Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neudělala jistě nic zlého, říkají sousedé sestřičky obviněné z vraždy

Lidé, kteří znají sestru z Rumburku obviněnou z vraždy onkologické pacientky, nevěří, že by chtěla ublížit. Mají za to, že těžce nemocné ženě chtěla jen pomoci od trápení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70a16v61i59d 39M15a31l21i55n15a 1440313610563

Vim, ze pri soucasnem pravnim stavu v nasi zemi budu za nekoho, kdo schvaluje trestny cin, ale jestlize byl motivem teto vrazdy jen ten soucit, tak tento cin schvaluji a ano chci tuto sestru, aby se o mne "postarala" v me posledni chvilce.

0/0
29.8.2014 9:40

L78u14c42i36a57n 79P77a72p33a56z20i29a32n 5394937231925

Pomoc od trápení tímto způsobem je nicméně v České republice těžkým zločinem, takže možná bude mít nějaké polehčující okolnosti, ale vězení ji nemine. Snad si to bude pamatovat směrem do budoucnosti, že pomáhat tímsto způsobem ne.

0/0
25.8.2014 9:37

O39n58d35ř28e13j 56M60a81j29d28á31k 6916723979

Nekoná se ve prospěch sestry nějaká sbírka? Rád bych přispěl této odvážné ženě aspoň 200 kč. A myslím, že lidí, kterým je podobně sympatická, je víc takže peněz by se mohlo sejít taky víc. Přece jen bez tlaku nás tady dole se nic nezmění. Pro papaláše Hegera s Němečkem je sranda tady moralizovat a pak kdyby tuhle službu potřebovali, odjet do Švýcarska. Ale až budu jednou třeba takovouhle sestru potřebovat já, tak aby byla pro mě dostupná.

+4/0
24.8.2014 18:35

I65v34a23n44a 20N31o41v10á 2162622979828

Toto se děje normálně už mnoho let, vlastně od doby, kdy se platí za lůžko. Pojišťovny platí jen určitou dobu dlouhodobě nemocného pacienta. Pak takový pacient překáží a je mu dopřáno takového způsobu léčby, která jeho konec co nejvíce uspíší. Je to dost podlé, protože jako laik to nemáte šanci poznat. jediné, co je na tomto případu jiné, že to nějak prosáklo z nemocnice ven. Jinak jsem naprosto přesvědčena o tom, že o tom ví a věděl veškerý personál. Sestra má jen smůlu, že to byla ona, kdo aplikoval injekci. Kdyby měla službu jiná sestra, padlo by to na jinou......

+1/−1
24.8.2014 12:45

D14a49n20i82e91l 27Č42e21r15n72ý 8364385745578

Máte pravdu. Ze svého hlediska (strach z umírání) se sestry zastávám, přestože neznám jí, ani okolnosti. Jen mě zaráží, proč ještě nebyl proveden průzkum veřejného mínění kolik lidí je pro a kolik proti, když pokaždé pokud se zavadí o tohle téma jsou diskuze velice bouřlivé.

+4/0
24.8.2014 10:52

D81a53n38i61e56l 79Č60e58r53n93ý 8184935825918

Pardon, tohle je odpověď k vláknu. Nějak jsem to popletl.

0/0
24.8.2014 11:04

V61e38r51o71n29i30k51a 20H71u45b35á14č59k60o92v92á 3976845686615

Ano, jako kdyby nezáleželo na tom, co si o tom lidi myslí. Osobně doufám, že to opět našim zákonodárcům otevře otázku schválení euthanasie.

+2/0
24.8.2014 12:32

A48n86t71o54n16í27n 32S55á94d25l73í96k 7438509593753

Ještě bych k Vašemu příspěvku dodal,že nevyléčitelně nemocné zvíře se z milosrdenství "utratí",zatím co člověk musí trpět až do konce svých sil!

To je skutečně chvályhodná humanita!!!

 Na druhou stranu,ta uzákoněná eutanázie přináší riziko zneužití a to je asi dost podstatné! Lidské společenství nemá jen dobré a vynikající jedince,ale i lotry a zločince!

