Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

CYklostezku přetíná elektrický ohradník. Lidé ho musejí s kolem přelézt

Cyklostezku od Kadaně k Nechranické přehradě přetíná za Novou Vískou u Rokle elektrický ohradník, u kterého lidé musejí sesednout a i s kolem přelézt. Na to, že cyklotrasa č. 6 skutečně pokračuje na louce za ohradníkem, upozorňuje cyklisty i oficiální značení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e97t53r 42Z81d91v79o38ř35á56k 7579736786316

A teď si vemte, že by to bylo někde pod kopcem, kde je člověk rozjetý, kouká na cestu a titěrné cedulky na stromě si nevšimne... Už se mi to také stalo - sloupky nebyly v okolní vysoké trávě vidět a silný ocelový drát se zjevil asi 5 m před kolem. Ve čtyřiceti kilometrové rychlosti jsem opravdu neměl šanci zastavit. Byl to hodně nepříjemný zážitek, který bych nikomu nepřál!!

0/−1
8.9.2014 13:09

J81i56n37d65ř39i84c10h 10Š91k52o20p53e26k 4765811890545

to je ale problém jízdy po neofiko trasách kdekoli

+1/0
8.9.2014 13:49

B64o89h87u13s33l71a11v 32K62r42á98l18í50k 2531690429926

No tak pokud se někdo řítí nepřehlednou vysokou trávou na kole 40 km/h a dvaceticentimetrové tabulky jsou pro něj titěrné, tak to se spíš divím, že už dávno neměl pohřeb. Máte štěstí, že se vám ještě nepodařilo třeba zabít nějaké dítě.

+1/0
8.9.2014 16:53

R93o43b57e13r56t 59H55o57m16o11l32k38a 2750122562441

Tohle jsem už taky jednou zažil, u Lipna. Ovšem bylo to na oficiální cyklotrase, vedené po asfaltové pozemní komunikaci (obecní). Na jedné straně kravín, jinak široko daleko louky. Silnice byla lemovaná vyšší trávou a stromy a vedla do mírného kopce. Cestou nahoru jsme projeli úplně v pohodě, cestou dolů jsem to na krásném asfaltu pěkně valil a najednou drát přes cestu. Majitel kravína se rozhodl, že jeho krávy přejdou přes silnici na protější pastvinu a bez jakéhokoliv upozornění přestavěl ohradník tak, že se vytvořil průchod napříč silnicí. Naštěstí to byla jen taková ta tenká bílá páska protkaná kovovými drátky, ve výšce představce, takže se ozvalo jen takové "ping" a páska se rozletěla. A po zlomku vteřiny další. Při rychlosti okolo 50km/h jsem tu pásku viděl až když se napínala o představec...

0/0
18.9.2014 18:00

K12a91r83e90l 28N58o83v36o43t75n52y 6109901509985

Podobne ohradniky jsou vsude v Alpach, kde vedou cyklo- nebo turisticke stezky pres pozemky almu. Pro turisty je tam udelany specialni prechod nebo pruchod, pro cyklisty draty na pruzine. Projizdet by se to nemelo, ale kolo se da provest, jsou i lidi, co je projizdi. To prece neni zadny problem.

+1/0
8.9.2014 12:26

L49u21m32i82r 47N42o50v17a40k 8411553276708

jsem byl teď na kole v německu, cyklostezky všude, řidiči dávají přednost kolům, perfektně označené cyklostezky lemují pensiony, kolo stačí opřít, nikdo ho neukradne... v penzionu, hotelu, vám dají skvělé jídlo i v 11 večer, ráno selka přinese mlíko, sejry, domácí uzeninky, chleba, koláče a povídá si s vámi a není u toho naštvaná... chodci se s cyklisty vejdou na jeden chodník i ve městě!!! v restauraci vás obslouží milý číšník a ptá se kam jedete, odkud jste... cyklostezka je uzavřená? následuje vyznačená objížďka! ;-D pojedeme tam zas, v čechách bych na kolo nejel už nikdy, nebudu přece nutit svoje peníze někomu, kdo vás nemá rád, ošidí vás a má kyselej gesicht... to samý v rakousku, paráda! stačí přejet hranice, nemusíte daleko... v zimě pochopitelně běžky... je to skvělé řešení, dřív jsme nadávali na čechy, teď ne, ať si dál nadávají na nedostatek peněz, pracovních příležitostí apod.

