Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici bychom raději viděli v tunelu, říkají lidé pod sesuvem na D8

Obyvatelé Prackovic a Litochovic se dívají skepticky na likvidaci sesuvu půdy na dálnici D8 blízko jejich domů. Že hlína ve svahu nad řekou Labe ujíždí, pro ně není žádná novinka. Děje se to po staletí. Hlavní problém, podzemní vodu v celé oblasti, podle nich nikdo neřeší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L75u72b80o36m69í81r 27P30a53ř23i16l 1623829140892

Ekologové nebo geologové, je jedno o jaké odborníky jde. Dokud se nic nestane, jako např. sesuv půdy - ano, stalo se - úředníci si rozhodnou bez ohledu na názor odborníka, jak sami chtějí. 

Může to být i tak, že kamarád Pepa tunely neumí, tak mu to zadáme na povrch.

Kdyby výstavbu dálnice před sesuvem brzdili geologové, také by byli považováni za ekoteroristy. 

Je strašně jednoduché někoho odsuzovat, dokud se neprokážou možné následky.

+1/0
15.3.2014 1:14

J80a16n44a 16N49o30v43á60k25o57v65á 5413763328285

ta dálnice nebude nikdy

0/0
13.3.2014 19:28

J24i26n66d18ř83i73c97h 23Š53k50o63p40e20k 4175621460135

no, hlavně že ekologové, kteří navrhovali tunel (i když z jiných důvodů) jsou automaticky špatní. To se stává, když se nikdo ani nezamyslí nad navrženou alternativou

+1/−1
13.3.2014 18:07

V46l75a67s96t88i22m93i90l 41W21a64i77c 8130503497967

Nebylo se, nad čím zamýšlet, stát jinou trasu prostě stavět nechtěl, protože nedává smysl - nenaplňuje zadání, kterým je dálnice mezi Ústím nad Labem a Prahou. Ve hře byly kromě stávající další dvě varianty: Drahý a nebezpečný tunel s provozem 80 km/h či ještě absurdnější oklika někudy přes Mostecko a pak vedení nejspíš v trase současné I/13, čímž by se cesta Praha Ústí prodloužila na skoro dvojnásobek a navíc by byla zpoplatněná podkrušnohorská páteř I/13.

+1/0
13.3.2014 18:17

J34i98n88d94ř73i30c26h 82Š91k90o65p85e89k 4325531620215

ano stát nechtěl, prostě vzali pravítko a udělali trasu. Že by mohly být problémy s geologií, když je vedle lom, je mohlo napadnout. Ale zadání bylo jasné - trasa povede tudy, kdyby se mělo změnit otáčení Země.

Tak vede :-)

+1/0
13.3.2014 18:59

T62o93m11á64š 30Z34e14m72a27n 3515628424455

Podle pravítka vznikl nákres tunelu, jen přehlédli soudruzi žabičkáři jeden lom..

0/0
13.3.2014 20:59

T50o98m23á42š 85Z17e72m50a39n 3255598844155

Tunel skrz lom u kterého začal sesuv.. To není o moc lepší řašení.

0/0
13.3.2014 19:07

J97i55n18d11ř18i67c12h 66Š50k55o48p42e13k 4735831320565

jestli ale mě vést přímo lomem

Na druhou stranu lom se zpravidla nesesune, sesunou se okraje jako v tomto případě

0/0
13.3.2014 19:09

T77o62m49á56š 50Z66e71m56a46n 3455888694325

Mělo to vést pod lomem.

Někde na ceskedalnice.cz byl nákras trasy.

0/0
13.3.2014 20:58

J78a51n 78P24a36v58e63l25k43a 3947401774981

Nebojte se. U nás skončí všechno v tunelu.

+3/0
13.3.2014 15:14

E52d74a 10D81r42á88b28e82k 7469952443587

Pokud ten sesuv zasype tunel tak nevím jestli by to byla výhra

+1/0
13.3.2014 13:16

V56í88t 45M54r71h31a22l 1965279763950

Koukám, že o tom málo víte. Tunel měl vést skrz vrch Kubačka, takže nad územím sesuvů.

A dále k článku- pořád se opakuji, ale to, že tu sesuvy jsou a vždycky byly, víme  to nejen mi domácí, ale i různí odborníci, jenže mezi těmi odborníky se vyskytují takoví, kteří, aby se zavděčili vrchnosti, překroutí úplně všechno, i když vědí, jak to doopravdy je a to je právě případ i této ,,věčné" stavby D8.

+2/0
13.3.2014 15:13

M63a88r47e35k 67H40r44u67b19y 6777502231968

Souhlas, navic ten dalnicni usek uz stal vic, nez byl puvodni rozpocet tunelu :-/

+1/0
13.3.2014 15:34
Foto

S56i63m12o10n50a 49K41u54b43o65u78š68k27o70v71á 1724278806818

Na Kubačce se ale ještě přibližně 25 let bude těžit. Pokud by dálniční tunel měl vést skrz Kubačku, nehrozilo by tam náhodou nebezpečí způsobené otřesy po odstřelech?

0/0
13.3.2014 16:10

T75o77m45á92š 94Z63e59m52a12n 3375358804165

Hrozilo, proto byl také tunel zavržen.

0/0
13.3.2014 19:06

V75í48t 97M17r29h22a55l 1765449513290

Ono se proslýchá, že v lomu na Kubačce se moc těžit tak jako tak nebude moc, protože by hrozili při odstřelech další otřesy, které by ohrozili současnou trasu dálnice, takže je jedno, zda-li by tu byl tunel, nebo ta současná varianta, stejně se na Kubačce už těžit nejspíš nebude.

0/0
14.3.2014 12:45

V33í67t 65M49r68h72a94l 1915959683460

Koukám, že o tom málo víte.

A teď k tomu článku- pořád se opakuji, ale o těch sesuvech, které tu vždycky byly, víme mi domácí moc dobře a ví to i různí odborníci, jenže mezi nimi se nacházejí tací, kteří, aby se zavděčili vrchnosti, překroutí úplně všechno, i když dobře vědí, jak to doopravdy je a to je případ i této ,,věčné " stavby D8.

0/0
13.3.2014 15:18

V28í20t 70M16r45h90a96l 1395269183830

Na tento komentář prosím nereagujte, reagujte prosím evenuelně na ten delší vložený v čase 15:13 h. Děkuji

0/0
13.3.2014 15:24

J72o92s78e72f 63N52o14v35á14k 1400363265

Tunel je snad pod zemí 8-o ne? To bude problém jako když zmokne rybník.

0/0
13.3.2014 15:20

T69o36m97á19š 82Z38e42m42a83n 3475388294865

mně tedy zával tunelu jako sranda nepřijde..

0/0
13.3.2014 20:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.