Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti teplickému mrakodrapu se sešlo padesát námitek. Lidé ho nechtějí

Proti plánované stavbě osmdesátimetrového věžáku v Teplicích se sešly desítky námitek. Místním se nelíbí, že ho chce developer Jaroslav Třešňák vztyčit na kraji lázeňského centra. Třešňák má povolení postavit čtyřpatrový dům, magistrát ale v prosinci zahájil řízení o udělení výjimky na stavbu s 22 patry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40i61c89h44a76r79d 81M29i43k24u75l70e77n14k69a 3495456338897

To se dá v ústeckém kraji prodat 160 rezidenčních bytů???  Já myslel, že tam žijí jenom nezaměstnaní a cikorky....8-o

0/0
18.1.2013 19:27

L73u20b16o25m48í57r 97P93a90ř30i63l 1113899630292

Pane, držte se vlákna. Vůbec přeci nehovořím o vilách. Hovořím o bytech a také o cenách vzhledem k jiným krajům. Vy byste si koupil raději byt ve vysokopodlažní budově, než ve tříposchoďové vile?

0/0
18.1.2013 9:30

T54o71m51á69š 91N94o84v54o29t21n56ý 4391961178850

A kde je ten Kubera co cepuje pivo? On se jako kvtomu nevyjadri? Vzdycky je tak angazovany a najednou mlci. V tom bude neco ji

neho :-)

+2/0
17.1.2013 23:34

L71u87b13o85m17í15r 33P46a51ř86i77l 1853899980782

Něco mi tu smrdí. Nechápu, že v kraji, kde se byt v žádaném cihlovém domě dá pořídit oproti jiným krajům za pakatel, protože tu není dostatečně velká kupní síla, tak proč je tolik zájmu stavět mrakodrap s rezidenčními byty.

U nás v Mostě se postavil krabicový Central, který svými byty zastiňuje náměstí i divadlo a byty tam mají cenovou úroveň asi jako v Praze. Nikdo je již nekupuje, a tak se musejí alespoň výhodně pronajímat.

Pro koho to vlastně u vás v Teplicích bude stavěno, když se těch 160 bytů do 10 let určitě neobsadí? Nevidim žádný ekonomicky odůvodnitelný argument, proč by mělo být výhodné takový objekt vůbec stavět. Jediný, který mne napadá, je ten, že by se tím určitě daly dobře proprat peníze přes nájmy bytů, ve kterých nikdo nebydlí. To je ovšem pouze spekulace. Ale jinak mi to vůbec nedává smysl, jelikož ten objekt je vysoce nákladný a dlouhodobě nenávratný.

0/0
17.1.2013 14:46

P22a85v17e57l 58M96a96r74e41š 6940887656867

Ekonomicky oduvodnitelny argument hledat nemusíte.

Co bude majitel se stavbou dělat a za co ji postaví vás nemusí trápit, protože se nestaví za veřejné peníze.

I kdyby si za miliardu postavil barák, který bude stát prázdný je to věc investora a jeho soukromé peníze .

I pokud by ten dům postavil jenom proto, aby prostavěl peníze,které by jinak odvedl na daních.Raději budu mít něco nového a pěkného, co přinese užitek (budou tam garáže a koupališťě )než aby ty prachy stát rozházel za nesmyslný sociální dávky neschopným

0/−2
17.1.2013 16:06

L13u91b28o10m85í14r 57P75a97ř13i56l 1243319350102

O veřejné peníze tolik nejde. Divné je, že pan Kubera, ač se mi líbí jeho humor, chce takto narychlo schvalovat výstavbu a využít k tomu i pozemek města. Snad to není další vtípek.

To není jen věcí investora, ale také těch lidí, kteří bydlí kolem. Když shledají, že se to tam nehodí, pak by neměl nikdo být hluchý pro účely nějaké "praktičnosti".

Mimochodem výstavbu domu si z daní jen tak neodečtete, ale odečítáte si ji ze základu daně několik let.

Sociální věci, které zřizuje stát navíc jsou něčím jiným, než schvalování výstaveb. Nechápu, proč to pletete dohromady.

