Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Litoměřicku se srazily nákladní vlaky. Škoda je v desítkách milionů

V sobotu ráno se mezi Litoměřicemi a Velkými Žernoseky srazily dva nákladní vlaky. Kvůli výluce se tam jezdilo jen po jedné koleji. Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce. Provoz na trati stojí, náhradní dopravu zajišťují autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a37n 34F38r10i39d88r11i49c57h 6765248739803

Druhej vlak do prvního narazil v 50kmh. To docela koukám jak málo se lokomotiva zdeformovala, když to tlačej ještě vagóny. Na to že je to železo na železo.

0/0
28.3.2015 22:50

V40í63t 62M36r11h36a33l 1255259743260

Jedná zásadní věc je to, že střed lokomotivy je nejpevnější, proto to v uvozovkách odskákala jen kabina.

Příklad lokomotiva 151 018 při havárii ve Studénce, pomlácená byla dost, ale její střed zůstal téměř neporušen, proto i mašinfíra věděl, kam se schovat, aby si zachránil život, skočil do strojovny a to ho zachránilo před jistou smrtí. 

Nevím přesně, jak to udělal mašinfíra v tomto případě v Žalhosticích, ale to, že skončil se zraněními a ne mrtví, hovoří o tom, o čem zde píši.

+2/0
28.3.2015 23:29

P15a94v60e89l 23Ř86a60p87e18k 7372946549485

V 21. století naprosto nepochopitelné. Pořád přemýšlím, kde je chyba, když tratě stále nemají fakticky žádné zabezpečení. Nějaká světýlka na sloupu opravdu jako zabezpečení neberu.

+1/−5
28.3.2015 18:18

R26a79d70e86k 39J35a52n45a72t60a 9695386574562

Moderní systémy zabezpečení, které mj. umí automaticky zastavit vlak samozřejmě existují (ETCS různých verzí). Dokonce se to může obejít zcela bez "světýlek na sloupu" a kabelů podél trati. Jen radiové spojení a senzory na kolejích.

Rychlost jejich zavádění je ovšem otázkou politické vůle, zda modernizovat železnici nebo ne. Ta je v ČR poměrně slabá.

+8/0
28.3.2015 18:34

J42i37ř20í 31L21e59t21á94k 5438373203356

No ono tomu napomáhá i rušení obsazených stanic z důvodu modernizace a budování dálkově řízených tratí. Pokud by výpravčí ve stanici viděl, že mu vlak nebrzdí a žene se dál, tak mu tu stopku zmáčkne a zastaví ho. (Pomocí STOP tlačítka na TRS). Dispečer někde 100 km daleko vidí jen na monitoru, že se mustaniční kolej obsadila, ale neví zda brzdí. To zjistí až když mu projede odjezd, na kterým bylo na "stůj". To může být už pozdě, jako v tomto případě.

+4/0
28.3.2015 21:46

P69e26t35r 64N53o44v19o24t20n31y 3649462859882

V Zernosekach neni výpravčí?

0/0
28.3.2015 21:54

V31í79t 41M43r90h60a65l 1405279603970

Je

0/0
29.3.2015 0:20

P15e82t94r 36N30o45v43o75t13n65y 3369202189172

Pak je pan Leták v tomto případe mimo. Vypravci tam byl. Asi se jen nepodival. :-)

0/0
29.3.2015 0:30

P34e29t43r 46N20o71v73o45t32n37y 3409632989462

A proc vlastne ma sedet v kazde dire výpravčí, aby obsloužil TRSku? Zas se do toho vnasi zbytečne lidský faktor. Když ten vlak muze zastavit neomylne zabezpečovacka po obsazeni prvniho KO za stůj.

0/−1
29.3.2015 0:01

P59a69v38e97l 74O65b47d60r23ž86á88l84e31k 6696824338942

Není to jen politická vůle, ale hlavně peníze. A to nejen na trati, ale i vozidlech. ETCS má smysl, když jsou jím vybavena všechna vozidla, která se na trati pohybují. A spočtěte si, kolik by to stálo jen ČD a Cargo. Nemluvě o desítkách dalších dopravců.

+1/0
29.3.2015 0:19

P69e32t36r 65S40c32h93ö17n 7873346692603

Světýlka na sloupu jsou i na všech silnicích. Tam se tomu říká semafory.

+3/0
28.3.2015 18:46

J66a94n 65F45i95a26l43a 7364377455529

Semafory na silnicích jsou signalizační zařízení, semafory na železnici jsou zabezpečovací zařízení. To je jiná kategorie.

+2/−1
28.3.2015 19:47

J68i73ř16í 55N56o34v50á13k 3623989428706

Takže jezdit po silnici na červenou není nebezpečné? Divná logika. 8-o

+1/−1
28.3.2015 20:13

A41n72t80o28n47í44n 90Z85e41l77e98n56ý 2914333491346

Když to řeknu slušně, máte alternativní způsob vnímání textu.