0/0
24.8.2014 23:42

V31e63r18o54n16i70k81a 92H35u52b30á98č64k60o95v33á 3346305526735

Zrovna jsem si pouštěla projev lékaře P.V. z tiskové konference a četla jeho tiskové prohlášení. Je tam pár nejasností. Nejdřív lékař tvrdil, že pacientka na tom byla špatně  a měla před sebou řádově pár dní života a posléze se z tiskového prohlášení dovídám, že ležela na jednotce intenzivní péče a pokoušel se ji resuscitovat. V tom vidím zásadní rozpor, jelikož pacienti v terminálním stadiu choroby se neresuscitují, jelikož by to bylo nelidské a neetické. Navíc, pokud znal ( a to on jistě znal ) diagnozu a prognozu pacientky, tak se úmrtí dalo každým dnem očekávat, tak pak nechápu, proč ho to tolik překvapilo. U těžce nemocných pacientů k srdečnímu selhání skutečně dojít může. A za další, hyperkalemie způsobená hemolýzou při srdečním selhání a zástavě je přítomna vždy a dochází k ní též ihned po úmrtí, takže i tento argument není dostatečně relevantní.

+4/0
24.8.2014 9:37

I66v96a 65V12a97l94č25í56k70o38v69á 1199118261701

Přesně...

Tam je asi jiný problém, interpersonální. Toto je jen hloupý způsob její ventilace. Ten jejich Šváb, to bude asi případ sám o sobě. Ale "novináři" iDnesu toto asi nerozkryjí, investigativec Kmenta odešel a vlastní je Babiš.

+2/0
24.8.2014 10:10

I43v75a24n55a 77N15o78v28á 2632962339898

Problémem je, že není právní rámec takového jednání. Stává se tedy běžně, že jsou těžce nemocní pacienti eutanaziováni, bohužel však příliš často bez vědomí příbuzných. A pokud to nebude stanoveno zákonnými podmínkami, nemá žádný člověk právo eutanazii na komukoli vykonat. Takto se za soucit s nemocným často mění snižování nákladů na lůžko, které pacientovi dlouhodobě nemocnému pojišťovna hradí jen po určitou dobu. Zbytek musí nést v nákladech zdravotnické zařízení, které tedy jako první má zájem na úmrtí nemocného člověka. A za těchto podmínek nelze připustit, aby si kdejaký doktor nebo sestra začli hrát na boha. Jiná věc je přání pacienta, ale to musí být sakra dobře zákonem ošetřeno, aby se pak nezjistilo, že zdravotnická zařízení akceptuje pacienta po dobu placení lůžka pojišťovnou a pak automaticky šmytec. Jako laik často nepoznáte, jestli je adekvátní léčebnou podporou schopen člověk ještě nějak plnohodnotně dožít nebo jestli mu bylo urychleně pomoženo pod kytičky.

+3/−1
24.8.2014 7:01

I43v28a 50V71a22l97č84í19k33o97v15á 1559208541351

Ano, ryba smrdí od hlavy. Můžou za to politici, PSP...

Pacienti by trpět neměli. Za to by měly lítat hlavy. Ale to se u nás nestane.

0/0
24.8.2014 10:12

A31n96t81o21n96í48n 88S62á56d20l74í73k 7678879773123

Paní Nová,pokud je pravda to co zde píšete o pojišťovnách,že hradí pobyt jen po určitou dobu,pak je to ze strany pojišťoven bezpříkladný precedens!Téměř na úrovni zločinu! Kdo jim to schválil? Co si vlastně mohou dovolit s našimi životy?

Ovlivňují výkony lékařů a stanovují kdy už má člověk zemřít? To je ale nskutečné darebáctví!!! Nad každou institucí je nějaká kontrola,ale kdo vlasně má kontrolu nad pojišťovnami?Jistě,jsou někdy zneužívané,ale to neznamená,že mohou rozhodovat o životě a smrti pacientů,jakkoliv nemocných!!!!!!!

