Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Litoměřicku se srazily nákladní vlaky. Škoda je v desítkách milionů

V sobotu ráno se mezi Litoměřicemi a Velkými Žernoseky srazily dva nákladní vlaky. Kvůli výluce se tam jezdilo jen po jedné koleji. Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce. Provoz na trati stojí, náhradní dopravu zajišťují autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a45n 49F81r90i57d91r44i63c76h 6425508869213

Druhej vlak do prvního narazil v 50kmh. To docela koukám jak málo se lokomotiva zdeformovala, když to tlačej ještě vagóny. Na to že je to železo na železo.

0/0
28.3.2015 22:50

V63í50t 51M84r27h80a31l 1965819243740

Jedná zásadní věc je to, že střed lokomotivy je nejpevnější, proto to v uvozovkách odskákala jen kabina.

Příklad lokomotiva 151 018 při havárii ve Studénce, pomlácená byla dost, ale její střed zůstal téměř neporušen, proto i mašinfíra věděl, kam se schovat, aby si zachránil život, skočil do strojovny a to ho zachránilo před jistou smrtí. 

Nevím přesně, jak to udělal mašinfíra v tomto případě v Žalhosticích, ale to, že skončil se zraněními a ne mrtví, hovoří o tom, o čem zde píši.

+2/0
28.3.2015 23:29

P46a27v67e50l 41Ř75a33p25e28k 7692686699545

V 21. století naprosto nepochopitelné. Pořád přemýšlím, kde je chyba, když tratě stále nemají fakticky žádné zabezpečení. Nějaká světýlka na sloupu opravdu jako zabezpečení neberu.

+1/−5
28.3.2015 18:18

R31a74d70e80k 61J76a53n85a19t45a 9425446654322

Moderní systémy zabezpečení, které mj. umí automaticky zastavit vlak samozřejmě existují (ETCS různých verzí). Dokonce se to může obejít zcela bez "světýlek na sloupu" a kabelů podél trati. Jen radiové spojení a senzory na kolejích.

Rychlost jejich zavádění je ovšem otázkou politické vůle, zda modernizovat železnici nebo ne. Ta je v ČR poměrně slabá.

+8/0
28.3.2015 18:34

J81i58ř68í 65L47e66t66á26k 5208733763226

No ono tomu napomáhá i rušení obsazených stanic z důvodu modernizace a budování dálkově řízených tratí. Pokud by výpravčí ve stanici viděl, že mu vlak nebrzdí a žene se dál, tak mu tu stopku zmáčkne a zastaví ho. (Pomocí STOP tlačítka na TRS). Dispečer někde 100 km daleko vidí jen na monitoru, že se mustaniční kolej obsadila, ale neví zda brzdí. To zjistí až když mu projede odjezd, na kterým bylo na "stůj". To může být už pozdě, jako v tomto případě.

+4/0
28.3.2015 21:46

P45e65t26r 71N92o93v81o81t39n95y 3169592269302

V Zernosekach neni výpravčí?

0/0
28.3.2015 21:54

V47í31t 60M18r32h18a95l 1205119423680

Je

0/0
29.3.2015 0:20

P10e12t31r 87N63o57v60o16t83n63y 3179292919732

Pak je pan Leták v tomto případe mimo. Vypravci tam byl. Asi se jen nepodival. :-)

0/0
29.3.2015 0:30

P48e49t82r 49N52o62v62o16t31n46y 3299942589652

A proc vlastne ma sedet v kazde dire výpravčí, aby obsloužil TRSku? Zas se do toho vnasi zbytečne lidský faktor. Když ten vlak muze zastavit neomylne zabezpečovacka po obsazeni prvniho KO za stůj.

0/−1
29.3.2015 0:01

P54a14v48e54l 25O38b33d93r78ž59á50l42e57k 6976194458822

Není to jen politická vůle, ale hlavně peníze. A to nejen na trati, ale i vozidlech. ETCS má smysl, když jsou jím vybavena všechna vozidla, která se na trati pohybují. A spočtěte si, kolik by to stálo jen ČD a Cargo. Nemluvě o desítkách dalších dopravců.

+1/0
29.3.2015 0:19

P23e41t25r 57S68c56h37ö60n 7893166462953

Světýlka na sloupu jsou i na všech silnicích. Tam se tomu říká semafory.

+3/0
28.3.2015 18:46

J10a51n 43F61i11a50l39a 7594687735769

Semafory na silnicích jsou signalizační zařízení, semafory na železnici jsou zabezpečovací zařízení. To je jiná kategorie.

+2/−1
28.3.2015 19:47

J44i25ř55í 14N89o11v30á14k 3173219108466

Takže jezdit po silnici na červenou není nebezpečné? Divná logika. 8-o

+1/−1
28.3.2015 20:13

A81n27t49o95n45í90n 27Z63e48l26e56n81ý 2584983971956

Když to řeknu slušně, máte alternativní způsob vnímání textu.

