Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři nové trasy pro D8. Ministr dopravy upřednostňuje tu zavalenou

Ministr dopravy Antonín Prachař nechce připustit jinou variantu trasy dálnice D8, než tu, na které staveniště loni v červnu zavalila po vydatných deštích zemina z kopce Kubačka. MF DNES přináší možnosti, jak se nebezpečnému místu vyhnout a silnici do Německa dokončit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19í42t 75M90r95h28a13l 1515339973940

Tak tu variantu kolem Velemína a pak pod Kletečnou ani omylem, to je ta nejhorší varianta, kterou kdo mohl vymyslet, to by jsme mi obyvatelé Velemína a okolí skočili tzv. z bláta do louže, jestli by vedla dálnice kolem naších baráků, nebo byl stále zachován bláznivý provoz po E55, by nic moc neměnilo a nehledě na to, ještě víc by se zmršila příroda kolem Kletečné, příroda je zde téměř nedotčená, věřte tomu, znám to tu téměř poslepu, tak vím, o čem píši.

0/0
14.3.2014 12:55

J70o34s34e70f 73V29y92s23k68o37č34i51l 5208170529762

Nejsem stavební inženýr ani geolog, ani tohle konkrétní místo neznám. Stačil mi ale pohled do mapy. Úbočí kopce na jehož vrcholku je kamenolom ...... Je to opravdu to nejvhodnější místo pro vedení dálnice?

0/0
14.3.2014 12:44

J76o84s70e57f 70R80á82d93l19o 8580174316659

Vypadá to že ti projektanti a stavitelé studovali na podobných školách stavitelství jako Klaus a ODS ekonomii, soudě podle výsledků v obou případech.

0/0
14.3.2014 9:26

P40e84t86r 55K53o10r74a37n43d40a 3942357201652

Taky si myslím že to je stavební lapalie ale z tou příčinou budou muset něco udělat hned.Tj,Otevřený kamenný lom kousíček nad sesuvem do kterého teče povrchová a srážková voda která se tam dostává do podloží.Dobrá zpráva je že i když se 9 měsíců se sesuvem nic nedělalo tak na ostatních místech nedokončené dálnice se celolu dobu intenzivně pracuje.To vylučuje další zpoždění a hlavně totálně vyvrací hypotézy  pisálků a ekoteroristů o nesmyslných jiných trasách.

+1/−2
14.3.2014 9:21

T95o80m18á34š 80K87u74č36e73r48a 5367472107522

Pak by mne ovšem zajímalo pár věcí, které jsem zjistil z fotek: Jak to, že sesuv se udál sezhora dolů a ne zdola nahoru, jak to, že je zřetelně vidět pohyb svahu směrem od kamenolomu přes trať na dálniční těleso, které tam ani zatím není - jsou provedeny pouze přípravné práce v terénu - a hlavně, jak to, že se na celé trase pohnulo vše, pouze těleso dálnice je v uvozovkách "pouze" zasypané. P. S. To byli naši předkové tak hloupí, že stavěli železnice v rizikových oblastech? I před 120 lety se dokázaly razit tunely nebo jít jinou trasou.?

0/0
14.3.2014 9:21

J82a50n 76Š64k58r23a16b26á61n74e84k 7905630408652

hrál jste si někdy jako dítě na písku? (to je k vašemu sesuvu shora dolů)

jinak těleso dálnice (to není jen vrchní vrstva asfaltu jak se domníváte) je porušeno v hloubce, odhady hovoří o cca 4 - 10 metrů hluboko..

nu a nakonec, porovnávat jednokolejnou trať s dálnicí sice v tomto případě můžete ale svědčí to o tom že nemáte ani základní znalosti..

+2/0
14.3.2014 9:30

T34o73m92á82š 68K69u26č35e32r34a 5357962957842

Obávám se, že jste ty fotky neviděl... Pak byste nikdy nemohl tvrdit, že je tam nějaká dálnice... Je tam pouze připravený tzv. "pešunk" a to zatím jenom v podobě odtravněné plochy. Jinak jsem si na písku hrál, ano písek lze sesunout hrabáním sesdola, ale tady se nikdo v ničem nehrabal - podívejte se na ty fotky pořádně.

0/0
14.3.2014 10:26

J64a81n 34Š77k35r28a12b51á36n42e88k 7505570468892

tak jo no... zjevně vidíte jiné fotky než já, zkuste třeba tuto galerii.