0/0
24.8.2014 23:54

I15v74a14n81a 37N30o65v56á 2202262179478

Jsem přesvědčena, že to tak skutečně je. Potvrdila mi to i tehdejší ředitelka onkologického centra v Sanatoriu na Pleši. Moji tenkrát těžce nemocnou maminku co 2 měsíce vozili do jiného ústavu. Nejdříve byla na Bulovce, pak krátce na lůžkovém v Bohnicích, chvíli v Motole, pak v Sanopsu a pak ve zmíněném sanatoriu. Už při příjmu nás vždy upozorňovali, že si musíme do 2-3 měsíců najít jiné umístění. V sanatoriu už to bylo jasné, kam péče našeho zdravotnictví spějě a snažili jsme se maminku vzít domů. Jenže lékaři nebyli schopni pro domácí ošetření aplikovat utišující prostředky a maminkla se za pár dní vrátila do Snatoria s nepředstavitelnými bolestmi. Ani tak nás ale nechtěli přijmou, museli jsme je k tomu donutit. A přestože maminka trpěla bolestmi, byla stále poměrně čilá, obsloužila se, chodila na procházky, stačilo opravdu jen dobře zvládnout bolest. Nic z toho se však nestalo, za tři týdny bylo po všem. Najednou maminka častěji a častěji spala, až poslední týden spala v kuse. Chtěla jsem v poslední dny být stále u ní, ale nechali mě jednou v noci vyvést z nemocnice policií. Proč asi.....

0/0
25.8.2014 0:12

I70v67a44n32a 79N56o30v80á 2852352519538

to se odehrálo už v roce 2003

0/0
25.8.2014 0:13

J65o92s61e47f 33Z26e31t55í95k 1109808158728

Můžete se stavět na hlavy,jsem rád,že rozhodovaní o ukončení života nezávisí na té vražedkyni,ani na vás co se jí tak horlivě zastáváte a pouštíte přez počitač blesky na každého,kdo s váma nesouhlasí!!!

+1/−6
23.8.2014 22:04
Foto

P96a11v41l34a 10Z80a40n51d27l85o51v40á 7514875400572

Jednou budete možná, uvězněný v trpícím těle mezi životem a smrtí medicínou, co vám nedokáže pomoci, ale nenechá zemřít, muvit jinak.

+7/0
24.8.2014 6:48

R30a29d48o62m37í71r 36N13o19v86á98k 2853913488693

Zetik trol diskusi nikdy nic nepochopi Rv

+2/0
24.8.2014 8:52

R86a38d58o81m55í88r 55N84o54v21á11k 2473173208163

Zetiku jediny kdo se tu s  pravidelnou frekvenci stavi na hlavu jsi ty  ;-D Nazor slusnych lidi nezmenis a jsi jen k smichu Rv

+4/0
24.8.2014 9:00

J81i38r90i 96J74i80r42a 6528452340734

Na hlavu se nestavim.Situaci podrobne neznam,ale nebylo by spatne,kdyby te jeden z tech blesku trefil.Pouzit slovo vrazedkyne na nekoho,komu mozna na jeho prani pomohla od hroznych bolesti je troche silne.

+6/0
24.8.2014 9:40

I37v24a 22V81a53l59č77í25k64o12v91á 1159838671741

Jenže vy nejste schopen dohlédnout dál než na jeden tah dopředu, proto vás tak mínusují.

Její čin má hlubší příčiny, pokud jste to nepochopil, je mi líto, ale nedá se s vámi rozumně debatovat.

Život se nedá narvat do řešení ano/ne, 1/0, černá/bílá.

+1/0
24.8.2014 10:16

L43i93b51o35r 33M29a92l13í15č69e94k 6938735886532

Podívejte, málokdo z nás zemře doma pokojně v posteli nebo v hospici. Umíráme v nemocnicích, které nás dokáží držet velmi dloho při ne-životě. Mluvím z vlastní zkušenosti v mé rodině. Velmi nemocný, velmi starý člověk s roztroušenou sklerózou, neschopen se již hýbat, nepoznávájící nikoho kolem a prakticky stále pod vlivem opiátů a lékaři stále bojují o jeho (ne)žití. 

