Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o nový vlak ze Šluknovska do Saska roste, obce chtějí další spoje

Vlaky na obnovené trati ze Šluknovského výběžku přes Německo do Děčína jsou tak vytížené, že je České dráhy musí o víkendu posilovat. Obce kvůli velkému zájmu chtějí přidat další spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T88o30m43á41š 91Š92k11v17r49n12a 3658926640234

Coby člověk, který dětství a mládí strávil v západní části Šluknovského výběžku (do listopadu 1986 jsme bydleli v Mikulášovicích, poté jsme se přestěhovali do Vilémova) je pro mě zejména západní část Šluknovského výběžku srdeční záležitostí (byť se tam dnes podívám cca jednou za 3 týdny). Snahy o obnovení železničního hraničního přechodu z Poustevny do Sebnitz jsem s velkým zájmem sledoval od r. 2001, kdy jsem se o nich poprvé dozvěděl. 

Když jsem na IDOsu někdy v květnu t. r. objevil, že už tam  je od 5. 7. pozměněné jízdní řády tamních lokálek a zařazeny spoje přes Německo, začal jsem se těšit jako malé děcko na Vánoce. Zrovna na víkend 5. - 6. 7. mi zrovna vyšla návštěva rodičů a den před tím jsem nemohl dospat... :-)

Spjení zejména západní části Šluknovska s Děčínem přes Německo je pro tamní obyvatele požehnáním. Držím palce, aby se zastupitelům tamnějších obcí podařilo vyjednat i další spoje.

0/0
26.9.2014 23:50

J40o69s32e98f 98K95a21r76l33i51a73k 4506223282635

Takovyhle zpravy ctu rad, ackoliv se me primo netykaji...

+12/0
22.9.2014 15:33

V87í40t 87M26r65h58a91l 1265379293950

Dělám mi velkou radost, že tato trať má takovou úspěšnost, každá znovuotevřená přeshraniční trať je dobrá, jen tak dál. Byl bych rád, kdyby se podařilo obnovit i trať z Moldavy v Krušných horách do Holzhau. Tím by se opět spojila původní délka trati z Mostu až do Freibegu. Věřím, že by se i zde pak lidi opět naučili jezdit vlakem, tedy za předpokladu,že by spoje jezdili v rozumném čase.

+12/0
22.9.2014 14:10

V60í76t 55M12r91h28a23l 1105369353520

Samozřejmě do Freibergu, ,,r" se někam zatoulalo:-).

+3/0
22.9.2014 15:19

V97í72t46e50k 21V95e91č66e51r79e81k 7538609703775

No ony i ty spoje by správně jezdily s tvrdým y na konci, ale co už.:-)

0/0
22.9.2014 22:40

V76í97t 64M47r53h94a78l 1135449443310

No jo :-).

0/0
23.9.2014 19:50

J30i59ř54í 36E21r90b37e45n 1413244786247

Dobrých zpráv není nikdy dost R^

Navíc mám dojem, že cestující v těchto spojích nepocházejí jenom z jiných spojů, ale i z řad lidí, kteří dosud vlakem jezdit nechtěli či nemohli.

A je to lepší a lepší o každé auto, které na silnici nemusí vyjet...

+14/0
22.9.2014 13:52

P46a94v33e69l 77K25u77c33h93t40a 4236511247454

Žil jsem ve Varnsdorfu v 70.letech a i za doby NDR byl kontakt s Německem velmi pozitivní. Mám Německo rád. Vlak z Poustevny je určitě pro dnes těžce zkoušený výběžek plus. Fakt je, že před cca 30-40 lety tam žádné problémy s nepřizpůsobivými nebyly, to je produkt až nové doby.

+15/0
22.9.2014 12:20

Z87d81e56n28ě68k 11J16o88n75á42š 9221249686900

Nějaká konkrétní čísla by nebyla?

0/0
22.9.2014 11:56

J25a25n 38L62a97k82o27m52ý 7291345115874

Konkrétní čísla se u dotovaných vlaků moc nezveřejňují. Hypoteticky mohli počítat s 10 lidma na spoj a jede v průměru 13 a to je o 30% víc než čekali

+3/−8
22.9.2014 12:44

R66a20d37e89k 45J13a22n74a12t55a 9875236554762

Jak který kraj. Liberecký má na steánkách tabulky s počty cestujících v jednotlivých stanicích. Ústecký nevím.

+2/0
22.9.2014 20:04

J18o57s29e90f 57T62r55ö86g17l 8789112606526

To by neposilovaly. Do Desira se vejde asi 120 sedících.

+3/0
23.9.2014 5:09

P40a28v45e62l 32Ř26a79p44e94k 7612856959185

R^

+4/0
22.9.2014 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.