Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sesuv na dálnici D8 se může při deštích opakovat, zjistili geologové

Sesuv na stavbě dálnice D8 se může při silných deštích znovu opakovat. Geologové, kteří sesunutý svah u Litochovic na Litoměřicku monitorují, zjistili, že je nestabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15l90a90d57i62s79l91a90v 41K71o11r93č32á50k 1146326942762

Historii  této dálnice D8 - možno označit jako dálnici generací a to nejen pro její dobu stále nedodělanosti, ale i pro její neustále problémy při její realizaci, které začaly mj. ataky ochránců přírody, špatné geologické přehmaty a další souvislosti. Bude jisté zajimavé jaké celkové náklady si  v konečné kalkulaci vyžádá a v kterém roce

se veřejnost v budoucnu vlastně dočká  dokončení?

0/0
16.6.2014 10:44

V92l73a46d38i82s20l32a98v 24K87o50r28č28á45k 1506126672152

Celá historie této "dál-nice" sice stále nedostavěné, ale již se světovým primátem

realizace je skutečně unikátní.Ani zatím jediný celovečerní film nedokázal objasnit

její osud, temné zázemí a hlavně všechny autory, kteří se podepsaly na jejím vývoji.

Z příspěvků bych jmenoval V.Peroutka ze dne 23.5.2014, který níže podle mne vše

trefně popsal a vyjmenoval, což také spolupodepisuji - bohužel jako pravdivé!;-O

0/0
28.5.2014 14:15

B16l43a85ž17e71j 51M43o87t81y68č87k40a 8917277835950

ta čtyřtísícovka se přeci musí dát nějak zajistit;-D

0/0
26.5.2014 22:09

M68a10r38t41i54n 61C74u52l57e92k 2752533315811

Jediné rozumné je to, co bylo už na začátku: Obejít sesuvné území delším tunelem Kubačka. Kdo se podívá na podrobnou geologickou mapu a území si alespoň prošel, ví proč.  Jinak budeme čítat co pár let zprávy o tom, že dálnici D8 máme zase pod zemí nebo dole v Labi.

+3/0
24.5.2014 23:00

P75e86t98r 12H63a89r70i58p86r38a65s40a75d 43H27a55j10i19č 8363100604547

Mně to celé nápadně připomíná jednu Sci-Fi povídku od Stanisława Lema z roku 1968. Povídka se jmenuje Podmíněný reflex a je o tom jak si Američani s Angličany postavili na odvrácené straně Měsíce observatoř a nebrali v potaz dobře míněné rady svých sovětských přátel (voni by mu to bez této tendenční propagandy jinak asi nevydali):-(, že zaříznout cestu do masívu je blbina. Škoda, že se toho Standa nedožil, měl by radost, stejně jako jeho hrdina Pirx, i když možná by byl smutný z toho, jak jsme nepoučitelní. ;-D

+1/0
24.5.2014 18:12

Z43d67e75n73ě88k 33P41o29l93á50k 3219389475152

Já se nebojím. On někdo ze zodpovědných navrhne geniální řešení. Třeba dálnici plovoucí na sesuvech, nebo v místech sesuvů transport vrtulníkem, případně v místě sesuvu se dlouhým obloukem místu vyhnout,......;-(

+2/0
24.5.2014 9:13

P64e14t27r 81H41a78r38i78p53r25a94s43a75d 23H75a30j53i21č 8553740364547

Vás uklidním. Žádné rozumné řešení v této fázi realizace neexistuje.

0/−1
24.5.2014 18:16

P67e95t23r 96H69a63r95i45p45r34a32s87a18d 93H54a31j81i77č 8223640384967

Odkaz: http://ceskestredohori.ochranaprirody.cz/charakteristika-oblasti/geologie/. Dočtete se tam, že: Za jednu z nejvýznamnějších etap geologického vývoje Českého středohoří je považováno období svrchní křídy. Vznikl zde několik stovek až tisíc metrů mocný pokryv usazenin, tvořící podklad třetihorního vulkanosedimentárního komplexu. V období před 97 - 85 mil. lety existovalo v prostoru Českého masivu mělké moře. K záplavě došlo po výrazném celosvětovém zdvihu mořské hladiny v cenomanu (nejstarší stupeň svrchní křídy). V turonu a coniacu (další, mladší stupně svrchní křídy) bylo uloženo 400 - 900 m sedimentů, které jsou tvořeny v jihozápadní části Středohoří vápnitými jílovci, slínovci (opukami) a jílovitými vápenci.

