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se ,,Kozina" měla rušit.

+9/−2
15.6.2015 0:19

P34e88t12r 54R38u40m49p17l32i45k 4929627229313

nic nerušit. Sehnat dopravce, když český dráhy jsou jenom pro kravatáky mezi ostravou a prahou ;-O

+6/−1
14.6.2015 21:00

M80a71r15t31i22n 26H38o29u39b42a 6443161739598

sehnat dopravce je jednodussi, nez sehnat penize. vu porad nechapete, ze dopravce jezdi tam, kde mu za to nekdo plati, a tady proste nikdo neplati

+5/−1
15.6.2015 9:28

J20a96n 57N57e20v50o25l66a 7125977931762

Přesně tak. Objednávka na vlaky nižších kategorií (Os, Sp) přichází z krajů. Není to tak, že příjde soukromník a začne jezdit jen proto, že nemá co dělat. Nevím proč se někdo vyjadřuje k ČD když ani neví jak funguje způsob financování dopravy. Kraj objedná, zaplatí a dopravce, kterého si vybere - jezdí !!

+1/0
16.6.2015 7:16

K13a38r88e10l 77J65a74n84í24k 9478592485494

Pro objektivitu by bylo vhodné dodat, kolik činí náklady na údržbu dnes a kolik by stála přestavba na cyklostezku a její údržba poté. Vůbec bych se nedivil, kdyby ta nakonec byla dražší...

+15/−1
14.6.2015 15:37
Foto

B37r12o95n68i71s21l92a33v 75G56a21b48r44y14š 2112809641

Ne, nebylo!

Škoda, že o každodenní provoz nemá zájem nějaký soukromník, třeba GW-Train regio. Ale spíš by se mohlo vedení města, popř. kraje, ptát na to, zda chtějí obnovit na této dráze provoz.

+5/0
14.6.2015 15:36

M14a12r33t27i49n 35H90o49u41b65a 6493971749958

a koho by se obce si kraj mely ptat?? snad sami sebe?

0/−1
15.6.2015 9:28
Foto

B59r97o19n70i22s22l69a42v 35G81a82b78r61y42š 2882399301

Zkuste hádat. :-)

+1/−1
15.6.2015 9:41

E70d82u43a81r54d 45P26i19t62á70k 6772320793377

Nebudu resit jestli ta trat ma nebo nema byt zachovana, jen me stvou s tim ze by to financne nezvladli. Co je tak draheho na tom po sneseni koleji na to kameni "placnout" vrstvu asfaltu?

0/−7
14.6.2015 15:11

P82a77v81e25l 87K46h93a40i67l 2528449682968

Nestaci jen asfalt, musela by byt sirsi.

+3/0
14.6.2015 17:07

P45e66t55r 39M17l52á36d28e37k 7907618771530

Mozna ne, kdyz si vezmu, jak vypada v nekterych mistech stredoceska Po stopach ceskych kralu. :-)

0/0
14.6.2015 17:11

M72a53r13t59i98n 64H13o12u54b94a 6823591729518

domnivam se, ze tech nakladu bybylo vic - predne SZDC nemuzou prevest pozemky zadarmo, takze kraj ci obec by to museli vykoupit, dal by se MUSEL zpracovat projekt a muselo by probehnout klasicke stavebni rizeni. tak je bohuzel nastaveny system. kolik je pak primo cena stavebnich praci, to nemam predstavu.

+3/0
15.6.2015 9:19

M83a75r51t75i39n 20H76o29u73b94a 6243471259368

a to jeste nezapomente, ze na teto trati jsou stare drevene prazce, ktere jsou pry dnes nebezpecny odpad

+2/0
15.6.2015 9:20

J11i63ř50í 89E62r20b92e31n 1853644916447

"To, že se pětkrát do roka projede po Kozí dráze vlak, městům ani jejich obyvatelům nic nepřináší. Cyklostezka by tu byla ideální. Ty současné na Děčínsku jsou přeplněné,“ míní například děčínský zastupitel za ČSSD Václav Němeček.

Kua co to je za kus vola??? Nejdřív kraj s městem Děčínem úmyslně přestanou objednávat dopravu a zničí dopravní obslužnost pro všechny lidi na trase, a pak začnou argumentovat, že tam nic nejezdí???

.

Vlak může jezdit klidně X-krát denně celoročně, ale to by se někomu muselo chtít to prosadit!!!

Na té cyklostezce se sotvakdo bude prohánět za každého počasí! Kapacita dopravní cesty, obslužnost vsí na trase, nic? Vytrhání kolejí + zabzař + obslužné infrastruktury + vyasfaltování trasy by stálo víc než prostá obnova svršku i spodku, o celkovém přínosu a životnosti nemluvě!

+16/0
14.6.2015 14:51

D13a92v42i21d 60V56i56k78t83o44r60a 9484854475437

To je tak, když se k lizu dostane pumpičkářská klika a prosazují svůj fetiš bez ohledu na rozum a logiku. Raději tam uvidím pětkrát do roka nostalgický vlak s navazujícími službami (za každého počasí), proložený manipuláky než asfaltový pruh, po kterém jezdí pumpičky pět týdnů v roce, protože je zrovna hezky.

+5/−1
14.6.2015 17:32

E95d34a 38H63a84n27s 5877742536409

Holt mají ti lidé smůlu. Peníze jdou do jiných využitelných projektů, jako např. za miliardy postavený přístav pro sportovní lodě a milionáře na Hluboké. Jestli za tím stojí v minulosti tolikrát zmiňovaný "kmotr" z hluboké, za kterým se jezdili neformálně radit ministři z ODS, např. pan Kuba, nebo si to prostě stejným způsobem odhlasovali ti místní lidé, kteří tam v panelácích a domcích v okolí žijí už nám může být jedno. Ale jachtu si tam může teď každý zaparkovat. Snad se i lidé na severu rozhodnou správně a najdou shodu pro cyklostezku nebo pokračování trati, i když to zatím musí město dotovat 300tis. Kč, což je oproti investici a údržbě do investic přístavu pro jachty nic.

+9/0
14.6.2015 13:55

J42i68ř19í 40E90r53b65e20n 1463744736357

No, zajímalo by mě, zda a kolik financí si ukrojil známý ničitel železnic na ústecku Petr Hinterholzinger, toho času v base za zabití několika lidí při autonehodě...

+5/0
14.6.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.