Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zrušil plán tunelů v Ústí, obchvat měl vést lidem přes zahrady

Ústecký krajský soud zrušil část dopravního systému, který je součástí územního plánu Ústí nad Labem. Plán počítal s několika tunely a mosty na místech, kde jsou teď soukromé domy a pozemky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a18n 74S47l84o72v90í61k 3949517680668

Ústí Ementál ? Tak to ještě neviděli skrz naskrz provrtané Monaco :-) V tak malém městě jsou desítky tunelů, které se různě kříží, rozdvojují, stoupají prudce do kopce, míjí se šikmo nad sebou a dokonce, to mě dostalo, jsou v podzemí i kruhové křižovatky. Vyznat se tam můžou snad jen místní, cizinci mají smůlu v tom, že v podzemí nefunguje navigace :-)

+1/0
20.2.2014 12:18

J42a15n 28B61í85l78e26k 7874842954313

Soudy dělají vše proto, aby se nedostavěl okruh kolem Prahy ani dálnice D8 a zřejmě to vše souvisí s našimi "dokonalými zákony":-(!

+1/−1
20.2.2014 11:33

M70i96l22a60n 77S50l84á42m69a 2893557355619

Je pro mě nepochopitelný,že se tak brání tunelům,která by svedly dopravu pod povrch...

V Brně bojujeme,aby se E43 svedla pod povrch a nevedla chráněnou oblastí a jsme přesvědčováni,že je to příliš drahý.

A k tomu "ementálu" - viděl jsem ve Švýcarsku kopec provrtaný několika tunely a to jsou podle mého mínění jooo šetrní k přírodě.

Tady mám pořád pocit,že se dělá vše pro to,aby to nešlo.....:-(

+2/−1
20.2.2014 10:33

T71o43m31á10š 44Z45e40m55a89n 3675288294165

Nebo Rakousko - viděl jste tunelový obchvat Hallstattu?

To je teprve paráda.

+1/0
20.2.2014 11:39

T48o12m58á41š 68Z57e10m56a95n 3955988394305

Jo, přesně takhle přišla Praha o možnost dostavět okruh.

+6/0
20.2.2014 9:11

J70o48s26e16f 94T97r83ö28g27l 8499472706976

To je těžko hodnotit. Okruh kolem Prahy, plánovaný už někdy v 50. letech, nesplňuje už zcela současné parametry jak dopravní, tak o vlivu na okolí. A hlavně v navrhované variantě už nevede okolo Prahy, ale převážně uvnitř Prahy. I v jižní dokončené části se okruh proti původnímu plánu odsouval a bylo by to rozumné i ve zbytku trasy. Z hlediska dálkové dopravy, což je hlavní smysl Pražského okruhu, to taková tragédie nebude (některé tranzitní směry se prodlouží, jiné naopak zkrátí). Nevěřím, že by většina řidičů kvůli pár kilometrům navíc jela dobrovolně přes Prahu, když by měli k dispozici dálnici. Nakonec z Prahy na severní Moravu jezdí většina také oklikou přes Brno (protože po dálnici) a nikoliv po kratších silnicích 1. tříd.

+1/−1
20.2.2014 10:51

T26o76m12á64š 57Z20e12m45a80n 3375418224925

Plánuje se od 30. let

Okruh vede těsně přimknutý Praze, protože tím může dopravu z města odsávat. Jinak dojde k jeho nevyužíváníí pro městskou dopravu jako je tomu v Berlíně, kde se jeho využití nevyplatí pro příměstskou dopravu.

Okruh má význam pro dálkovou trasu, ale stejně jako ostatní okruhy jinde slouží především příměstské a periferní dopravě.

A především mimo koridor pod zahrádkářskou kolonií v Suchdole neexistuje alternativní trasa.

Navíc když se podívát na mapu - ona "Praha" kterou to vede jsou pole mezi roztroušenými vesnicemi a ne městské čtvrti.

Navíc projekt byl přepracován, takže netuším a jakých bezpečnostních či moderních parametrech mluvíte.

+1/0
20.2.2014 11:38

J59o35s31e50f 72T81r82ö37g49l 8419712706506

Dálniční okruh má sloužit k tomu, aby odvedl z města tranzitní dopravu, vnitroměstká doprava je podružná, od toho se staví městktý okruh (tunel Blanka atd.). Tím, že okruh jde těsně okolo města a v případě Bechovic a Suchdola přímo přes město, tuhle funkci neplní, přivádí dopravu do města, jen jinam než teď, navíc převážně do rezidenčních částí (magistrála je opruz, ale okolo jsou spíše kanceláře než byty, kterým bude ruch vadit více).

Rozvádění dopravy po plánovaném okruhu není ve srovnání s městkou a tranzitní dopravou zas tak významné. V okolí Prahy dlouho tendece stěhovat se z té strany, kde pracuji (tj. Kladěňáci pracují hlavně na Praze 6, Jeseničtí na jižním městě atd.). Kdo jede do centra, jede většinou po radiále. Výraznější rozvádění je jen u okrajových částí, kde jsou ale rezidenční čtvrtě, tj. terminace v nich je malá (s výjimkou letiště a nákupních center, ale ty ovykle stojí už u existujících dálnic).

Pro severní část okruhu samozřejmě alternativní trasa existuje (varianta Ss, tzv. Řežská), v hodnocení vlivu na životní prostředí (včetně lidí samozřejmě) dokonce doporučená (stanovisko říká, že varianta J - Suchdolská je přijatelná jen pokud se neprokáže nerealizovatelnost trasy Ss). To, že Praha považuje za nerealizovatelnost vyjádření starostů blízkých obcí (ne tak blízkých jako Suchdol), že "dálnici tu nechceme", neznamená, že by nemohla být realizovaná, podobně se vyjadřují i staristivé okolo trasy J a za překážku to považováno není. Občas proklamovaný konflikt s ÚJV v Řeži také není, protínají se jen ochranná pásma.

Ona pole jsou často přírodní parky a jinak cenné lokality (Sedlecké skály, Drahaňská rokle). Je samozřejmě pravda, že okolo Prahy je podobných lokalit poměrně hodně a i varianta Ss by do některých zasahovala, ale varianta J je v tomto směru horší.

Přepracování projektu sestává v zahrabání pod zem (Suchdol) resp. do zářezu. To je samořejmě pozitivní, ale např. ten Suchdolský tunel nemá vyřešený výduch mj. kvůli letišti (měl by být vyšší).

0/0
20.2.2014 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.