Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pátrání po Češích v Himálaji pokračuje, konzul dal dohromady tým šerpů

Záchranné akce v okolí nepálské hory Baruntse, kde před týdnem zmizeli dva čeští horolezci Petr Machold a Jakub Vaněk, budou pokračovat. Českému konzulovi v Dillí Romanu Krasnickému se podle ministerstva zahraničí podařilo dát dohromady tým Šerpů, kteří se pokusí o další záchrannou akci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i56c31h82a65l 69B55r74z44á94k 1826258105659

mistře slavomíre beneši, zajímalo by mně, jak byste mluvil, kdyby to byl Váš kamarád... náhodou jsem petra Macholda znal, a rozhodně bych ho do těch hor hledat šel, pokud bych měl možnost. Myslím, že by ses měl zamyslet nad tím, co tu ty blbe píěšeš!! Rád bych ti taky připomněl, že Petr Machold byl členem horské služby a taky lékař a životy zachraňoval celý svůj život. Ještě pořád si myslíš, že si nezaslouží aby ho někdo šel hledat?

0/0
28.10.2013 17:55

P37a50v83e82l 64N52e21d50ě73l80a 5896110514511

Beneš - a tohlencto má taky volební právo. Smutné ;-(

0/−1
22.10.2013 17:06

V64á27c98l55a26v 71K31a51š30p91a25r 1808558250

Měli by jsme spíš poslat klukům alespoň myšlenku, přání a povzbuzení, i kdyby to už nebylo nic platné. Nešiřme negatavní myšlenky, a nezabívejme se hlupáky.

+4/−1
22.10.2013 13:29

S53l97a81v48o57m35í25r 46B28e13n67e10š 6202627660304

Nezabývat se hlupáky? Ale tento článek je o dvou hlupácích. Nepřeji jim to neštěstí, ale dostali se do něj jen a jen svou vlastní hloupostí.

+1/−6
22.10.2013 14:18

L41e23o15š 38D75v88o77ř20á93č57e44k 4456352130375

Pane Beneš, pořádáme s přáteli jednou za čas takovou večeři, na kterou si vždy každý s sebou vezmeme nějakého zajímavého člověka, kterého jsme poznali. Neměl byste čas? Jste pro takový účel extra klasa.

+5/−1
22.10.2013 14:28

S49l97a22v68o35m32í64r 84B15e33n61e59š 6972447620154

Jestli to nebylo míněno jako ironie a jestli se to má odehrávat někde v Praze nebo blízkém okolí, tak jsem pro. Klidně tam přijdu a své názory zdůvodním. Nedělám si ani nejmenší iluzi, že bych někoho přesvědčil. Ještě jsem nezažil situaci, kdy by někdo někoho přesvědčil o správnosti názorů. Ke každé změně názorů musí člověk dojít svou vlastní cestou. Diskuse nejsou o tom, aby lidé změnili názor, nýbrž o tom, aby dosáhli alespoň toho, aby druhý s jejich názorem sice nadále nesouhlasil, avšak alespoň pochopil, jakým myšlenkovým pochodem diskusní kolega ke svým názorům přišel.

Jím však pouze luštěniny, někdy s brambory, s chlebem nebo s rýží a nepiji alkoholické nápoje, takže i tam si dám něco dietního, třeba jen suché brambory. Nikdy jsem se necítil tak skvěle jako za poslední dva roky, kdy jsem se k této dietě rozhoupal. První měsíc, než si na to člověk zvykne, je krušný, ale potom je to nádherný pocit lehkosti při plném nasycení. A i váha šla dolů: dříve 95 kg na 180 cm, nyní 82 kg.

Jsem připraven i na to, že mě budete označovat za hlupáka. Celý život mě za hlupáka považují lidé, kteří podle mého názoru nedomýšlejí věci tak daleko jako já, a tudíž jim z jejich bodu na půli cesty možná připadám hlupákem. Klidně mi to můžete říci do očí. Nevadí mi, když vůči mně použijete slovo "hlupák". Na to jsem zvyklý. Odejdu však při první vulgární urážce nebo při prvním pokusu o zesměšnění (nikoli při kultivovaném žertu). Všimněte si, že i já jsem vůči horolezcům také použil slovo "hlupáků, avšak nikoli výsměch nad jejich tragedií.