+1/−1
8.9.2014 12:18

V93l85a39d51i73m48í60r 85B50e74n45e59š 2312695804163

Jste zkrátka machr!

0/0
8.9.2014 12:29

J55a65n 64P12a81v26e53l29k19a 3127601844521

Proč?

0/0
8.9.2014 12:37

T58o71m41á22š 56P48e88l22i57k26á12n 3471630691569

Tohle je bezny stav i v Praze. Byt se nepreskakuji ohradniky, stejne jsou s tin znacne problemy. Ja napriklad vlastnim cast ucelove komunikace na jedne prazske cyklotrase. Komunikace vznikla k provozu stavebniho dvora Modranskeho jezu ktery jako stavba docasna mel byt v roce 1988 odstranen a nebyl. Ja jako vlastnik pozemku jsem tak v restituci ziskal zpet pozemky i s komunikaci. V roce 2008 z ni MHMP vytvoril cyklotrasu a ja k tomu nemohl rict ani popel. Mne ty deti na kolech nevadi. Ale pres to citim jakousi krivdu. Za tu komunikaci platim jako za zastavenou plochu dane, kdyz se tam nekomu neco stane budu za to muset platit odskodne, takze jsem se musel pojistit a myto za prujezd automobilu tam vybirat podle dopravniho odboru nesmim, protoze komunikace neni zkolaudovana. Zkratka oxymoron. K prodeji ji musim nejdrive nabidnout obci, protoze je to komunikace. Ta mi nabidne 3 kc za metr, tedy zhruba tolik kolik zaplatim za ten samy metr na dani z nemovitosti. Proste Bemovina non plus ultra...

+2/0
8.9.2014 12:02

M46i87c20h80a36l 33K85r88u61p68i95č76k42a 9205428715

Jaká rarita? Cestoval jsem po Skotsku a Anglii, kde snad každá kousek půdy někomu patří a cesty přes soukromé pastviny jsou zcela normální. Akorát je tak cattle grid nebo podobné zařízení.

+1/0
8.9.2014 11:36

M86i75c43h90a13l 13K46u73c31h90t93a 6963484624632

Ohradníky běžně skáču...;-)

+1/0
8.9.2014 10:46

F28r56a96n81t30i90š79e57k 28K72ý81h79o53s 8608701563116

Dát tam normálně branku s pružinou, do který se drcne předním kolem a za zadní se sama zase zavře, jako to je všude v Alpách, je asi technologickou hudbou budoucnousti, co?

+11/0
8.9.2014 10:42

P24e54t24r 71V29o77p53i43č51k46a 5582447397876

je potreba udelat vyberove rizeni a najmout firmu co to za 25 milionu, pochopitelne dotovanych z EU, udela EU;-€

+1/−1
8.9.2014 15:05

F49r97a14n76t30i45š37e22k 80K17ý27h24o27s 8308331923236

a pak to dát subdodavateli, co to stejně zbouchá ze zbytku palety a rozdíl si nechat...jasan, chápu :-/

0/0
8.9.2014 16:33

P59e44t91r 82P93á48l90k98a 6773536480772

no co, prostě nerovnost na trati.

Když mohli s kolem na rameni přeskakovat překážky Radomír Šimůnek a Karel Camrda, tak se s tím jistě poperou i jejich dnešní následovníci.

+2/0
8.9.2014 10:31

M54a30r22e88k 84T42u80r48n82o50v21e73c 7115732170546

No víte, ono na těch kolech dneska jezdí kde kdo, nejenom sportovci. Ale třeba i postižení na lehokolech, rodinky s různými dětskými přívěsnými vozíky a podobně...

0/0
8.9.2014 15:09

M15a59r32t19i58n 32H98a10v46l14í55k 4590225777513

Jak vůbec někdo může naprojektovat cyklostezku přes cizí pozemek?

