Diskuze

Na Litoměřicku se srazily nákladní vlaky. Škoda je v desítkách milionů

V sobotu ráno se mezi Litoměřicemi a Velkými Žernoseky srazily dva nákladní vlaky. Kvůli výluce se tam jezdilo jen po jedné koleji. Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce. Provoz na trati stojí, náhradní dopravu zajišťují autobusy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

Druhej vlak do prvního narazil v 50kmh. To docela koukám jak málo se lokomotiva zdeformovala, když to tlačej ještě vagóny. Na to že je to železo na železo.

0 0
možnosti
VM

V17í75t 72M83r16h15a76l

28. 3. 2015 23:29

Jedná zásadní věc je to, že střed lokomotivy je nejpevnější, proto to v uvozovkách odskákala jen kabina.

Příklad lokomotiva 151 018 při havárii ve Studénce, pomlácená byla dost, ale její střed zůstal téměř neporušen, proto i mašinfíra věděl, kam se schovat, aby si zachránil život, skočil do strojovny a to ho zachránilo před jistou smrtí. 

Nevím přesně, jak to udělal mašinfíra v tomto případě v Žalhosticích, ale to, že skončil se zraněními a ne mrtví, hovoří o tom, o čem zde píši.

2 0
možnosti

P66a55v57e41l 46Ř33a29p95e11k

28. 3. 2015 18:18

V 21. století naprosto nepochopitelné. Pořád přemýšlím, kde je chyba, když tratě stále nemají fakticky žádné zabezpečení. Nějaká světýlka na sloupu opravdu jako zabezpečení neberu.

1 5
možnosti
RJ

Moderní systémy zabezpečení, které mj. umí automaticky zastavit vlak samozřejmě existují (ETCS různých verzí). Dokonce se to může obejít zcela bez "světýlek na sloupu" a kabelů podél trati. Jen radiové spojení a senzory na kolejích.

Rychlost jejich zavádění je ovšem otázkou politické vůle, zda modernizovat železnici nebo ne. Ta je v ČR poměrně slabá.

8 0
možnosti
Foto

I30v37a53n 19M85a52r20e98k

28. 3. 2015 16:17

. . . . .  Zastavil a utíkal co mu síly stačily ? ! Tak to by mě zajímalo kam   ? ? ? 8-o

0 15
možnosti
JN

J91i43ř82í 21N73o74v68á12k

28. 3. 2015 16:27

Co nejdál od místa hrozící havárie. Předpokládám, že dosud jste měl to štěstí, že jste neviděl co dokážou trosky vozidel odlétající po jakékoliv havárii

17 0
možnosti
JS

nezruší se zákaz vyplácení za šrot v hotovosti? tam je materiálu...

0 1
možnosti
VJ

V70í47t 21J45ů95z49a

28. 3. 2015 15:09

Překvapuje mě, že náhradní doprava je místo na 6 kilometrech na 37.

0 0
možnosti
RJ

Do 14:00 byla náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Ústí nad Labem západ (37 km)

Od 14:00 je náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Sebuzín (26 km).

http://www.cd.cz/omezeniprovozu/

Záleží na tom, kde všude jak je po nehodě provozuschopná trať a kde probíhá vyšetřování. Dokud se přesně neví, že je v tom úseku trať a zabezpečovací zařízení v pořádku, tak se nedá jezdit. Někudy musí taky přijet vyprošťovací vlaky.

3 0
možnosti
PZ

"Zastavil jsem, vystoupil a utíkal" - co třeba, kdyby radši zařadil zpátečku? Druhej vlak by aspoň měl víc trati k zastavení.

1 31
možnosti
ZJ

a po nárazu by se dělo co?

0 0
možnosti
PK

P96e85t70r 22K97l80e51i80n

28. 3. 2015 14:11

Je tam zmínka o tom, že jeden strojvedoucí něco viděl (návěstidlo), vlak zastavil a utekl. Někdo je proti sobě pustit musel?

0 0
možnosti
JN

J44i71ř12í 11N11o31v89á24k

28. 3. 2015 15:54

Jeden vlak projel STŮJ a zabezpečovačka zaregistrovala obsazení tratě, která měla být volná a dala automaticky natvrdo návěst STŮJ bez předzvěsti, kterou pravděpodobně už správně jedoucí fíra nemohl vidět, protože předchozí návěstidlo, které signalizovalo neomezenou rychlost, už projel. Právě to ho pravděpodobně varovalo, že se děje něco nestandardního.

6 0
možnosti
JP

Díky Bohu to nebyly rychlíky, ale jen vlaky s nákladem...

7 1
možnosti
VB

Ten s tím nemá nic společného.

0 0
možnosti
BP