0/−1
22.10.2013 14:47
Foto

O11l19d16ř86i86c15h 65V46y43k14y33d13a22l 1989221189784

Možná se vám bude připadat podivným, že horolezectví mě naučilo vážit si svého života, i života jiných.

0/0
23.10.2013 12:34

P14a54v41l84a 40H11r44a36d89i52l77o76v53a 3257141921484

Blbec k veceri ?;-)

+4/0
22.10.2013 15:22

S38l57a48v96o70m12í63r 18B44e31n20e65š 6722957540564

Klidně si to o mně myslet můžete. Můžete mě považovat za blbce, idiota, pitomce, kreténa, hlupáka, imbecila a třeba i za fašistu, komunistu, rasistu, nebo třeba za královnu ze Sáby, ale na svém názoru, že lidský život a lidské zdraví jsou vzácná věc a že by každý měl k rizikovým činnostem přistupovat obezřetně, aby neublížil sobě, aby nezarmoutil své blízké, aby nevystavil v nebezpečí jiné osoby (záchranáře, účastníky silničního provozu, náhodně chodce, lidi, kteří by se mohli nakazit infekcí apod.), trvám.

0/−2
22.10.2013 15:39

P15a65v59l32a 13H65r82a26d44i18l37o22v31a 3387211841744

OK, uz jste tu to napsal od vcerejska 100x.

Blbec k veceri je nazev filmu, ktery ve svem prispevku cituje pan Dvoracek. Jen jsem se chtela ujistit, ze si to dobre pamatuju.

+1/0
22.10.2013 15:59

P63a59v24e47l 75N49e45d96ě62l29a 5456710394441

Francois Pignon? ;-)

+1/0
22.10.2013 16:55

P94a71v20e93l 91P11o36n64c21a23r 1393684582807

A to je jako atribut hlupaka, ze na sebe vedome bere riziko? Aha.

0/0
22.10.2013 14:29

S35l95a58v56o55m15í57r 58B77e16n69e68š 6962127670934

Ano, je to atribut hlupáka, pokud to riziko podstupuje jen kvůli své vlastní zábavě.

Není hlupák lékař, který na sebe bere riziko nákazy přim léčení nemocného. Hlupákem byl Čajkovskij, který se napil vody ze studně v oblasti, kde řádila cholera, a který to udělal jen proto, aby ukázal, že on se nebojí. Připravil se o život a lidstvo připravil o řadu geniálních skladeb, které ještě mohl vytvořit.  byl to génius, ale zároveň hlupák. To se navzájem nevylučuje.

Vyrazit v horách do vánice na lyže za zábavou je hloupost. Hrdinství (v žádném případě ne hloupost) prokáží příslušníci horské služby, kteří ho potom do té vánice jdou zachraňovat.

0/−2
22.10.2013 14:53

L52u80c48i46e 26B28a38r37t83o30ň62o50v30á 5540878947245

Nic ve zlém, ale příslušníci horské služby a záchranáři obecně se převážně rekrutují z vámi zmíněných "hlupáků". Většinou se věnují aktivně činnostem, které i při jejich správném provozování mohou nést zvýšené riziko.  A hlavně nechápu, proč Vám zcela neznámé osoby označujete za hlupáky a veřejně je dehonestujete a strachujete se o své daně, když vůbec nevíte, jestli měli oba horolezci zaplacené příslušné pojistky, které právě na úhradu těchto záchranných akcí slouží. Připadá mi to přinejmenším neslušné...až se prokáže, že veškeré náklady na jejich záchranou akci zaplatila pojišťovna, u které měli sjednanou pojistku, tak uděláte co? Vezmete svá slova zpět? Omluvíte se?

+2/0
22.10.2013 15:44

S48l48a15v73o40m23í80r 66B87e12n51e95š 6892437420214

Nebudu mít důvod se omlouvat. Minimálně práce konzula jde z kapes nás všech, protože ten je placen z rozpočtu ministerstva zahraničí, tedy z našich daní. Možná se jejich pojištění vztahuje na lékařské ošetření a na záchranářské práce, ale určitě ne na práci konzula. Ten dělá svou povinnost a je v pořádku, že ji dělá. Jde sice o životy hazardérů, ale přeci jen o lidské životy. Za to, že ve své pracovní době musí podnikat kroky na záchranu hazardérů, je vina těch dvou.