+3/0
8.9.2014 10:30

M90i87c43h35a85l 14K35u42c86h52t53a 6393184334282

Jde o zavádějící označení, nejde o cyklostezku, ale cyklotrasu, tj. něco jako turistická značka pro kolaře. Takové přes cizí pozemky běžně vedou.  Od lupy ovšem nemůžeme očekávat, že by rozlišovala takové "detaily"...:-)

+9/0
8.9.2014 10:46

M80a29r40t46i92n 27H30a39v29l31í30k 4220515807853

tak to jo :)

0/0
8.9.2014 10:51

J30i35n15d97ř29i84c67h 47Š30k49o78p27e44k 4665151920905

což nic nemění na tom, že pokud souhlas vlastníka nebude, trasa padá

+3/0
8.9.2014 11:20

J75a28n 33P35a28v75e83l34k70a 3587241144641

U nás je přechod přes pastvinu povolen.

+1/0
8.9.2014 12:38

R90e82n61é 11Z31a27c34h 9197140425237

Bez ohledání místa je nemožné se k tomu seriozně vyjadřovat

Z článku nevím, jestli tam projedou průměrně za den jeden až dva cyklisté, padesát cyklistů anebo třeba dvěsta cyklistů.

Dále není napsáno, jak je ten ohradník zabezpečen. Jestli protíná cyklostezku volný drát pod proudem anebo jde o izolovaný drát, případně drát se spojkou na dočasné odpojení. V izolovaném drátu ohradníku bych neviděl žádný problém, protože krávy takový drát nerozliší od ostatního ohradníku a podlézajícího cyklistu takový drát nekopne, což by mohlo být nebezpečné pro případného cyklistu se slabým srdcem anebo kardiostimulátorem. Izolovaný drát však takové riziko plně odstraňuje.

Co se týče frekvence cyklistů na cyklostezce.

Pokud tam projede v průměru deset cyklistů denně, je přijatelný stávající stav s podlézáním drátu a sesedání z kola.

Kdyby tam jezdilo v průměru takových padesát cyklistů, byla by tam vhodná samozavírací branka, aby majitel pozemku měl jistotu, že mu krávy nebudou utíkat a cyklisté mohli pohodlně projíždět. Jenže taková branka něco stojí, ale kdo to zaplatí? Po majiteli požadovat není možné, nutno být vděčni, že tam nechává cylklisty projíždět, takže zbývá obec, která z ovšem z projíždějících cyklistů asi nic nemá, tak proč by to dělala? Tak je možno kontaktovat krajský úřad nebo nějaké sponzory, pokud to teda stojí za to kvůli dostatečnému provozu.

A kdyby tam byl ještě větší provoz, například denně takových tisíc cyklistů, stálo by za to, aby byla vrata ovládána fotobuňkou, která dokáže odlišit krávu od cyklisty s kamerovou ostrahou aby nikdo takové zařízení neukradl, ale to už žertuji samozřejmě :)

Závěrem: všichni by chtěli veškerý komfort, vyasfaltované cyklostezky, perfektně udržované, zametané. Ale nikdo na takovou cyklostezku není ochoten přispět ani floka a to je potom fakt těžko.

+4/−2
8.9.2014 10:22

J80i20n95d24ř98i84c71h 24Š38k39o45p33e56k 4605111590305

no pokud je současný stav takový, že majitel přejezdy tiše toleruje, může tam mít jakýkoli ohradník, protože tam lidi lezou na vlastní nebezpečí. Stejně tak, jako když je napadne pasoucí se dobytek

+5/0
8.9.2014 10:35

T73o57m36á52š 43T65u58l95a65c43h 2440868671803

Na tu fotobunku bych moc nespolehal,nekterym cyklistkam by se to taky nemuselo otevrit.

0/0
9.9.2014 8:11
Foto

J71i84ř19í 53R18o79h69a34n 5844858107755

V rakouských Alpách jsme běžně naráželi na brány a branky v ohradách v místech, kudy vedly cesty. Stezky a silnice prostě vedly skrz pastviny pro krávy. Prostě jsme si otevřeli, a zase za sebou zavřeli, aby krávy neutekly. Třeba by to tak šlo vyřešit i tady.