Komentář: Jílopísčité nestabilní půdy skoro ničím nesanujete a když, tak nespolehlivě.

+1/0
24.5.2014 18:24

F29r73a37n97t53i80š74e90k 84S35c58h88l77i72c24h45t65s 9415192891285

Tunel. Pod Kletečnou měl být tunel. Bylo by to kratší, levnější a nakonec i rychlejší.

A bez ekoteroristů.

+1/0
23.5.2014 20:13

V59í96t 50M89r86h21a58l 1655349913570

Koukám, víte o tom hodně málo, tunel neměl vést pod horou Kletečná, ale pod Kubačkou.

0/0
23.5.2014 23:06

P41a13v66e26l 76K95a35l97e91n64d59a 9404128814443

To je totéž Mrhale

0/−1
23.5.2014 23:48

V64í53t 19M63r76h98a96l 1865389543770

Co prosím, Kubačka a Kletečná je ohromný rozdíl, nikdo mě mi tady nebude tvrdit, že Kubačka a Kletečná je to samé, mě domácímu, který zná tyhle kopce téměř poslepu. Takže se milej pane Kalendo račte uklidnit a nemel tu nesmysly, když nevíte, o co se jedná !!

0/0
26.5.2014 21:36

V10l12a89s86t78i36m68i34l 95P29r41a20u78s 6484630236644

Po volbách zazněl slib (bohužel už nevím kdo konkrétně to slíbil), že se razantně omezí vliv ekoteroristů na probíhající stavby. To jest že nebudou moci úspěšně torpédovat stavby či stavební řízení. Jak je možné že zpochybní stavební povolení, schválenou EIA, a tak. Jejich úloha je stínová ochrana krajiny, přírody, ne absolutní právo veta nad probíhající stavbou. Už ty obstrukce kolem D8 stály miliardy, zmařené životy, škody na životním prostředí na objízdných trasách (kamiony se vesele valí téměř přes centrum Ústí nad Labem). Tak jak je to, omezí se vliv ekoteroristů nebo to byl jen laciný povolební výkřik?

+2/−4
23.5.2014 20:02

J30o66s42e90f 59T83r38ö23g10l 8799822936646

Já bych se předně vyhradil proti termínu "ekoteroristé". Už nežijeme v komunismu, kde rozhodovala jen hrstka mocných, ale rozhodování je demokratické. V tomto případě liniová stavba je v podstatě sérií správních rozhodnutí - EIA, územní plán, územní rozhodnutí, stavební povolení. Každé z těchto rozhodnutí má zákonem popsaný postup, má vymezeno, jak se k němu vyjadřovat a jak se odvolat. Rozpory (ne neobvyklé) řeší správní soudy. Mechanismus revize je nutný, protože úředníci jsou také jen lidé a dělají chyby. Počínaje formálními (pozdní vyvěšení, neobeslání účastníků) přes zásadnější (neúplná dokumentace) přes zásadní (rozpory s EIA, rozpory se stavební dokumentací apod.).

Zásadní problém není v možnosti vyjadřovat se v řízení ani napadat žalobami už vydaná rozhodnutí, problémy jsou úplně jinde. Předně je to "rychlost" práce soudů. Zatímco odvolání má definovanou lhůtu, soudní rozhodnutí ne. Tady je prostor definovat klíčová rozhodnutí jako přednostní. Dále je to projekční práce, často se nehledají alternativy (v trase, ale i její podobě) a prosazuje se jedna varianta místo jejich srovnání. Dále samozřejmě práce úředníků, chyb dělají mnoho a tím nahrávají zdržování staveb. Dále koordinace práce úřadů, nejde mi např. na rozum, jak v blízkosti plánované dálnice (=zakreslené v ÚP) může stavební úřad povolit např. bytovou výstavbu (jejichž obyvatelé si pak ztěžují).