0/0
14.3.2014 10:36

J35a63n 59Š75k31r78a45b52á14n54e80k 7225340518412

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/dalnice-d8-zasypana-prioritni/r~5b87bae0a37b11e381c80025900fea04/r~b43aba6ea37811e3a7b20025900fea04/

0/0
14.3.2014 10:42

V87í19t 30M76r20h13a66l 1855149463310

Vít co, pánové, běžte se podívat přímo na místo sesuvu a pak teprve zkuste psát nějaké posudky atd. Ono to totiž vypadá úplně jinak, když se díváte na fotky a něco jiného je, když ten sesuv vidíte na vlastní oči. Dnes sem se tam byl podívat už asi po čtvrté a to co je na fotkách úplně neodpovídá realitě. Ne všechno se dá vyfotit do detailu. To je jen taková dobrá rada pro vás.

0/0
14.3.2014 13:02

T32o66m50á79š 29K67u87č42e97r71a 5477302637842

Galerii jsem viděl, ale žádnou vypovídací hodnotu to nemá. Pořád platí, že sesuvy se řídí gravitací a padají seshora dolů a ne naopak. Pokud tedy připustím, že na budované dálnici se v podstatě jenom vytrhala tráva a o kousek dál je most (kupodivu nestržený obrovským závalem), tak si myslím, že došlo k tomu, co tady popisoval jeden diskutující, že totiž v kamenolomu bylo hodně vody a ta se prosákla svahem směrem dolů (proč ne nahoru?) a vzhledem k podmáčení terénu sjela horní sprašová vrstva po té spodní dle gravitačního zákona dolů (proč ne nahoru?). Ergo kladivo, pokud se podívám na staveniště dálnice, tak je mi jasné, že se řídili direktivou o nezasahování do přírody. Ovšem krajně pitomá otázka zní - řídili se tím také těžaři v ryze soukromém kamenolomu?;-D

0/0
14.3.2014 21:21

P45a81v73e80l 46B88e26r83a10n 9645627480

pokud máte nakloněnou rovinu, na ní nějaké těleso s danou vahou a klidovým, resp. smykovým třením, tak Vám to obecně "sjede" za předpokladu, že se a) dodatečně zvýší váha tělesa (např. o vsáklou vodu) b) sníží se třecí síla, což zase může způsobit voda ("z hlíny máte bláto") nebo i to, že odstraníte sílu, která těleso dodatečně stabilizovala (zemina u paty svahu... berte to jako značné zjednodušení...  ;-)

0/0
14.3.2014 9:57

P26e22t25e59r 91N89e26š42v24a29r46a 8148116922657

Moc se mi líbí, kolik odborníků tady přispívá. Blaží mne vědomí, že vlastně není odborný problém to sanovat, že se jedná pouze o politické hrátky. Jenomže ono bohužel není sesuv jako sesuv. Nejvíce jich máme ve fyšovém pásmu (u nás na Moravě, jinak celé Alpy, Karpaty, většina Himaláje, Andy v Jižní Americe). Jenom po roce 1997 po katastrofálních povodních v okrese Vsetín spadlo přes tisíc sesuvů. Bylo tam i několik macků srovnatelných s tím, co spadlo loni v létě na D8, například Bystřička, která odřízla železniční spojení z Čech na Slovensko přes tento region na víc než půl roku a muselo se jezdit přes Ostravu. Více než tři roky se tam potom sanovalo a monitorovalo. Takže by se dalo říci, že to umíme. Lidé, kteří to tehdy dělali jsou ještě pořád v businesu. Nicméně problém je v tom, že sesuvy ve flyši jsou mělké (sjíždí zvětralina po skalním podloží) což umožňuje sanaci opěrnými stěnami z běžných pilot, a také zeminy jsou poměrně propustné, takže se dají relativně snadno odvodnit hloubkovou drenáží. To, co se stalo na D8 je ovšem zcela jiná káva. Je to sesuv v jílech, takže smykové plochy mohou být až bůhvíjak hluboko a také jich klidně může být několik nad sebou. Jestliže máte aktivní plochu v hloubce 60 metrů tak tam působí takové síly, že pilotou to můžete sanovat asi stejně úspěšně jako kdyby jste do vrtů strkaly uvařené špagety. Jíly jsou také nepropustné, takže s odvodněním hrozný problém. Já bych to srovnal spíše s japonským sesuvem Kamenose (také jsou tam vulkanity a jejich produkty zvětrání), který zlikvidoval tunel a dálnici a Japonci se jej neúspěšně pokoušejí zastavit už více než půl století. A to používali obrovské betonové kesony hloubky až 100 metrů a utratili hodně přes čtvrt miliardy dolarů. Já se vůbec nedivím, že z tohoto problému mají odpovědní činitelé těžkou hlavu, já bych ji měl taky. Pokud tento problém má být vyřešen, tak to není na nějaké výběrové řízení podle českého zákona, ale na oslovení špičkové nadnárodní konzultační společnosti.

