Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Herci Činoherního studia odmítli jít do organizace města, soubor končí

Soubor ústeckého Činoherního studia odmítl přejít do nově zřízené příspěvkové organizace města. Zdůvodnil to tím, že magistrát v rozporu s původním slibem nenabídl nové smlouvy všem členům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V67á36c97l14a81v 68P19ř84í12v46o87r42a 5692640915840

Komediantů je moc a peněz málo v minulosti byli herci chudí tak to šlo dnes to jenom tvrdí a když k nim přijde televize tak se čecháček jenom diví kde na to vzali.!!

+1/0
2.4.2014 5:18
Foto

J17a95n 46V89l57a10d16y23k72a 2592268573804

Honzíček Vladyka, to je můj miláček a mám ho strašně rád guh rg r t  fa vrf vtř tvč tvv tv  f  gf  gzfz  r ígifnkgrufbid fe vr vr vnrníauf žtřr ugr ezaVVVVVVVVVV

0/0
1.4.2014 12:29

M32i92c97h24a77l 28Š14t94e48i73n73d39l67e31r 6690783705666

Likvidaci dobrého divadla prostě může tleskat jedině hlupák. S tím bych svou účast v této debatě uzavřel.

+8/−1
1.4.2014 11:44

K53o83n97r30a69d 39S39l29a60d23e35k 3537658209382

V Ústí máme takových hlupáků hromadu, ani těm křivákům z magoše ještě zatleskaj.

0/−1
1.4.2014 23:42

K62a19r48e72l 64V51o59v96e45s 1434318162319

Kde to hlásili, že to bylo dobré divadlo ?8-o

0/0
2.4.2014 6:34

D40a37v51i16d 16P41l59i60s61k62a 6687947274152

Možná v tom divadle.

0/0
2.4.2014 12:47

E78l50l82e62n 45F76r58o82d95l24o28v16á 5559476643975

To se nemusí hlásit, každému stačila jedna návštěva :-)

0/0
3.4.2014 15:23

P62e17t13r 87J32a70n28s47a 8338604774105

Dobrovolnosti se meze nekladou. Můžete sponzorovat osobně, co hrdlo ráčí.....!

0/0
2.4.2014 14:23

D55a78v77i46d 46P80l56i62s79k84a 6397727524432

Mělo by být zakázáno z veřejných prostředků dotovat aktivity, které by měly být hrazeny výhradně z kapes občenů, kteří je využívají, nebo které podporují jen z dobré vůle. Prostřednictvím našich poslanců bychom se měli domluvit na takových zákonech, které by to označovaly za zneužívání veřejných prostředků a narušování hospodářské soutěže. A ani zdaleka by se to nemělo to týkat jen kulturních zařízení (vč. sportovních) a právnických osob, které v nich působí.

+8/−5
1.4.2014 9:27

M23a33r98t59i92n 93H61e98r54m64a16n 1934448598122

Tak to by šla česká kultura pěkně do háje... Točily by se jen Babovřesky a do divadla by se chodilo maximálně na Sluhu dvou pánů (nic proti němu, je to super věc...). Jen komerce a zábava, duševní potrava žádná. To byste chtěl?

+6/−5
1.4.2014 9:32

D58a11v67i76d 12P13l28i76s81k34a 6987847834232

S tím by, co sjem napsal, by nutně souviselo snížení daní, aby každý člověk měl možnost o svých penězích rozhodovat sám. Apropos myslíte si, že třeba hollywoodská tvorba je dotována z veřejných rozpočtů? A přesto produkuje nejen brak.

Pokud by lidé chodili jen na Sluhu dvou pánů (vím, oč jde, ač jsem jakákoli divadelní představení snášel vždycky jen s naprostým odporem), znamenalo by to, že tu máme nadbytek divadel. Nevím, proč by divadla neměla podléhat zákonům nabídky a poptávky, stejně jako třeba velká část hudební scény.

+4/−3
1.4.2014 9:42

V33á43c59l53a19v 47M28a86ř40í66k 3256114102244

To co navrhujete je samozřejmě k debatě. Je otázka co má všechno veřejný sektor dotovat - zajišťovat.

Ale s tímto případem to nemá vůbec nic společného, protože to co Vy chcete, se divadlo po divadle dělat nedá - je třeba nastavit rovné podmínky pro všechny naráz.

+1/0
1.4.2014 9:51

D70a52v12i31d 53P13l77i26s62k70a 6497257464502

Samozřejmě.

+1/0
1.4.2014 9:56

L74u60d18ě19k 47F75u20x14a 9616840954407

Hollywoodská tvorba asi bude mít trošku větší podíl na trhu, nemyslíte? Kvalitních věcí je tam jak šafránu...... .