Práce ŘSD je vůbec celkově podivná. Dokument definující rozvoj dálniční sítě v ČR byl schválen už asi před 20 lety a přitom řada z plánovaných tras nemá jasnou trasu, není zanesena v ÚP, nemá hodnocení EIA atd. Výsledně není limitujícím faktorem výstavby nedostatek peněz (ty z EU se asi nepovede vůbec vyčerpat), ale právě neudělaná popř. zpackaná příprava.

Tady je všude prostor k urychlení.

+4/0
23.5.2014 22:42

P14e68t38r 48H50a56r97i89p73r71a60s75a22d 20H67a33j77i52č 8973590434737

Já bych se také ohradil proti termínu ekoteroristé, představuji si pod tím termínem něco dost jiného. Například chemičku znečišťující okolí, nebo právě ony nezodpovědné řidiče, kteří jezdí singl v autě po frekventované silnici. Jinak ekologové na skutečnost, že jde o území s nestabilním podložím upozorňují od začátku a tunel také navrhovali od začátku stejně jako i jinou mnohem lepší (i když delší) trasu. Pláčete tudíž na špatném hrobě. Už to mohlo státi.

+2/0
24.5.2014 17:43

J73o34s21e66f 21N40o12v50á22k 2672532235354

Víte, že oni "ekoteroristé" jako jeden z argumentů, proč tudy nemá jít dálnice, uváděli nespolehlivé podloží?

Kdyby v tomto případě stát ty Vaše "ekoteroristy" poslechl, dálnice už mohla stát a ve výsledku by byla levnější....

0/0
26.5.2014 13:12

J75a16n 19Š20k25r71a17b31á76n68e28k 7975180258132

Ti co tady nadávají na geology, o naprosto nevhodných podmínkách pro stavbu dálnice se vědělo ještě než se koplo do země, a to na základě posudku který vypracovala Česká geologická služba, státní to úřad. Navíc i samotná stavba (zde zářez ve svahu) byla provedena velmi "zvláštně". Proč se na tento posudek nebral ohled si asi dokážete představit...

+6/0
23.5.2014 17:02

M41a56r15t50i65n 54V34r64b73a 1261458402773

Bohužel ano.Odborník je až ten poslední,kdo o něčem rozhoduje.:-/

+1/0
23.5.2014 20:48

A42l69e20x62a54n65d54r 97K11o46s87t48k28a 5119656129436

Ekologové navrhovali stavbu tunelem.. Ekofašos hlavně řvali, že žádnou stavbu..

+4/−2
23.5.2014 16:14

M97a91r42e93k 34H19r35u96b18y 6847202601848

Smutné je, ze dálnice za tech 20 let zatím stála tolik, ze by za to bylo možné postavit ty drahé tunely dva. A na ŘSD vládne bohorovny klid, nikdo nesedí, nikdo nevisí.:-/Rv

+5/0
23.5.2014 17:34

A55l50e55x71a90n97d35r 58K86o54s70t46k86a 5589136139776

Celé to má několik obrovských problémů. A) diletantské zákony, které prakticky naumožňují udělat stavbu podle všech předpisů. B) diletantští úředníci, kteří jsou neschopní a ani to, co by čistě a nenapadnutelně udělat šlo neudělají.. C) do stavby mezinárodního významu má právo kecat kdejaký ekofašoun. D) trasa a stavební řešení volené tak, aby si "kamarádi" mohli účtovat řádné vícepráce.. E) žádná osobní zodpovědnost. Dokonce i kdyby zodpovědný vedoucí odpověděl na otázku ohledně nedostatků: polibte mi ..., já byl na Tahiti.. Tak se mu nic nestane. Sice je na všech papírech jeho podpis, ale sedět nejde.

+2/−1
23.5.2014 17:44

M15a16r62t18i24n 11C41u85l10e74k 2852533285671

Kroťe se se hulváte ano?

0/0
24.5.2014 23:05

M45a22r90t84i13n 92C77u55l92e20k 2452723435541

Tohle patřilo Kostkovi. Navíc neví, že ekologičtí aktivisté ten tunel v případě, že dálnice povede přes České Středohoří, ten tunel opravdu prosazovali.

