- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
řidičák skupiny C není řidičák na kamion.
Ale chápu, hodinky jak holínky, jsou to papíry na velký auto. Že to není kamion nevadí, v jiných článkách je taky např. cokoli žlutého jezdícího po stavbě označováno jako bagr
gratuluji...jenom malá informace pro redakci - s řidičákem C bude těžko jezdit s kamionem
Neslyšící mohou řídit, mohou se naučit řídit automobil, kamion, tramvaj, stejně jako slyšící. Slyšící si myslí, že neslyšící budou reagovat např. na troubení. To je sice zvukový efekt, ale neslyšící vnímají svět vizuálně, takže když se v jejich okolí něco děje, poznají to podle chování ostatních lidí, uvidí to ve zpětném zrcátku atd. Pro navštěvování autoškoly potřebuje neslyšící potvrzení od lékaře, ale to nebývá problém a lékař zhodnotí, že neslyšící je schopný řídit.
A pokud jde o komunikaci mezi neslyšícím a vyučujícím při jízdách a při výuce. Při jízdách stačí, když slyšící odkazuje, gestikuluje. Při teorii je ve výuce přítomen tlumočník, pokud to neslyšící potřebuje. Samozřejmě záleží na tom, jaký způsob komunikace neslyšící preferuje, někdo zvládá komunikaci odezíráním, někdo chce mít tlumočníka. Nic z toho není problém.
Zajímovat : mezi slyšící jsou stále nějaké autonehody, havárie, protože často slyšící při řízení telefonují a nedávají pozor. A při používání klaksonu ztrácejí vizuální pozornost.
Na rizeni stroje nic neni. Jde o ostatni ucastniky provozu. Jak uvidi ve zpetnem zrcatku treba hasice, co jsou za rohem, ale houkaji, netusim.
Tak jelikož velká část místních diskutujících vypadá, že takto postiženého člověka viděla jen ve filmu.
1) nepoužívejte výraz hluchoněmí pro označení neslyšících nebo dokonce nedoslýchavých, je to podobné, jako šilhavému říkat slepejš.
2) Lidí s postižením sluchu je v ČR pár set tisíc, většinou jde ovšem o důchodce. Těch neslyšících, co používají znakovou řeč, je cca 10 tisíc.
3) Řízení auta... Popř. kamionu... No tak neslyší, když na něj troubíte. Ovšem co se týče majáčků, o těch si naprostá většina neslyšících a nedoslýchavých je vědoma - a mají "tik" dívat se do zrcátek (jakože často)
4) pokud je nehoda, a jednou ze zúčastněných stran je neslyšící... Tak může a) odezírat b) jde to rukama nohama.. c) a jak by jste se domluvili řekněme s Maďarem? :)
5 pan Chlumský pode mnou je takový lepší příklad, jak píše neslyšící. Nesmějte se mu za jeho gramatiku, pro něj je to cizí jazyk, stejně jako ten jeho mávaný hatapatla cosi pro Vás.
Je to o toleranci, ochotě a respektu. :)
Neslyšící lide má právo tlumočnik do českého znakového jazyka na autoškolu. Je to normální. Neslyšící může naučit auto.
Neslyšící jsou šikovné a může řídit auto, kamion, traktor,..atd. Není problém. Slyšící i neslyšící mají rovnoprávnost. Je to zajímavé, že slyšící lidé hodně bouchá auta na havárii kvůli slyšící lidé používá mobil, poslouchá rádio ...atd. Neslyšící lidé mají vhodně víc pozornost od oči a silně vizualizaci na prostředku než slyšící. Když řidič vidí značku ucho, že bez problémů. Neslyšící má automatické, že vidi situaci kde policie, hasič a ambulance troubá. Neslyšící vidí zrcadlu zadní.
A ma na nakladnim aute znacku s uchem? Ja takove nakladni auto nikdy nevidel.
A největší výzva budou železniční přejezdy bez závor do kterých není vidět, a kde se vlak ohlašuje JEN troubením! A těch je u nás spousta. To už může být pěkný masakr, pokud se potká kamion s osobním vlakem ...
Je to hloupost, pán neslyší troubení, neslyší hasiče, sanitky, policajty ... V osobáku se to dá risknout, ale v náklaďáku to může stát život spoustu jiných lidí ...
Člověk s takovým těžkým postižením nemá za volantem kamionu co pohledávat. Je mi to líto, ale je to tak.
Toho pána svým způsobem obdivuji, ale za volantem kamionu si nedovedu představit a doufám, že i on to včas pochopí.