0/0
1.4.2014 11:52
Foto

J24a28n 44V51l75a11d88y57k34a 2792138543804

docela by mne zajímala nějaká hollywoodská nebraková produkce

+1/0
1.4.2014 12:25

D16a95v70i72d 20P38l71i95s53k36a 6327567774352

Na to se dá odpovědět jediné: Pokud tohle tvrdíte, tak vás filmová tvorba téměř určitě vůbec nezajímá.

0/0
2.4.2014 12:46

D88a19v18i66d 15P89l39i84s42k73a 6857697594672

Ono by to taky mohlo znamenat, že čím méně by bylo divadel, tím by byla jejich tvorba kvalitnější, protože by v nich byli kvalitnější herci i tvůrci. To byste měl jako třeba s hokejem nebo fotbalem. Pokud byste snížil počet týmů v nejvyšší soutěži, tak by se ti nejlepší hráči shromáždili v méně klubech a o to zajímavější by byly zápasy mezi nimi ;-).

+2/−2
1.4.2014 9:54
Foto

J22a70n 70V15l36a13d50y14k47a 2922338223104

spíš by to znamenalo, že by bylo méně divadel a hrali by se v nich samé laciné kusy, jen aby se to prodalo

+1/0
1.4.2014 12:28

D85a86v95i87d 73P49l21i78s48k66a 6747237254952

A já si dodnes myslel, že divadlo se hraje právě pro diváky… Nedávno jsem se s jedním divadelníkem bavil o Shakespearovi, když si ode mne bral azbucké filmové zpracování Krále Leara s českými titulky. Řekl mi, že Shakespear byl tvůrce, který tvořil sice brak, zato jej psal dobře. Dnes Shakespear není považován za brakového, ale za hodnotného tvůrce. Takže se dá zřejmě říct, že co je brak a co ne, je silně subjektivní pohled.

Jediné objektivní hledisko, jak rozlišit brak a hodnotné umění, je počt diváků, kteří na představení přijdou.

Ještě jinak řečeno můžeme nadávat na Babovřesky, že to je škvár. Já bych na to nešel, Troška je podle mě cvok, ale je třeba říct, že to, co dělá, dělá dobře. Lidi to totiž zajímá a baví. Kdyby se demokraticky hlasovalo, zda Babovřesky jsou brak nebo ne, zřejmě by výsledky ukázaly, že se jedná o kvalitní dílo české filmařské školy.

0/0
2.4.2014 12:54

N72i32c83k 12S60a70g59e35n 9828301943532

To je samozřejmě pěkný nesmysl. Pokud by mělo šanci prorazit jen minimum lidí, tak by se brutálně snížila mládežnická základna, kluci by prostě neviděli motivaci, s pramalou šancí kopat/bruslit 1. ligu. Takže by naopak zůstala spousta talentů neobjevených a "špičku" by ve finále tvořil v lepším případě "lepší průměr".

0/0
1.4.2014 12:36

D36a30v51i25d 84P54l15i13s51k88a 6547107454572

Toť otázka. Však právě proto jsem to nepsal jako jedinou pravdu. Snad jste si toho povšiml („Ono by to mohlo znamenat…“).

0/0
2.4.2014 12:43

K80a28r55e94l 57V89o40v40e28s 1304448422619

No tak by jste si udělali sdružení, sehnali sponzory a hráli pořád dokola hry velkého dramatika, humanisty Václava Havla.

To by byla potrava;-)

0/0
2.4.2014 6:36

L62e73o13š 65D10v44o47ř29á69č63e62k 4226692190725

zejména pak sportu, školství, zdravotnictví a tak dále

0/0
1.4.2014 9:38

D16a27v32i47d 54P79l51i14s39k35a 6407647224172

Přesně tak. Zapomněl jste ještě například veřejnou dopravu a vědu.

0/−1
1.4.2014 9:43

T98o16m81á33š 91H40a10n84á88č20e61k 6265874260651

A které to jsou?

Podle toho by třeba ochranu památek měli platit jen ti, co jezdí na hrady a zámky? Cyklostezky by si měli platit výhradně cyklisti, silnice automobilisti a chodci chodníky?

Je to zajímavá představa, ale všichni platíme daně a všichni v nějaké míře užíváme tyto prostředky. Zajímavé je, že diskuze o užívání veřejných prostředků se mluví často v souvislosti s kulturou. Jinde to nevadí.

Co třeba dotace zemědělcům? Investiční pobídky firmám? Mám pokračovat?

0/−1
1.4.2014 9:51

D43a35v47i26d 33P22l95i82s89k62a 6207577444762

Jakékoli zasahování státu do soukromého sektoru by mělo být zakázáno. Takže žádné dotace, žádné pobídky. U nás nemáme zatím žádné soukromé cyklostezky, silnice ani chodníky, takže to je jiná situace.