Jde o princip. Tohle je hazardování úplně stejně, jako když se jde v teplém letním večeru vykoupat do hloubky (tedy plavat) někdo s dvěma promile alkoholu v krvi. Pak ho najdou utopeného. Je ho ,sice líto, ale nemusím být moc velkým cynikem, abych dospěl k závěru, že by se mu to nestalo, kdyby do té vody buď šel střízlivý, nebo kdyby se opil, ale zůstal na břehu.

0/0
22.10.2013 15:56

J40a73r92o51s40l51a97v 22H38o93r15á83k 5123692816910

Aspon je videt co jste za matlu. Pohresovany Petr Machold je, mimojine, prave clenem Horske sluzby. Kdyz zachranuje jine, je pro vas hrdinou, kdyz leze sam, je to nezodpovedny hlupak.

Co na tom, ze i temito vystupy si clenove Horske sluzby zvysuji kvalifikaci, ziskavaji potrebne znalosti a zkusenosti pro narocne zachranne akce. Dle vas maji sedet doma u kamen a ono se jim to nejak dostane do tela samo. Proste jste lumen co zvani o necem o cem nema ani paru. A vzhledem k tomu, ze o tom zvanite uz od vcerejska, tak uz to musi byt nejaka psychicka porucha.

+3/0
22.10.2013 16:15

L30u30c91i38e 36B79a71r23t59o44ň74o31v48á 5930518187315

Děkuji moc, neměla jsem už sílu být v případě pana Macholda konkrétní...řekl jste to za mne. Teoreticky má pan Beneš pravdu tom, že nejcenější je lidský život a měli bychom se snažit podstupovat co nejmenší riziko, abychom jej uchránili. Ovšem v životě při lidských činnostech často dochází k střetu míra rizika x činnost a rozvoj....

0/0
22.10.2013 16:25

J75a37r13o57s53l26a36v 19H20o67r56á21k 5203842956810

No ja nevim. Znam nekolik lidi, pro ktere je lidsky zivot tak cenny, ze vubec neziji. Jen prezivaji. K cemu pak takovy zivot ale je?

0/0
22.10.2013 16:30

V31á14c60l16a61v 49K26a23š57p76a18r 1128148690

Víte, kdyby všechno čemu nerozumíme a co nedokážeme pochopit byli hlouposti, moc toho "ostatního" by nezbylo. Asi proto vás to rozčiluje a nutí se k tomu stále vyjadřovat, ale když se trochu zamyslíte, tak vám dojde, že nějaké "hlouposti" se věnujeme skoro každý. Jinak prosím, o lidech, které neznáte mluvte s pokorou, můžu vám potvrdit, že se stejnou pokorou a respektem oni přistupovali i k horám.

+3/0
22.10.2013 14:32

J30a71n 38B56u98b21e38n 4753920207

Re: Slavomír Beneš - mě naopak přijde super, že konzul dal dohromady tým šerpů, kteří se pohrřešované horolezce pokusí najít. Myslím, že to je definitivně nadstardantní práce a zasluhuje uznání. Člověk na svém místě.

+9/0
22.10.2013 13:00

M80i69r79o68s60l38a63v 61F52r27i86š 8863889687152

Všem posměváčkům, gaučařům, kterým připadá dobývání hor jako zábava pro prachaté:

Kdyby se lidstvo řídilo vaším připosránctvím, hlavně nic nezkazit a aby to moc nestálo, tak dneska žijete ještě v jeskyních. Nebylo by žáných Kolumbů, Admunsenů, Napoleonů, Alexandrů velikých mnoha dalších. Nejde o konkrétní čin, ale o úžasnou lidskou vlastnost poznávat, dobývat a měnit. Díky lidem, kteří tuto vlastnost měli a mají si žijete jako prasata v žitě. A je úplně jedno, že někomu přijde momentálně  směšné lézt na tu samou horu jen trochu jinou cestou. Měli bychom všichni smeknout a pokorně držet minutu ticha.