+8/−1
14.3.2014 9:12

K62a98r35e26l 71P98o22d35h66o84r21s32k10y 3415153812495

Muzu potvrdit, ze od kamose geologa ktery primo tam delal pruzkumy mam vicemene stejny info s tim, ze se ta situace s nejakymi unosnymi naklady resit neda. A ze se o tom vi uz davno, ale stavbari to ignorovali.

+1/0
14.3.2014 9:16

J25a65n 29Š71k29r82a21b54á39n46e51k 7315610368762

já mám pocit že mnozí ani neví co to sesuv je, jejich řešení odbagrovat hromadu hlíny na dálnici a bude se jezdit o tom svědčí..

0/0
14.3.2014 9:32

V45l95a59s31t11i39m46i75l 26W98a88i91c 8170773937417

Odbagrovat celý ten kopec klidně... Po pravdě radši mít dálnici ohroženou sesuvem než nemít. Riziko na I/30 mi připadá větší než teoretická šance, že se někde zase utrhne kus lesa.

+1/0
14.3.2014 11:44

T81o24m64á63š 84F36o46ř90t 7789512149262

To je naprosto běžná stavební lapálie která bude stát pár miliard ale nakonec se skluz odtěží / zasanuje / odvodní. Co ale není možné je to aby dálnici 10 let blokovali dva lidi. Blb z hnutí Duha Patrik a druhej ichtyl z Litoměřic který vydírá stavebníky. Počítal někdo ty mrtvé na objízdných trasách?

+11/−6
14.3.2014 7:52

P75a82v45e32l 84B55e63r45a54n 9605477850

Nechci se nikoho zastávat, ale z technického hlediska je jasné, že to podělal stavebník, tj. český stát, tj. my všichni skrze hlavy a ruce námi placených "odborníků"... Parametry stavby evidentně nejsou relevantní daným přírodním podmínkám, ale máte pravdu, když nad tím kopcem postavíme deštník, aby na něj nepršelo, problém bude na 99% vyřešen... Evidentně byla vybrána "nejlevnější" a "přírodě nejšetrnější" varianta... Už jenom pár tun semtexu, odstřelit půlku kopce a můžeme jezdit... Jinak až Vám to šplouchne na tu silnici znova za provozu a pojede kolem zrovna nějaký školní autobus, tak Vám nepomůže ani kdybyste do těch objízdných tras započítával i tu Pezinok-Malacky... 8-o

+2/−1
14.3.2014 8:13

T29o52m55á29š 92F28o46ř61t 7529192489462

No asi nevíte jak se trhá svah, to není jak když přijde tusnami takže ten scénář s autobusem zanedbám. Navíc pokud se dnes dají projektovat budovy odolávající zemětřesení o síle 8 stupňů tak je podobná sanace svahu celkem banalita. Trasa jakou se dálnice vede byla asi v té době nejlevnější a nejméně problematické řešení. Ekologové v první variantě navrhovali razit 13km (!) tunel. Gró mého příspěvku bylo v tom že dnes může stavbu prospěšnou pro statisíce lidí blokovat kdejaká žabička a to je hlavní problém. Nebo si myslíte že by jiné objízdné trasy aktivisté neblokovali? Nebuďme naivní.

+4/−1
14.3.2014 8:29

P71a22v59e68l 23B40e31r86a41n 9595567330

Já se ekologů nezastávám, ale praxe mě vede k závěru, že žádná z extrémních variant nebývá zpravidla ta nejlepší... Jen se podivuji, že a) nejednalo se o neznámý problém, b) nic se proti tomu nepodniklo, c) evidentně se neporovnávala objezdová trasa se všemi "dodatečnými" úpravami s původními variantami, proto jsem skeptik ohledně "levnosti" varianty...

