Diskuse k článku

Horní část sesuvu na D8 je odtěžená, stát rozhoduje o obnově železnice

Práce na dostavbě zavaleného úseku dálnice D8 u Litochovic nad Labem by mohly opět pokračovat po polovině roku. Do té doby by totiž měla skončit sanace svahu, který se utrhl v červenci 2013 a zavalil stovky metrů rozestavěné autostrády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95a65v64e30l 86D81v65o91ř18á63k 8748255952861

7.4.2015,deník.cz, ekonomika

Železniční trať poničená sesuvem se neobnoví, řekla Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD.

Ihned jsem začal hledat, kdo a kdy o neobnovení trati rozhodl. do 8.4. 2015 cca 10h jsem nikde nenašel jedinou zmínku o rozhodnutí o neobnovení trati,.......

0/0
8.4.2015 9:54

P86e73t83r 16M51a28r53e41š 8440806

Železnice by měla být obnovena a hlavně z peněž ŘSD, když ten svah podkopali!

+5/0
23.1.2015 9:47

J60a69n 15F69i59a58l97a 7294667725649

Nepodkopali. Může za to lom nad sesuvem, kudy se dostala voda pod povrch.

0/0
2.4.2015 16:56

T44o25m71á83š 93Z22a33h81á27l48k17a 7150572107810

V nejhorším to z Milešovky doběhnu až do Lovosic. Ale snad trať zachovají.

+6/0
14.1.2015 18:04

V23í68t 83M92r44h63a30l 1825689263750

Nebo do Bořislavy.

+1/0
17.1.2015 14:47

J94i42ř59í 65E55r58b32e31n 1523584216327

Nejde ani tak o obnovení tratě mezi "nějakou" Chotiměří a "nějakým" Radejčínem, ale hlavně mezi Teplicemi a Lovosicemi, což jsou dost velká města na to, aby se ta trať obnovila.

+7/0
14.1.2015 12:03

J57o16s29e59f 27T42r52ö63g56l 8699772446396

Tak tomu není. Vygooglete si posudek EIA (na webu je k dohledání, oficiálně se ztratil) a jeho přílohou je i mapka rizika sesuv v této oblasti. Trasa dálnice je navržená tak, aby šla převážně po těch (o něco málo) méně rizikových. Celé to ale připomíná opatrného běžkaře na lavinovém svahu, který se snaží vyhnout těm největším závějím, riziko laviny to ale nevylučuje.

Na riziko upozorňovala Česká geologická služba (státní organizace), ŘSD si pak nechala vypracovat druhý posudek od Prof. Pašky, který naopak současnou variantu podpořil. Odborný spor nakonec vyřešila příroda (i když další vlivy jsou pravděpodobné - třebas nevhodné odvodnění lomu apod., ale nejsem geolog a na tuto debatu se odborně necítím).

+2/0
14.1.2015 8:53

J44o72s38e10f 23T41r13ö66g27l 8269902316616

Tohle patřilo dolů, nechápu, jak se příspěvek mohl zatoulat, když jsem dal reakci...

0/0
14.1.2015 8:58

J58i82ř36í 57C32h11m45e36l86e25n14s13k49ý 1252619299353

Jednoznačně PRO opravu trati Teplice-Lovosice.

+7/0
14.1.2015 8:21

L63u24c35i21a85n 93P31a38p26a18z64i39a89n 5374377651505

Doufám, že železnice bude obnovena. Překvapuje mne, že by to snad nemělo být samozřejmostí.

+12/0
13.1.2015 23:40

V93í80t 30M21r54h43a93l 1185859233950

Je až udivující, že si pan ministr vzpomněl i na naši trať. Tímto tedy panu ministrovi vzkazuji: nad ničím nepřemýšlejte a koukejte tu naši železnici opravit a zprovoznit. Jediný, kdo doopravdy může za sesuv svahu jsou státní hodnostáři, kteří si vynutili výstavbu dálnice tam, kde je nestabilní podloží a svahy celkově. Kdyby se vedla dálnice tunelem skrze Kubačku, byl by pokoj.

+12/0
13.1.2015 22:29

V20í90t 86J14e97ž89e37k 4166359809725

Tím si nejsem jist. Sám říkáte, že je tam nestabilní podloží, takže nemůžete vyvrátit, že nestabilní bude i v místě tunelu Kubačky. Navíc samotná stavba tunelu (3,5km) rozhodně není jednodušší než povrchová varianta a dva krátké tunely (0,3 a 0,6 km) a to jak z technologického hlediska, tak z bezpečnostního (při samotném provozu).

0/−3
14.1.2015 9:20

V87í14t 29M16r91h79a95l 1965869753460

Podle vyjádření geologů má Kubačka uvnitř tak jednoduché ložení, že by se tam tunel stavěl bez větších problémů, dokonce to přirovnali ke stavbě pražského metra, kde prý bylo obdobné složení horniny, jako je uvnitř Kubačky.

Co se týče eventelních problémů s nestabilitou, je možné, že by nastaly problémy i při stavbě tunelu, v zdejších podmínkách se nedá vyloučit ani to. Je klidně i možné, že se může vedle současného sesuvu sesunout další kus svahu, nestabilní podloží a svahy jsou totiž v celé délce od Dobkoviček až k Radejčínským tunelům.

