Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odvodnit, sledovat a na jaře stavět, zní plán ministra pro dálnici D8

Ministr dopravy Antonín Prachař z ANO popsal řešení problému se sesuvem na rozestavěném úseku dálnice D8. Na vině je podle něj množství podzemní vody. Místo proto plánuje odvodnit. Pokud pak sesuvy ustanou, na jaře chce začít znovu stavět. Uvedl to v České televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V18l53a47d10i37s78l47a44v 25K82o81r48č31á67k 1226666132562

Takže zase tu  máme nové manažerské rozhodnutí - opět ministra (to už tady v minulosti také bylo) - jak dopadlo špatně. Tak doufejme, že jaro 2015 bude pro

letitou historii této stavby pozitivní a bude se moci tedy "pokračovat".Ale nevidím

současný důvod proč se na jiné části této dálnice generací, běžně nepokračuje    

 na dodělávkách, které nejsou závislé na výsledku  sesuvu? Že tam je práce

ještě více než dost, není pochyb a snad jde také o čas zprovoznění ??? ;-O

0/0
25.6.2014 9:38

M83i90l92o41s74l87a46v 90V49l98a84c38h 1313469700158

Chápu, že se nemůže stavět na sesuvu, než se to vyšetří, ale proč se nestaví všude okolo (před a za sesuvem) to nechápu. Nedávno jsem tam jel a nebyl tam snad jedinej dělník a stroj, tam by se přece mohlo dělat na plný pecky.

0/0
23.6.2014 21:56

R62a93d86e77k 85N30o28v85a31k 9184863609120

První se musí pořádně odvodnit lom, který to všechno způsobil!!!

0/0
23.6.2014 8:33

P17e48t22r 54N85o75v55o48t25n21y 3729212909872

Pomník českým soudům?

0/0
23.6.2014 1:24

M54a60r11t60i62n 58S72e25d77o96n70a 2735546526789

Stavba D8 ukazuje na lajdactvi statu. Vedome se rozhodl pro stavbu dalnice v prirodni rezervaci aniz si zajistit povinne posudky. Celkem logicky pak byla stavba nekolikrat prerusena lidmi, co se ohani ekologii. Nyni se prichazi s hura napadem ze uzemi se odvodni. Je jen otazkou casu kdy se ozvou ekologove ze stavby spojene s odvodnenim nejsou v projektu a odovodneni bude mit negativni vliv na prirodu v rezervaci (tj. zase pozastaveni stavby nez se udela XY posudku). Si nekdy rikam, ze kdyby se postavil tunel, kteri samotni ekologove podporovali, uz je D8 davno dostavena a s nizsimi celkovymi naklady.

+5/0
22.6.2014 21:51

J59o40s47e91f 46T25r76ö60g94l 8589242776746

Ekologické organizace rozhodně nejsou jedinou brzdou dostavby. Tou jsou hlavně soudy, které na rozdíl od správních řízení (územní rozhodnutí, stavební rozhodnutí...) nemají žádné pevné termíny. Dále přípravu stavby na cca 3 roky zastavilo řízení o vydání výjimky ze zákona o CHKO, kterou MŽP na poprvé nevydalo (a ty tři roky se dohadovalo s ŘSD na dodání potřebných dokumentů), vydána byla teprve ministrem Kužvartem a to dost "se skřípěním zubů". Další zdržení byla např. kvůli požární ochraně, nejprve se kvůli tomu předělávala estakáda nad Vchynicí (místo plánovaných plastových protihlukových bariér, které byly lehké, ale hořlavé, se musely na požadavek hasičů dát skleněné, které ale představovaly vyšší zátěž, kvůli které se most předělával a zpozdila se jeho kolaudace. Hasiči měli i výhrady k dojezdové době (od Bílinky povede trasa přes CHKO 13 km bez jediného sjezdu nebo odpočívadla nebo čerpací stanice). Výhrady měli i hygienici kvůli hlukovým limitům.

+5/0
22.6.2014 22:33

J15a74n 39P40a87v85e77l41k10a 3107561854621

První mobilní silnice ve střední Evropě.