+8/−1
28.3.2015 20:27

J53i48ř95í 66N33o79v66á90k 3343769478816

Spíš hodnotím následky 8-o

0/0
28.3.2015 20:35

P46e30t17r 61N33o33v34o71t25n96y 3959912469582

Samotné navestidlo je také jen signalizační zařízení. Zabezpečovací zařízení určuje, co bude signalizovat.

+2/0
28.3.2015 21:13

J20i90ř73í 58N63o33v84á25k 3593239128746

Zabezpečovacím zařízením v pravém slova smyslu, i když ne moc důkladným, jsou snad jen závory. Ale závory, co zastavily vlak byly dříve jen na několika přechodech na západ.

0/0
28.3.2015 21:19

M46i61r16o88s93l69a95v 18Z48i21k70m47u32n67d 7979763194553

Co je na tom nepochopitelné ... ke stejným nehodám dochází i v zemích, na jejichž kvalitu železniční dopravy se mnozí zbožně dívají ... Prostě vlaky se čelně sráží v Rakousku, Německu, Švýcarsku ...  ba dokonce naše tratě díky autobloku jsou na tom lépe než výše uvedené země ... V Německu na běžných tratích (do 160 km/h) žádný "autoblok" s přenosem návěstních znaků na stanoviště strojvedoucího není, na mnoha tratích se jezdí rychlostí 160 a jsou tam mechanická návěstidla ...

Zařízení automatické vedení vlaku, kdy jízdu zastávkového vlaku z Prahy do Kolína řídí počítač je evropsky unikátní ...

0/0
2.4.2015 19:45

I52v13a29n 74M68a74r27e74k 6224238962

. . . . .  Zastavil a utíkal co mu síly stačily ? ! Tak to by mě zajímalo kam   ? ? ? 8-o

0/−15
28.3.2015 16:17

J31i69ř92í 58N58o85v72á65k 3353129358946

Co nejdál od místa hrozící havárie. Předpokládám, že dosud jste měl to štěstí, že jste neviděl co dokážou trosky vozidel odlétající po jakékoliv havárii

+17/0
28.3.2015 16:27

L38a19d98i30s35l36a94v 34H17r15ů13z69a 8971546710916

Cože?

+2/0
28.3.2015 17:25

J40i71ř28í 57S81a21p27o50u76š87e73k 2808358203836

nezruší se zákaz vyplácení za šrot v hotovosti? tam je materiálu...

0/−1
28.3.2015 15:57

V52í27t 17J90ů64z68a 8542906481268

Překvapuje mě, že náhradní doprava je místo na 6 kilometrech na 37.

0/0
28.3.2015 15:09

R88a88d25e65k 32J59a13n24a79t35a 9635836774232

Do 14:00 byla náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Ústí nad Labem západ (37 km)

Od 14:00 je náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Sebuzín (26 km).

http://www.cd.cz/omezeniprovozu/

Záleží na tom, kde všude jak je po nehodě provozuschopná trať a kde probíhá vyšetřování. Dokud se přesně neví, že je v tom úseku trať a zabezpečovací zařízení v pořádku, tak se nedá jezdit. Někudy musí taky přijet vyprošťovací vlaky.

+3/0
28.3.2015 15:27

P27e91t58r 52Z47a61s24k98o96č31i60l 2525902638179

"Zastavil jsem, vystoupil a utíkal" - co třeba, kdyby radši zařadil zpátečku? Druhej vlak by aspoň měl víc trati k zastavení.

+1/−31
28.3.2015 14:57

Z33d84e79n78ě40k 92J31o11n83á53š 9371699666540

a po nárazu by se dělo co?

0/0
28.3.2015 14:59

P83e30t68r 49N93o73v72o20t11n53y 3859122889912

Nakladni vlak může mit 400-500 m na delku. Myslite, že je vhodne s nim najednou zacit "couvat"

+14/0
28.3.2015 15:03

P93e15t79r 68Z49a16s56k50o82č14i46l 2295942898739

Když proti mě jede druhý, půlkilometru dlouhý, vlak, tak opravdu myslím. :-)

+2/−20
28.3.2015 15:05

P97e19t91r 57N53o22v11o90t13n95y 3889432229822

Co kdyz ten, co zastavil, jel ve spravnem smeru a za nim by jeste pustili osobni vlak. Měl do něj "nacouvat"?

+14/0
28.3.2015 15:07

P36e92t37r 14Z38a16s77k73o68č30i59l 2975432468649

Dobrá otázka, to jsou ty dilema krizových situací, volit menší zlo.

0/−7
28.3.2015 15:19

R12a74d77o81s45l12a43v 93K53l44a78u92d24a 5764728594722

Ale prd. Měl červenou, tak zastavil. Víc po něm nikdo nechtěl a on ani nic jiného dělat nesmí.

+17/0
28.3.2015 15:22

D43a67v56i21d 18P25e65c83a 1945344501706

Petr Zaskočil   Promiňte, ale jste hodně mimo, bez urážky.

+16/0
28.3.2015 16:36

J97a55n 78Š63e36b10e30s21t61a 6767790910975

Je mimo, klidně i s urážkou.....

+3/0
28.3.2015 18:06

J83i68ř59í 22N63o95v94á69k 3863639758886

Naštěstí ten fíra myslel a podobná blbost ho nenapadla.