+8/−1
28.3.2015 20:27

J96i67ř16í 33N53o67v47á23k 3523109328706

Spíš hodnotím následky 8-o

0/0
28.3.2015 20:35

P85e42t88r 87N51o95v79o83t10n42y 3239762559232

Samotné navestidlo je také jen signalizační zařízení. Zabezpečovací zařízení určuje, co bude signalizovat.

+2/0
28.3.2015 21:13

J97i97ř31í 40N12o31v18á20k 3533939238386

Zabezpečovacím zařízením v pravém slova smyslu, i když ne moc důkladným, jsou snad jen závory. Ale závory, co zastavily vlak byly dříve jen na několika přechodech na západ.

0/0
28.3.2015 21:19

M59i12r82o91s89l94a92v 60Z40i24k92m70u57n12d 7269223674723

Co je na tom nepochopitelné ... ke stejným nehodám dochází i v zemích, na jejichž kvalitu železniční dopravy se mnozí zbožně dívají ... Prostě vlaky se čelně sráží v Rakousku, Německu, Švýcarsku ...  ba dokonce naše tratě díky autobloku jsou na tom lépe než výše uvedené země ... V Německu na běžných tratích (do 160 km/h) žádný "autoblok" s přenosem návěstních znaků na stanoviště strojvedoucího není, na mnoha tratích se jezdí rychlostí 160 a jsou tam mechanická návěstidla ...

Zařízení automatické vedení vlaku, kdy jízdu zastávkového vlaku z Prahy do Kolína řídí počítač je evropsky unikátní ...

0/0
2.4.2015 19:45

I19v75a21n 34M26a54r12e10k 6404848642

. . . . .  Zastavil a utíkal co mu síly stačily ? ! Tak to by mě zajímalo kam   ? ? ? 8-o

0/−15
28.3.2015 16:17

J34i77ř44í 56N82o50v34á97k 3593309858606

Co nejdál od místa hrozící havárie. Předpokládám, že dosud jste měl to štěstí, že jste neviděl co dokážou trosky vozidel odlétající po jakékoliv havárii

+17/0
28.3.2015 16:27

L30a45d66i83s38l69a54v 29H90r96ů84z30a 8131616470766

Cože?

+2/0
28.3.2015 17:25

J65i47ř87í 93S61a74p75o89u24š35e10k 2288748873696

nezruší se zákaz vyplácení za šrot v hotovosti? tam je materiálu...

0/−1
28.3.2015 15:57

V22í87t 88J60ů14z80a 8862286711698

Překvapuje mě, že náhradní doprava je místo na 6 kilometrech na 37.

0/0
28.3.2015 15:09

R40a44d42e80k 58J36a78n88a85t30a 9935826974662

Do 14:00 byla náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Ústí nad Labem západ (37 km)

Od 14:00 je náhradní doprava mezi stanicemi Polepy a Sebuzín (26 km).

http://www.cd.cz/omezeniprovozu/

Záleží na tom, kde všude jak je po nehodě provozuschopná trať a kde probíhá vyšetřování. Dokud se přesně neví, že je v tom úseku trať a zabezpečovací zařízení v pořádku, tak se nedá jezdit. Někudy musí taky přijet vyprošťovací vlaky.

+3/0
28.3.2015 15:27

P67e69t90r 93Z23a43s53k10o26č18i25l 2185252718869

"Zastavil jsem, vystoupil a utíkal" - co třeba, kdyby radši zařadil zpátečku? Druhej vlak by aspoň měl víc trati k zastavení.

+1/−31
28.3.2015 14:57

Z72d83e60n69ě31k 90J44o40n56á43š 9751739496850

a po nárazu by se dělo co?

0/0
28.3.2015 14:59

P11e48t28r 15N90o92v46o21t94n34y 3589362859442

Nakladni vlak může mit 400-500 m na delku. Myslite, že je vhodne s nim najednou zacit "couvat"

+14/0
28.3.2015 15:03

P25e71t43r 27Z62a26s98k57o19č31i37l 2455752358609

Když proti mě jede druhý, půlkilometru dlouhý, vlak, tak opravdu myslím. :-)

+2/−20
28.3.2015 15:05

P46e79t66r 79N59o39v17o76t88n19y 3809932359722

Co kdyz ten, co zastavil, jel ve spravnem smeru a za nim by jeste pustili osobni vlak. Měl do něj "nacouvat"?

+14/0
28.3.2015 15:07

P64e45t71r 64Z57a94s40k70o42č55i85l 2695122898189

Dobrá otázka, to jsou ty dilema krizových situací, volit menší zlo.

0/−7
28.3.2015 15:19

R82a62d57o69s85l44a86v 78K68l16a83u84d64a 5654378534452

Ale prd. Měl červenou, tak zastavil. Víc po něm nikdo nechtěl a on ani nic jiného dělat nesmí.

+17/0
28.3.2015 15:22

D14a31v46i65d 91P72e20c76a 1645154181346

Petr Zaskočil   Promiňte, ale jste hodně mimo, bez urážky.

+16/0
28.3.2015 16:36

J33a73n 69Š14e85b79e36s27t45a 6657860300575

Je mimo, klidně i s urážkou.....