+2/−1
22.6.2014 18:58

D80a69v96i58d 77Z50a66j29d41á41k 8565592520921

Celych 60 km dalnic.To je snad na zapis do knihy rekordu,ne?A o prekonani bych strach nemel.Protoze min se postavi stejne jen u nad,takze budeme stale drziteli jen my!

0/0
22.6.2014 15:12

B38o82h49u65s13l44a93v 49K72r31á40l43í66k 2661100279396

Umístění vodorovných a svislých pilotů zajistí České aerolinie.

+6/0
22.6.2014 15:05

J46a44n 59R61e94n89d96a 1989452379183

Tak a může za to sv. Petr !!! ;-D

0/0
22.6.2014 14:31

L84u42k97á82š 37D43u84d12a 7260605890811

Když všecko půjde žůžopohádkově, tak už za 3 roky bude dokonce celých 60km nový dálnice? No to je sen! .....Nula tam asi nechybí, co? Myslím u těch kilometrů. Ty wogo...

+5/0
22.6.2014 14:15

J28a85n 30P34i36r46k17l 2983628404234

Po sesuvu byly ukázána snímky z velké jámy na sesuvem, která slouží jako zařízení staveniště, nebo se tu těžila i zemina na náspy dálnice? Asi to místo nebylo moc odvodněné. To  mohl být začátek vzniku kluzné vrstvy. Ale na místě jsem nebyl. V článku jsou zmiňované "horizontální piloty". To by  měly být horizontální vrty, které dříve pro sanaci svahů prováděla Geoindustria Jihlava. Ale tu asi někdo zprivatizoval, ale její vrty dosud svahy zdárně odvodňují.

0/0
22.6.2014 13:43

J27i23ř17í 42K76o86c59u67r13e97k 6665414875888

Ta jáma na kopci je kamenolom, už na mapě z roku 2003 je vidět slušná díra. A ano je možné, že dešťová voda z něj se dostává přímo do hlubokých vrstev. Po těchto zvodnělých vrstvách pak sklouzne celý svah.

+2/0
22.6.2014 19:55

P42e59t39r 32K25u24n22e85š 4537767430

vytrhl jsi pouze cast z celku - kazde manazerske rozhodnuti ma v sobe jistou miru rizika. pokud ale ministr nelhal, ma v ruce zpravu, ktera sesuv oduvodnuje a zjevne stanovuje napravna opatreni - zajisteni svahu plus odvodneni zni smysluplne, uvazime-li, ze zeleznicni trat tam vedla mozna sto let bez potizi, melo by to byt vsechno v poradku. podpurny argument, ze je vetsina telesa pred i za sesuvem hotova (coz stalo nemaly peniz), aby se v tuto chvili nehledaly alternativni trasy, neni tim hlavnim duvodem.

+5/−1
22.6.2014 13:19

P19e69t72r 71K98u29n19e31š 4117837650

jak to, ze se to objevilo tady??

0/0
22.6.2014 13:20

P35e51t35r 38K10u31n78e29š 4287887450

tedy byla to reakce na jana skrabanka...

0/0
22.6.2014 13:23

V47a13c56l69a39v 25P97e14r36o62u64t43k77a 6888947404981

Vy budete nějakej fanda ministra, trochu pohledejte http://zpravy.aktualne.cz/domaci/vladni-zprava-dalnice-d8-nebude-nikdy-bezpecna/r~b63e4a9af7c711e281610025900fea04/ veskrze negativní zprávy a ono to na jaře bude dobrý? Náhodou znám pár geologů co to tam mapovali  ke konci minulého století a Ti řikají, že se tam stavět nemělo a nemá. Chtěl bych vidět člověka co se pod tu zprávu  podepíše, že příští rok stavět ano ...Rv

+3/0
22.6.2014 13:48

O46s31k65a87r 58B92r24u96n72a 4889830849326

Jmenuje se nektery z toho paru geologu, ktere znate, ing. nebo Dr. ?