0/0
24.5.2014 23:10

V49a62c72l48a48v 14P81e41r55o77u91t41k40a 6708587224341

nějak málo se mluví o tom, kdo tuhle  stavbu podepsal a někdo za ní nese odpovědnost. Stavělo se v tichosti a bez povolení ,v době kdy v médiích se ještě vyřválo ,že jakýs Patrik to brzdí. Kdo jezdil okolo věděl,že se již vesele staví a pilíře mostu nad Opárenským údolím se tyčily vzhůru, v době kdy stavba měla být na papíře. Co dál ? Geologové po prvních kritických popisováních současného stavu již začínají mírnit své výrazy v médiích, jde  o kšeft...a miliardy pryč a miliardy dál potečou..další Blanka.Rv

+6/−1
23.5.2014 15:14

I82v11a 11K52r77i50s45t22o27f74o22v37á 7165253132652

A to se nedalo zjistit před stavbou?

+1/0
23.5.2014 15:06

M68a51r55e35k 33H79r78u29b40y 6407582391348

Tahle informace je dostatečně známá cca 20 let. Ale čím dražší stavba, tím vyšší provize. A ideální stavba je taková, která neskončí nikdy...

+4/0
23.5.2014 17:40

M10a45r24t32i61n 33C47u59l52e48k 2192933965121

Přesně tak, sanování sesuvů na D8 neskončí nikdy. To si pište.

0/0
24.5.2014 23:08

J91o63s66e42f 49M85i26k37u15l89í69k 8784577776

Tak pání geologové začli v květnu tedy téměř po roce zkoumat. To je zkrátka taky už stavba století. Vypráskat všechnyl zúčastněné včetně nejvíc Patrika, Toho bych přivázal nebo dal do klece do vjezdového portálu Kubačky, až se to jednoho dne otevře  a nechal bych ho tam aspoň jeden měsíc.

+4/−6
23.5.2014 14:40

L30u73c58i20e 15J62i86ř49í21k91o90v92á 4519413312913

Ale ekologové Kubačku chtěli, bohužel se rozhodlo jinak...Rv

+6/−1
23.5.2014 14:50

J12a86r23o85s81l27a48v 75B91r95ü83m23m29e86r 7264703626

Kubačka byl nesmysl z jiných důvodů.

+1/−4
23.5.2014 15:04

V67e11n74d27e45l45í86n 96C39h76l26u30p57a93t33ý 4852724672761

A jakych? V Rakousku, Nemecku stavaju tunel vsade kde to len trochu ovplyvni prirodu / domacich obyvatelov a vedia preco. Riesenie bez tunela nakoniec nebolo ani lacnejsie, ani rychlejsie a nakoniec zrejme nebude vobec,

+7/−1
23.5.2014 15:11

T75o70m63á43š 90Z40e71m38a69n 3895658964715

Jo, která by vedla přímo pod tím lomem, který je pravděpodobnou příčinou onoho sesuvu.

To by bylo terno..

0/−2
23.5.2014 17:01

V14á75c79l78a62v 89K37a68p77l50a94n 2291180981751

Oni geologové začali pracovat už o prázdninách, jen odborná práce chvilku trvá.

0/0
23.5.2014 15:11

V74a36c29l95a10v 53P13e85r90o39u21t82k53a 6148257674681

nějak se Vám to motá, ten Patrik tu stavbu tam nechtěl ..

+2/0
23.5.2014 15:15

D85a60l32i85b89o56r 16B93e14n85e48š 3129841925955

Pane Mikulík, nějak Vám nerozumím.

Ti neschopní geologové vč.toho "Patrika" (což je, jestli se nepletu, také geolog) již od roku 1995 upozorňují na nebezpečí a povrchovou stavbu v tomto území nedoporučují.

No a co se týče tunelu Kubačka, na kterém by se mohl houpat ten nepřítel č.1 - RNDr.Miroslav Patrik), tak ten, kdyby dnes stál (tak jak s tím i souhlasili ti hnusní ekoteroristé), tak se dnes nemusíme bavit o žádném sesuvu.

Zaplatili bychom o něco více z tehdejšího pohledu, ale zdaleka ne tolik, co bude stát nejen sanace tohoto sesuvu, ale i udržení provozu do budoucnosti, protože se již hovoří o rizicích sesuvů v dalších místech.

Vesele bychom již mohli frčet po dálnici a nadávat na vše kolem, bez hlubší znalosti problému.

P.S. Také jsem vždy chtěl co nejrychlejší dostavbu D8 a také vím, že již nelze  trasu měnit.

