Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děčín se ptá lidí, zda by nebylo lepší udělat z Kozí dráhy cyklostezku

Děčínská dopravní komise doporučila radním města, aby zvážili další využití a investice do Kozí dráhy, na jejíž provoz se skládají obce a kraj. Město ve svém zpravodaji zveřejnilo anketu, co by si lidé na trati přáli. Stále častěji se totiž objevují názory zřídit místo železnice cyklostezku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15l32e35š 94S85t85u53c52h24l60í57k 9466151114165

A kdy se bude asfaltovat Zubrnická muzejní železnice?

0/0
4.8.2015 13:26

M46i29l62o66š 71U83r57b59a94n 2131725174464

Jsem pro cyklostezku.Pravidelná doprava je neudržitelná.Mezi Jílovým a Oldřichovem se ve vlaku vozil většinou jen vzduch.Cykloška by byla jistě hojně využívaná a svojí polohou by přitáhla i ty kolaře /bruslaře/,kteří se bojí při jízdě z Děčína na silnici o zdraví.

+1/0
18.6.2015 22:05

J53i61ř25í 51J30o57z82a 3468783920541

Tak to neni jen Kozi draha kde se uvazuje o cyklostezce. Dalsim napadem je Svestkova draha - jiz nyni ji SZDC nabizi k prodeji. Dale jak vsichni vime vlaky pak nejezdi na Doupovske draze. Dalsi ranou je pak infoemace, krera se dostala v nedavne dobe na verejnost ze pokud nedojde k obnoveni useku Lovosice - Radejcin na trati 097 Lovosice - Teplice tak Ustecky kraj tam v budoucnu prestane objednavat vlaky. Nechapu proc SZDC nedokaze tento nekolik let zniceni usek zpusobeni sesuvem pudy opravit a zprovoznit! A s tim ani nechapu postoj Usteckeho kraje.

+1/0
15.6.2015 19:50

W70a19l26t66e11r 74D63i78v59i87š 6497372982982

K těm komentářům, že by tam vlak mohl jezdit několikrát denně. Problém je, že když se tady stavěla před sto lety železnice, bývali vlastníci pozemků dost často proti, takže železnice zbytečně kličkuje mezi poli. Také samotné stanice bývají velmi daleko od samotných obcí či přirozených center. A dnes se lidem už nechce šlapat dva kilometry na zastávku a jet pak pomalou lokálkou. Na vesnicích si lidé prostě koupí za pár tisíc ojeté auto z bazaru a hromadnou dopravu pak prakticky nevyužívají. Autem jsou všude mnohem rychleji a kdykoli. Remcají jen pár let, když taxikaří dětem, ale pak na to rychle zapomenou.

Osobně vlaky miluju, děda byl mašinfíra a od mala mne tahal po depech, projel jsem se mnoha lokomotivami včetně toho, že jsem si osahal řízení. Takže bych nejraději viděl zachovanou kažnou zapadlou lokálku. Jenže jsem realista - dnes fungují lidé jinak. Jsme mnohem bohatší než dříve, vlastní auto si může dovolit téměř každý (aspoň tu ojetinu), jsme pohodlnější, nechceme být závislí na jízdních řádech. Tak to holt je a udržovat železnici se prostě nevyplatí.

Ovšem budovat tam místo toho cyklostezku je volovina na entou. Koleje by tam měly zůstat, i kdyby se jednalo o nevyužívanou trať. Třeba časem přijde příznivější doba a soukromník tam bude udržovat sezónní vlak pro turisty. Jenže to také znamená, že musí být v okolí dostatek míst, kam by ti turisti rádi přijeli (to je mimochodem taky problém, že je málokdo na vesnici ochoten udělat něco, co by přitáhlo další lidi).

+1/−2
15.6.2015 10:09

V65í31t 74M75r10h82a23l 1455159703970

Jsem Cyklista, ale tohle šílenství s cyklostezkami je už přehnané. Z každou cenu všude stavět cyklostezky je nesmysl. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se ,,Kozina" měla rušit.

+9/−2
15.6.2015 0:19

P42e93t84r 52R32u67m66p35l18i94k 4619667899573

nic nerušit. Sehnat dopravce, když český dráhy jsou jenom pro kravatáky mezi ostravou a prahou ;-O

+6/−1
14.6.2015 21:00

M30a48r92t57i58n 13H33o26u52b63a 6363181709788

sehnat dopravce je jednodussi, nez sehnat penize. vu porad nechapete, ze dopravce jezdi tam, kde mu za to nekdo plati, a tady proste nikdo neplati

+5/−1
15.6.2015 9:28

J20a40n 35N13e55v68o68l79a 7785357361302

Přesně tak. Objednávka na vlaky nižších kategorií (Os, Sp) přichází z krajů. Není to tak, že příjde soukromník a začne jezdit jen proto, že nemá co dělat. Nevím proč se někdo vyjadřuje k ČD když ani neví jak funguje způsob financování dopravy. Kraj objedná, zaplatí a dopravce, kterého si vybere - jezdí !!