0/0
22.6.2014 14:02

K97a23r89e80l 36P34o94d71h49o90r84s84k61y 3865713862915

Take jsem mluvil s jednim geologem, ktery na tom delal a potvrzuju slova Peroutkova. Geologove rikaji, ze se davno vi, ze to tam pro stavbu dalnice vhodne neni, ze to bylo ve zpravach od zacatku, ale presto se rozhodlo, ze se tam stavet bude, a navic se ted na ne snazi stavbari hodit zodpovednost za to, ze se tam stavelo.

0/0
22.6.2014 19:32

J60o20s36e47f 29T81r66ö79g59l 8549632546426

ČGS jako instituce upozorňovala na nevhodnost vedení dálnice tudy a na rizika sesuvů a doporučila vedení tunelem (Kubačka). Proti tomu stál posudek Prof. Pašky z UK, který naopak tvrdil, že sesuvy nehrozí, že dálnice svah stabilizuje a že tunel Kubačka by stavbu zbytečně zdržel a prodražil. V zásadě odborný spor po 15 letech rozhodla příroda...

+3/0
22.6.2014 21:11

Ř51e19h30o50ř 40V65l29a86s18á67k 2164144731816

Takže hledaný viník je profesor Paška?

0/0
22.6.2014 23:17

J74o12s73e41f 36T35r85ö96g32l 8749942606926

Tak částečně nepochybně ano. SIce se vyjádřil v posudku dost obecně o tom, že za určitých technických podmínek (otázka je jakých a jak drahých) je stavba v této trase realizovatelná a riziko sesuvu minimální.

Špatné je hlavně to, že když jedna oficiální státní instituce (RŠD) vybere ne zcela vhodnou trasu a druhá oficiální státní organizace (ČGS) jí to rozporuje, tak místo aby se projekt předělal, tak se raději hledá (a najde) vhodný odborník, který napíše protichůdný posudek. Výsledek je zřejmý - zpoždění, zdražení, o vlivu sanace svahu na ŽP nemluvě.

0/0
23.6.2014 17:09

J18a23n 56Š73k50r18a93b58á43n74e40k 7455400308712

Já četl zprávu České geologické služby (státní to úřad), kde se tvrdí že dálnice na daném místě se stavět v žádném případě neměla, že zde sesuvy byly a budou... Trasa dálnice tam kudy vede je politické rozhodnutí bez ohledu na veřejnost (a tou nemyslím ekology, ale ty kteří trpí nadměrnou dopravou na současné tranzitní trase), bez ohledu na ochranu přírody, a nakonec bez ohledu na názor odborníků.. 

Nejsem geolog, abych věděl zda navrhované řešení ohledně sesuvu je to pravé, ale ze zkušenosti vím, že v případě D8 není to pravé důvěřovat politikům.

+6/−1
22.6.2014 14:06

P72e12t67r 40Č25e17r83n14ý 4578797311270

Bohužel je letos dost suchý rok, takže se chyba rozhodnutí projeví, až se to sesune za provozu za pár let.

+4/0
22.6.2014 13:11

F17r65a22n96t75i44š15e36k 78S93c21h41l62i64c87h25t67s 9975112901935

Jasně! A, co když lidem v okolí vyschnou studny?

Už teď by tunel stál polovic a byl dávno hotov!

+5/−3
22.6.2014 13:03

P65e35t58r 72K37u30n76e10š 4397517260

houby... kdyby byl v puvodnim planu dlouhy tunel, tak se dnes deti zeme privazujou ke stromum a lobuji za trasu, ktera se momentalne stavi.

+4/−4
22.6.2014 13:22

P69e86t75r 51H76a62r42i69p95r24a44s93a17d 55H97a61j51i95č 8883880814307

Lžete, přečtěte si jejich důvodovou zprávu. Mají to na svých webových stránkách už několik let.

+3/0
22.6.2014 14:36

P36e22t10r 86K47u13n17e84š 4587777640

ja ti jen rikam, co by bylo kdyby. ted blokuji modernizaci d1, argumentem je, ze to mohlo jit rychleji a efektivneji - efekt jejich akce je zpomaleni a prodrazeni...

