- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby se autor článku podíval na Wikipedii, tak by zjistil, že "Heizöl" Extra lehký topný olej (HEL), ale žádný Minerální olej. Když něco nevím, tak se zeptám.
... když to bude vozit v cisternách a bude politik tak to projde ... viďte pane Kočárníku ... a Klaus taky souhlasí ...
Ale samozřejmě, vždyť právě Klaus řekl, že žádné špinavé (tedy peníze z trestné činnosti) nezná.
Opravdu kvalitní zpráva, protože minerální olej hoří jen při velmi vysoké teplotě a té se v automobilu nedá dosáhnout. Asi vozil něco jiného,
Autor článku zřejmě nezná rozdíly mezi minerálním olejem, lehkým topným olejem a naftou. Tak mu poradíme minerální olej je olej s vysokým bodem vzplanutí, rozdíl mezi lehkým topným olejem a naftou je v barvě (LTO je v SRN přibarven do červena) a ve spotřební dani.
Jaký olej tam z toho Německa přesně měl? Topných olejů je několik druhů, liší se podle rozmezí bodů varu. Nejlehčí je v podstatě petrolej (v UK "kerosene"), dále směs petroleje a nafty ("marked gas oil"). Obojí postrádá aditiva předepsaná pro motorovou naftu, naopak obsahují barviva (viditelná i neviditelná). Topné oleje jsou levnější, protože na ně není uvalena motorová daň. Podle obsahu neviditelného UV barviva se stanovuje při případném trestním/celním řízení obsah směsi (přesně se detekuje i stopové množství). Existuje i daňově zvýhodněná barvená nafta pro zemědělce, to je plnohodnotné palivo, a barvený lehký topný olej ("Extra Light Heating Oil"), což je nafta bez motorových aditiv.
Některé nákladní automobily mají nástavbu poháněnou právě spalováním oleje. Takové mají dvě nádrže - jednu na zdaněné a druhou na nezdaněné palivo.
Petrolej má nízké okt. číslo (asi 20), takže není použitelný do zážehových motorů ani nouzově. Má i nízké cetanové číslo. Některé vznětové motory, které jsou tolerantní k palivu (zpravidla staré typy) jsou schopné na tento olej nebo směs jet, ale vytvářejí se v nich karbonové úsady a produkují horší emise. Existují dvoupalivové konstrukce (lodní, stabilní motory apod.), které pro zahřívací fázi využívají motorové nafty a pak přejdou na levnější olej, případně samočinně paliva mísí. Jediným typem motoru, které je schopen s těmito látkami fungovat, je turbína.
Byly motory které mohly spalovat více druhů paliva. Třeba motory z Praga V3S. Mohly jezdit i na petrolej.
Úmyslná pomatenost státních úředníků Jak jednoduché řešení. Licencovat a kontrolovat prodej zneužívaného produktu a ne obráceně
Chudák, právě když začal vozit míň než 1000l...
Hm hezky využitý Sharánek,kdyby stát nekradl na dph tak by jsme jezdily za 25,ikdyž já za to jezdím
A jako na to se dá jezdit?? Chudák motor teda.
Ja tomu teda moc nehovim, ale neni to tak ze "mineralni olej nacervenale barvy urcene k topeni" je ve skutecnosti obarvena nafta, kterou se proste v nemecku a rakousku topi ?
Na tom nesejde. Důležité je, že nechtěl krmit stát daněmi...