Diskuze

Zájem o nový vlak ze Šluknovska do Saska roste, obce chtějí další spoje

Vlaky na obnovené trati ze Šluknovského výběžku přes Německo do Děčína jsou tak vytížené, že je České dráhy musí o víkendu posilovat. Obce kvůli velkému zájmu chtějí přidat další spoje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Coby člověk, který dětství a mládí strávil v západní části Šluknovského výběžku (do listopadu 1986 jsme bydleli v Mikulášovicích, poté jsme se přestěhovali do Vilémova) je pro mě zejména západní část Šluknovského výběžku srdeční záležitostí (byť se tam dnes podívám cca jednou za 3 týdny). Snahy o obnovení železničního hraničního přechodu z Poustevny do Sebnitz jsem s velkým zájmem sledoval od r. 2001, kdy jsem se o nich poprvé dozvěděl. 

Když jsem na IDOsu někdy v květnu t. r. objevil, že už tam  je od 5. 7. pozměněné jízdní řády tamních lokálek a zařazeny spoje přes Německo, začal jsem se těšit jako malé děcko na Vánoce. Zrovna na víkend 5. - 6. 7. mi zrovna vyšla návštěva rodičů a den před tím jsem nemohl dospat... :-)

Spjení zejména západní části Šluknovska s Děčínem přes Německo je pro tamní obyvatele požehnáním. Držím palce, aby se zastupitelům tamnějších obcí podařilo vyjednat i další spoje.

0 0
možnosti
JK

Takovyhle zpravy ctu rad, ackoliv se me primo netykaji...

12 0
možnosti
VM

V68í79t 77M16r71h82a31l

22. 9. 2014 14:10

Dělám mi velkou radost, že tato trať má takovou úspěšnost, každá znovuotevřená přeshraniční trať je dobrá, jen tak dál. Byl bych rád, kdyby se podařilo obnovit i trať z Moldavy v Krušných horách do Holzhau. Tím by se opět spojila původní délka trati z Mostu až do Freibegu. Věřím, že by se i zde pak lidi opět naučili jezdit vlakem, tedy za předpokladu,že by spoje jezdili v rozumném čase.

12 0
možnosti
VM

V55í30t 88M86r82h80a42l

22. 9. 2014 15:19

Samozřejmě do Freibergu, ,,r" se někam zatoulalo:-).

3 0
možnosti
Foto

J78i76ř26í 82E21r37b70e26n

22. 9. 2014 13:52

Dobrých zpráv není nikdy dost R^

Navíc mám dojem, že cestující v těchto spojích nepocházejí jenom z jiných spojů, ale i z řad lidí, kteří dosud vlakem jezdit nechtěli či nemohli.

A je to lepší a lepší o každé auto, které na silnici nemusí vyjet...

14 0
možnosti
PK

Žil jsem ve Varnsdorfu v 70.letech a i za doby NDR byl kontakt s Německem velmi pozitivní. Mám Německo rád. Vlak z Poustevny je určitě pro dnes těžce zkoušený výběžek plus. Fakt je, že před cca 30-40 lety tam žádné problémy s nepřizpůsobivými nebyly, to je produkt až nové doby.

15 0
možnosti
ZJ

Nějaká konkrétní čísla by nebyla?

0 0
možnosti
JL

J26a72n 10L93a77k85o34m39ý

22. 9. 2014 12:44

Konkrétní čísla se u dotovaných vlaků moc nezveřejňují. Hypoteticky mohli počítat s 10 lidma na spoj a jede v průměru 13 a to je o 30% víc než čekali

3 8
možnosti