+6/0
8.9.2014 10:21

J35i54n59d14ř50i29c67h 13Š45k55o15p69e47k 4535471270435

jenže je zásadní rozdíl mezi povahou Čechů a Rakušáků. U nás by už dřív než po roce zemědělec litoval, že na něco takového kývl

+9/0
8.9.2014 10:36

J50o37h37a69n 57Z72i47n47g16e92l 2791605486721

Drzost obcí nezná mezí. V Braníku taky vybudovali cyklostezku na pozemku patřícím prodejci písku, prej, vždyť se tam stejně vždycky jezdilo. Nedivim se, že se pak majitel sprajcne.

+3/−1
8.9.2014 10:19

J49i52n67d40ř13i46c61h 92Š24k28o64p45e26k 4785481160635

ve tvém případě spíše proznačila, protože na budování by potřebovala souhlas stavebního úřadu a ten by chtěl vyjasněný majetkoprávní vztahy. Ale jinak souhlas.

0/0
8.9.2014 10:21

J41o51h90a44n 58Z72i15n76g80e21l 2651435366871

No, je to takový hraniční,  protože třeba osadil i sloupky značení.

0/0
8.9.2014 10:36

J52i95n81d65ř27i79c23h 43Š80k80o57p22e18k 4155221560675

do 0,6 m2 plocha cedule můžou instalovat bez povolení úřadů, je tu jediný riziko: proznačí, vyhází peníze, majitelé řeknou žádná cesta a obce může max. být zticha

0/0
8.9.2014 10:44

K97a98r38e47l 18V57o38h90n79o61u62t 4318349940587

Co se pase za tím ohradníkem?

0/0
8.9.2014 10:15

J87i40n22d48ř43i23c31h 35Š50k97o70p20e86k 4455631100635

slepice to nebudou ;-D

+1/0
8.9.2014 10:16

B34a52r66b43o97r49a 43B48ä53u73c46h28e60l22o55v84á 1977335766922

"Ohradník na cyklostezce kritizuje, protože je to podle něj nedůstojný a nevhodný." Podle mě je zase "nevhodný" používat v celostátním deníku hovorovou češtinu. A ten nadpis byste si také mohli opravit. To v idnesu pracují žáci 3.B nebo co?

+7/0
8.9.2014 10:07

V72l22a53d76i73m87í49r 47B47e50n54e25š 2602975954803

No to je mi překvapení, že se každý z pumpičkářů neposadí na zadek, jak by očekávali.

+2/−1
8.9.2014 9:54

A37l25e89s 89B77a10d88u49r83a 9176897840245

Jak by ocekaval kdo?

0/0
8.9.2014 9:56

J34a87n 21S86v17e90t22l98i89k 8697199109949

Ono je to i o dohodě. Viděl jsem místa, kde cyklista sleze z kola, otevře si vrata a projede a pružina je za nim zase dorazí. Třeba by stačilo, aby někdo taková vrata zbudoval a cyklisté by nemuseli "nedůstojně" přelézat ohradník.

+3/0
8.9.2014 9:53
Foto

P11a12v28e31l 66P61o25k74o56r82n43ý 2856244720322

Mám úplně stejný názor, ale o 4 minuty později, viz dále.:-)

0/0
8.9.2014 10:00

J14i91n66d97ř63i33c22h 62Š42k37o53p17e83k 4815471540795

žiješ v ČR ? Předpokládám že ano. Takže je ti jasný, jak dlouho by trvalo, než by za sebou někdo nezavřel - v duchu přece nebudu 2 x sesedat k kola

+1/0
8.9.2014 10:13

P89e81t97r 86K30a62m49e37n69í48k 1767155778113

Pružina vrátka zavírá. V Rakousku to tak funguje (neřeším otázku jak dlouho by to vydrželo u nás). Vrátka se otevírají směrem dovnitř ohrady, takže je zvířena náhodně neotevře. Myslím, že pokud je zemědělec ochoten tolerovat cyklisty na pozemku, tak by v případě, že by tuto "stavební" úpravu nefinancoval on určitě neprotestoval.

