- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Druhej vlak do prvního narazil v 50kmh. To docela koukám jak málo se lokomotiva zdeformovala, když to tlačej ještě vagóny. Na to že je to železo na železo.
Jedná zásadní věc je to, že střed lokomotivy je nejpevnější, proto to v uvozovkách odskákala jen kabina.
Příklad lokomotiva 151 018 při havárii ve Studénce, pomlácená byla dost, ale její střed zůstal téměř neporušen, proto i mašinfíra věděl, kam se schovat, aby si zachránil život, skočil do strojovny a to ho zachránilo před jistou smrtí.
Nevím přesně, jak to udělal mašinfíra v tomto případě v Žalhosticích, ale to, že skončil se zraněními a ne mrtví, hovoří o tom, o čem zde píši.
V 21. století naprosto nepochopitelné. Pořád přemýšlím, kde je chyba, když tratě stále nemají fakticky žádné zabezpečení. Nějaká světýlka na sloupu opravdu jako zabezpečení neberu.
Moderní systémy zabezpečení, které mj. umí automaticky zastavit vlak samozřejmě existují (ETCS různých verzí). Dokonce se to může obejít zcela bez "světýlek na sloupu" a kabelů podél trati. Jen radiové spojení a senzory na kolejích.
Rychlost jejich zavádění je ovšem otázkou politické vůle, zda modernizovat železnici nebo ne. Ta je v ČR poměrně slabá.
. . . . . Zastavil a utíkal co mu síly stačily ? ! Tak to by mě zajímalo kam ? ? ?
Co nejdál od místa hrozící havárie. Předpokládám, že dosud jste měl to štěstí, že jste neviděl co dokážou trosky vozidel odlétající po jakékoliv havárii
nezruší se zákaz vyplácení za šrot v hotovosti? tam je materiálu...
Překvapuje mě, že náhradní doprava je místo na 6 kilometrech na 37.
Do 14:00 byla náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Ústí nad Labem západ (37 km)
Od 14:00 je náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Sebuzín (26 km).
http://www.cd.cz/omezeniprovozu/
Záleží na tom, kde všude jak je po nehodě provozuschopná trať a kde probíhá vyšetřování. Dokud se přesně neví, že je v tom úseku trať a zabezpečovací zařízení v pořádku, tak se nedá jezdit. Někudy musí taky přijet vyprošťovací vlaky.
"Zastavil jsem, vystoupil a utíkal" - co třeba, kdyby radši zařadil zpátečku? Druhej vlak by aspoň měl víc trati k zastavení.
Je tam zmínka o tom, že jeden strojvedoucí něco viděl (návěstidlo), vlak zastavil a utekl. Někdo je proti sobě pustit musel?
Jeden vlak projel STŮJ a zabezpečovačka zaregistrovala obsazení tratě, která měla být volná a dala automaticky natvrdo návěst STŮJ bez předzvěsti, kterou pravděpodobně už správně jedoucí fíra nemohl vidět, protože předchozí návěstidlo, které signalizovalo neomezenou rychlost, už projel. Právě to ho pravděpodobně varovalo, že se děje něco nestandardního.
video očitého svědka cca 3 min poté https://www.facebook.com/video.php?v=424420227728008&fref=nf
Díky Bohu to nebyly rychlíky, ale jen vlaky s nákladem...
Ten s tím nemá nic společného.