Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geologové začali s vrty do sesuvu na D8. Zjišťují, zda se pohybuje

Geologové začali s průzkumem sesunutého svahu na rozestavěné dálnici D8 u Litochovic na Litoměřicku. Průzkum určí, jak zabezpečit svah, pod kterým má dálnice vést. Měl by trvat tři až čtyři týdny a má stát dva miliony korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25í21t 75J61ů17z30a 8922226931468

Necelá 4 auta za minutu ... a kvůli tomu se staví nová dálnice ...

0/0
16.4.2014 13:32

V73í60t 18M48r66h12a61l 1355639903740

Oni by si dálnici vymohli tak jako tak, jen bych chtěl podotknout, že hustota provozu bude poněkud větší, než 4 auta za minutu, zkuste bydlet ve Velemíně, či v jiné obci u severočeské E55 a poznáte, kolik aut tudy za ten jen jediný den projede a to by se pak vesměs mělo přesunout na tu dálnici.

0/0
16.4.2014 13:40

J68o26s67e42f 48B55r91o60ž49k21a 6584142448687

Když si přečtete historii staveb dálnic, tak zjistíte, že to není žádný nový jev. Se sesuvy půdy se potýkali stavaři za totáče na stavbě D5 u Berouna, dále na D11 u Třebestovic. Sesuvy měly být dokonce rozsáhlejší. Pouze si s tím poradili podstatně rychleji. I když na té D11 se to muselo opravovat asi po 10 létech. 

Třeba o tom zčásti vypovídá i: https://www.youtube.com/watch?v=KEm26tOlO40

0/0
15.4.2014 19:48

L28u86b15o45m64í74r 67P71a61ř76i13l 1153459210312

Až na to, že na tento úsek upozorňovali geologové jako na zvýšené nebezpečí sesuvů již v roce 2000 ve veřejnoprávních médiích. Tedy určitě upozorňovali i dříve, ale na obrazovku ČT se to dostalo právě v roce 2000.

0/0
17.4.2014 2:39

K68a31r56e53l 79D97v52o43ř23á61k 2374412712824

Sesuv jde velmi snadno zastavit. Stačí svah nalávkovat a na každou láku navozit velké kameny a tím svah zatížit. Lávkování je vytvoření ve svahu vodorovné zuby. Pokud to neumí, ať se obrátí na odborníky z povrchových dolů.

0/0
15.4.2014 19:24

V87í68t 26M48r30h78a96l 1255709873330

Teda, už by to chtělo aktuálnější fotky, ne kolik měsíců staré, v současné době už jsou stromy ze sesuvu pryč, pokud by redakce chtěla, můžu jim čerstvé fotky dodat, pokud nemají své :-/.

+1/0
15.4.2014 15:26

K12a16r48e64l 36D12v44o70ř91á28k 2634142332464

Problém je v tom, že se reportérovi nechce nikam jezdit.

0/0
15.4.2014 19:25

J26i84ř73í 53N18o32s12e84k 7826912605644

Chorvatům ti naši stavaři nesahají ani po kotníky...co dělal geolog před sesuvem....jaký obstrukce vám můžou potkat u stavby RD a dálnice je pro některý jen kšeft a tučný rito....docela hrůza :-)

0/0
15.4.2014 14:40

J84o65s23e15f 96T42o33m50a73š58t87í16k 1206277669

Úchvatné ilustrační foto. Já bych to tak nechal. ;-)

+1/0
15.4.2014 13:47

J49a53n 28S82a44l79o32m45o15n 4539170481845

A výsledné řešení? Postaví se zhora zasypaný tunel za další miliardy a my se jen budeme divit a platit. Je to prostě zoufalost kdy aby se "ušetřilo" se nakonec zaplatí mnohokrát víc.

0/0
15.4.2014 12:28

T47o29m23á87š 10Z51e46m30a64n 3935848404635

Bohužel ten tunel Kubačka by trpěl stejnýmy problémy jako ona dálnice - tedy sesuvy v okolí lomu..

+dražší provoz.

0/0
15.4.2014 14:36

J59a86r38o78s63l35a50v 81D58u66š10e56k 3808413490600

Jak jste na to přišel?

0/−1
15.4.2014 14:54

V69í97t 58M56r85h31a59l 1705879633730

A zase jeden, který neví, který bije.

0/0
15.4.2014 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.