+3/0
28.3.2015 18:06

J92i95ř51í 20N54o16v75á27k 3423339978676

Naštěstí ten fíra myslel a podobná blbost ho nenapadla.

+18/0
28.3.2015 15:37

F71r26a70n83t58i18s79e80k 70S44t81e20b25l60o 4789562276

Bože vlak není auto. A jako couvat kam? Možná mělo dle vás hodit blinkr doprava a uhnout ne?

+9/0
28.3.2015 15:34

P27e68t65r 58S45c43h78ö24n 7353536592113

Zajet raději ke krajnici, nebo do pole. ;-)

+1/0
28.3.2015 18:38

J57i16ř40í 45N16o27v18á19k 3563609168776

Třeba ani couvat s tolika přívěsy neumí :-P

0/0
28.3.2015 18:54

J50i75ř32í 61N68o10v39á55k 3963699258166

Dokážete pochopit, že na něco podobného ani teoreticky neměl čas? Stačil sotva zastavit a v oblouku viděl protijedoucí vlak. Víte, jaké má taková souprava zrychlení a na jakou rychlost by jí za ten okamžik stačil rozjet? Rozdíl v nárazové rychlosti by byl úplně minimální a zranění dvojnásobná. Navíc je takový postup zakázaný.

+14/0
28.3.2015 15:35

J38a12n 22Z80e36m15a44n 8826352314682

Vy tu dráhu zachráníte, věřte mi.

0/0
28.3.2015 15:49

J85i75ř79í 78K54r60a48m17p70l 4176594806946

aúúúúú, to snad ne.

+3/−1
28.3.2015 16:16

D67u56š62a65n 53M29i55c60h45a25l39i76č25k94a 5389301559704

@Petr Zaskočil - väčšiu blbosť som fakt nečítal, než to, čo sta tu napísal. Strojvodca mal STOJ, tak zastal. A keď zbadal proti sebe súpravu - urobil to najmúdrejšie, čo vedel - padal preč z nebezpečnej zóny. Hodiť "spiatočku"? 8-o Zrýchlenie súpravy by nebolo také, aby zmiernilo následky nárazu. Okrem toho, na železnici si NIKDY necúva, pokiaľ to nie je povolené návestidlami (a to sa deje pri posunoch a zoraďovaní vlakov - ale na voľnej trati NIKDY!).

+13/−1
28.3.2015 16:35

P24a54v63e74l 92Ř30a60p11e45k 7312176449315

Správná úvaha, navzdory ubohým urážkám od jiných pisatelů. Přesně to udělal před pár lety strojvedoucí tuším ve Vodňanech, kdy se proti jeho manipuláku rozjel osobák - regionova. I když došlo ke střetu, nastavením jízdy zpět zachránil několik životů.

+1/−9
28.3.2015 18:22

M51i41l84a67n 57M80a26j81e11r22č35í40k 1630480764456

a nebyl ten manipulák jen lokomotiva/1 motorový vůz/ či drezína =

1.) jeho strojvedoucí by tím měl reálnou možnost vidět na trať "za sebou", kam neplánovaně změnil směr jízdy

2.) samostatné tzv. hnací vozidlo bez vlečených (sunutých) vozů má určitě větší zrychlení než to s desítkami (byť prázdných) nákladních vozů!

+5/0
28.3.2015 19:11

P53e78t50r 60N87o84v80o22t91n87y 3729332689542

Úvaha uplne mimo.

+1/0
28.3.2015 19:18

J25i23ř17í 93E54r73b62e52n 1613964896787

Jako obvykle ze sebe děláte ještě většího hlupáka, než by bylo možné doufat...

+2/0
28.3.2015 21:46

P41e53t50r 48K61l65e22i33n 4100760388935

Je tam zmínka o tom, že jeden strojvedoucí něco viděl (návěstidlo), vlak zastavil a utekl. Někdo je proti sobě pustit musel?

0/0
28.3.2015 14:11

J70i62ř55í 13N55o65v92á52k 3583429678206

Jeden vlak projel STŮJ a zabezpečovačka zaregistrovala obsazení tratě, která měla být volná a dala automaticky natvrdo návěst STŮJ bez předzvěsti, kterou pravděpodobně už správně jedoucí fíra nemohl vidět, protože předchozí návěstidlo, které signalizovalo neomezenou rychlost, už projel. Právě to ho pravděpodobně varovalo, že se děje něco nestandardního.

+6/0
28.3.2015 15:54

D26a56v53i32d 70P89e35c87a 1625974161496

Petr...sám jste to napsal....jeden viděl, jeden zastavil. Výhybku si neovládaný vlak někdy přestaví sám (nebo vlak ovládaný někým, kdo není při smyslech).

0/0
28.3.2015 16:38

J68a51n 48Š20e66b55e31s24t46a 6787100830205

Je to v článku popsáno:

Jeden viděl A zastavil. A utekl....

Druhý zjevně neviděl, nezastavil a naboural....

+1/0
28.3.2015 18:08

S17t49e16f41a96n 35J81i21ř81í 2381456184682

video očitého svědka cca 3 min poté https://www.facebook.com/video.php?v=424420227728008&fref=nf

+5/0
28.3.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz