- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K těm nepřípojům - kdyby přípoj, který je v Mikulášovicích, jel do Rumburku přes Krásnou Lípu, tak by pro přípoj z Dolní Poustevny směr Rybniště chyběly jen cca 3 minuty, což by se jistě dalo vyřešit (případně točit vlaky jako okružní Děčín-Sebnitz-Panský-Krásná Lípa-Jedlová-Česká Kamenice-Děčín, aby se ušetřil čas na přestup)
Bohužel ten první den provozu se nějak nedaří. Zatím jediným vlakem co jel včas byl vlak 5441 z Děčína v 6,40, ostatní je zpožděno i o více jak hodinu ...
Vlak 5440 = skutečně první pravidelný vlak s cestujícími dostal přes 20 minut v Bad Schandau čekáním na dva Desira z Dresden, v Děčíně ujetí všech přípojů. Vlak 5442 začal nabírat zpoždění za Bad Schandau v důsledku štosování cestujících do vlaku, pak na technicky zaostalé infrastruktuře (ruční házení výhybek ve Velkém Šenově jako za Franze Jozefa I. před 100 lety) mimořádné vlaky německých zájmových spolků, které zpožďují pravidelné vlaky ... tady byly velký voči ...
Jinak zájem OBROVSKÝ ... taky proč ne, za desetikačku / jedno EURO zpáteční jízdenka ...
V každém případě je to úspěch pro lidi co tam žijí. Ať je to jak chce.
Ale kdež.
Němci vytrhali koleje těsně před hranicí až loni, kdy se odstraňoval "prales" za státní hranicí, kde ležely koleje pamatující průjezd posledního vlaku 8. května 1945. "Pralesem" vedla prošlapaná stezička, kterou se chodilo přes hranici ...
Část kolejí ze stanice Sebnitz směr Dolní Poustevna byla vytrhána až v souvislosti s obnovou mostu na trati do Neustadtu v minulém desetiletí. Místo dvojkolejného mostu se, zřejmě z "úsporých důvodů" udělala jen jedna kolej, takže se v loňském roce musel most znovu rekonstruovat = dostavět druhou půlku, na níž se položila traťová kolej do Dolní Poustavny.
Přitom projekt na obnovu tratě byl vypracován v první polovině devadesátých let ...
Že se v současné době, kdy se ruší jedna trať za druhou, obnoví původní dráha, je skoro zázrak. Coby siderodromofil volám, HURÁ
35 mil. investice žádný zázrak není. V Praze za to nepostavíte ani zábradlí na Nuseláku. Ovšem to, že se podařilo zprovoznit trať, kde už indiáni vytrhali koleje je svým způsobem zázrak.