Ale pokud se prospěšnost posuzuje jenom podle možnosti rychle převést statisíce zadnic z bodu A do bodu B, pak jakýkoliv další argument je stejně předem zbytečný... ;-)

P.S.: Vím jak se trhají svahy, rozhodně každý jinak... Jenom si neumím představit, že při každém dešti bude provoz zastavován nebo kdo bude ten "guru", který to bude mít na "triku"... 8-o

+2/−1
14.3.2014 8:55

K16a56r83e91l 47V77a46c69h13u25t 9983172939453

Ale no tak... když už se investovalo do dálničního MOSTU, který stojí jen kousek vedle!!, tak se snad VYPLATÍ investovat do skrývky zeminy a do NUTNÝCH opatření, která zabrání opětovnému sklouznutí svahu... :-/ 

V minulosti se tady už postavilo tolik přehrad a s nimi se přesunulo TOLIK zeminy, že to snad i v dnešní době půjde zvládnout...  ;-)

+3/−1
14.3.2014 8:33

J59a57n 85S79l17o33v72í96k 3849237420138

Za provozu se to asi nestane, protože se dá předpokládat, že po tomto průšvihu budou do svahu zavedeny nějaké sondy jako u zemních hrází a kopec bude monitorován. A pokud vím, ten svah nesjel jen tak, ale v době dlouhodobých dešťů a povodní a nebyl to jeden jediný v republice, jen u nás v malém Rudníku jich sjely desítky.

+1/0
14.3.2014 8:36

P76a41v29e26l 97B86e92r97a95n 9865717610

Pokud tedy já vím, tak svahy ujíždějí tak, že se zprvu posouvají o zanedbatelné "centimetry" a teprve až to dojde do kritického bodu, tak to "zahučí" dolů v celé své kráse... Jsem zvědavý, kdo bude mít na triku to rozhodování, že už se blížíme onomu kritickému bodu nebo jestli pro jistotu budeme dopravu zastavovat při každém větším dešti... V prvním případě to bude chudák, protože když zastaví provoz a "ono nic", tak ho budou mít všichni za blba, zatímco když to neodhadne a něco se skutečně semele, tak to odnese v plném rozsahu... Rozhodně bude jízda v daném úseku za určitých "klimatických" podmínek adrenalinovým zážitkem... Tedy jenom pro znalé... ;-)

+2/0
14.3.2014 9:16

J14a41n 12S76l67o95v60í60k 3299947710388

Nevím. Kritický úsek na D8 se projede za pár sekund a byla by náhoda, aby to samé sjelo ještě jednou v takovém objemu, ke všemu když se to odtěží. Větší adrenalin mám třeba na alpských silnicích, kde mi nad hlavou trčí skály a já desítky minut odhaduji - spadne, nespadne :-) a pak se někde dočtu, že to tam padá dost často.

0/0
14.3.2014 9:33

P54a78v48e10l 42B58e98r78a15n 9735697380

Máte pravdu, ale náhoda je někdy blbec... Japoncům náhodou přišla vlna o půl metru vyšší než si projektanti a úředníci dokázali představit a teď z toho mají "průser" na desetiletí... Bohužel...

0/0
14.3.2014 10:06

M83i98l10u29š10e 46R63a70a24b27o48v28á 1415932182557

Jestliže tam x let jezdil vlak a nic se po celou tu dobu nestalo, asi je nenapadlo to prověřovat, takže spíše náhoda, která se může při tak velké stavbě stát.

0/0
14.3.2014 12:24

P45a52v25e21l 34B54e69r42a23n 9585947530

Náhoda????? A tušíte, kolik lidí pobralo hodně slušné odměny za to, aby se takové "náhody" nestaly? 8-o

0/0
14.3.2014 13:07

Š22t62e88f98a66n 42F48r83i96č59a 7402288573176

O naprosté nevhodnosti trasy se vědělo mnoho let předem, stačí se probrat připomínkovými řízeními EIA, SEA. Dnes samozřejmě mají kompetentní hrůzu z představy, kdo ponese zodpovědnost za zmařené investice. Podobně nesmyslné je prosazování R43 skrz Brno-Bosonohy, kde jsou provozem na D1 a na II/602 už více než 10 let překračovány přípustné limity hluku a prachu. Taková stavba nejspíš nebude nikdy povolena, a už vůbec nebude zkolaudována, přesto ji kraj proti zdravému rozumu prosazuje.Rv

+4/−2
14.3.2014 7:52

B67l39a61ž10e81j 11M63o89t33y68č30k53a 8267587545400

nehodlám jezdit 80 v tunelu, at to vede hezky po povrchu.

