Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

České a Saské Švýcarsko propojí železnice, plánují šéfové obou parků

Ředitelé Českého a Saského Švýcarska chtějí prosadit železniční okruh, díky kterému by se turisté dostali do všech koutů obou národních parků. Dráha národního parku má za cíl prosadit v chráněném území ekologičtější dopravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FS

Zaplivané a neudržované zastávky na trase Rumburk - Panský - Poustevna opravdu turisty nepřitáhnou, SŽDC nechává trať doslova vyhnít, víkendový provoz je k ničemu a jízda šukafonem je zážitkem hodným domu hrůzy. Takže hezky si to pánové nakreslili a popovídali si o tom, a teď zase tu o Červené Karkulce ;-)

0 0
možnosti
LP

Držím palce tomuto projektu, který má hlavu a patu. Ještě dobře, že iniciativa je ze Saska, kde dávno uvažují koncepčně a systémově a nikoliv jako Češi pod vedením nedávné vlády, kde seděl Nečas a nyní policií vnímán jako zločinec. Kéž se i my dožijeme koncepční práce ku prospěchu regionů a občanů této země.

1 0
možnosti
PN

Mě se ten nápad líbí, otázkou je, co to udělá s dopravou, když se musí vynechat Rumburk a Šluknov. Šlo by udělat přímé vozy do Rumburka z obou stran, pak ale rozbijeme vazbu v Rumburce a nepůjde se dostat ze Šluknova do Krásné Lípy. Nebo si budou vlaky předávat ten přímý vůz v Mikulášovicích a Krásné Lípě, tím ale hrozně naroste jízdní doba mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi (asi o 13 minut). Jistě, šlo by vést okruh přes Šluknov a Rumburk, ale už by to ztratilo to turistično a vzdálilo by se to od přírodních památek příliš. Nejrozumnější je asi 13-15min. prostoj buď v Mikulášovicích nebo v Krásné Lípě, případně 7+8 a i za cenu delší jízdní doby udělat systém přímých vozů do kterých bude zapojeno celé šluknovsko a Česko-Saské Švýcarsko.Teď co se praktičnosti týče: Ono to možná vypadá dost nereálně, ale ten potenciál především v Německých turistech tam je. Jak jednou bude okruh a bude dobře propagovaný, tak bude motivace ten okruh projíždět, poznávat, využívat na výlety atd.

2 0
možnosti
JM

J60a59n 81M35a12x93a

2. 3. 2014 20:52

Právě že Šluknov a Rumburk není dost dobře možné z vlaků jedoucích přes Sebnitz vynechat. Němci si totiž nehrají na nějaké krásné turistické vize, ale řídí se vytížeností tratí. Podívejte se kolik tratí jen na opačné straně Šluknovska dávno bez provozu. Takže, trať mezi Bad Schandau a Sebnitz byla na hraně zastavení provozu, protože trvale vykazuje podlimitní vytíženost. VVO s Ústeckým krajem proto vytvořilo schéma provozu vlaků v relaci Rumburk - Šluknov - Sebnitz - Děčín. Němci vždy trvali na tom, aby se u nás jezdilo po trati 083, která má z hlediska celoročního provozu větší vytíženosti vlaků (projíždí hustším osídlením) a to se na společné lince projeví i v německém úseku. 

Proto budou přímé vlaky jezdit Děčín - Sebnitz - Šluknov - Rumburk a na ně budou navazovat víkenďáci trati 084 v Mikulášovicích dolní nádr.

Jinak stav tratí je bohužel nedostatečný a ani Desira a Pesy nebudou moct jet v rychlosti, která by umožnila zachovat přípoje v Rumburku mezi tratěmi 081 a 083.

1 0
možnosti
Foto

Lokálky se ruší z důvodu nerentability provozu a zde se bude stavě nová lokálka? Kdo zajistí rentabilitu a kdo zaplatí stavbu? Neříkám že to není pěkný projekt, ale něco tu zavání...

1 2
možnosti
PN

nic se nemá stavět, jen využít stávající tratě.

2 0
možnosti
JM

J56a14n 41M29a20x82a

2. 3. 2014 16:01

Krásná vize, ale  postavme se trochu nohama na pevnou zem. V první řadě zapomeňte na nějaké panoramatické vlaky s krásným výhledem. Železniční tratě vedou po obvodu parku a jejím úkolem bylo spojení obcí a měst. Je tu opravdu hezká příroda, která se však v dohledu trati moc neliší od většiny ostatních regionálek. Mimochodem k jedné z dominant Českého Švýcarska - Pravčické bráně se vlakem vůbec nedostanete. Mnoho zastávek však má výbornou pozici jako výchozí bod na turistické cesty právě do národních parků. Provoz vlaků mohou zajišťovat běžné motorové jednotky (od roku 2014 převažují jsou Desira a Pesy). Je zcestné se domnívat, že vlaky mohou nahradit automobilovou dopravu. To by se zakázal vjezd aut do měst jako Mikulášovice, Dolní Poustevna, Krásná Lípa a všech dalších obcí okolo? Jinudy ta železnice nevede. Obdobná situace je i v úseku mezi Bad Schandau a Sebnitzí.

