Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o nový vlak ze Šluknovska do Saska roste, obce chtějí další spoje

Vlaky na obnovené trati ze Šluknovského výběžku přes Německo do Děčína jsou tak vytížené, že je České dráhy musí o víkendu posilovat. Obce kvůli velkému zájmu chtějí přidat další spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o22m66á67š 36Š75k12v32r12n61a 3978436410814

Coby člověk, který dětství a mládí strávil v západní části Šluknovského výběžku (do listopadu 1986 jsme bydleli v Mikulášovicích, poté jsme se přestěhovali do Vilémova) je pro mě zejména západní část Šluknovského výběžku srdeční záležitostí (byť se tam dnes podívám cca jednou za 3 týdny). Snahy o obnovení železničního hraničního přechodu z Poustevny do Sebnitz jsem s velkým zájmem sledoval od r. 2001, kdy jsem se o nich poprvé dozvěděl. 

Když jsem na IDOsu někdy v květnu t. r. objevil, že už tam  je od 5. 7. pozměněné jízdní řády tamních lokálek a zařazeny spoje přes Německo, začal jsem se těšit jako malé děcko na Vánoce. Zrovna na víkend 5. - 6. 7. mi zrovna vyšla návštěva rodičů a den před tím jsem nemohl dospat... :-)

Spjení zejména západní části Šluknovska s Děčínem přes Německo je pro tamní obyvatele požehnáním. Držím palce, aby se zastupitelům tamnějších obcí podařilo vyjednat i další spoje.

0/0
26.9.2014 23:50

J67o58s28e65f 63K48a44r48l17i53a70k 4616293802635

Takovyhle zpravy ctu rad, ackoliv se me primo netykaji...

+12/0
22.9.2014 15:33

V76í48t 66M14r82h31a11l 1915369553810

Dělám mi velkou radost, že tato trať má takovou úspěšnost, každá znovuotevřená přeshraniční trať je dobrá, jen tak dál. Byl bych rád, kdyby se podařilo obnovit i trať z Moldavy v Krušných horách do Holzhau. Tím by se opět spojila původní délka trati z Mostu až do Freibegu. Věřím, že by se i zde pak lidi opět naučili jezdit vlakem, tedy za předpokladu,že by spoje jezdili v rozumném čase.

+12/0
22.9.2014 14:10

V27í14t 77M63r56h58a60l 1365889193890

Samozřejmě do Freibergu, ,,r" se někam zatoulalo:-).

+3/0
22.9.2014 15:19

V77í33t49e63k 78V73e59č23e64r24e82k 7508479833595

No ony i ty spoje by správně jezdily s tvrdým y na konci, ale co už.:-)

0/0
22.9.2014 22:40

V76í36t 98M45r57h36a39l 1185669273430

No jo :-).

0/0
23.9.2014 19:50

J39i89ř24í 13E67r54b74e66n 1573884806427

Dobrých zpráv není nikdy dost R^

Navíc mám dojem, že cestující v těchto spojích nepocházejí jenom z jiných spojů, ale i z řad lidí, kteří dosud vlakem jezdit nechtěli či nemohli.

A je to lepší a lepší o každé auto, které na silnici nemusí vyjet...

+14/0
22.9.2014 13:52

P66a31v27e75l 41K27u13c31h36t25a 4716971827984

Žil jsem ve Varnsdorfu v 70.letech a i za doby NDR byl kontakt s Německem velmi pozitivní. Mám Německo rád. Vlak z Poustevny je určitě pro dnes těžce zkoušený výběžek plus. Fakt je, že před cca 30-40 lety tam žádné problémy s nepřizpůsobivými nebyly, to je produkt až nové doby.

+15/0
22.9.2014 12:20

Z88d72e41n50ě92k 40J96o61n39á30š 9331499206240

Nějaká konkrétní čísla by nebyla?

0/0
22.9.2014 11:56

J94a72n 27L11a87k55o65m78ý 7361185625764

Konkrétní čísla se u dotovaných vlaků moc nezveřejňují. Hypoteticky mohli počítat s 10 lidma na spoj a jede v průměru 13 a to je o 30% víc než čekali

+3/−8
22.9.2014 12:44

R49a23d22e12k 73J51a14n83a55t84a 9925266474862

Jak který kraj. Liberecký má na steánkách tabulky s počty cestujících v jednotlivých stanicích. Ústecký nevím.

+2/0
22.9.2014 20:04

J12o69s68e86f 55T17r76ö91g17l 8409522546966

To by neposilovaly. Do Desira se vejde asi 120 sedících.

+3/0
23.9.2014 5:09

P94a53v32e93l 15Ř42a39p63e56k 7482276279585

R^

+4/0
22.9.2014 11:48



Najdete na iDNES.cz