+18/0
28.3.2015 15:37

F53r92a59n21t97i49s77e92k 32S55t87e10b38l86o 4759522486

Bože vlak není auto. A jako couvat kam? Možná mělo dle vás hodit blinkr doprava a uhnout ne?

+9/0
28.3.2015 15:34

P20e66t86r 64S22c34h56ö16n 7703416372543

Zajet raději ke krajnici, nebo do pole. ;-)

+1/0
28.3.2015 18:38

J11i21ř91í 13N74o82v17á70k 3983639368126

Třeba ani couvat s tolika přívěsy neumí :-P

0/0
28.3.2015 18:54

J97i74ř37í 79N58o82v76á29k 3523309758956

Dokážete pochopit, že na něco podobného ani teoreticky neměl čas? Stačil sotva zastavit a v oblouku viděl protijedoucí vlak. Víte, jaké má taková souprava zrychlení a na jakou rychlost by jí za ten okamžik stačil rozjet? Rozdíl v nárazové rychlosti by byl úplně minimální a zranění dvojnásobná. Navíc je takový postup zakázaný.

+14/0
28.3.2015 15:35

J87a34n 40Z67e13m14a36n 8186492484312

Vy tu dráhu zachráníte, věřte mi.

0/0
28.3.2015 15:49

J44i95ř95í 63K14r68a81m49p56l 4396844656466

aúúúúú, to snad ne.

+3/−1
28.3.2015 16:16

D96u75š57a86n 63M17i12c79h44a94l24i50č51k48a 5679931369284

@Petr Zaskočil - väčšiu blbosť som fakt nečítal, než to, čo sta tu napísal. Strojvodca mal STOJ, tak zastal. A keď zbadal proti sebe súpravu - urobil to najmúdrejšie, čo vedel - padal preč z nebezpečnej zóny. Hodiť "spiatočku"? 8-o Zrýchlenie súpravy by nebolo také, aby zmiernilo následky nárazu. Okrem toho, na železnici si NIKDY necúva, pokiaľ to nie je povolené návestidlami (a to sa deje pri posunoch a zoraďovaní vlakov - ale na voľnej trati NIKDY!).

+13/−1
28.3.2015 16:35

P62a59v53e92l 83Ř61a29p72e60k 7702806299665

Správná úvaha, navzdory ubohým urážkám od jiných pisatelů. Přesně to udělal před pár lety strojvedoucí tuším ve Vodňanech, kdy se proti jeho manipuláku rozjel osobák - regionova. I když došlo ke střetu, nastavením jízdy zpět zachránil několik životů.

+1/−9
28.3.2015 18:22

M13i67l93a70n 36M56a49j53e41r45č51í98k 1100810234616

a nebyl ten manipulák jen lokomotiva/1 motorový vůz/ či drezína =

1.) jeho strojvedoucí by tím měl reálnou možnost vidět na trať "za sebou", kam neplánovaně změnil směr jízdy

2.) samostatné tzv. hnací vozidlo bez vlečených (sunutých) vozů má určitě větší zrychlení než to s desítkami (byť prázdných) nákladních vozů!

+5/0
28.3.2015 19:11

P23e54t30r 21N31o16v92o14t91n94y 3679902569412

Úvaha uplne mimo.

+1/0
28.3.2015 19:18

J97i25ř38í 21E81r57b77e40n 1473864736307

Jako obvykle ze sebe děláte ještě většího hlupáka, než by bylo možné doufat...

+2/0
28.3.2015 21:46

P23e11t92r 83K79l15e20i40n 4560360988545

Je tam zmínka o tom, že jeden strojvedoucí něco viděl (návěstidlo), vlak zastavil a utekl. Někdo je proti sobě pustit musel?

0/0
28.3.2015 14:11

J80i60ř11í 65N44o61v80á62k 3833149528836

Jeden vlak projel STŮJ a zabezpečovačka zaregistrovala obsazení tratě, která měla být volná a dala automaticky natvrdo návěst STŮJ bez předzvěsti, kterou pravděpodobně už správně jedoucí fíra nemohl vidět, protože předchozí návěstidlo, které signalizovalo neomezenou rychlost, už projel. Právě to ho pravděpodobně varovalo, že se děje něco nestandardního.

+6/0
28.3.2015 15:54

D70a69v40i14d 51P82e17c42a 1465114911906

Petr...sám jste to napsal....jeden viděl, jeden zastavil. Výhybku si neovládaný vlak někdy přestaví sám (nebo vlak ovládaný někým, kdo není při smyslech).

0/0
28.3.2015 16:38

J20a18n 24Š61e79b26e83s70t26a 6827390300565

Je to v článku popsáno:

Jeden viděl A zastavil. A utekl....

Druhý zjevně neviděl, nezastavil a naboural....

+1/0
28.3.2015 18:08

S21t94e85f15a20n 46J18i57ř19í 2221196744162

video očitého svědka cca 3 min poté https://www.facebook.com/video.php?v=424420227728008&fref=nf

+5/0
28.3.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.