Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jez na Labi bude stát čtyři miliardy, splavnost zlepší jen na 10 kilometrech

Jez na Labi u Děčína se má začít stavět za čtyři roky. V současnosti už probíhá proces EIA, který hodnotí vliv projektu na životní prostředí. Jeho výsledek by měl být znám na podzim. Ministerstvo tvrdí, že stavbu jezu nařizuje Evropská unie. Ochránci přírody to ale odmítají a navrhují tzv. bezjezovou variantu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32l62a22s20t60i60m50i57l 17P85r56a94u34s 6254700156634

Patriku, jdi do řiti. Tu D8 jsi podělal ty. To tvé bombardování, napadání rozhodnutí stavbu x krát zastavilo. Ty máš koukat , či jen dohlížet (jste jenom hnutí) na životní prostředí. Co se montuje Děti a Arnika do stavebních věcí???? Děti co se montují do stavebních rozhodnutí ??? D8 stále díky tobě Patriku stále nestojí, problémy mají desetitisíce lidí kolem UL, Lovo, TP, směr na Německo. Přijeď do Vaňova, Patriku, dostaneš takovou hranolem přes hrb, za ten hluk, smrad, životy.

+5/0
8.8.2014 22:40

P37e12t88r 24Č32e10r96n92ý 4738427501680

4 mld minimálně + další náklady na provoz. To se na těch pár tun převezeného písku fakt vyplatí. Nemluvě o tom, že se to stejně někde zase musí přeložit na auto nebo na vlak. ...

0/−1
6.8.2014 21:50

Z60d20e41n75ě39k 79V53y70s55o11k88ý 4392112296729

Až poslední přepravce prodá svou loď pak poznáte cenu přepraveného zboží po železnici a po silnici.

Nejedná se zde vůbec o písek přepravuje se hlavně hnojiva do zahraničí zpět základní suroviny pro její výrobu. Vyvážíme velké množství obilí, některé nadměrné náklady nelze ani po silnici ani po železnici přepravit (velké strojní zařízení má velkou přidanou hodnotu a je zde navázáno velké množství pracovních sil)  a do papíren se například dopravuje 50 % dřeva po železnici, 25% po silnici a když je voda tak 25 % po vodě jinak je to nahrazeno kamionamana.

Nevědomost neomlouvá !!!!!!!!!!!!

+1/0
11.8.2014 20:34

J52a41n 94C89v83r14k 9210632510494

Nechci hájit výstavbu vodního díla Děčín za každou cenu, ale nelíbí se mi argumentace a důvovody, uváděné v tomto článku. Už jen ta fotografie, která je součástí článku je zavádějící. Labského kaňonu pod Děčínem se výstavba jezu dotkne jen okrajově. Je situována nad ním, na okraji města Děčína.

Stejně tak informace o tom, že jez zlepší splavnost jen na 10 km toku je nesmyslná. V úseku pod zdymadlem bude možno upravit plavební hloubky prohloubením dna, spojeným s výstavbou soustřeďovacích staveb. Labský kaňon se tak dokonce o několik decimetrů prohloubí. Úsek nad jezem bude řešen zvýšením hladiny. Ale jen takovým, že voda zůstane ve stávajícím korytě. V úseku pod dalším jezem na Střekově pak bude možno provést prohloubení dna, spojené s výstavbou soustřeďovacích staveb.

Není to optimální řešení (tím jsou minimálně 2 jezy u nás a jeden na území SRN), ale je to řešení, které je nejšetrnější k řece i okolí, nejlevnější a technicky zaručeně možné. 

Zato tak zvaná "bezjezová varianta" je technicky naprostý nesmysl. Jedná se o tak zvané "splavnění regulační metodou", které bylo na tomto úseku Labe provedeno již na přelomu 19 a 20 století a bylo průběžně vylepšováno. Představa dalšího prohloubení dna, až pod zdymadlo Střekov, je zcela nesmyslná. S prohloubením dna klesne i hladina. Při délce úseku 40 km by pokles hladiny pod Střekovem byl desítky decimetrů. A to i při současné výstavbě soustřeďovacích staveb. Navíc by to znamenalo další zůžení, dnes již někde jen 30 m široké, plavební dráhy a celkovou přestavbu zdymadla Střekov. Minimálně plavebních komor a VE. Taková úprava by také úplně změnila charakter tohoto úseku vodního toku.