+2/−2
22.6.2014 21:45

M68a25r92t77i21n 73H90o44d67í30k 2975505898647

To místo trochu znám, procházel jsem tam několikrát před i v průběhu stavby, varianty jsem moc nestudoval, geologii místa neznám, ale to co tam staví je i při pohledu  z kopce dolů i na mapu zřejmě nejdelší možná varianta, která místo poškodila naprosto nejvíc. Hrůzostrašné monstrum, které naprosto zlikviduje nádheru toho místa. Nevím, proč by se měl někdo přivazovat ke stromu kvůli tunelu, ale ekologové by to myslím nebyli. Jak říkám, neznám geologii místa, ale na místě mě napadly minimálně dvě lepší varianty. Jak se ukazuje, geologický podklad vybrané varianty byl stejně špatný, takže by asi horší nebyly. Jenže teď už je to jedno.

+3/0
22.6.2014 14:45

P64e80t31r 24K58u42n62e36š 4877667490

ekolog, rozumej ekoterorista, bude blokovat kdykoliv cokoliv. od te doby, co se po nich chce alterrnativa, vezmou cokoliv, co se hodi. ja si myslim (a nejsem z toho kraje) ze dalnice prvoplanovite navrhuji odbornici. zohlednuji ruzna kriteria a nikdy se nedobereme ke konecnemu verdiktu jestli alternativa A nebo alternativa B byla byvala tou lepsi volbou. nicmene kostky padly, je treba dostavet co nejrychleji. rozhodne jsem ale presvedcen, ze tu dalnici nenavrhovali troubove tak, aby stavba byla co nejdelsi a zlikvidovala nadheru toho mista.

0/−2
22.6.2014 21:51

J38i76ř75í 94V65o87t39o84č26e51k 3868824686731

Ti vaši "odborníci" tu dálnici navrhli tak kvalitně, že leží pod sesuvem.

Ale hlavně že máte radost, že se neustoupilo ekoteroristům -- ti totiž před lety tvrdili, že se svah může sesunout, ale holt to nebyli ti vaši odborníci, tak se jim "nevěřilo".

Inu, ukázalo se, kdo měl pravdu. Ale už, bohužel, pozdě.

0/0
23.6.2014 10:43

J84o24s97e46f 61T15r24ö58g95l 8829472356636

Tak stavěná trasa není z hlediska dopadu na ŽP zas tak strašná (daly by se najít rozhodně rohorší). Jednak v této části nejsou tak cenné biotopy (relativně) jako třeba na Lounsku. Dále trasa v podstatě kopíruje Labe, tj. její fragmentační účinek není tak hrozný (zejména v porovnání s řekou a okolím). Dále trasa využívá už poškozených částí CHKO (lom) a naopak nejcennější část (Opárenské údolí) překonává velice šetrně obloukovým mostem bez pilířů, přičemž zábor i v průběhu stavby byl malý. Na trase je řada mostů, Prackovická estakáda i "medvědích" přechodů, které by také měly zmírnit fragmentaci.

Osobně si myslím, že nejlepší varianta by byla se CHKO úplně vyhnout z jihu (trasa R7/28 cca ve Směru Praha-Slaný-Louny-Most-Nová Ves-Freiberg-a dále do Berlína mimo Dresden), jak navrhovaly ekologické organizace už v 90. letech a jak vyšlo optimálně i z Německé srovnávací studie na přechod Krušných hor. Tunely se jeví také šetrně, ale je třeba brát v úvahu, že Středohoří je vlastně vyvřelina na usazenině. Stavět tunel v pískovci je sice snadné a levné, ale pískovec není masiv a tunel by mohl snížit hladinu podzemní vody, což by se na ekosystémech mohlo projevit hůř než povrchová dálnice. Nelze to ale tvrdit jistě, protože důkladný posudek EIA na tunelové varianty nebyl proveden.Kromě toho vyžaduje tunel odtah s trvalým výkonem cca 1 MW/km, to je také nezanedbatelný efekt a výduch by lokálně ovlivnil okolí asi jako komín od elektrárny.