+13/−1
22.10.2013 12:57

J61i78ř35í 48G50a21l66a88m47b39o98š 8218976553302

Souhlasím R^

0/0
22.10.2013 12:59

J87a21r32o90s36l92a87v 86H59o94r33á90k 5253262796600

Problem je, ze tomuto typu lidi by zadni Amundseni, Kolumbove, Armstrongove neschazeli. Pro rypani v hline nejsou duleziti. Pro ne jsou neco jako pohadkove postavicky.

0/0
22.10.2013 13:10

S66l76a76v72o71m86í63r 36B30e43n40e79š 6562617810434

Nevím, proč bych měl smekat před někým, kdo zahynul při činnosti, která je jen a jen jeho soukromou zábavou a ničím jiným.  Minutu ticha budu držet za člověka, který zahynul při poctivém vykonávání poctivého povolání. Tito lidé možná také vykonávali své povolání poctivě, ale zemřeli v jiné souvislosti. Byla to jen a jen jejich věc. Líto mi jich je, kdybych jim mohl od svého psacího stolu pomoci, tak bych to udělal, ale nechápu, proč bych k nim měl cítit úctu v souvislosti s tímto neštěstím. V jiných souvislostech možná ano, ale v souvislosti s jejich koníčkem rozhodně nikoli.

+1/−1
22.10.2013 14:07

P73e41t93r 94J59a95n79d28a 9113827114571

Tak já myslím, že Kolumbovi, Napoleopnovi i Alexandrovi nešlo ani tak o poznávání, jako o dobývání nových území, zlato, koření apod.

Nevím, jenom se ptám. Tito pánové byli na nějaké vědecké expedici?

0/−1
23.10.2013 12:05

K35a94r85e37l 80Ž62a32l48o36u68d65e61k 1894884602560

Naděje je sice malá, ale je. Držím palce!

+4/0
22.10.2013 12:24

S45l35a14v26o31m91í96r 29B65e82n80e48š 6742937700244

Já, jejich ostrý kritik, jim ty palce držím rovněž.

0/0
22.10.2013 14:54

M61a68r49t92i61n 76O56s18t35r23ý 4767229508149

Petr je můj kamarád ze školy ...  To je zase den .....;-(

+1/0
22.10.2013 11:46

J44a13n 59K54a23n84t 9601198608153

Jan byl mym spoluzakem na Karlove univerzite...Jan Palach. Smrt mladych lidi je vzdy stejne kruta. Pouze okolnosti a motivace jsou rozdilne. Pro rodinu Palachovych a stejne tak i rodiny Petra a jeho kamarada (i kdyz pro ne snad v teto chvili jeste existuje malicka nadeje) se jedna o utrpeni a celozivotni drama.

Meli by se nad tim zamyslet vsichni, kteri preferuji konzumni spolecnost a povrchni rozptyleni pred humanistickymi a duchovnimi hodnotami, kteri jsou schopni za nekolik dni volit predstavitele totalitniho mysleni a systemu, kvuli kterym se Jan Palach upalil...

0/0
22.10.2013 14:16

S38l12a56v42o87m38í76r 21B16e96n21e96š 6362827980374

Doufám, že náklady na záchrannou akci, kterou organizuje  český konzul, nejdou z rozpočtu konzulátu, tedy potažmo ministerstva zahraničí, tedy potažmo ze státního rozpočtu, tady potažmo z mých daní.

Samozřejmě i při rekreačním sportu nebo při vycházce do přírody se může člověk zranit. Když se člověk zraní při něčem, co není nijak přehnaně rizikové, tak mi naprosto nevadí, že na léčení takové osoby doplácím ze svého zdravotního pojištění. Přiměřené riziko k životu patří. Vadí mi, když z mých peněz jsou ošetřování lidé, kteří ke svým zraněním přišli ve stavu totální opilosti, hazardování z frajeřiny před holkou nebo před kamarády, nebo (což je tento případ) při adrenalinových zábavách, při lehkomyslném a nezodpovědném sexu.

Přeji jim, aby se v pořádku vrátili, ale ať si nesou následky svých činů.