+4/−1
23.5.2014 17:05

M21a62r38e92k 25H39r77u75b13y 6327762921708

Pardon, melo byt plus.

0/0
23.5.2014 17:42

M59a25r84t34i45n 79C61u48l23e25k 2512493385481

Á další oběť politické propagandy se ozvala. Uvědomte si prosím konečně, že svádět vše na "ekology" je šikovná klička, jak svést vlastní neschopnost či zkorumpovanost na někoho jiného, kdo se prakticky nemůže bránit. Neb žádné miliony ani miliardy nekrade.

0/0
24.5.2014 23:14

V93í59t 97M98r52h37a35l 1895569923610

Do háje zelenýho, no to je mi novinka, to mi domácí (a nejen mi) víme už dávno, že tu hrozí další sesuvy, na tohle zjištění tyhle ,,koumáky", kteří zkoumají svah, nemusel nikdo zvát, akorát to zase stojí hóódně peněz to jejich zkoumání, mělo by z nich vypadnout konečně, kdy a hlavně co s tím svahem hodlají dělat, vím, řešení těžké, ale když už si páni politici tuto variantu dálnice vynutili, tak ať se teď starají, stejně nemají pořádně co na práci, jen kecat nesmysly v parlamentu, to jim jde výtečně.

+1/−2
23.5.2014 14:36

V38a75c70l31a54v 20P85e34r39o11u43t35k32a 6268597574261

vůbec se nemluví o železnici a jen zmínka,že by to mohlo ohrozit okolní vesnice ..

0/0
23.5.2014 15:17

P59e23t25r 77H72a88r49i36p19r72a78s92a28d 32H88a94j76i52č 8273320724527

Upřímně řečeno, pokud je ten svah nestabilní, tak se s tím dá dělat pramálo. No to nemusím být geolog. Udržet tak obrovskou hmotu se prostě ničím nedá. Možná jedině prošpikovat to svislými piloty, ale to záleží na podloží. Pokud je je podloží měkké a je tam spodní voda, tak pánbůh s námi. Ti, kdo to schvalovali jsou pak úplní tupci. V Tatrách si také nepostaví dům těsně nad srázem potoka, protože tam jsou sesuvy časté a přirozené, a každý s nimi počítá. Jediné rozumné řešení je tam nestavět.

+2/0
24.5.2014 17:55

L93u96c39i52a23n 64P57a63p72a29z21i74a41n 5404437481235

Kdo rozhodl, že se bude stavět v nestabilním prostředí? Proč není v base?

+8/−2
23.5.2014 14:34

V96í97t 41M14r82h75a61l 1595179243130

V našem státě se nedivím snad už ničemu, vždyť je to politická stavba, museli by za to nést zodpovědnost páni politici a u těch nehrozí, že by je s tohohle maléru někdo obvinil.

+2/−1
23.5.2014 14:38

L42u30d82ě14k 98Š36i49š72á82k 3747588959224

nejen v base, ale také aby zaplatil veškeré více náklady!

+2/0
23.5.2014 14:39

J54a24r24o30s97l20a24v 62B46r18ü77m19m74e54r 7614913556

Tam stabilní řešení nebylo, ono stavět tunel v kopci, kde probíhá těžba odstřelem, jak navrhovali ekologové, také není normální.

+1/0
23.5.2014 15:05

J75o61s14e50f 49T68r85ö89g91l 8379402166976

Kamenolom v CHKO by moc lidem nechyběl, bylo by výhodnější ho zavřít než toto. Samozřejmě střílet nad tunelem je ptákovina.

+2/0
23.5.2014 22:57

J49a24n 32M82a18t70u31c47h45a 5865259927286

Myslím si že po tomto výroku geologů, který se dal očekávat, by bylo krajně nezodpovědné pokračovat v tom co tam postavili. A to bez ohledu na to kolik to stálo.

+3/−2
23.5.2014 14:25

V67a45c94l30a27v 73P28e30r81o12u30t60k50a 6728737604221

jenže ono už se musí pokračovat , krajina je zničená a další úseky navazují ..

0/0
23.5.2014 15:18

J30a31n 35M15a12t79u68c60h31a 5785839847536

Ale jistě, že to musí pokračovat. Co navrhujete?

0/0
23.5.2014 15:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.