Zkrátka najít dobrou trasu je tady dost těžké. Pokud se opravdu povede svah stabilizovat (nejsem geolog a neumím to objektivně posoudit), určitě z hlediska dopadu na ŽP je nyní nejvhodnější držet současnou trasu. Výstavba jiné by představovala další zásah a rekultivace případně opuštěné trasy na původní biotopy je samozřejmě nemožná.

+4/0
22.6.2014 22:14

R43a29d32e16k 88V15y20s70k44o23č68i72l 5649196201144

To je ale hodně špatná zpráva pro stavební firmy, to budou muset zase začít něco dělat. Třeba už slavnostně zahájí práce na mostě přes Uhelnou strouhu, tedy pokud není v plánu že přes tohle údolí budou auta levitovat, anebo se možná začne něco dít na zářezu u Habrovan. No možná by stálo za to zas šoupnout nějaký malý příspěvek užitečným idiotům kolem Dětí země a spol. aby zas podali nějakou tu žalobu a stavební firmy se mohli vymlouvat že oni přece strašně chtějí stavět, ale ti zlí ekologové jim to nepřejí.

+1/−3
22.6.2014 13:02

F48r23a93n48t55i83š56e47k 37S50c14h43l24i27c78h21t28s 9625752501955

Ti tam zas nasadí nějaký vzácný druh brouka Pytlíka, a bude do roku 2025 vymalováno!

0/0
22.6.2014 13:07

V28a79c93l63a63v 23P79e84r76o88u50t14k48a 6918447344401

a ještě doplňte,že ten kopec asi taky posunuli oni ..

+3/0
22.6.2014 13:09

N25i87c45o74l67e 60O63l15e36j30n94i89k60o46v56a 6436628517930

to je fajn, a co plan jeho udreneho 1. namestka delat na vedlejsak primatora Olmiku? I on se asi kope do zadku, ze ma nutkani si pribrat post senatora :-)EUR^

0/0
22.6.2014 13:00

R24a53d91o29s42l67a52v 72K25l92a19u78d85a 5764928314602

Vylovení-odbahnění-vysušení - tak tomu nerozumím. :-P

+6/0
22.6.2014 12:52

J62a60n 53Š21k42r98a58b86á59n88e86k 7385140578142

Nejhorší manažerské rozhodnutí.. ten projekt už doděláme když to stálo tolik peněz..:-)

+8/−2
22.6.2014 12:51

P39e91t39r 26K70u95n25e41š 4107177900

vytrhl jsi pouze cast z celku - kazde manazerske rozhodnuti ma v sobe jistou miru rizika. pokud ale ministr nelhal, ma v ruce zpravu, ktera sesuv oduvodnuje a zjevne stanovuje napravna opatreni - zajisteni svahu plus odvodneni zni smysluplne, uvazime-li, ze zeleznicni trat tam vedla mozna sto let bez potizi, melo by to byt vsechno v poradku. podpurny argument, ze je vetsina telesa pred i za sesuvem hotova (coz stalo nemaly peniz), aby se v tuto chvili nehledaly alternativni trasy, neni tim hlavnim duvodem.

+2/0
22.6.2014 17:55

R89a43d20o26s13l83a52v 34C82h10a90d50r12a20b91a 6704554183627

V tomto případě nemístný blábol, Škrabánku Rv

0/0
22.6.2014 20:44

J84a86n 88Š60k74r56a84b63á14n89e65k 7445210208352

Chadrabo, tento blábol jak jej nazýváte je popis jednoho z nejhorších manažerských rozhodnutí, je to rčení v drobných obměnách všeobecně známé a mnohdy používané.

Vzhledem k dostupným informacím co se týče sesuvu na D8 ( geologickým posudkům, vyjádřením různých ministrů, lidí z ŘSD, stavařům...atd.) je to co jsem napsal velmi na místě. ;-)

0/−1
22.6.2014 21:33

R17a67d52o48s72l83a53v 60C32h31a39d11r87a24b59a 6134534843917

To co jste napsal je naprosto mimo.

0/0
22.6.2014 22:54

J54a15n 13Š53k58r50a56b97á87n30e91k 7435550398902

což jistě podložíte nějakým argumentem.. ;-)

+1/0
23.6.2014 6:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.