Pokud byl motivem té sestry soucit, soudit jí nebudu.

+15/−1
23.8.2014 20:49

F84r23a57n81t61i40š72e72k 66S51o69k90o55l 7145894331166

Navíc pokud o tuto službu byla sestra požádána euthanazovanou pacientkou (lze doložit například svědeckými výpovědmi), též nesoudím. Takoví lidé se dovolávají euthanazie zpravidla dost hlasitě, žádají o tuto službu kdekoho, (moje zkušenost z návštěv), takže svědectví by nemělo být problémem a tady v tomto konkrétním případě patrně není. Za tu sestřičku se postavil kolektiv, což by asi nedělal, kdyby v tom byla nějaká čertovina.

+12/−1
23.8.2014 21:03

J39o10s47e47f 11Z19e11t54í44k 1219178218588

Soudit jí nebudeš,ani ti její povedení sousedé!!!

0/−5
23.8.2014 21:55

R65e13n36é 20Z26a77c57h 9117150435697

8-o

0/0
24.8.2014 13:57

D31a84v83i63d 37M46a98l24i45n87a 1630733500163

To je v poho, Zetik je zalobce, soudce i kat v jedne osobe. Takovy maly buh, co vi vsechno nejlip, a ma zivot cernobily. :-))))

0/0
29.8.2014 9:35

J83o13s56e37f 27Z29e64t60í17k 1849658638458

Zelenka bude mít společnost!Ta "zdravotní uklizečka"si vyzkouší vězeňský mundůr i prádlo,zvláště "padáky" náležitě dlouho a až jí propustí,bude se moci věnovat náležitě řemeslu,které se tam naučí!Uklízet,ale něco jiného než nemocné!!!

+1/−15
23.8.2014 18:11

R86a21d75o15m34í65r 76N26o25v34á46k 2263963228913

Ubozaku! Ale jak se rika, na kazdeho jednou dojde.

+3/0
23.8.2014 19:54

J74o69s12e39f 85Z14e42t73í11k 1739878248158

Ano,máš pravdu Radomíre,na každého jednou dojde!Na tu "zdravotní čističku" už došlo!!!

0/−6
23.8.2014 21:53

R69e76n98é 96Z73a11c21h 9137690825397

Jožko, jsi cvok anebo internetový troll?

0/0
24.8.2014 13:58

J17a73r88o67m77í19r 20K29r16á71l 4840479814369

Možná obojí. :-/

+1/0
24.8.2014 17:35

J77a41n 54K46ř74í40ž 6455513715568

Koukám,že jste nezklamal můj dojem!;-D

+2/0
23.8.2014 20:20

F48r35a49n52t95i10š88e15k 85S72o31k21o24l 7735944901636

Soudci, jestli tu sestřičku odsoudí přeji jedno jediné. Jednou na samém konci života v těžkých bolestech nevyléčitelně nemocný, aby volal, zabijte mne už konečně! Zabijte mne a osvoboďte mne od nesnesitelného utrpení! Ale všichni budou lhostejně chodit kolem a říkat "to je on, to je ten soudce, který soudil naši kolegyni a odsoudil, nemá nárok na soucit, ten ať trpí a dotrpí to do samého nesnesitelného konce."

Potom těsně před smrtí přehodnotí svůj rozsudek, ale bude pozdě pro něj. Dlouhé a nesnesitelné utrpení, spravedlivý trest pro soudce, který neměl v sobě soudnost.

+9/−3
23.8.2014 17:05

Z67b17y42n84ě38k 26B69í94l68ý 1667650941525

aha takže pokud někdo bude dělat to co má správně,nezneužívat svou pravomoc k prosazování svých, byť možná dobrých zájmů, tak mu přejme bolestivou smrt. Ok :)

+2/0
23.8.2014 17:54

J92o64s11e41f 28Z52e69t66í33k 1169828798608

To přání zlého se ti Franto Sokole může vyplnit dříve než se naděješ!Ale na ToběNepřeju ti to!Na onkologii totíž se neléčí jenom staré babičky a dědečkové!Stačí,když si vyhledáš diskusi nemoc e rakoviny a podobně!