+2/−8
14.3.2014 7:46

J86a86n 86Š67k26r12a63b58á29n73e61k 7685710488922

nebudete jezdit vůbec.. a nebo přes vesnice padesátkou :-)

+6/0
14.3.2014 7:49

K83a91r75e46l 11V12a60c58h23u52t 9573712659393

Tak tyto plusové hlasy nechápu... (asi nějaká recese) :-/

+3/0
14.3.2014 8:34

P45a87v32e34l 51J28e53ř41á70b49e51k 7371972514627

Nebojte - s ohledem k rychlost našich úřadů, tak tunelem budou jezdit nejdřív pravnoučata.

A nevím jestli 80 km/hod dírou pod kopcem není nakonec rychlejší než 130 okolo po povrchu.

+2/0
14.3.2014 7:55

L37a12d31i61s30l37a69v 33B81a18l39o84u35n 7371544721545

U Plzně se hádali několik let s ekologoma o vrch Valík. Dneska je tam tunel a jezdí se tam dobře.

+2/0
14.3.2014 8:09

M90i92l88u37š73e 45R46a95a73b40o60v15á 1965592732627

Nechte trať jak je, odkliďte tuny zeminy, vymyslete nějaký odvodňovací systém a padla klec.

+3/−1
14.3.2014 7:38

R17a60d24o55s50l13a18v 18K28l97a51u43d88a 5674168424932

Dálnici lze postavit i do bažin. Když se to umí. Kdo zaručí, že nová alternativní trasa nebude mít stejný (nebo jiný) problém?

+7/0
14.3.2014 7:37

P77a82v16e58l 72K10u37n84c 9242349628388

Pan ministr asi nechce být nařčen z tunelování a všechny náhradní trasy tunel obsahují.

+4/−1
14.3.2014 7:27

A76l20e79š 20P71l30e92s58k97o50t 9885799298555

Hmmm, tunel pod Kletečnou? Takže lidem, co teď trpí provozem, který svede dálnice na E55, ještě přivedeme dálnici za barák? Skvělý nápad jak pohřbít pár vesniček.

0/0
14.3.2014 7:15

J47o94s61e84f 71F53a71r12m80a90č56k58a 7874242277

Dokud zde budou všechno řídit političtí neználkové, budeme se neustále vracet zpět úplně ve všem. Při nástupu každého amatéra (a jde skutečně o amatéry) na post ministra si každý z nich hraje na všeználka, aniž problematice resortu rozumí. Po volbách se všichni vymění a pokračuje český Kocourkov. Bohužel jim to voličí pokaždé spolknou i s navijákem.

+7/0
14.3.2014 7:10

P64a87v83e54l 88J35e73ř33á19b57e43k 7211112294837

Politik neodborník co všemu rozumí jen papouškuje co mu řeknou jeho odborníci. Občas k tomu přihodí nějakou svoji geniální myšlenku.

V tomto případě závalu ale celkem logicky zní, že projednání nové trasy bude trvat desetiletí. A na víc ve své podstatě neřekl nic závazného. O všem se rozhodne až se znovu, zřejmě už poněkolikáté udělají geologické průzkumy. A na jejich základě se rozhodne.

Pro úplného hloupého laika ale z celého příběhu vyplývá několik zcela hloupých až naivních otázek. Například - jak byly před hledáním a plánováním konkrétní trasy geologické průzkumy, že se znovu opakují. Byly ty průzkumy kvalitně provedené a nebo tak nějak v rovině aby se "vlk nažral a koza zůstala celá". Naivka si řekne - proč není možné využít dřívější průzkumy, proč pokud tehdy byly prognózy, že svah je nestabilní, nebyly nařízeny detailnější průzkumy, proč se vše děje až když máme mnoha miliónové škody.

A další otázka je, kdo bude nést politickou i hmotnou odpovědnost.

V neposlední řadě, není od věci ty "zelené" někdy poslouchat co říkají a případně včas jejich námitky prověřit, než jen hlásit, že jejich "zelenou touhou"  jsou jen obstrukce.