+1/0
18.1.2013 9:39

S82t23a18n93d54a 49K97a69d32e49ř58á88b74e22k 7715894284489

Pane Parile, prominte, ale z Vasi posledni vety se zda, ze mate problem s porozumnenim psaneho textu. Jak jste z prispevku p. Marese dosel k zaveru, ze schvalovani staveb plete dohromady se socialnimi davkami? Rekl, ze misto odvodu dani, ktere by stat rozhazel socialne neschopnym, by je radsi videl utratit za takovouhle stavbu. Me to neprijde tak nepochopitelna konstrukce (nehlede na to, jestli to jde ci ne), Vam ano?

0/0
18.1.2013 18:06

L45u42b58o68m77í10r 85P51a12ř24i81l 1603429360702

Ano, přijde mi to jako naprosto nepochopitelná konstrukce, jelikož výplata sociálních dávek se řídí zákonem, zatímco rozhodnutí o tom, zda bude někdo vydělávat a platit daně v Teplicích nebo v Prčicích, se řídí rozhodnutím dotyčného podnikatele. Sociální dávky nemůžete přestat vyplácet, dokud nezměníte sociální systém, zatímco schválit/neschválit může obec dle svého rozhodnutí sama. Už nemáte problém s porozuměním mnou psaného textu? Děkuji.

0/0
18.1.2013 22:50

S95t90a27n86d93a 20K47a15d32e94ř60á37b25e82k 7625364224379

Posledni reakce na Vas, nebot je videt, ze to nema dale cenu.

Vyplata socialnich davek se ridi zakonem, placeni dani se take ridi zakonem, zadnym rozhodnutim. Nemuzete si vybrat, kde platite dane (resp. kam prijdou - mimochodem dle meho nazoru velmi nespravedlivy system, ale v CR platny), vsechny jdou do statniho rozpoctu a ze statniho rozpoctu se vyplaceji i ty socialni davky. A vyplatit na socialnich davkach muzete jen to, co vyberete na danich, proto jsem poznamku p. Marese pochopil tak, ze cim mene dani statu odevzda, tim mene se jich prozere. Takze jeste jednou a pomalu - ta veta se tyka vyberu dani a vyplaceni davek, ne schvalovani vystavby, jak se tam snazite nacpat Vy. Ale nebyl to muj nazor, tak at se za nej bije p. Mares, me jen zarazilo, jak se da docela jednoduche souveti zamotat a prekroutit.

Je mi lito, ale s Vami se diskutovat neda, kdyz si ani neumite po sobe precist, co jste napsal. V jednom prispevku pisete o Centralu v Moste, o dva prispevky dal ve stejnem vlakne tvrdite, ze jste nikdy nesrovnaval tuto situaci s Mostem. Jednou pisete, ze to nechate na nas teplicacich, pak zas proc byste si nemohl prisadit z Mostu. A vasim argumentum s cenami vyskove budovy uz nerozumim vubec, myslel jsem, ze uz jsme se domluvili, ze nam obema do toho lautr nic neni, neni to nas podnikatelsky zamer ani nase prachy.

A protoze jsem svuj nazor vyjadril uz dostatecne a zabomysi valky me opravdu nebavi, koncim s touto diskuzi, ctenar si muze udelat obrazek sam... Standa

0/0
19.1.2013 11:28

L74u85b92o51m24í45r 18P18a13ř46i83l 1863719160312

Vážený pane Kadeřábku, nechci vás rozhodně nijak poučovat, ale měl byste si řádně přečíst ještě několikrát, že nesrovnávám byty v Mosteckém panelákově s byty na Teplickém Šanově. Nevím, jak jste k tomu přišel. Jen jsem upozorňoval na to, že přestože tam vyroste ve výškové budově 160 bytů, nemusí být prodány do 10ti let, jelikož kupní síla obyvatel Teplic není o dost vyšší než v Mostě a ani počet obyvatel není v TP zvláště vysoký.