0/0
23.8.2014 17:57

F19r15a65n26t79i50š82e75k 77S44o38k71o19l 7195784571366

Nechci s Tebou Zetíku o takových věcech diskutovat. Sám jsem tyto lidi viděl na vlastní oči, jak prosili: "Zabijte mne!" 

Ne, není to veselé povídání a mne pohoršuje to, že o těchto věcech diskutují ti, kterých se to zatím ještě netýká a soudili by rádi ty, kteří už nemohli koukat na cizí utrpení. Nebyli lhostejní, byť za cenu osobního rizika, jako tato sestřička.

Ne Zetíku, Ty nejsi pro mne partnerem do diskuze. S tebou ani o Tobě nemíním diskutovat. Já jsem napsal o soudci, bude to zkouška jeho soudnosti a posuzovat toho soudce bude osud. Možná že právě on bude volat "zabijte mne!". Možná zemře nějak jinak, ale Boží mlýny melou jistě. To chci soudci, který bude soudit připomenout. 

Není nejvyšší instance zákon a paragraf. Nad zákonem a paragrafem stojí Bůh a osud s jeho mlýny. Ten osud bývá někdy překvapivě ironický, tak buď toho pamětliv soudče a suď soudče spravedlivě aby taky Tebe jednou Boží mlýny nesemlely. To peklo, ze kterého ta sestřička vytáhla nevyléčitelně nemocnou pacientku existuje i když nevěřící nevěří. To peklo existuje totiž tady, kdekoli a taky na nemocničních postelích nevyléčitelně nemocných, trpících, volajících po soucitu ukončení utrpení. 

Ta sestřička nebyla lhostejná, ale soudce, ten se může jednou setkat s lhostejnými, protože když odsoudí empatickou sestřičku, nikdo empatický tam nezůstane a jednou se tam může dostat soudce sám, do toho stejného zdravotnického zařízení. Ironie osudu se tomu říká, ale věř Zetíku, že se takové ironie stávají. Neléčí se tam jenom staré babičky, to máš pravdu, někdy se tam léčí taky soudci v roli nevyléčitelně nemocného a těžce trpícího pacienta toužícího po ukončení toho svého nesnesitelného utrpení...

:-(

Jak takové utrpení vypadá Ty nevíš, nemůžeš vědět, poněvadž jinak by jsi tady ty své přemoudřelé tlachy nepsal.

+3/−1
23.8.2014 19:45

I43v32a 19V43a78l65č19í81k54o52v31á 1959438101581

Soudce soudí podle zákonů, ne podle přání lidu. Takže si nechte ty srdečné výlevy od cesty. Píšete tu jako malé dítě.

+1/−3
23.8.2014 19:54

R14a76d16o64m38í51r 85N24o21v75á25k 2303713698193

Jj, treba kauza Janousek. Tam se soudce drzel striktne zakonu az z pokusu o vradu udelal temer prestupek Rv

+3/−1
23.8.2014 19:57

I43v89a 19V95a71l60č69í27k40o48v55á 1439358971601

Hm, dobře víme, jak to u těchto mafiánů chodí.Rv Ale Janoušek ji nezabil a obdržel tři roky.

+1/−1
23.8.2014 20:02

F79r43a43n79t66i42š12e23k 28S83o57k17o97l 7665634451466

Není pravda Ivo Valčíková. V naší republice mají soudci velký prostor zákon ohnout, když je třeba. Reálně má soudce možnost odsoudit i osvobodit. Řada kauz tomu plně nasvědčuje. Já možná píši podle Vás jak malé dítě. Vy vážená paní Ivo zase tady píšete jak hysterická ženská.

+2/−1
23.8.2014 20:02

I22v45a 19V40a85l46č38í97k44o59v75á 1269818181591

Ano, ale morálně rovný soudce se nesmí řídit hlasem lidu, ale jen a pouze zákonem. V tom jste jako malé dítě, když mu hrozíte peklíčkem. To je dětinské.

Pokud její čin někdo vynesl na světlo, úřední mašinérie se rozjela a musí to utnout až soud.