Jestli jsou řádně pojištěni a jestli do toho pojištění spadá nejen ošetření, nýbrž i náklady na hledání, tak je vše v pořádku.

+1/−34
22.10.2013 11:36

P98a89v48e19l 50H91o84r62á33k 8361343885422

Tak píšou, že se ministerstvo domluvilo s pojišťovnou. Takže možná nadstandardně pojištěni byli. Spíš to ale bude tak, jak píšete Vy.

0/−2
22.10.2013 11:42

M61i63r55e39k 47K45o29v88a28c40i24k 5161791101537

Fascinuje mě, jak se pod každým článkem o horolezení najde nějaký (že to tak musím říct) omezenec, který má hrozný strach, jestli ho to náhodou nestojí jeho korunky... RvRvRv

+17/0
22.10.2013 11:59

S77l60a14v31o54m32í45r 51B68e67n30e75š 6782307170974

Za omezence mě považovat můžete, jestli chcete, ale já zastávám názor, že každý člověk je odpovědný za to, aby svým spoluobčanům nebyl na obtíž nějakým hloupým způsobem. To je můj názor. Svou vlastní odpovědnost před spoluobčany také cítím, i když vzhledem k mému asketickému způsobu života v podstatě nepřipadá v úvahu, že bych si nějaký malér způsobil vlastní hloupostí.

Vy považujete za omezence mě, já považuji za omezence horolezce, lidi, kteří jezdí na kole na mé oblíbené výletní trase, kde je to zakázáno, protože pro pěší je bezpečná, avšak pro cyklisty nikoli (naučná stezka Svatojánské proudy - viz strýček Google), různé ty skákače z mostu apod.

0/−8
22.10.2013 12:09

M94i25r57e59k 66K73o60v17a93c79i95k 5841821681187

Názor si na tohle mějte jaký chcete. Ale přestaňte se tak bát o svoje penízky, jedinej horolezec, kterýho jste si platil byl Bém, to byl ovšem jiný případ... A pokud byste se trochu zajímal o věc, ke které se chcete vyjadřovat, tak byste to věděl...

+12/−1
22.10.2013 12:18

J95a24n34a 57P11r80o11c52h89á92z94k35o63v68á 4254214906326

R^:-)

0/0
22.10.2013 12:47

T25e65r56e23z36a 91K70o66m33á34r69o48v76á 2433715532958

Souhlasím s panek Kovacikem. Nevím jak vy, ale já pořád řadím život a zdraví na první místo. Ministerstvo jedná s pojištovnou - mozná na popud rodiny, možná samo od sebe. Pojištění určitě byli, něco pojištovna zaplatí a něco bude nejspíš platit rodina. Patřím do rodiny jednoho takového "hazardéra", který se zřítil před několika lety v Tatrách. A můžu Vám říct, že jsme tenkrát dělali vše, co jsme mohli. Reakce pod články na netu byli dost nechutné a nikomu bych nic takového nepřála. Vy ty "hazardéry" vubec neznáte, tak je nesudte. Třeba někomu kdysi zachránili život a to právě díky tomu, že to jsou "hazardéři". Držím jim palce a rodinám také !!!

+5/0
22.10.2013 12:25

S27l76a48v16o54m15í31r 61B34e12n14e45š 6942137560804

Právě proto, že řadím život na první místo, jsem odpůrcem činností, při kterých lidé riskují svůj život, aniž by něco zachraňovali nebo něco nového přinášeli. Tito lidé šli pouze za svou zábavou.

Pro mne i ten Váš příbuzný, u něhož slovo "hazardér" dáváte do uvozovek, byl hazardérem bez uvozovek. Byl to skutečný hazardér. Je mi líto, že umřel, ale mohl si za to sám.

Nicméně s Vaší úplně poslední větou souhlasím. Jsou to lehkomyslní hazardéři, ale palce jim držím, aby se stal zázrak a nějak se vrátili.

0/−1
22.10.2013 14:17

T28e36r55e80z14a 52K67o34m75á21r61o75v56á 2303505392468

Bože, vy jste KRETÉN !!!!!!! Neumřel, vysekal se z toho, je to machr !!!! Díky tomu, že je takový jaký je, mohl dělat ve svém životě aktivity, při kterých život ostatních zachraňoval.

