Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horní část sesuvu na D8 je odtěžená, stát rozhoduje o obnově železnice

Práce na dostavbě zavaleného úseku dálnice D8 u Litochovic nad Labem by mohly opět pokračovat po polovině roku. Do té doby by totiž měla skončit sanace svahu, který se utrhl v červenci 2013 a zavalil stovky metrů rozestavěné autostrády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a13v98e87l 89D41v98o98ř29á82k 8988365912451

7.4.2015,deník.cz, ekonomika

Železniční trať poničená sesuvem se neobnoví, řekla Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD.

Ihned jsem začal hledat, kdo a kdy o neobnovení trati rozhodl. do 8.4. 2015 cca 10h jsem nikde nenašel jedinou zmínku o rozhodnutí o neobnovení trati,.......

0/0
8.4.2015 9:54

P65e15t37r 69M37a47r60e59š 8570736

Železnice by měla být obnovena a hlavně z peněž ŘSD, když ten svah podkopali!

+5/0
23.1.2015 9:47

J70a44n 81F68i36a18l66a 7554237915829

Nepodkopali. Může za to lom nad sesuvem, kudy se dostala voda pod povrch.

0/0
2.4.2015 16:56

T34o75m91á21š 33Z11a95h83á18l60k83a 7160272257150

V nejhorším to z Milešovky doběhnu až do Lovosic. Ale snad trať zachovají.

+6/0
14.1.2015 18:04

V36í83t 93M87r36h90a30l 1395619813740

Nebo do Bořislavy.

+1/0
17.1.2015 14:47

J53i85ř36í 98E74r59b98e34n 1423144416847

Nejde ani tak o obnovení tratě mezi "nějakou" Chotiměří a "nějakým" Radejčínem, ale hlavně mezi Teplicemi a Lovosicemi, což jsou dost velká města na to, aby se ta trať obnovila.

+7/0
14.1.2015 12:03

J28o85s75e53f 39T57r64ö18g96l 8749472806756

Tak tomu není. Vygooglete si posudek EIA (na webu je k dohledání, oficiálně se ztratil) a jeho přílohou je i mapka rizika sesuv v této oblasti. Trasa dálnice je navržená tak, aby šla převážně po těch (o něco málo) méně rizikových. Celé to ale připomíná opatrného běžkaře na lavinovém svahu, který se snaží vyhnout těm největším závějím, riziko laviny to ale nevylučuje.

Na riziko upozorňovala Česká geologická služba (státní organizace), ŘSD si pak nechala vypracovat druhý posudek od Prof. Pašky, který naopak současnou variantu podpořil. Odborný spor nakonec vyřešila příroda (i když další vlivy jsou pravděpodobné - třebas nevhodné odvodnění lomu apod., ale nejsem geolog a na tuto debatu se odborně necítím).

+2/0
14.1.2015 8:53

J34o82s40e11f 59T31r16ö83g33l 8359452836826

Tohle patřilo dolů, nechápu, jak se příspěvek mohl zatoulat, když jsem dal reakci...

0/0
14.1.2015 8:58

J28i79ř73í 42C95h28m60e39l63e40n71s81k33ý 1642239109973

Jednoznačně PRO opravu trati Teplice-Lovosice.

+7/0
14.1.2015 8:21

L28u12c95i97a25n 37P92a50p19a78z94i10a44n 5674947781965

Doufám, že železnice bude obnovena. Překvapuje mne, že by to snad nemělo být samozřejmostí.

+12/0
13.1.2015 23:40

V60í45t 57M67r20h17a19l 1935119283260

Je až udivující, že si pan ministr vzpomněl i na naši trať. Tímto tedy panu ministrovi vzkazuji: nad ničím nepřemýšlejte a koukejte tu naši železnici opravit a zprovoznit. Jediný, kdo doopravdy může za sesuv svahu jsou státní hodnostáři, kteří si vynutili výstavbu dálnice tam, kde je nestabilní podloží a svahy celkově. Kdyby se vedla dálnice tunelem skrze Kubačku, byl by pokoj.

+12/0
13.1.2015 22:29

V10í60t 13J13e86ž35e20k 4186899429195

Tím si nejsem jist. Sám říkáte, že je tam nestabilní podloží, takže nemůžete vyvrátit, že nestabilní bude i v místě tunelu Kubačky. Navíc samotná stavba tunelu (3,5km) rozhodně není jednodušší než povrchová varianta a dva krátké tunely (0,3 a 0,6 km) a to jak z technologického hlediska, tak z bezpečnostního (při samotném provozu).

0/−3
14.1.2015 9:20

V11í78t 41M60r60h64a59l 1665789353330

Podle vyjádření geologů má Kubačka uvnitř tak jednoduché ložení, že by se tam tunel stavěl bez větších problémů, dokonce to přirovnali ke stavbě pražského metra, kde prý bylo obdobné složení horniny, jako je uvnitř Kubačky.

Co se týče eventelních problémů s nestabilitou, je možné, že by nastaly problémy i při stavbě tunelu, v zdejších podmínkách se nedá vyloučit ani to. Je klidně i možné, že se může vedle současného sesuvu sesunout další kus svahu, nestabilní podloží a svahy jsou totiž v celé délce od Dobkoviček až k Radejčínským tunelům.