+2/−2
1.4.2014 9:59

N35i44c31k 39S29a62g80e39n 9298381183862

Stejně tak ovšem kultura (nebo její části) je veřejný sektor. Když si něco stát/město objednává jako veřejnou službu pro své občany, nevidím důvod, proč by do toho nemohl vrážet peníze, aby tuto službu zpřístupnil i nízkopříjmovým skupinám.

0/0
1.4.2014 12:39

D27a17v69i31d 65P62l85i70s13k86a 6237417104212

Takže budeme dotovat i zájezdy zemědělců za kulturou? Promiňte, ale z toho si dělali legraci už Tři chlapi v chalupě.

0/0
2.4.2014 12:41

L26u25d28ě22k 43F95u32x59a 9536880324957

Fain, toto extremní pravičáctví znamená minimální tok peněz skrze stát a já s tím v zásadě mohu souhlasit. Jenže to by ty pravidla musely platit pro všechny stejně. Takže se sporem Činoherního studia s magistrátem to stejně nesouvisí, že?  Podle mého by to v současnosti znamenalo konec divadla. Posléze i konec kultury jako takové. ;-D Nebo jste si myslel, že by naše filmová tvorba mohla fungovat i bez lidí divadlem vychovaných a vyškolených?;-D To asi ne, že?

0/0
1.4.2014 11:39

D34a45v35i23d 96P38l39i15s15k36a 6607337104332

Jinde v této diskusi jsem souhlasil u jiného diskutéra přes s tím, co tu píšete vy. Tedy znovu říkám ano, mělo by to platit pro všechna divadla bez rozdílu.

A ta filmová tvorba stojí beztak na několika málo hercích, kteří by se bez problémů vlezli do hereckého souboru jednoho z větších divadel.

0/0
2.4.2014 12:45

M86a40r88t21i13n 30H28e12r47m61a26n 1854428848372

"Když nechtějí, nechtějí. Nikdo je přemlouvat nebude. Myslím, že těch herců na různých DAMU a JAMU je dost, takže se něco dá dohromady..."  Tak to je fakt drsný.... Evidentně radní na svém místě, se zájmem o kulturu!

+6/−1
1.4.2014 9:20

K73a27r46e34l 40V27o59v57e16s 1584838352949

Divím se, proč se za toto špičkové evropské divadlo více nebrali naše umělecké celebrity jako třeba Sommerová, Hanák, Třeštíková, Marhoul, David Černý, Osvaldová, Landa, kreslíř Mareš, studenti v Ústí a v jižních Čechách8-o8-o

+1/−3
1.4.2014 8:34

M83a64r90t28i88n 55H65e43r47m49a67n 1134928868822

Primitive!

+1/−2
1.4.2014 9:33

K18a36r63e52l 11V40o86v88e36s 1924828732399

8-o8-o

+1/0
1.4.2014 9:43

T33i40b37o77r 35B43r47i55n43s37k39ý 3769517893341

Nedivte se to jsou argumenty kulturně vzdělaného člověka.R^

+1/0
1.4.2014 14:16

N58i42c40k 53S43a51g30e51n 9158811933172

Studenti v Ústí vymysleli a provozovali většinu těch podpůrných aktivit kolem - třeba pásky na rukávy, natáčeli reportáže pro studentskou televizi, videa na web atd. A to nejen studenti z UL, ale i okolních měst.

Takže o čem přesně že to plácáte?

0/−1
1.4.2014 12:42

J93i38ř97í 45F25o26g41e12l 2190711426692

Asi katastrofa přinejmenším evropského formátu.

Nakonec to foto tomu nasvědčuje. Horší, než pozůstalí po pádu letadla. Nu, nedivte se. Herci....:-P

+4/−1
1.4.2014 8:28
Foto

A55l41e49š 79P95r86e10s21l16e37r 5554944481482

Takhle z dálky a neznalý věci řeknu asi toto: Divadlu chyběl ekonom a dobrý účetní. Jestliže vám haprují čísla, tedy za co jste vydali konkrétní peníze, které vám kdosi dal na provoz a vy nejste schopni je vyúčtovat, tak tohle bohémstvím omlouvat nelze. Prostě pořádek dělá přátele. Tudíž nevidím důvod, proč by se někdo nemohl přihlásit o grant ne v půlce sezóny, ale třeba i na jejím konci. Zdá se mi, že divadelníci v Ústí tohle prošvihli a je mi líto herců, kteří se staví za šlendrián svých nadřízených. Většina z nich až na pár výjimek další práci nenajde, jejich šéfové a pár "hvězdiček" však ano. Ti zbylí budou rádi za pár vedlejších roliček v Ordinaci v Růžové zahradě.