+1/0
22.10.2013 20:16

P90a75v15e45l 27N92e14d31ě20l31a 5566740624761

A co podle vás měli udělat? Pojištění si zaplatili, evidentně určitě lepší, než které jste si kdy zaplatil Vy.

A ještě mi prosím vysvětlete, jak konkrétně vám jsou na obtíž? Co konkrétně vás obtěžuje? Hmm?

+5/0
22.10.2013 12:29

S53l50a22v31o61m66í10r 38B92e11n37e53š 6782587110204

Co podle mě měli udělat? Vůbec se této činnosti nevěnovat. Ono to neprospívá ani těm velehorám, protože se z nich pomalu stávají popelnice, které ovšem nikdo nevyprazdňuje a jejich obsah nikam nevyváží.

0/−1
22.10.2013 14:00

P94a65v23e69l 88N66e39d86ě24l15a 5446580574761

jdi už do vole ( ! )

+1/0
22.10.2013 17:04

M14i57r31o69s49l54a93v 62F50r11i53š 8883479617652

Ježiš, to je d...l.

+2/0
22.10.2013 12:59

S68l91a92v36o54m18í85r 85B94e46n65e36š 6162857130194

Klidně si poslužte, vážený. Já považuji za totéž lidi, kteří hazardují se svým zdravím a se svým životem.

0/−2
22.10.2013 13:58

M33i33r45o78s66l13a34v 63S47u69r92m21a33ř 7316379110692

Jestli Vám jde tak moc o ty Vaše prachy z daní, tak si můžete být jistý, že na tohle nepůjde ani haléř...

+6/0
22.10.2013 12:10

P94a30v77e89l 50P70o90n18c20a64r 1433424672907

Ja vas mel do dneska za relativne rozumneho cloveka, ale vidim ze je na case to prehodnotit. Nezblaznil jste se? Co dlouhodobi kuraci? Co dlouhodobe VEDOME destruktivni stravovaci navyky? To je taky "zodpovedne" chovani, ktere platime my vsichni.

+7/0
22.10.2013 12:31

S53l27a76v18o20m80í57r 41B14e54n33e42š 6422837640584

Pane Poncare, je mi líto, že svůj kladný názor na mne přehodnocujete, nicméně já na svém mínění trvám. Člověk má chránit svůj život a své zdraví a riskovat má cenu pouze v případě, že něco chce zachránit, nebo v případě, že svým rizikem chce přinést světu něco nového. A Vaše zmínka o kuřácích nebo o lidech, kteří nedodržují stravovací návyky? Až bude článek na toto téma, napíši úplně totéž, co píši o horolezcích.

A mimochodem: máte sympatické příjmení. Nevím, zda Josef Poncar byl Váš příbuzný, nebo zda je to jen shoda jmen, ale budiž takovému hudebníkovi věčná čest.

0/0
22.10.2013 14:26

P93a75v70e16l 38P95o61n48c41a25r 1343234322707

No alespon jste v tom konzistentni.

0/0
22.10.2013 14:45

P65e72t92r 52V26o13j23t49a 8781680656497

Tak tohle je celkem k zb*ití, takový názor. Proboha i kdyby tu pojistku neměli, tak snad život je na prvním místě. Až potom je možné řešit, kdo to zaplatí.

+3/0
22.10.2013 12:49

P95e44t56r 66V15o41p23i43č93k37a 5142717387146

jen jestli takhle kricite i v pripadech, kdy jde skutecne o vase penize. I kdyby pojisteni nebyli, jakoze neverim, ze profi lezci jedou do himalaji a lezou bez pojisteni, tak co je spatneho na tom, ze by se jim stat snazil pomoct? Ona je to zakladni funkce ministerstva zahranici - pomoci cechum v cizi zemi v nesnazich. Penize by v tomto pripade mely byt az na druhem miste. Ze se tu tuneluji miliardy vam nevadi, ale zachranu zivota byste chtel do halire proplatit. Plivu pred vami Rv

+2/0
22.10.2013 12:55

J84a60n 82K95ř57í86ž 6755413605808

Tož kluci,ať je vám země lehká.

+5/0
22.10.2013 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.