Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geologové začali s vrty do sesuvu na D8. Zjišťují, zda se pohybuje

Geologové začali s průzkumem sesunutého svahu na rozestavěné dálnici D8 u Litochovic na Litoměřicku. Průzkum určí, jak zabezpečit svah, pod kterým má dálnice vést. Měl by trvat tři až čtyři týdny a má stát dva miliony korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44í68t 63J23ů36z36a 8862476101458

Necelá 4 auta za minutu ... a kvůli tomu se staví nová dálnice ...

0/0
16.4.2014 13:32

V72í76t 52M53r82h31a66l 1505319373260

Oni by si dálnici vymohli tak jako tak, jen bych chtěl podotknout, že hustota provozu bude poněkud větší, než 4 auta za minutu, zkuste bydlet ve Velemíně, či v jiné obci u severočeské E55 a poznáte, kolik aut tudy za ten jen jediný den projede a to by se pak vesměs mělo přesunout na tu dálnici.

0/0
16.4.2014 13:40

J63o96s57e62f 66B85r64o30ž79k16a 6304312248807

Když si přečtete historii staveb dálnic, tak zjistíte, že to není žádný nový jev. Se sesuvy půdy se potýkali stavaři za totáče na stavbě D5 u Berouna, dále na D11 u Třebestovic. Sesuvy měly být dokonce rozsáhlejší. Pouze si s tím poradili podstatně rychleji. I když na té D11 se to muselo opravovat asi po 10 létech. 

Třeba o tom zčásti vypovídá i: https://www.youtube.com/watch?v=KEm26tOlO40

0/0
15.4.2014 19:48

L81u41b28o50m67í21r 98P64a78ř32i71l 1603129860142

Až na to, že na tento úsek upozorňovali geologové jako na zvýšené nebezpečí sesuvů již v roce 2000 ve veřejnoprávních médiích. Tedy určitě upozorňovali i dříve, ale na obrazovku ČT se to dostalo právě v roce 2000.

0/0
17.4.2014 2:39

K31a69r28e94l 42D79v70o16ř59á68k 2504312272294

Sesuv jde velmi snadno zastavit. Stačí svah nalávkovat a na každou láku navozit velké kameny a tím svah zatížit. Lávkování je vytvoření ve svahu vodorovné zuby. Pokud to neumí, ať se obrátí na odborníky z povrchových dolů.

0/0
15.4.2014 19:24

V39í51t 54M37r72h11a89l 1485989633260

Teda, už by to chtělo aktuálnější fotky, ne kolik měsíců staré, v současné době už jsou stromy ze sesuvu pryč, pokud by redakce chtěla, můžu jim čerstvé fotky dodat, pokud nemají své :-/.

+1/0
15.4.2014 15:26

K27a97r27e35l 90D15v82o77ř25á58k 2464122362814

Problém je v tom, že se reportérovi nechce nikam jezdit.

0/0
15.4.2014 19:25

J10i20ř35í 68N81o27s89e81k 7456492805264

Chorvatům ti naši stavaři nesahají ani po kotníky...co dělal geolog před sesuvem....jaký obstrukce vám můžou potkat u stavby RD a dálnice je pro některý jen kšeft a tučný rito....docela hrůza :-)

0/0
15.4.2014 14:40

J33o39s85e23f 82T69o64m78a25š81t52í79k 1686637669

Úchvatné ilustrační foto. Já bych to tak nechal. ;-)

+1/0
15.4.2014 13:47

J53a11n 70S91a48l28o54m72o89n 4649790271455

A výsledné řešení? Postaví se zhora zasypaný tunel za další miliardy a my se jen budeme divit a platit. Je to prostě zoufalost kdy aby se "ušetřilo" se nakonec zaplatí mnohokrát víc.

0/0
15.4.2014 12:28

T35o45m62á77š 54Z73e81m52a90n 3115748754475

Bohužel ten tunel Kubačka by trpěl stejnýmy problémy jako ona dálnice - tedy sesuvy v okolí lomu..

+dražší provoz.

0/0
15.4.2014 14:36

J56a65r28o66s54l10a27v 59D46u79š73e56k 3418973770660

Jak jste na to přišel?

0/−1
15.4.2014 14:54

V95í57t 13M52r28h52a79l 1285749353930

A zase jeden, který neví, který bije.

0/0
15.4.2014 15:23







Najdete na iDNES.cz