Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České a Saské Švýcarsko propojí železnice, plánují šéfové obou parků

Ředitelé Českého a Saského Švýcarska chtějí prosadit železniční okruh, díky kterému by se turisté dostali do všech koutů obou národních parků. Dráha národního parku má za cíl prosadit v chráněném území ekologičtější dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F40a11b38i84o 69S67g69a34t64t93o76n28i 9231520827480

Zaplivané a neudržované zastávky na trase Rumburk - Panský - Poustevna opravdu turisty nepřitáhnou, SŽDC nechává trať doslova vyhnít, víkendový provoz je k ničemu a jízda šukafonem je zážitkem hodným domu hrůzy. Takže hezky si to pánové nakreslili a popovídali si o tom, a teď zase tu o Červené Karkulce ;-)

0/0
3.3.2014 9:44

L50u55c15i97a52n 43P41a23p13a27z55i75a31n 5764327801365

Držím palce tomuto projektu, který má hlavu a patu. Ještě dobře, že iniciativa je ze Saska, kde dávno uvažují koncepčně a systémově a nikoliv jako Češi pod vedením nedávné vlády, kde seděl Nečas a nyní policií vnímán jako zločinec. Kéž se i my dožijeme koncepční práce ku prospěchu regionů a občanů této země.

+1/0
2.3.2014 23:45

P37e84t49r 80N49e41c78h41a18n16i13c38k45ý 7593856918600

Mě se ten nápad líbí, otázkou je, co to udělá s dopravou, když se musí vynechat Rumburk a Šluknov. Šlo by udělat přímé vozy do Rumburka z obou stran, pak ale rozbijeme vazbu v Rumburce a nepůjde se dostat ze Šluknova do Krásné Lípy. Nebo si budou vlaky předávat ten přímý vůz v Mikulášovicích a Krásné Lípě, tím ale hrozně naroste jízdní doba mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi (asi o 13 minut). Jistě, šlo by vést okruh přes Šluknov a Rumburk, ale už by to ztratilo to turistično a vzdálilo by se to od přírodních památek příliš. Nejrozumnější je asi 13-15min. prostoj buď v Mikulášovicích nebo v Krásné Lípě, případně 7+8 a i za cenu delší jízdní doby udělat systém přímých vozů do kterých bude zapojeno celé šluknovsko a Česko-Saské Švýcarsko.Teď co se praktičnosti týče: Ono to možná vypadá dost nereálně, ale ten potenciál především v Německých turistech tam je. Jak jednou bude okruh a bude dobře propagovaný, tak bude motivace ten okruh projíždět, poznávat, využívat na výlety atd.

+2/0
2.3.2014 18:39

J48a47n 70M62a34x95a 9695243819

Právě že Šluknov a Rumburk není dost dobře možné z vlaků jedoucích přes Sebnitz vynechat. Němci si totiž nehrají na nějaké krásné turistické vize, ale řídí se vytížeností tratí. Podívejte se kolik tratí jen na opačné straně Šluknovska dávno bez provozu. Takže, trať mezi Bad Schandau a Sebnitz byla na hraně zastavení provozu, protože trvale vykazuje podlimitní vytíženost. VVO s Ústeckým krajem proto vytvořilo schéma provozu vlaků v relaci Rumburk - Šluknov - Sebnitz - Děčín. Němci vždy trvali na tom, aby se u nás jezdilo po trati 083, která má z hlediska celoročního provozu větší vytíženosti vlaků (projíždí hustším osídlením) a to se na společné lince projeví i v německém úseku. 

Proto budou přímé vlaky jezdit Děčín - Sebnitz - Šluknov - Rumburk a na ně budou navazovat víkenďáci trati 084 v Mikulášovicích dolní nádr.

Jinak stav tratí je bohužel nedostatečný a ani Desira a Pesy nebudou moct jet v rychlosti, která by umožnila zachovat přípoje v Rumburku mezi tratěmi 081 a 083.

+1/0
2.3.2014 20:52

P52e21t92r 13N87e70c94h91a85n66i43c67k11ý 7243366668440

Ale to by zůstalo, musí zůstat i vlaky Rumburk - Jedlová - Děčín. No a bud mezi nimi bude jezdit vlak Miikulasovice - Panský - Krásná Lípa nebo se udělá primy okružní vůz Děčín - Sebnitz - Mikulášovice (odpojeni, zbytek jede po 083) - Panský - Krásná Lípa (připojení k Os jedoucím po 081) - Jedlová - Děčín

+1/0
2.3.2014 21:16

J36a38n 84M66a67x68a 9825693379

Vlaky po 081 zůstanou, ale bohužel na sebe už v Rumburku nebudou navazovat z 083. Z Děčínem budou do Rumburku existovat dvě relace. A) přes Jedlovou s Pesama, B) přes Sebnitz s Desirama. Desira proto, že ČD si nezajistily v NDR povolení na své Pesy. Tudíž Desiro zapůjčené od DB jedoucí od Mikulášovic nestihne v Rumburku Pesu jedoucí na Jedlovou (o cca 20 minut). Ono to Desiro by ji nestihlo ani v Krásné Lípě po 084 (o cca 8 minut) a pokud ano tak je to stejně k ničemu, protože Pesu a Desiro nespojíte.

Důvodem je fakt, že relace Děčín - Sebnitz - Rumburk se musí odjezdit podle stávajících časů osobáků na 098 a v úseku Bad Schandau - Sebnitz dle časů stávající linky SB71 tj. v Bad Sch. čekat na přípoje S-Bahnu od Drážďan v i pro směr Rumburk. Tím je pevně daný čas příjezdů a odjezdů do Dolní Poustevny a zde začíná česká klasika. Nová výkonná vozidla 21. století na tratích s parametry počátku 20.století. Jednoduše nedocouráte se ani po 083 ani po 084 k přípoji včas. Bohužel to stejné platí i pro 081, kde musíte prozatím zachovat stávající časy (křižování v Rybniští, Mlýnech, Benešově n.Pl.).

+1/0
2.3.2014 23:12
Foto

J83i20ř72í 13M87i78c65h67a87l66č47á14k 3280412425539

Lokálky se ruší z důvodu nerentability provozu a zde se bude stavě nová lokálka? Kdo zajistí rentabilitu a kdo zaplatí stavbu? Neříkám že to není pěkný projekt, ale něco tu zavání...

+1/−2
2.3.2014 17:49

P72e28t58r 92N47e33c44h95a89n69i41c39k24ý 7843516198420

nic se nemá stavět, jen využít stávající tratě.

+2/0
2.3.2014 18:40

B59o86h84u28s82l78a63v 11K42r35á68l28í39k 2181960519236

Jen si nejsem jistý, jestli to pochopil i tvůrce titulků na lupě.

+3/0
2.3.2014 20:11

J93a49n 34M75a89x60a 9745763239

Krásná vize, ale  postavme se trochu nohama na pevnou zem. V první řadě zapomeňte na nějaké panoramatické vlaky s krásným výhledem. Železniční tratě vedou po obvodu parku a jejím úkolem bylo spojení obcí a měst. Je tu opravdu hezká příroda, která se však v dohledu trati moc neliší od většiny ostatních regionálek. Mimochodem k jedné z dominant Českého Švýcarska - Pravčické bráně se vlakem vůbec nedostanete. Mnoho zastávek však má výbornou pozici jako výchozí bod na turistické cesty právě do národních parků. Provoz vlaků mohou zajišťovat běžné motorové jednotky (od roku 2014 převažují jsou Desira a Pesy). Je zcestné se domnívat, že vlaky mohou nahradit automobilovou dopravu. To by se zakázal vjezd aut do měst jako Mikulášovice, Dolní Poustevna, Krásná Lípa a všech dalších obcí okolo? Jinudy ta železnice nevede. Obdobná situace je i v úseku mezi Bad Schandau a Sebnitzí.

Největší otázkou je asi financování toho projektu. Kde chtějí oba NP vzít na vlaky peníze? Vytvořit okružní trasu znamená objednat celý vlak vcelku, který vecpu mezi stávající vlaky objednávané Ústeckým krajem a na německé straně dopravním svazem VVO, které primárně plní úkol přepravy pro každodenní potřebu (školy, zaměstnání, lékař, úřady i volnočasové aktivity). Určitě se časové mezery v pravidelných vlacích na ty turistické najdou, ale je to docela drahá záležitost. A trochu mi tu schází informace "máme spočítány náklady a zajištěny prostředky".

+2/−2
2.3.2014 16:01

J28o47s35e52f 13P24o37ž71i67v53i57l 8354896497930

Ale ty fotky jsou nádhernýR^.

+2/0
2.3.2014 14:33

B90o14h97u75s76l59a60v 44K87r11á89l11í84k 2651690359206

Akorát moc nesouvisejí s tématem článku.

0/0
2.3.2014 20:14

J51a68n 59H26l75a89d31k53ý 8895674497525

hledám něco více o tomto projektu, ale kde nic, tu nic... Takže to nevypadá, že by to bylo s tímto projektem nějak horké. Vypadá to zase na výkřik do tmy... Nikde není ani mapka a nějaké bližší informace... Vím, že se můžu podívat aspoň na mapy.cz, ale zvláštní je, že i na stránce NP je pouhá tisková zpráva, kterou idnes zase pouze okopírovalo...

+2/0
2.3.2014 14:30

M93i87l13a10n 39L84a84š62ť98o98v62k67a 8132464513238

Případná železnice by potřebovala přeevším silně zlepšit stav traťového svršku u nás, zvýšit rychlost a přdevším nasadit vozidla odpovídající 21. století, což třeba Regionovy podle mého názoru nejsou.

+2/0
2.3.2014 14:16

J23i52ř15í 97V28o47s82e30č89e77k 8250249750311

Předpokládám, že by se použili panoramatické vozy známé třeba právě ze Švýcarska. Regionovy by byl špatný vtip.

+1/0
2.3.2014 14:22

P85e91t20r 91N93e22c86h11a54n80i83c72k20ý 7513166918230

Regionovy už tam skoro nejezdí, trať modernizací prochází. Použita budou Desira nebo Pesa Link

+1/0
2.3.2014 18:41

M38i47l18a40n 47L62a51š33ť55o14v81k19a 8612684703858

Podmínky pro turisty jsou podle mne podstatně lepší v německé části parku. Je to o peenězích....

+1/0
2.3.2014 14:14

D76a22v70i56d 20V52i38k36t21o97r33a 9244544365417

No proč ne, když si na to obě oblasti vydělají. Jejich představitelé jsou přece slušní lidé a nehodlají tahat finance na výstavbu tratě ze státního, že? :-).

+2/−3
2.3.2014 14:13

L24a97d64a 85N76o67v90a48k 4392683677

alespoň se u nás zvedne podíl Švýcarů na truristickém ruchu...R^

+1/0
2.3.2014 14:10

M47i18c14h91a91l 22S23n85o43p38e45k 7441128855187

to jsou ale hrozný fotky. Jste to s tím photoshopem trochu přehnali ne

+2/−2
2.3.2014 13:58
Foto

L81u29b49o38m36í78r 29F71i67š21e96r 1823924281859

Nic proti tomu. Asi mi však něco uniká. Jak může být samotná stavba dráhy ohnivého oře šetrná k přírodě?

+1/−3
2.3.2014 13:55

J73i40ř86í 52V14o30s32e29č15e21k 8100679910121

Tak možnosti u NP máte:

1) zákaz vstupu všem

2) přístup pouze pěším po vyznačených cestách/všude

3) vjezd cyklistů po malých asfaltkách (současný stav ČŠ)

4) vjezd osobní motorové dopravy až k nějakým hranicícm (hodně turistů, z části současný stav, ne příliš udržitelné)

5) výstavba železného oře (nejvíc turistů, šetrný provoz, náročná výstavba) Aby se tedy pěkná krajina využila naplno, jsou pouze dvě možné varianty. 4 a 5, no a co je k tamní přírodě šetrnější je nasnadě.

+2/−1
2.3.2014 14:07

B77o62h61u10s67l85a71v 98K10r41á87l27í45k 2451800949386

Chápu, že vás mohl zmást titulek odfláknutého článku bez mapky, ale našel jste snad v textu něco o tom, že by se měla stavět nějaká dráha? Já jsem tam naopak našel:  

"Aby byl okruh na české straně celistvý, je důležité, aby se zlepšilo spojení na trati Dolní Poustevna - Mikulášovice - Brtníky - Panský a Krásná Lípa, kde nyní vlaky jezdí pouze o víkendu."

+2/0
2.3.2014 20:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.