Největší otázkou je asi financování toho projektu. Kde chtějí oba NP vzít na vlaky peníze? Vytvořit okružní trasu znamená objednat celý vlak vcelku, který vecpu mezi stávající vlaky objednávané Ústeckým krajem a na německé straně dopravním svazem VVO, které primárně plní úkol přepravy pro každodenní potřebu (školy, zaměstnání, lékař, úřady i volnočasové aktivity). Určitě se časové mezery v pravidelných vlacích na ty turistické najdou, ale je to docela drahá záležitost. A trochu mi tu schází informace "máme spočítány náklady a zajištěny prostředky".

2 2
možnosti
JP

Ale ty fotky jsou nádhernýR^.

2 0
možnosti
BK

Akorát moc nesouvisejí s tématem článku.

0 0
možnosti
JH

J93a72n 52H11l56a95d45k55ý

2. 3. 2014 14:30

hledám něco více o tomto projektu, ale kde nic, tu nic... Takže to nevypadá, že by to bylo s tímto projektem nějak horké. Vypadá to zase na výkřik do tmy... Nikde není ani mapka a nějaké bližší informace... Vím, že se můžu podívat aspoň na mapy.cz, ale zvláštní je, že i na stránce NP je pouhá tisková zpráva, kterou idnes zase pouze okopírovalo...

2 0
možnosti
ML

Případná železnice by potřebovala přeevším silně zlepšit stav traťového svršku u nás, zvýšit rychlost a přdevším nasadit vozidla odpovídající 21. století, což třeba Regionovy podle mého názoru nejsou.

2 0
možnosti
JV

Předpokládám, že by se použili panoramatické vozy známé třeba právě ze Švýcarska. Regionovy by byl špatný vtip.

1 0
možnosti
ML

Podmínky pro turisty jsou podle mne podstatně lepší v německé části parku. Je to o peenězích....

1 0
možnosti
DV

No proč ne, když si na to obě oblasti vydělají. Jejich představitelé jsou přece slušní lidé a nehodlají tahat finance na výstavbu tratě ze státního, že? :-).

2 3
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté v Krušných horách pátrali po patnáctileté dívce, našli ji mrtvou

1. května 2024  22:39,  aktualizováno  2.5 11:52

Policisté v Krušných horách od středečního večera pátrali po patnáctileté dívce z Ústí nad Labem,...

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  17:16

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kozel potvrdil spekulace: Ano, končím, nedělalo se mi v tom příjemně

5. května 2024  18:28

Dotazy už se vyčerpaly, ale trenér libereckých fotbalistů Luboš Kozel si vzal na tiskové konferenci...

Řidiče autobusu zbil a surově ho kopl do hlavy. Mladík dostal podmínku

2. května 2024  17:25

Podmínkou potrestal Okresní soud v Mostě mladíka, jenž loni v srpnu v centru města brutálně napadl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Požár vyhnal z domu v Mostě dvě desítky lidí, někteří museli po žebříku

4. května 2024  16:35

Nejméně 20 lidí muselo odpoledne opustit čtyřpodlažní dům na třídě Budovatelů v Mostě kvůli požáru...

Kapitán volejbalistů Ústí: Skvělé končit obratem, ale zestárl jsem o 30 let

8. května 2024  19:03

I díky kapitánovi Jiřímu Kořínkovi má ústecký volejbal tuhý kořínek. Letošní barážový stres v sérii...

V Českém Švýcarsku někdo rozdělal oheň. Vodu museli hasiči na vyhlídku vynést

8. května 2024  8:08,  aktualizováno  9:18

Velký oheň na vyhlídce na Rudolfově kameni v Národním parku České Švýcarsko uviděla v úterý v noci...

Postoloprty nakreslí do dlažby na náměstí pověst. Není vaše, slýchá starosta

8. května 2024  9:14

V Postoloprtech na Lounsku odstartovala proměna, o které starosta s oblibou mluví jako o největší...

Z pekla do ráje, Ústí vyloupilo rivala. My hráli v tempu druhé ligy, soptil Grepl

7. května 2024  19:59,  aktualizováno  21:26

V děčínském bílém pekle se dostali do ráje. Ústečtí basketbalisté v předstihu oslavili Den...

Advantage Consulting, s.r.o.
NÁSTROJAŘ (27-32.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 27 000 - 32 000 Kč