Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trať ze Šluknovska do Saska, zrušenou po válce, se vrátily vlaky

Na železniční trať mezi Dolní Poustevnou ve Šluknovském výběžku a saským Sebnitz se po téměř sedmdesáti letech vrátily vlaky. O obnovení železničního hraničního přechodu usilovaly města a obce regionu s občanskými iniciativami od devadesátých let. V pátek se trať slavnostně otevřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a37r14i96e 37M13a80l59u48š25k60o25v52á 2879898643

K těm nepřípojům - kdyby přípoj, který je v Mikulášovicích, jel do Rumburku přes Krásnou Lípu, tak by pro přípoj z Dolní Poustevny směr Rybniště chyběly jen cca 3 minuty, což by se jistě dalo vyřešit (případně točit vlaky jako okružní Děčín-Sebnitz-Panský-Krásná Lípa-Jedlová-Česká Kamenice-Děčín, aby se ušetřil čas na přestup)

0/0
6.7.2014 8:55

M59i80r38o97s76l45a59v 45Z60i33k44m55u53n84d 7599603724443

Bohužel ten první den provozu se nějak nedaří. Zatím jediným vlakem co jel včas byl vlak 5441 z Děčína v 6,40, ostatní je zpožděno i o více jak hodinu ...

Vlak 5440 = skutečně první pravidelný vlak s cestujícími dostal přes 20 minut v Bad Schandau čekáním na dva Desira z Dresden, v Děčíně ujetí všech přípojů. Vlak 5442 začal nabírat zpoždění za Bad Schandau v důsledku štosování cestujících do vlaku, pak na technicky zaostalé infrastruktuře (ruční házení výhybek ve Velkém Šenově  jako za Franze Jozefa I. před 100 lety) mimořádné vlaky německých zájmových spolků, které zpožďují pravidelné vlaky ... tady byly velký voči ...

Jinak zájem OBROVSKÝ ... taky proč ne, za desetikačku / jedno EURO zpáteční jízdenka ...

0/0
5.7.2014 15:32

M14i56r19o26s61l22a82v 75Č18a88p88e45k 2713285328135

V každém případě je to úspěch pro lidi co tam žijí. R^EU[>-] Ať je to jak chce.

0/0
4.7.2014 22:45

M48i20r40o74s95l36a77v 68Z46i14k68m34u15n63d 7659103524173

Ale kdež.

Němci vytrhali koleje těsně před hranicí až loni, kdy se odstraňoval "prales" za státní hranicí, kde ležely koleje pamatující průjezd posledního vlaku 8. května 1945. "Pralesem" vedla prošlapaná stezička, kterou se chodilo přes hranici ...

Část kolejí ze stanice Sebnitz směr Dolní Poustevna byla vytrhána až v souvislosti s obnovou mostu na trati do Neustadtu v minulém desetiletí. Místo dvojkolejného mostu se, zřejmě z "úsporých důvodů" udělala jen jedna kolej, takže se v loňském roce musel most znovu rekonstruovat = dostavět druhou půlku, na níž se položila traťová kolej do Dolní Poustavny.

Přitom projekt na obnovu tratě byl vypracován v první polovině devadesátých let ...

+2/−1
4.7.2014 15:27

J83o43s54e42f 29T26l24a11m37s70a 2554251602

Že se v současné době, kdy se ruší jedna trať za druhou, obnoví původní dráha, je skoro zázrak. Coby siderodromofil volám, HURÁ!

+2/0
4.7.2014 13:46

J25a33n 49F46r48o29l96í48k 6776770505794

35 mil. investice žádný zázrak není. V Praze za to nepostavíte ani zábradlí na Nuseláku. Ovšem to, že se podařilo zprovoznit trať, kde už indiáni vytrhali koleje je svým způsobem zázrak.;-D

+4/0
4.7.2014 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.