+4/0
14.3.2014 7:52

P64e68t91r 79K81o47r29a72n77d65a 3282157181972

Asi není o čem psat tak se tu fabrikují takové hlouposti.Samozřejmě že za nějakých opatření bude dalnice tam kde je.Jen bych zmínil zeleným demagogům že tesně vedle dálnice u zmíněneho sesuvu vede více jak 120let trat Teplice -Lovosice která je nyní v místě sesuvu zničená.Takže 120let před tím žádné sesuvy nebyly.Vše zavinilo zatekání povrchové vody do otevřeného kamenného lomu nad sesuvem.Takže až tohle vyřeší ta okoteroristi můžou zapomenout na změnu trasy a další zdržování.

+10/−5
14.3.2014 7:04

J29a25n 71Š15k43r80a85b10á95n73e65k 7215300388752

jistě i vy poznáte že zásah tratě do tělesa svahu byl o dost menší než zásah při stavbě dálnice. 

Zatímco silné deště byly v kombinaci s lomem s největší pravděpodobností iniciátorem sesuvu lze předpokládat že stavba dálnice výrazně narušila podmínky v sesuvném území (ty sesuvy tam vždy byly a budou). Zde nejde o ekoteroristy jak je nazýváte ale o odborníky z České geologické služby. To že budete ignorovat fakta neznamená že budete mít pravdu.

+2/−1
14.3.2014 7:14

M24i19l59u11š61e 16R90a88a94b43o44v26á 1675202762327

Kdyby tam byly sesuvy, musely by zasahovat i železniční trať. Ale nezasahovaly.;-)

+2/−3
14.3.2014 7:36

J16a68n 24Š20k37r28a49b94á84n12e77k 7685940168262

tak jo no.. že vy budete odbornice na ministerstvu dopravy;-)

+1/−2
14.3.2014 7:44

J35a98n 44S11l51o18v54í17k 3459227330828

ale má pravdu, ta trať tam stojí sto let a nevšiml jsem si, že by sjížděla dolů jak ledovec.

+1/0
14.3.2014 8:52

K20a98r45e68l 41P85o96d42h15o60r23s64k85y 3905203152755

Sesuvy v te oblasti byly vzdy, starousedlici vam to potvrdi. Geologicky pruzkum pred stavbou potvrdil, ze je pravdepodobne, ze se to sesune, dale delali pruzkumy vlivu toho lomu, nic se nepotvrdilo. RDS ignorovalo rizika a ted to chce na geology hodit, ale oni vedi, ze to do te zpravy uz davno davali. Informace mam primo od zdroje.

0/0
14.3.2014 9:13

L14a22d29i98s37l28a90v 68K75v74a80s96n24i17č74k25a 1943657843855

Nojo, to psal zelený Holub, tak tím se to vysvětluje. To zas bude "řešení", které žádné řešení není, jenom zdržování.

+6/−5
14.3.2014 6:29

V65l19a36d19i19m82í30r 47F30i46b64i27g43e12r 5694181201624

3/4 roku po sesuvu se začíná něco dít, pak se nemůžeme divit že stavby silnic a dálnic trvají tak dlouho. Než se začne stavět tak to blokují potížisti a když se pak už staví tak se to zdržuje kvůli každé hlouposti. Neříkám že sesuv není běžný problém, je to velký problém a stavba by se i tak protáhla ale začít se to řešit mohlo už dávno a dnes by mohl být minimálně zvolen další postup stavby.

+1/0
14.3.2014 6:17

K71a27r77e72l 20P31o60d17h46o16r89s70k95y 3545293892475

Voni napriklad cekali az se sesuv zastavi, sunulo se to dolu nekolik mesicu.

+1/0
14.3.2014 9:08

A92l89e28x44a69n30d54r 37K26o78s79t15k14a 5179836139746

To opravdu řeší brzy. Jedno jak a kde, ale ta dálnice měla tak 15 let stát. Základní chyba ČR, že do takto významné stavby smí kecat kdejaký aktivista a občanské sdružení.

+12/−6
14.3.2014 2:39

A24n48d40r63e98j 86K31r22á11l 7245566925315

No zda se, ze kdyby dalnice uz stala, tak by ted byla zavalena.. Takze to melo neco do sebe.. :-/

Ne, ekofasistu se nezastavam.

+5/0
14.3.2014 3:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.