Diskuze

Z Německa vozil v kanystrech minerální olej, prodával ho jako naftu

Ústečtí celníci odhalili ve spolupráci s německými kolegy podvod s minerálními oleji. Pětatřicetiletý muž ho přivážel v kanystrech z Německa a pak prodával jako motorovou naftu. Na spotřební dani připravili stát nejméně o dva miliony korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

Kdyby se autor článku podíval na Wikipedii, tak by zjistil, že "Heizöl" Extra lehký topný olej (HEL), ale žádný Minerální olej. Když něco nevím, tak se zeptám.

0 0
možnosti
LB

... když to bude vozit v cisternách a bude politik tak to projde ... viďte pane Kočárníku ... a Klaus taky souhlasí ... ;-D

0 0
možnosti
KD

Ale samozřejmě, vždyť právě Klaus řekl, že žádné špinavé (tedy peníze z trestné činnosti) nezná.

0 0
možnosti
KD

Opravdu kvalitní zpráva, protože minerální olej hoří jen při velmi vysoké teplotě a té se v automobilu nedá dosáhnout. Asi vozil něco jiného,

0 0
možnosti
FM

Autor článku zřejmě nezná rozdíly mezi minerálním olejem, lehkým topným olejem a naftou. Tak mu poradíme minerální olej je olej s vysokým bodem vzplanutí, rozdíl mezi lehkým topným olejem a naftou je v barvě (LTO je v SRN přibarven do červena) a ve spotřební dani.;-D

0 0
možnosti
AL

A90d52a28m 88L12i91p23s90k64ý

17. 1. 2014 18:17

Jaký olej tam z toho Německa přesně měl? Topných olejů je několik druhů, liší se podle rozmezí bodů varu. Nejlehčí je v podstatě petrolej (v UK "kerosene"), dále směs petroleje a nafty ("marked gas oil"). Obojí postrádá aditiva předepsaná pro motorovou naftu, naopak obsahují barviva (viditelná i neviditelná). Topné oleje jsou levnější, protože na ně není uvalena motorová daň. Podle obsahu neviditelného UV barviva se stanovuje při případném trestním/celním řízení obsah směsi (přesně se detekuje i stopové množství). Existuje i daňově zvýhodněná barvená nafta pro zemědělce, to je plnohodnotné palivo, a barvený lehký topný olej ("Extra Light Heating Oil"), což je nafta bez motorových aditiv.

Některé nákladní automobily mají nástavbu poháněnou právě spalováním oleje. Takové mají dvě nádrže - jednu na zdaněné a druhou na nezdaněné palivo.

Petrolej má nízké okt. číslo (asi 20), takže není použitelný do zážehových motorů ani nouzově. Má i nízké cetanové číslo. Některé vznětové motory, které jsou tolerantní k palivu (zpravidla staré typy) jsou schopné na tento olej nebo směs jet, ale vytvářejí se v nich karbonové úsady a produkují horší emise. Existují dvoupalivové konstrukce (lodní, stabilní motory apod.), které pro zahřívací fázi využívají motorové nafty a pak přejdou na levnější olej, případně samočinně paliva mísí. Jediným typem motoru, které je schopen s těmito látkami fungovat, je turbína.

1 0
možnosti
MK

Byly motory které mohly spalovat více druhů paliva. Třeba motory z Praga V3S. Mohly jezdit i na petrolej.

3 0
možnosti
BH

Úmyslná pomatenost státních úředníků!! Jak jednoduché řešení. Licencovat a kontrolovat prodej zneužívaného produktu a ne obráceně!! ;-O

0 0
možnosti
BH

Chudák, právě když začal vozit míň než 1000l...:-(

0 0
možnosti
MM

Hm hezky využitý Sharánek,kdyby stát nekradl na dph tak by jsme jezdily za 25,ikdyž já za to jezdím;-D

1 0
možnosti
AN

A98l87e54š 87N61o45v44á97k

17. 1. 2014 11:44

A jako na to se dá jezdit?? Chudák motor teda.

0 1
možnosti
MM

TDI to ani nepoznáte a netrpí;-D

1 0
možnosti
MK

Ja tomu teda moc nehovim, ale neni to tak ze "mineralni olej nacervenale barvy urcene k topeni" je ve skutecnosti obarvena nafta, kterou se proste v nemecku a rakousku topi ?

7 0
možnosti
JL

Na tom nesejde. Důležité je, že nechtěl krmit stát daněmi...

6 0
možnosti
JN

Ale jo, kdyz mu.to.prochazelo

0 0
možnosti