- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Východní varianta obchvatu je ptákovina z řady důvodů:
1) Předně je plánovaná jen jako dvoupruhová, čili bude mít nepochybně kapacitní problémy (provoz na I/13 se blíží k 20 tis. aut denně, rozumný limit na dvouproudovku je 10 tis. aut denně).
2) Trasa je o 4-5 km delší než průtah městem, jízdní doba po obchvatu bude pravděpodobně delší než přes město. Kromě kamiónů, které předpokládám dostanou zákaz vjezdu do města, bude většina jezdit nadále přes město a problém se nijak zásadně nevyřeší.
3) Trasa vede z větší části zachovalou přírodou blízko CHKO. Západní varianty by přitom vedly bývalým dolem a nenadělala takovou škodu.
Jako nejvhodnější se jeví navržená varianta X, je delší jen o kousek, řeší hlavní negativní vlivy na město bez vlivu na přírodu a hlavně je plánovaná jako čtyřproudová. Jediný důvod pro východní variantu je to, aby si majitelé pozemků nakapsovali...
Výborně, tak se konečně nejmenovaní co si, jistě v dobré výře, nakoupili pozemky pod možným obchvatem nakapsují. Každý z Bíliny o nich ví.
Ať je z toho exemplární příklad pro další samosprávy.
Prostor pro jedno rozhodnutí, když je ruka státu otevřená a pokud odmítnou, tak automaticky třeba 20 stopka na další úvahy.
Hodně by se tím omezily takové situace a místní by měli motivaci si to v rámci obce se svými remcajícími sousedy vyřídit. Proč je má přesvědčovat stát?
Dřív stačilo na návsi vyvěsit seznam těch, kdo něco prospěšného blokují, nebo jen jejich jména zmínit v místní hospodě.