Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prachař žádá vyhlásit u sesuvu na D8 stav nebezpečí, aby urychlil sanaci

Ministerstvo dopravy požaduje vyhlášení stavu nebezpečí v okolí sesuvu na rozestavěné dálnici D8. Ministerstvo by pak mohlo zadat potřebné práce bez veřejného výběrového řízení. Bez toho odklízecí práce nezačnou ještě letos a sanace závalu se zpozdí o šest až deset měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76í13t 20M73r51h14a68l 1115609973110

Mělo by se udělat vše proto, aby už dálnice byla dostavěná. A druhá věc, stát by se měl také starat o to, jak a kdy opravit poškozený úsek železnice, na to se tak trochu více zapomíná. Když vidím, jak tato trať z Chotiměře do Radejčína vypadá, je mi z toho na nic. Člověk tady s touhle tratí žije, byly jsme zde zvyklí poslouchat houkání vlaků a najednou už přes rok je ticho, dost mi ty vlaky tady chybí.

+1/0
25.7.2014 13:08

M72a44r26t26i17n 19S32e22d76o59n57a 2675446836319

"Stat by se mel starat" - z techto slov me mrazi. Proc by z penez danovych poplatniku mely byt dotovany trate po kterych moc lidi nejezdi? Aby nechybelo houkani vlaku panu Mrhalovi je sakra maly duvod.

0/−1
26.7.2014 7:25

J69o50s88e37f 37T66r86ö23g87l 8699792676346

Ale tady lidi jezdí, kdyby nejezdili, neobjednal by kraj vlaky (ještě za Šulce, když se rozsah dost reguloval a nevytížené lokálky se zavíraly).

+1/0
26.7.2014 9:15

J26o97s64e43f 95T97r52ö86g71l 8719432926746

Ještě jsem zapomněl, že železnice vlastní stát prostřednictvím SŽDC. Jeho povinností je udržovat tratě sjízdné a bezpečné. ALternativa je už jen trať zrušit, na to je zákonem daná procedura, ke které se musí kladně vyjádřit mj. kraj a armáda a další subjekty.

0/0
26.7.2014 9:19

V84í51t 64M98r52h62a16l 1175309473400

Pane Sedona, to bylo bráno obrazně, ale je vidět, že pochopení pro Vás je něco, jako Španělská vesnice a když už, ty lidi tady po této trati opravdu jezdili, takže nevidím důvod, proč by se trať neměla opravit, stát je majitelem tratě, tak až se postará o opravu.

0/0
26.7.2014 14:00

P20a18v72e45l 77D38v13o29ř48á52k 8548525432581

Tento postup je více než podezřelý, když nebyly zveřejněny výsledky geologického průzkumu v oblasti sesuvu. 

Proč taková opatření nepřišla bezprostředně po sesuvu? Něco tu velmi smrdí. Asi tak 20 let,...

0/0
25.7.2014 7:15

J12o10s87e33f 26J62ů26z65a 1938738223377

Platit by to měl zhotovitel stavby, který ten kopec podhrabal, a ten ať si na to najme, koho chce.

+2/0
24.7.2014 17:31

M45a14r80t24i70n 20S89e44d95o64n87a 2445236366929

Spatne, geologicky pruzkum zadal stat, nikoliv zhotovitel. Ze je v lokalite nestabilni puda se vedelo, upozornovali na to i tzv. ekoteroristi, kteri navhovali stavbu resit tunelem. Ale stat si prosadil svoje a vysledek je ze tento usek se stavi-nestavi pres 7 let a zdaleko neni stale hotov.

+1/0
26.7.2014 7:30

K14a88r54e45l 98V20a56c19h13u13t 9163412239243

Takhle to dopadá, když se neuváženě odkryje kopec - následky jsou pak (finančně) nedozírné!!! ;-€Rv[>-]

0/0
24.7.2014 16:47

A56u90g17u50s14t 26F74o82r44m71á40n80e32k 6685679140326

Už se o tom mluví hodně dlouho. Je načase s tím něco udělat a ne zase jen kecat.