+1/0
24.8.2014 10:25

R26e59n95é 80Z85a91c13h 9757400765907

Snad nejstarší dilema. Zákon anebo morálka? Neštěstí naší postsocialistické společnosti tkví v tom, že zákon povýšila nad morálku, ač si obě kategorie mají být rovny. Kde je zákon nadřazen morálce, tam začíná být společnost na šikmé ploše.

+3/0
24.8.2014 14:03

R21e24n52é 71Z59a75c12h 9187310885887

Posláním soudce je mimo jiné taky respektovat veřejné mínění. Soudce není nadčlověk nad veškerou společností. Nesouhlasím s Vámi paní Valčíková. Zákon není absolutní pravda. Byly taky Norimberské zákony. Taky těmi se měl podle Vás paní valčíková morálně rovný soudce řídit? Ale jděte.8-o

+1/0
24.8.2014 14:07

R30a92d95o15v81a31n 81D35l96u45g75o96s90z 3476701828586

Zvířata se dávají na úroveň lidí a je dle toho s nimi i zacházeno. Dokonce oproti lidem mají tu výhodu, že při infaustní prognose jsou "uspáni". Jen tak uvažuji, kde se stala chyba. Výmluvy typu - bylo by zneužitelné - jsou alibistické hesla. Pokud někdo někoho bude chtít zabít, nebude se dívat na fakt, jestli je či není zákonem povoleno urychlit odchod ze světa.

A zákony? Doufám, že zde budou jedinci hájící zákony odsuzovat ostatní občany, kteří v minulém režimu porušovali zákony, které byly jejich mínění nepřípustné. V tomto světle se ukazuje, že boj s lidskou (poslaneckou) blbosti je nejtěžší. 

Jednou porušuješ zákony, jsi adorován, jednou je porušuješ, jsi dehonestován.

+2/0
23.8.2014 16:58

J54o18s68e77f 63Z94e35t23í54k 1729988108238

Ti sousedé od té sestry by potřebovali takové sestry a doktory!Když budou nemocní a budou mít bolesti,tak jim od trápení pomůže zasřelení,nebo píchnutí draslíku do žil!Prý,nic špatného neudělala!Viděl jsem toho lékaře v přímém přenosu a naopak fandím jemu,že tu vražedkyni odhalil!!

+1/−8
23.8.2014 16:42

R72a85d69o36v39a12n 83D80l20u80g93o15s78z 3546451268616

Nesuďte pouze podle TV/novin, které informace umí velice obstojně formavat do požadováné podoby.

+4/−1
23.8.2014 17:01

J33o88s91e52f 63Z22e30t21í65k 1979708908368

Nikoho nesoudím,jenom mám spoustu zkušeností s lidma!TV dává informace,které si běžný člověk umí přebrát!Na základě zkušeností s některýma zdravotníma sestrama  tomu věřím!!!

+1/−8
23.8.2014 17:08

J58a82n 35K82ř72í88ž 6365633175688

Je důležitý.že máte přehled.;-DRv

+1/0
23.8.2014 20:19

I98v77a 43V36a74l71č84í50k88o95v92á 1489198171691

Píšete jak soudruh domovní důvěrník.Rv

+1/0
24.8.2014 10:26

M19i72c49h25a73e14l22a 88P83l32a20n79á 2953817553887

Právo na důstojný odchod ze života není jen o eutanázii onkologických pacientů. V současné době jsou pomocí nejrůznějších prostředků udržovány naživu lidé, kteří by sami už chtěli - měli být jinde. Babička byla na pokoji s paní, které bylo přes devadesát let, nevěděla kolikátého je, pořád se ptala kam se jí zaběhla dvouletá dcera, nepoznávala své blízké, vše ji bolelo a samozřejmě odmítala jíst i pít. Dostávala tedy umělou výživu do žíly a nějaké vysoko nutriční koktejly. Proboha proč? Aby si mohla potřást rukou se starostou při stých narozeninách? Není to samozřejmě stav na eutanázii, ale také ne na umělé vyživování a udržování končícího života.

+11/−1
23.8.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.