+1/0
16.6.2015 7:16

K82a11r89e13l 13J63a84n27í79k 9438292865564

Pro objektivitu by bylo vhodné dodat, kolik činí náklady na údržbu dnes a kolik by stála přestavba na cyklostezku a její údržba poté. Vůbec bych se nedivil, kdyby ta nakonec byla dražší...

+15/−1
14.6.2015 15:37
Foto

B66r73o26n50i30s26l23a96v 86G25a76b69r57y21š 2312889491

Ne, nebylo!

Škoda, že o každodenní provoz nemá zájem nějaký soukromník, třeba GW-Train regio. Ale spíš by se mohlo vedení města, popř. kraje, ptát na to, zda chtějí obnovit na této dráze provoz.

+5/0
14.6.2015 15:36

M69a67r31t37i30n 32H35o49u59b71a 6333521979768

a koho by se obce si kraj mely ptat?? snad sami sebe?

0/−1
15.6.2015 9:28
Foto

B21r47o55n87i93s51l39a57v 18G22a32b94r85y23š 2422559511

Zkuste hádat. :-)

+1/−1
15.6.2015 9:41

E62d37u40a72r60d 65P28i46t51á89k 6102690533897

Nebudu resit jestli ta trat ma nebo nema byt zachovana, jen me stvou s tim ze by to financne nezvladli. Co je tak draheho na tom po sneseni koleji na to kameni "placnout" vrstvu asfaltu?

0/−7
14.6.2015 15:11

P53a88v48e64l 31K11h32a36i46l 2198219592188

Nestaci jen asfalt, musela by byt sirsi.

+3/0
14.6.2015 17:07

P15e34t46r 21M16l14á29d69e25k 7667138591800

Mozna ne, kdyz si vezmu, jak vypada v nekterych mistech stredoceska Po stopach ceskych kralu. :-)

0/0
14.6.2015 17:11

M36a51r52t61i38n 86H63o32u78b16a 6463571209538

domnivam se, ze tech nakladu bybylo vic - predne SZDC nemuzou prevest pozemky zadarmo, takze kraj ci obec by to museli vykoupit, dal by se MUSEL zpracovat projekt a muselo by probehnout klasicke stavebni rizeni. tak je bohuzel nastaveny system. kolik je pak primo cena stavebnich praci, to nemam predstavu.

+3/0
15.6.2015 9:19

M29a36r89t31i61n 11H57o23u21b14a 6783931659338

a to jeste nezapomente, ze na teto trati jsou stare drevene prazce, ktere jsou pry dnes nebezpecny odpad

+2/0
15.6.2015 9:20

J30i37ř31í 45E15r50b73e80n 1833844796337

"To, že se pětkrát do roka projede po Kozí dráze vlak, městům ani jejich obyvatelům nic nepřináší. Cyklostezka by tu byla ideální. Ty současné na Děčínsku jsou přeplněné,“ míní například děčínský zastupitel za ČSSD Václav Němeček.

Kua co to je za kus vola??? Nejdřív kraj s městem Děčínem úmyslně přestanou objednávat dopravu a zničí dopravní obslužnost pro všechny lidi na trase, a pak začnou argumentovat, že tam nic nejezdí???

.

Vlak může jezdit klidně X-krát denně celoročně, ale to by se někomu muselo chtít to prosadit!!!

Na té cyklostezce se sotvakdo bude prohánět za každého počasí! Kapacita dopravní cesty, obslužnost vsí na trase, nic? Vytrhání kolejí + zabzař + obslužné infrastruktury + vyasfaltování trasy by stálo víc než prostá obnova svršku i spodku, o celkovém přínosu a životnosti nemluvě!

+16/0
14.6.2015 14:51

D94a85v35i28d 98V63i94k60t10o43r35a 9454514575337

To je tak, když se k lizu dostane pumpičkářská klika a prosazují svůj fetiš bez ohledu na rozum a logiku. Raději tam uvidím pětkrát do roka nostalgický vlak s navazujícími službami (za každého počasí), proložený manipuláky než asfaltový pruh, po kterém jezdí pumpičky pět týdnů v roce, protože je zrovna hezky.

+5/−1
14.6.2015 17:32

E23d39a 47H82a44n31s 5407122516839

Holt mají ti lidé smůlu. Peníze jdou do jiných využitelných projektů, jako např. za miliardy postavený přístav pro sportovní lodě a milionáře na Hluboké. Jestli za tím stojí v minulosti tolikrát zmiňovaný "kmotr" z hluboké, za kterým se jezdili neformálně radit ministři z ODS, např. pan Kuba, nebo si to prostě stejným způsobem odhlasovali ti místní lidé, kteří tam v panelácích a domcích v okolí žijí už nám může být jedno. Ale jachtu si tam může teď každý zaparkovat. Snad se i lidé na severu rozhodnou správně a najdou shodu pro cyklostezku nebo pokračování trati, i když to zatím musí město dotovat 300tis. Kč, což je oproti investici a údržbě do investic přístavu pro jachty nic.

+9/0
14.6.2015 13:55

J11i52ř69í 78E47r51b14e50n 1373164716877

No, zajímalo by mě, zda a kolik financí si ukrojil známý ničitel železnic na ústecku Petr Hinterholzinger, toho času v base za zabití několika lidí při autonehodě...

+5/0
14.6.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz