Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České a Saské Švýcarsko propojí železnice, plánují šéfové obou parků

Ředitelé Českého a Saského Švýcarska chtějí prosadit železniční okruh, díky kterému by se turisté dostali do všech koutů obou národních parků. Dráha národního parku má za cíl prosadit v chráněném území ekologičtější dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25a52b17i82o 52S66g54a87t45t76o45n13i 9271150587410

Zaplivané a neudržované zastávky na trase Rumburk - Panský - Poustevna opravdu turisty nepřitáhnou, SŽDC nechává trať doslova vyhnít, víkendový provoz je k ničemu a jízda šukafonem je zážitkem hodným domu hrůzy. Takže hezky si to pánové nakreslili a popovídali si o tom, a teď zase tu o Červené Karkulce ;-)

0/0
3.3.2014 9:44

L33u55c32i20a39n 88P78a47p46a41z50i51a51n 5174647661175

Držím palce tomuto projektu, který má hlavu a patu. Ještě dobře, že iniciativa je ze Saska, kde dávno uvažují koncepčně a systémově a nikoliv jako Češi pod vedením nedávné vlády, kde seděl Nečas a nyní policií vnímán jako zločinec. Kéž se i my dožijeme koncepční práce ku prospěchu regionů a občanů této země.

+1/0
2.3.2014 23:45

P43e41t89r 25N33e17c52h43a52n14i71c34k40ý 7393536558520

Mě se ten nápad líbí, otázkou je, co to udělá s dopravou, když se musí vynechat Rumburk a Šluknov. Šlo by udělat přímé vozy do Rumburka z obou stran, pak ale rozbijeme vazbu v Rumburce a nepůjde se dostat ze Šluknova do Krásné Lípy. Nebo si budou vlaky předávat ten přímý vůz v Mikulášovicích a Krásné Lípě, tím ale hrozně naroste jízdní doba mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi (asi o 13 minut). Jistě, šlo by vést okruh přes Šluknov a Rumburk, ale už by to ztratilo to turistično a vzdálilo by se to od přírodních památek příliš. Nejrozumnější je asi 13-15min. prostoj buď v Mikulášovicích nebo v Krásné Lípě, případně 7+8 a i za cenu delší jízdní doby udělat systém přímých vozů do kterých bude zapojeno celé šluknovsko a Česko-Saské Švýcarsko.Teď co se praktičnosti týče: Ono to možná vypadá dost nereálně, ale ten potenciál především v Německých turistech tam je. Jak jednou bude okruh a bude dobře propagovaný, tak bude motivace ten okruh projíždět, poznávat, využívat na výlety atd.

+2/0
2.3.2014 18:39

J86a78n 50M91a13x14a 9235283149

Právě že Šluknov a Rumburk není dost dobře možné z vlaků jedoucích přes Sebnitz vynechat. Němci si totiž nehrají na nějaké krásné turistické vize, ale řídí se vytížeností tratí. Podívejte se kolik tratí jen na opačné straně Šluknovska dávno bez provozu. Takže, trať mezi Bad Schandau a Sebnitz byla na hraně zastavení provozu, protože trvale vykazuje podlimitní vytíženost. VVO s Ústeckým krajem proto vytvořilo schéma provozu vlaků v relaci Rumburk - Šluknov - Sebnitz - Děčín. Němci vždy trvali na tom, aby se u nás jezdilo po trati 083, která má z hlediska celoročního provozu větší vytíženosti vlaků (projíždí hustším osídlením) a to se na společné lince projeví i v německém úseku. 

Proto budou přímé vlaky jezdit Děčín - Sebnitz - Šluknov - Rumburk a na ně budou navazovat víkenďáci trati 084 v Mikulášovicích dolní nádr.

Jinak stav tratí je bohužel nedostatečný a ani Desira a Pesy nebudou moct jet v rychlosti, která by umožnila zachovat přípoje v Rumburku mezi tratěmi 081 a 083.

+1/0
2.3.2014 20:52

P14e29t22r 46N92e35c38h47a60n97i24c10k42ý 7393986138850

Ale to by zůstalo, musí zůstat i vlaky Rumburk - Jedlová - Děčín. No a bud mezi nimi bude jezdit vlak Miikulasovice - Panský - Krásná Lípa nebo se udělá primy okružní vůz Děčín - Sebnitz - Mikulášovice (odpojeni, zbytek jede po 083) - Panský - Krásná Lípa (připojení k Os jedoucím po 081) - Jedlová - Děčín

+1/0
2.3.2014 21:16

J54a36n 42M74a16x20a 9225963619

Vlaky po 081 zůstanou, ale bohužel na sebe už v Rumburku nebudou navazovat z 083. Z Děčínem budou do Rumburku existovat dvě relace. A) přes Jedlovou s Pesama, B) přes Sebnitz s Desirama. Desira proto, že ČD si nezajistily v NDR povolení na své Pesy. Tudíž Desiro zapůjčené od DB jedoucí od Mikulášovic nestihne v Rumburku Pesu jedoucí na Jedlovou (o cca 20 minut). Ono to Desiro by ji nestihlo ani v Krásné Lípě po 084 (o cca 8 minut) a pokud ano tak je to stejně k ničemu, protože Pesu a Desiro nespojíte.

Důvodem je fakt, že relace Děčín - Sebnitz - Rumburk se musí odjezdit podle stávajících časů osobáků na 098 a v úseku Bad Schandau - Sebnitz dle časů stávající linky SB71 tj. v Bad Sch. čekat na přípoje S-Bahnu od Drážďan v i pro směr Rumburk. Tím je pevně daný čas příjezdů a odjezdů do Dolní Poustevny a zde začíná česká klasika. Nová výkonná vozidla 21. století na tratích s parametry počátku 20.století. Jednoduše nedocouráte se ani po 083 ani po 084 k přípoji včas. Bohužel to stejné platí i pro 081, kde musíte prozatím zachovat stávající časy (křižování v Rybniští, Mlýnech, Benešově n.Pl.).

+1/0
2.3.2014 23:12
Foto

J22i78ř37í 91M49i85c20h20a87l47č38á32k 3910342415159

Lokálky se ruší z důvodu nerentability provozu a zde se bude stavě nová lokálka? Kdo zajistí rentabilitu a kdo zaplatí stavbu? Neříkám že to není pěkný projekt, ale něco tu zavání...

+1/−2
2.3.2014 17:49

P10e16t93r 54N71e77c17h61a14n11i36c72k77ý 7713546158360

nic se nemá stavět, jen využít stávající tratě.

+2/0
2.3.2014 18:40

B79o37h75u35s80l69a32v 60K56r28á87l24í47k 2261130509506

Jen si nejsem jistý, jestli to pochopil i tvůrce titulků na lupě.

+3/0
2.3.2014 20:11

J74a14n 21M90a66x66a 9165593839

Krásná vize, ale  postavme se trochu nohama na pevnou zem. V první řadě zapomeňte na nějaké panoramatické vlaky s krásným výhledem. Železniční tratě vedou po obvodu parku a jejím úkolem bylo spojení obcí a měst. Je tu opravdu hezká příroda, která se však v dohledu trati moc neliší od většiny ostatních regionálek. Mimochodem k jedné z dominant Českého Švýcarska - Pravčické bráně se vlakem vůbec nedostanete. Mnoho zastávek však má výbornou pozici jako výchozí bod na turistické cesty právě do národních parků. Provoz vlaků mohou zajišťovat běžné motorové jednotky (od roku 2014 převažují jsou Desira a Pesy). Je zcestné se domnívat, že vlaky mohou nahradit automobilovou dopravu. To by se zakázal vjezd aut do měst jako Mikulášovice, Dolní Poustevna, Krásná Lípa a všech dalších obcí okolo? Jinudy ta železnice nevede. Obdobná situace je i v úseku mezi Bad Schandau a Sebnitzí.

Největší otázkou je asi financování toho projektu. Kde chtějí oba NP vzít na vlaky peníze? Vytvořit okružní trasu znamená objednat celý vlak vcelku, který vecpu mezi stávající vlaky objednávané Ústeckým krajem a na německé straně dopravním svazem VVO, které primárně plní úkol přepravy pro každodenní potřebu (školy, zaměstnání, lékař, úřady i volnočasové aktivity). Určitě se časové mezery v pravidelných vlacích na ty turistické najdou, ale je to docela drahá záležitost. A trochu mi tu schází informace "máme spočítány náklady a zajištěny prostředky".

+2/−2
2.3.2014 16:01

J86o81s19e82f 25P69o66ž77i85v97i60l 8764346797220

Ale ty fotky jsou nádhernýR^.

+2/0
2.3.2014 14:33

B84o49h26u60s43l25a86v 87K56r74á30l13í40k 2311680469186

Akorát moc nesouvisejí s tématem článku.

0/0
2.3.2014 20:14

J68a73n 19H47l73a73d19k14ý 8985774597355

hledám něco více o tomto projektu, ale kde nic, tu nic... Takže to nevypadá, že by to bylo s tímto projektem nějak horké. Vypadá to zase na výkřik do tmy... Nikde není ani mapka a nějaké bližší informace... Vím, že se můžu podívat aspoň na mapy.cz, ale zvláštní je, že i na stránce NP je pouhá tisková zpráva, kterou idnes zase pouze okopírovalo...

+2/0
2.3.2014 14:30

M64i51l23a37n 86L20a54š81ť66o42v32k53a 8652314943678

Případná železnice by potřebovala přeevším silně zlepšit stav traťového svršku u nás, zvýšit rychlost a přdevším nasadit vozidla odpovídající 21. století, což třeba Regionovy podle mého názoru nejsou.

+2/0
2.3.2014 14:16

J94i45ř73í 55V76o91s39e25č21e47k 8740129520851

Předpokládám, že by se použili panoramatické vozy známé třeba právě ze Švýcarska. Regionovy by byl špatný vtip.

+1/0
2.3.2014 14:22

P33e20t87r 20N96e48c65h61a26n92i80c36k63ý 7853176758240

Regionovy už tam skoro nejezdí, trať modernizací prochází. Použita budou Desira nebo Pesa Link

+1/0
2.3.2014 18:41

M30i18l86a19n 40L82a23š60ť18o74v31k96a 8712984163168

Podmínky pro turisty jsou podle mne podstatně lepší v německé části parku. Je to o peenězích....

+1/0
2.3.2014 14:14

D64a89v46i29d 54V43i83k70t55o78r22a 9384824215137

No proč ne, když si na to obě oblasti vydělají. Jejich představitelé jsou přece slušní lidé a nehodlají tahat finance na výstavbu tratě ze státního, že? :-).

+2/−3
2.3.2014 14:13

L60a35d40a 97N86o32v77a46k 4112563367

alespoň se u nás zvedne podíl Švýcarů na truristickém ruchu...R^

+1/0
2.3.2014 14:10

M82i87c56h85a93l 94S19n37o57p78e52k 7841778105637

to jsou ale hrozný fotky. Jste to s tím photoshopem trochu přehnali ne

+2/−2
2.3.2014 13:58
Foto

L53u34b68o37m44í48r 79F90i20š93e20r 1733744181769

Nic proti tomu. Asi mi však něco uniká. Jak může být samotná stavba dráhy ohnivého oře šetrná k přírodě?

+1/−3
2.3.2014 13:55

J67i68ř82í 53V85o56s87e66č31e35k 8430879120751

Tak možnosti u NP máte:

1) zákaz vstupu všem

2) přístup pouze pěším po vyznačených cestách/všude

3) vjezd cyklistů po malých asfaltkách (současný stav ČŠ)

4) vjezd osobní motorové dopravy až k nějakým hranicícm (hodně turistů, z části současný stav, ne příliš udržitelné)

5) výstavba železného oře (nejvíc turistů, šetrný provoz, náročná výstavba) Aby se tedy pěkná krajina využila naplno, jsou pouze dvě možné varianty. 4 a 5, no a co je k tamní přírodě šetrnější je nasnadě.

+2/−1
2.3.2014 14:07

B13o55h87u22s19l31a23v 92K75r87á98l48í49k 2761940839116

Chápu, že vás mohl zmást titulek odfláknutého článku bez mapky, ale našel jste snad v textu něco o tom, že by se měla stavět nějaká dráha? Já jsem tam naopak našel:  

"Aby byl okruh na české straně celistvý, je důležité, aby se zlepšilo spojení na trati Dolní Poustevna - Mikulášovice - Brtníky - Panský a Krásná Lípa, kde nyní vlaky jezdí pouze o víkendu."

+2/0
2.3.2014 20:22



Najdete na iDNES.cz