+3/0
14.1.2015 13:03

J65a54n 16Š90l14é27g83l 8782960638343

Jako řidič bych už tu D8 uvítal

+3/0
13.1.2015 16:51

P89e62t83r 67K86o19u12b58e93k 3109652985842

Tak to asi každý, tunel byla kompromisní varianta,k níž by bývala přistoupila i občanská sdružení, už téměř před deseti lety - že jsou politici hloupí nebo uplacení, je jen a jen problém nás, voličů!

0/0
10.2.2015 15:04

J92a17n 53P38i82r69k45l 2723208194564

Je zajímavé, že sesuv zažíná na kraji té plochy, kde má Eurovia zařízení staveniště,  na kterém je docela velká prohlubeň plná vody. Jestlipak to není právě tím, že tento prostor nebyl řádně odvodněn a voda prosakováním do podloží tento sesuv způsobila? Kdopak na tom zařízení staveniště prováděl geologický a geotechnický průzkum? Že by nikdo? I to je u nás možné.

+11/0
13.1.2015 16:34

V84l29a18d37i56m82í10r 78S34t42u91d31e58c11k69ý 9599101784508

Přesně tak. Všechen bordel z lomu byl na okraji a všechnu vodu odváděla jediná malá trubka

+1/0
14.1.2015 10:08

P40a57v10e76l 18Ř44a81p20e67k 7862176489705

Tady není vůbec o čem přemýšlet. Ten sesuv tam nastal vinou budování silnice, takže ať si laskavě voziči zadků a jejich lobby připraví penízky a uvedou všechno do původního stavu, včetně železnice!

+13/0
13.1.2015 15:58

P54a55v21e13l 19S32t33a60v17j43a50n83í33k 6568525587411

Sesuv začal od lomu…

+2/−1
14.1.2015 0:48

J38a86n 71F43i11a22l13a 7184497495489

Sesuv by tam nastal i bez stavby dálnice, začal pod lomem a dálnici zasáhl jen okrajově.

0/0
2.4.2015 19:12

R43a39d34e78k 31N88o22v35a76k 9184513659370

Jsem zvědavý jak budou lítat auta přes Uhelnou strouhu, má tam být most a ještě se nekoplo.

Tam asi Ťoka nevzali a novinář o neexistujícím mostě také asi neslyšel.

+3/0
13.1.2015 15:46

V66l17a10d57i27m75í15r 93S47t34u85d93e45c61k14ý 9159711684788

Přesně. Není tam nic.Vím, že tam byl problém s pozemky pod mostem. Jak je to nyní nevím.

0/0
14.1.2015 10:09

P96e54t39r 28K31o24u16b24e15k 3859312745312

Třeba plánují sjezd z dálnice přes zálezly ;-D

0/0
10.2.2015 15:07

J25a34n 17W18a69c25l62a54v 7974765307728

A co Děti Země? Na co čekají? Nebo už vybrali tolik výpalného, že nechají D8 dokončit?

+4/−3
13.1.2015 15:35

J58o29s42e38f 31T77r32ö44g23l 8599912946706

Momentálně není co napadnout, postižený úsek byl stavebně dokončen, chyběly jen svopdidla, značky a další součásti, které u nás na severu není radno osazovat příliš dlouho před zahájením provozu. Zbylá stavební povolení jsou platná. Jediné, co není vyřešeno jsou vícepráce na posledním úseku, proto se tu nestaví, ale tady není co napadnout.

+1/0
14.1.2015 8:57

J95i10ř82í 18S33o19c60h86o36r 1912882513271

Aktivisté ať jdou někam. Mám takový pocit, že původní trasa měla být nad místem sesuvu a současná trasa je úlidba právě těmto aktivistů.

+9/−2
13.1.2015 15:11

P69e11t76r 81K80o97u88b85e83k 3469812515172

Tak to máte špatný pocit: varianty, které jsme navrhovaly, byly: 1991: západní varianta přes Most (dnes silnice 1/15); 1997: 2 varianty - tunelová s dvěma tělesy tunelu pod Kletečnou, dostavba v roce 2010), později na základě zprávy geologické služby pak navržena varianta 3: povrchová s tunelem pod Kubačkou, dostavba 2011/12). Všechny varianty by už dnes bývaly byly dokončené a dávno v provozu...

0/0
10.2.2015 15:11

O25n39d89ř53e28j 34K33a10d46l16e12č66k70a 6848413305418

Jsem za obnovu železnice ! Ťoku, slyš to !

+21/0
13.1.2015 14:25

J58a40n 60U49l96r33i54c37h 7740553238288

Já jednoznačně taky.

+14/0
13.1.2015 15:01

P88a84v53e27l 79Ř89a36p63e36k 7542816499595

Asi také zkusím hrabat bagrem někde pod tratí a až to sjede, tak jsem zvědav, zda se se mnou bude někdo vybavovat, jestli to dát do pořádku nebo ne. Myslím, že je to naprosto jednoznačné. Není možné, aby motoristé přenášeli náklady své přepravy na všechny okolo mj. i tím způsobem, že budou ničit cizí stavby a nechají to plavat.

+17/0
13.1.2015 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.