- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Coby člověk, který dětství a mládí strávil v západní části Šluknovského výběžku (do listopadu 1986 jsme bydleli v Mikulášovicích, poté jsme se přestěhovali do Vilémova) je pro mě zejména západní část Šluknovského výběžku srdeční záležitostí (byť se tam dnes podívám cca jednou za 3 týdny). Snahy o obnovení železničního hraničního přechodu z Poustevny do Sebnitz jsem s velkým zájmem sledoval od r. 2001, kdy jsem se o nich poprvé dozvěděl.
Když jsem na IDOsu někdy v květnu t. r. objevil, že už tam je od 5. 7. pozměněné jízdní řády tamních lokálek a zařazeny spoje přes Německo, začal jsem se těšit jako malé děcko na Vánoce. Zrovna na víkend 5. - 6. 7. mi zrovna vyšla návštěva rodičů a den před tím jsem nemohl dospat...
Spjení zejména západní části Šluknovska s Děčínem přes Německo je pro tamní obyvatele požehnáním. Držím palce, aby se zastupitelům tamnějších obcí podařilo vyjednat i další spoje.
Takovyhle zpravy ctu rad, ackoliv se me primo netykaji...
Dělám mi velkou radost, že tato trať má takovou úspěšnost, každá znovuotevřená přeshraniční trať je dobrá, jen tak dál. Byl bych rád, kdyby se podařilo obnovit i trať z Moldavy v Krušných horách do Holzhau. Tím by se opět spojila původní délka trati z Mostu až do Freibegu. Věřím, že by se i zde pak lidi opět naučili jezdit vlakem, tedy za předpokladu,že by spoje jezdili v rozumném čase.
Samozřejmě do Freibergu, ,,r" se někam zatoulalo.
Dobrých zpráv není nikdy dost
Navíc mám dojem, že cestující v těchto spojích nepocházejí jenom z jiných spojů, ale i z řad lidí, kteří dosud vlakem jezdit nechtěli či nemohli.
A je to lepší a lepší o každé auto, které na silnici nemusí vyjet...
Žil jsem ve Varnsdorfu v 70.letech a i za doby NDR byl kontakt s Německem velmi pozitivní. Mám Německo rád. Vlak z Poustevny je určitě pro dnes těžce zkoušený výběžek plus. Fakt je, že před cca 30-40 lety tam žádné problémy s nepřizpůsobivými nebyly, to je produkt až nové doby.
Konkrétní čísla se u dotovaných vlaků moc nezveřejňují. Hypoteticky mohli počítat s 10 lidma na spoj a jede v průměru 13 a to je o 30% víc než čekali