+3/0
24.7.2014 14:44

M45a81r48t89i71n 89S83e66d91o46n93a 2345146676179

Kdy nastupujes na stavbu?

0/0
26.7.2014 7:32

T83o12m81á50š 40Z52e16m85a88n 3865248714115

A co říkají ekopošuci na ten lom nad dálnicí?

Mimochodem, právě voda v něm shromažďovaná má za následek tento sesuv.

+2/−6
24.7.2014 14:35

J37a79n 74Š85k44r44a12b19á77n41e17k 7115440608292

Tomáši jste sice mimo, ale to nevadí, i přes to Vás máme rádi.. ;-)

+1/−2
24.7.2014 15:59

K59a82r46e49l 47V35a23c25h83u64t 9313812149393

To co píšete je zjevná hloupost. Tomáš má naprostou pravdu. To vidí každý!

Podívejte se taky na ten model krajiny - je to dost výmluvné. ;-) Ten lom vytváří trychtýř.

+1/−1
24.7.2014 16:49

J42a13n 81Š13k68r94a89b18á23n58e27k 7325710808922

Nu Karle, stačí přečíst posudek od České geologické služby (státní to úřad) který byl vypracován před stavbou dálnice (a nebyl na něj brán zřetel) kde se píše že sesuvy tu byly již v době dávno před lomem, a budou i po tom co lom dávno zmizí, sesuvné území navíc není jen "pod lomem".

Jedním ze spouštěčů sesuvu byl hlavně zářez dálničního tělesa do svahu.. Pokud totiž odtěžíte patu nestabilního svahu tak to prostě spadne.

Ale samozřejmě je možné že odborníci z České geologické služby jsou hlupáci a v tom případě se panu Zemanovi omlouvám..;-)

+7/0
24.7.2014 17:00

J14o18s33e50f 70T35r68ö36g41l 8349602896536

LOM v CHKO také není to pravé ořechové, ale je to relikt minulosti. V sesuvu určitě hrál nějakou podpůrnou roli, např.nadměrné zatížení paty svahu a právě špatné odvodnění, nicméně ve Středohoří seuvy byly a budou vždy. Jsou to strmé kopečky vyvřelé horniny, na kterých zemina tak dobře nedrží.

0/0
26.7.2014 9:24

B61l70a59ž79e80j 37M72o12t73y96č61k57a 8607647915380

vyřešil by to tunel

+1/−3
24.7.2014 13:59

J36a87n 18F89r53o12l70í26k 6726800875704

Ten bude, když to zadají bez výběrového řízení.:-P

+3/0
24.7.2014 17:28

V77í22t 75M37r69h38a28l 1695959563710

Na tunel je už pozdě.

0/0
25.7.2014 13:03

T90o10m 65P41á16l58e52k 1191776189718

Ba ne, i tato stavba jako každá jiná je tunelem sama o sobě. Rv

+1/0
25.7.2014 15:33

V48í95t 34M11r44h70a26l 1565199633630

Zcela Vám dávám za pravdu;-).

0/0
25.7.2014 22:45

J91o23s13e29f 48T80r32ö93g62l 8199652906616

Tay jsem podepsal petici za tunel Kubačka, ale na něj už je opravdu pozdě. Máme tady téměř postavenou dálnici, rozsáhlý sesuv a vše okolo, co představuje dost zásadní zásah do ŽP. Stavtě tunel a likvidovat stávající úsek by představoval další zásah do jinak ještě nezasažených částí. A to nemluvím o penězích, tunel by stál více než sanace svahu.

+1/0
26.7.2014 9:31

P28a61v12e14l 84S65l31a44d61o10v14n13í87k 6737143267346

No, když už to tam leží přes rok, tak by to už mohlo počkat na konec řádného řízení. Takto to zavání další přihrávkou spřátelené firmě. Kdyby to bylo loni touto dobou, pak ano, pak bych vyhlášení stavu nebezpečí bylo na místě.

0/−3
24.7.2014 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.