+14/−4
1.4.2014 1:09

N31i18c81k 35S54a82g28e48n 9188561973222

Prosím? A můžete nějak blíže popsat, jak byste chtěl žádal o grant až na konci sezony - a z čeho byste mezitím tu větší část, která už uběhla, platil?

A jinak se mýlíte i v jejich další budoucnosti, s výjimkou dvou už všichni mají laso odjinud.

+7/−4
1.4.2014 1:14

L23u45d49ě79k 61F26u72x84a 9216930704347

Štěrba, Rusová, Mareš: Pánové a dámo, jestliže si myslíte, že dostatečným počtem mínusů dovedete změnit realitu, měli jste se dát k divadlu:-)

0/−2
1.4.2014 11:32

G63a14b70r86i78e48l 43H59o95r92t18e58n 9761649873234

Vy o tom případu buď nic nevíte, nebo jste nic nepochopil, nebo jste hlupák, nic jiného mě nenapadá.:-/

+3/−2
1.4.2014 1:38
Foto

A30l47e84š 50P67r82e51s60l40e53r 5204814201372

Máte pravdu, že o tomto konkrétním případu nic nevím, proto píšu, že je důležitý ekonom a účetní. Za normálních okolností, tedy pokud bych byl šéfem nějaké organizace placené někým jiným, zajímám se, jak mám finančně zajištěnu sezónu. Nechtějte mi tady tvrdit, že se najednou ty podmínky ze dne na den změní - a pokud ano, je to určitě zaneseno v nějakých smlouvách a pak by mě měl ekonom upozornit, že je v nich uvedeno to či ono. Hrát divadlo je jistě záslužná věc, o tom žádná, ale musí se dodržovat určitá pravidla. A nikdo tady neví, jak ta pravidla byla v Ústí nastavena...

+5/−1
1.4.2014 2:04
Foto

A53l60e82š 27P30r83e95s48l10e74r 5964114291142

Závěrečná poznámka. Ústecký případ by mohl inspirovat i jiné radnice, co cpou peníze do divadel. V době, kdy je kultura až na posledním místě a peníze na ni vynakládané jsou pro radní ty, které by se daly ušetřit, pak "vzpoura" souboru je vodou na ten správný mlýn. Jen doufám, že se z toho nepoučí třeba radnice Pardubic, většina souboru tamního divadla je v důchodovém věku. Zatím na to ještě nikdo neupozornil, protože i většina diváků jsou penzisté...

+4/−4
1.4.2014 2:17

N85i72c25k 73S13a52g47e36n 9528121513222

A právě proto, že by tenhle postup mohl inspirovat i jiné radnice, se strhl celý ten humbuk. Protože je to v podstatě precedentní situace.

+1/0
1.4.2014 12:47

V53á39c42l67a65v 33M32a52ř41í34k 3416554792914

Problém je, že se podmínky ze dne na den změnily. Přislíbená dotace (na základě které ten ekonom naplánoval provoz tak, aby se do toho organizace vešla) byla zrušena, místo toho byl vypsán grant. Nic proti grantového financování (pokud je u divadla víceleté), ale proč se na podzim neřeklo - Fajn, tuhle sezonu dojedeme postaru, na příští sezonu bude zaveden jiný model financování, jsou takové a takové podmínky. To by bylo fér a nikdo by proti tomu nemohl říct ani slovo.

A samozřejmě tam účetní byl, provoz byl naplánovaný a že měli rezervu jen cca na jeden měsíc? Kdy by si ji ale mohli vytvořit větší?

+4/0
1.4.2014 9:49

V73a29c71l86a49v 47P77e65r87o25u79t17k39a 6718107104571

ještě doplním vaší úvahu,divadlu chyběl i nekonfliktní vedoucí, v Praze v době kdy Töpfer vedl Fidlovačku škemral na magistrátu, obvodě i židovské obci, jinak to nejde.

+1/0
1.4.2014 10:10

N41i15c76k 53S62a80g44e51n 9748581873792

To jste tedy pěkně mimo, protože po předchozím "buřiči" Haidlerovi byl současný šéf Čepek doslova ztělesněním nekonfliktnosti.

0/0
1.4.2014 12:49

L54u26d44ě80k 38F33u74x48a 9136640724567

A to se nebojíte, že z dálky a neznalý věci napíšete nějakou pitomost? Opravdu si myslíte, že vaše poučky a pravdy jsou univerzální?8-o

+1/0
1.4.2014 11:55

L65u24d62ě59k 36F60u31x51a 9826910364777

Všechny ty umělce bych poslal do Myšelinky tahat gumy:-) Jenže....kde není umění, tam se nic nezmění.  Dobrou noc.

+6/−4
1.4.2014 0:18

V36a39š92e84k 30Ř22í89h58a 2963213708792

Naopak zhýčkané umění nikdy nic nezmění.:-)

+6/−1
1.4.2014 0:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.