+3/0
14.1.2015 13:03

J98a30n 80Š97l23é18g80l 8412130988793

Jako řidič bych už tu D8 uvítal

+3/0
13.1.2015 16:51

P34e27t34r 31K59o41u98b10e30k 3409692315912

Tak to asi každý, tunel byla kompromisní varianta,k níž by bývala přistoupila i občanská sdružení, už téměř před deseti lety - že jsou politici hloupí nebo uplacení, je jen a jen problém nás, voličů!

0/0
10.2.2015 15:04

J25a91n 48P50i23r21k88l 2363298724914

Je zajímavé, že sesuv zažíná na kraji té plochy, kde má Eurovia zařízení staveniště,  na kterém je docela velká prohlubeň plná vody. Jestlipak to není právě tím, že tento prostor nebyl řádně odvodněn a voda prosakováním do podloží tento sesuv způsobila? Kdopak na tom zařízení staveniště prováděl geologický a geotechnický průzkum? Že by nikdo? I to je u nás možné.

+11/0
13.1.2015 16:34

V65l33a98d75i28m35í92r 77S72t17u78d11e80c70k29ý 9649961854558

Přesně tak. Všechen bordel z lomu byl na okraji a všechnu vodu odváděla jediná malá trubka

+1/0
14.1.2015 10:08

P16a39v98e87l 82Ř31a69p39e28k 7912206539155

Tady není vůbec o čem přemýšlet. Ten sesuv tam nastal vinou budování silnice, takže ať si laskavě voziči zadků a jejich lobby připraví penízky a uvedou všechno do původního stavu, včetně železnice!

+13/0
13.1.2015 15:58

P53a42v64e36l 41S32t81a94v46j91a58n83í45k 6898675797921

Sesuv začal od lomu…

+2/−1
14.1.2015 0:48

J55a90n 49F73i65a62l66a 7454267545579

Sesuv by tam nastal i bez stavby dálnice, začal pod lomem a dálnici zasáhl jen okrajově.

0/0
2.4.2015 19:12

R94a74d84e61k 63N73o56v47a15k 9924323739140

Jsem zvědavý jak budou lítat auta přes Uhelnou strouhu, má tam být most a ještě se nekoplo.

Tam asi Ťoka nevzali a novinář o neexistujícím mostě také asi neslyšel.

+3/0
13.1.2015 15:46

V60l69a46d49i13m46í40r 11S59t34u45d28e14c41k87ý 9789971894258

Přesně. Není tam nic.Vím, že tam byl problém s pozemky pod mostem. Jak je to nyní nevím.

0/0
14.1.2015 10:09

P77e33t98r 70K16o95u30b71e42k 3299732985322

Třeba plánují sjezd z dálnice přes zálezly ;-D

0/0
10.2.2015 15:07

J27a44n 22W95a25c26l41a78v 7234565457508

A co Děti Země? Na co čekají? Nebo už vybrali tolik výpalného, že nechají D8 dokončit?

+4/−3
13.1.2015 15:35

J49o43s58e41f 68T68r17ö13g17l 8949802606986

Momentálně není co napadnout, postižený úsek byl stavebně dokončen, chyběly jen svopdidla, značky a další součásti, které u nás na severu není radno osazovat příliš dlouho před zahájením provozu. Zbylá stavební povolení jsou platná. Jediné, co není vyřešeno jsou vícepráce na posledním úseku, proto se tu nestaví, ale tady není co napadnout.

+1/0
14.1.2015 8:57

J40i53ř82í 74S97o81c84h34o23r 1112692283911

Aktivisté ať jdou někam. Mám takový pocit, že původní trasa měla být nad místem sesuvu a současná trasa je úlidba právě těmto aktivistů.

+9/−2
13.1.2015 15:11

P13e25t73r 59K25o35u41b87e22k 3769162355542

Tak to máte špatný pocit: varianty, které jsme navrhovaly, byly: 1991: západní varianta přes Most (dnes silnice 1/15); 1997: 2 varianty - tunelová s dvěma tělesy tunelu pod Kletečnou, dostavba v roce 2010), později na základě zprávy geologické služby pak navržena varianta 3: povrchová s tunelem pod Kubačkou, dostavba 2011/12). Všechny varianty by už dnes bývaly byly dokončené a dávno v provozu...

0/0
10.2.2015 15:11

O69n40d14ř96e77j 73K89a20d44l34e31č27k37a 6978793165668

Jsem za obnovu železnice ! Ťoku, slyš to !

+21/0
13.1.2015 14:25

J94a76n 18U98l42r49i12c13h 7140403318828

Já jednoznačně taky.

+14/0
13.1.2015 15:01

P27a95v53e41l 51Ř54a90p58e63k 7282216819475

Asi také zkusím hrabat bagrem někde pod tratí a až to sjede, tak jsem zvědav, zda se se mnou bude někdo vybavovat, jestli to dát do pořádku nebo ne. Myslím, že je to naprosto jednoznačné. Není možné, aby motoristé přenášeli náklady své přepravy na všechny okolo mj. i tím způsobem, že budou ničit cizí stavby a nechají to plavat.

+17/0
13.1.2015 16:01



Najdete na iDNES.cz