Cena za přípravu stavby vodního díla podle mne plně odpovídá podrobnému rozpracování projektu a výzkumu, prováděnému většinou z důvodů vyvrácení nesmyslných požadavků ekologů. Naopak ty požadavky, které byly uznány jako oprávněné, byly do projektu bezezbytku zahrnuty. Při přípravě stavby se samozřejmě řešila i bezjezová varianta a baypas.

Cvrk

+5/0
6.8.2014 11:38

M78i98l61a24n 27L86a28š10ť88o55v74k25a 8282944443268

Zelený ma*or Patrik ať táhne do Horních Uher, odkud k nám přitáhl!

+3/0
6.8.2014 6:11

L43u17c35i23e 59J23i13ř37í53k60o77v51á 4659643492563

To je zase jednou blbost kardinální, snad by stačilo vyčistit zanesené dno....:-/

0/−4
5.8.2014 19:20

M89i36l59a79n 90L55a38š24ť69o39v21k72a 8972374223988

Bohužel nestačilo

+3/0
6.8.2014 6:58
Foto

J55a66n 69B14o37r37o88v65i95č34k70a 5653183760434

4 milardy kvůli 10 km? To už bylo levnější najmout nosiče...

+2/−3
5.8.2014 14:43

M33i16r28o34s91l45a64v 35P87e78c20h53a 6307117394391

Tak včera nám Páni sebrali divadlo, dneska nám v CHKO postaví plechové haly a zítra nám budou holit hlavy. Vlastně ne, zabetonují jeden z nejkrásnějších úseků Labe na celém jeho toku, kaňon Labského údolí. Jak je to možné? Prostý lid nesouhlasí, rejdařům je to v podstatě jedno, protože další zdymadlo je až v Magdeburku, takže stejně víc nenaloží (leda by měl Ferox velkého odběratele v Bad Schandau), tak kdo má vlastně doopravdy zájem na stavbě jezu? Buď má ŘVC sci-fi vizi do budoucnosti nebo neví co s penězi (státními). A nebo bylo odehráno již mnoho golfových turnajů, squashových a tenisových zápasů a bylo tím pádem dohodnuto mnoho "podmínek", ze kterých už nejde vycouvat???

+2/−3
5.8.2014 9:13

Z26d47e77n95ě98k 93V44y28s62o47k93ý 4822652846719

A to že konkurence v dopravě sama o sobě snižuje cenu Vám asi nedochází, kde 75%ceny  dopravy je z Hamburku k nám  a 25% z Číny do Hamburku.

V Německu není potřeba výstavba vodních děl z důvodu velmi malého sklonu dna oproti českému území, kde je ponor o více jak 30 cm  menší .

Vodní dílo v Magdeburku je zde pouze z důvodu zanášení řeky ze směru od moře.;-)

+1/0
5.8.2014 16:08

N15i92c94k 87S65a78g12e30n 9638891413812

Konkurence novej krásnej labskej kaňon nepostaví. Nevim, proč by se kvůli o desetník levnějšímu salámu mělo něco takovýho nenávratně zničit.

+1/−5
5.8.2014 16:41

Z34d27e82n67ě64k 65V94y54s27o40k80ý 4442392706109

Krásnej kaňon??? Viděl jste kde má stát vodní dílo a kam má zvedat hladinu??? Jedná se pouze o intravilán Děčína kde Labe změní ze stoky která tam je dnes na vodní hladinu podobné ve Vaňově...akorát kratší s nižším rozdílem hladin

+3/−1
5.8.2014 17:43

J71i53r51i 80P68e12t16l14a60n 9355237735595

Dalnice uz netahne prijdou na radu jezy

+3/−1
4.8.2014 17:57

R23a27d23e15k 66Š22v20e11c 9786799390265

Celej Patrik ať jde do patřičných míst....

+5/−3
4.8.2014 16:55
Foto

L70a40d53i74s21l60a57v 93M78a39t75ě22j19k72a 1782279229327

..pochopitelně. Pořád je ještě co zničit a zabetonovat...

+2/−4
4.8.2014 23:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.