- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ráda tohle čtu, já občas říkám žákům, když prodiskutujeme hodinu, že škola není jen o tom, zda se naučí present simple continuous, ale že se musí naučit taky diskutovat a obhajovat své názory a přemýšlet nad názory jiných.a považuji za hodně důležité, aby si uvědomovali, jaké hrůzy ve 20 století - nacismus a komunismus - byl. Musím říci, že diskutovat s žáky mě baví a myslím, podle reakcí, že je taky... a ten present simple se naučíme příště :-)
Víc takových frajerů! Vzbudit u studentů zájem, to je oč tu běží a zájemci si s dychtivostí zjistí fakta sami - s motivací a chutí. A ty, které to vůbec nezajímá, to za pár dní stejně zapomenou.
Promiňte, ale právě dějepis považuj za nejméně věrohodnou výuku. Víme již staletí, že dějiny píší hrdinové a zkuste si projít výklady z první republiky, za Hitlery, těsně po válce, po roce 1948, kolem 1968, , normalizace, po revoluci a nyní
To si připadáte jako na srazu spisovatelů sci-fi a relativistických fyziků na konferenci alternativních světů.
Ono stačí jen sledovat, jak tendenčně a poplatně době lze napsat reportáž o události ve světě. Třeba vítězné reportážní foto Palestinské matky plačící nad mrtvým synem. Ale kdo vám řekne, že syna zastřelila hlídka než nastoupil do autobusu plného Židovských dětí s posledním střihem sebevražedné výbušné vesty?
Skutečnost dnes píší média a občas ani nemáte šanci dopátrat se pravdy, nebo to chce až extrémní bádání (o neomezené znalosti jazyků do všech nuancí ani nemluvě, proto tak snadno média manipulují, píší ve vašem jazyce).
Myslím, že jeden ze základních problémů dějepisu je, že se alespoň za mne neučil v souvislostech. Možná je to tak i dnes ....
Uz na ss me iritovalo, ze se musime ucit o tom, jak se zilo v neolitu a nezbyva cas na "moderni" dejiny... Musime se ucit to, co nikdo nevi, jen se odhaduje, a to co si spousta lidi jeste pamatuje, se neucime...
Mozna to je ale ten problem, ze kantori nevi jak to maji ucit.. Co rikat, kdyz nektere veci teprve ted vyplouvaji na povrch a meni tim pohled na napr. valku ve Vietnamu..
to je přesně ten důvod, proč o tom neučit. od historické události by mělo uplynout minimálně 100 let, aby bylo možno jí objektivně zhodnotit poté, co už nikomu nestojí za to něco tajit. třeba v současnosti je celkem dobře zpracovaná první světová válka a tím bych zatím končil.
ten člověk je mi sympatický, já mám stejný názor na dodržování předpisů, ale je to nekončící boj dohadovat se s těmi, co ty předpisy tvoří nebo vymáhají.
Myslím, že ZŠ , dokonce ani SŠ (gymnázium) by neměly být diskusní kroužky. Samozřejmě snažit se o nějaký kontext to ano - vzbudit zájem, naznačit souvislosti. Ale na debaty je ještě brzo. Spíš bych se držel těch osnov "letem světem" a skutečně i tomu kritzovanému biflování. Jo, samosřejmě problém nastává s konkrétními osnovami, a s tím, co se vlastně biflovat. Stále slyším, že se nic nezměnilo a že žáci stále tráví třetinu dějepisu v paleolitu nebo kde s člověkem neandrtálským... tak to je špatné - tam opravdu moc souvislotí nepochopí. A kvůli tomu jsem já na gymnáziu měl druhou světovu v jedné hodině před maturitou - a tím pro mě dějepis končil.
Když celou ZŠ a SŠ upřete dětem "odbornou" diskusi, proč by podle vás na VŠ měli být najednou k diskusi přístupní, když se s ní nikdy předtím nesetkali? Váš postup by pouze odsunul problémy, se kterými se dnes potýká SŠ (neschopnost diskutovat), o stupeň dál, takže na skutečnou diskusi by zbyl čas až na postgraduálním studiu.
Pravda, je to trend doby, ale původní myšlenka byla aby se lidi víc naučili, když se učí déle, ne aby jim to samé déle trvalo.
Politická angažovanost k úspěchu nepochybně patří. Úspěšní historikové, to jsou takoví politruci naší doby. Bez toho by je žádný ústav CATO neangažoval a nemohli by si vzít hypotéku.
Pravděpodobně ne učitel, ale vychovatel ve jménu své svaté pravdy... jeho žáci jitě zaujmou přední místa v montovnách globálních vlastníků a o přestávkách ve 12-ti hodinových směnách se budou bavit o tom, jaký byl K. Marx génuis.
Ono je to složitější. Dějiny píší vítězové.
Jinak více takových lidí a hlavně mužů!