+1/0
8.9.2014 10:58

J91i27n88d93ř96i13c21h 45Š71k88o49p85e92k 4225531410915

obávám se, že jakmile by něco podobného odsouhlasil, riskoval by problémy, pokud by zvíře náhodou někomu něco udělalo

0/0
8.9.2014 11:09

P19a37v63e94l 41D73v45o83ř39á26k 8698935832441

Nejsem znalec právní problematiky výstavby cyklostezek. Proč tedy byla navržena přes soukromé pozemky? Neměl by to vysvětlit ten, kdo dal souhlas s výstavbou? Nebo je opravdu možné někomu na jeho pozemku něco stvořit bez jeho souhlasu?

+14/0
8.9.2014 9:23

Z56b64y36n60ě89k 93J86a49n51d68a 7533202195461

Škoda že nečtete článek, Píše se v něm, že majitel pozemku toleruje, že tam ta trasa vede. Asi je to rozumnej člověk...

+2/−2
8.9.2014 9:43

P44a68v37e83l 37D56v67o77ř23á15k 8608525532201

Článek jsem četl. V jedné větě je napsáno, že souhlas nedal pozemkový fond, a ve druhé že pozemky patří jednomu zemědělci. Takže buď patří zemědělci a pak chápu, že když souhlas nedal, tak tam ten ohradník je a bude. Nebo je majitelem pozemkový fond(proč by jinak bylo žádáno o převedení pozemků?), ale ten pozemky převést nemůže, protože je má v nájmu zemědělec. Takže mi připadá, že něco důležitého, proč je přes cyklostezku elektrický ohradník, v článku chybí.

0/0
8.9.2014 10:08

J66i86n50d51ř86i53c92h 30Š66k60o63p46e14k 4685851940515

vlastník je pozemkový fond, zemědělec nájemce. Pokud nedal pozemkový fond souhlas s trasou ještě před pronájmem, je to na zemědělci.

Přes cyklostezku bude ohradník z toho důvodu, že vede přes louku, na které se pase

0/0
8.9.2014 10:12

P31a64v98e48l 69D87v85o65ř37á75k 8778505302101

A právě informace, kdo je majitelem pozemku v článku jasně napsána není. Pro mě věta, "patří jednomu zemědělci", znamená, že majitelem pozemku je "jeden zemědělec". A to asi není pravda. A pokud je majitelem pozemkový fond, který nedal souhlas s trasou přes tyto pozemky, tak je úplně jedno jestli je přes silnici ohradník nebo není, a trasa neměla být nikdy otevřena!

0/0
8.9.2014 10:24

J46i50n76d81ř63i27c12h 32Š65k52o23p12e75k 4305901510985

vždyť ona taky oficiálně neexistuje.

0/0
8.9.2014 10:37

H90e28l63e39n87a 54J70e96l97í64n84k59o76v24á 4784452602260

To, že je majitel ochoten cyklisty na svém pozemku tolerovat, ještě neznamená, že s úřednickým řešením souhlasí!

+1/0
8.9.2014 10:10

L95u37k85á31š 77Š48t97a98n55t35e67j22s65k74ý 2842755850328

Je to možné! Město postavilo půlku chodníku na mém pozemku a nikomu to nevadí(až na mě že z toho pozemku platím). Na druhou stranu těch pár korun mě nezrujnuje co zaplatím na dani a ostatní mají kde chodit.

+1/−1
8.9.2014 9:45

J65a70n 58S94v15e84t64l61i26k 8727879379439

To by mě zajímalo, co se na tom panu Lukáčovi nelíbí. I já mám na svých 30 cm pozemku část asfaltového chodníku a věcné břemeno veřejného osvětlení bez zápisu v katastru. A také za to platím daně.

+1/0
8.9.2014 9:55

A65l25e13s 93B24a23d68u50r24a 9406887970455

On ten Daniel Lukac, to bude takovy minusovy fantom. Komentar by byl asi nad jeho dusevni sily.

0/0
8.9.2014 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.