Dále jsem vás nechtěl poučovat v daňovém systému, ale sám jste si naběhl tím, že jste prohlásil, že veškeré daně se platí státu. Není tomu tak. Např. daň z nemovitosti se platí celá přímo obci, k jejímuž katastru nemovitost náleží. Dále se platí obci část daně z příjmů i část z DPH, která souvisí v tomto případě především s výstavbou.

Kéž byste uměl nazírat na diskuzi jako nestranný a nikoli jako nějaký oponent, protože pak byste jistě poznal, že nejde o žádnou válku, ale o diskuzi. Když si vybíráte, komu budete oponovat, měl byste očekávat, že se střetnete i s nesouhlasnými názory. Však jsem vás k diskuzi nikdy nenutil. :-) Prosím neberte to jako souboj o to, kdo z nás má větší ego. Nechtěl jsem se vás nijak dotknout a už vůbec ne vás urazit.

0/0
19.1.2013 19:55

M27a77r30t53i13n 33H38o97u37b36a 6723261719698

Teplice nejsou Most

Neni pravda, ze se zde da poridit byt za pakatel. Ano, lze najit ruzne informace o cenach bytu v TP, ale to se obvykle uvadi cena v Proseticich, Sanov je jina liga. Napr. na vilu zde je treba si pripravit pres 20M

0/0
17.1.2013 16:18

L67u48b87o68m32í67r 50P77a54ř76i80l 1773849170102

Pane, držte se vlákna. Vůbec přeci nehovořím o vilách. Hovořím o bytech a také o cenách vzhledem k jiným krajům. Vy byste si koupil raději byt ve vysokopodlažní budově, než ve tříposchoďové vile.?

0/0
18.1.2013 13:28

S30t44a33n53d15a 96K15a41d81e19ř13á46b86e64k 7245504294459

Prijedte do Teplic, prohlidnete si Sanov (je opravdu hezky) a najdete mi ty Vase "byty v cihlovem dome za pakatel". Opravdu nevite, o cem mluvite (uz jenom to, ze dokazete srovnavat historicke jadro Teplic s centrem "noveho" Mostu je opravdu usmevne).

Mimochodem, co tipujete, zvysi se nebo snizi cena bytu v okoli takoveho mrakodrapu s prislusenstvim (bazen, restaurace, obchody, garaze)?

0/0
18.1.2013 18:30

L47u44b96o95m28í48r 48P79a49ř32i53l 1723349470302

Prosím vás, nikde jsem nesrovnával ceny bytů nového Mostu s byty na teplickém Šanově. (Ale rejpejte do lidí, kteří neměli možnost ovlivnit podobu jejich města při bourání toho starého, to vás jistě šlechtí.) Přestaňte to laskavě neustále mystifikovat. Ano, byty jsou tam o vyšších cenách, ale stále je to podprůměr cen měst v ČR, jelikož kdybyste chtěl prodat byt s nějakou likviditou, musíte jej uzpůsobit ceně, za kterou jsou lidé ochotni byt zakoupit. Sám Ústecký kraj totiž není tolik lukrativní lokalita sama o sobě.

Dívat neustále dokola se tam nemusím, jelikož Šanov znám. Bydleli tam totiž moji prarodiče přímo naproti plánované výstavbě.

Víte pane Kadeřábku, ona taková výstavba panelového domu je vysoce nákladná, takže byt v takovém domě jistě nebude zrovna levný. Podnikatel totiž není běžně filantropem, aby rozprodával byty za dílčí výstavbové výdaje.

0/0
18.1.2013 23:38

R97o16b90e49r71t 66A72n62t17o15n59í28n 30T62l23u39č35h61o42ř 1470723122347

Vzdyt je to pena stavba rozhodne hezci a praktictejsi nez nejakej "Blob". Ja jsem pro! ;-)

0/−2
17.1.2013 14:17

M26a83r15t34i57n 81H87o18u83b65a 6263881589338

Mě nevadí ta stavba jako taková, ale spiš ta drzost stavět resp. plánovat stavbu na cizích pozemcích. A dráždí mě to o to víc, že v TP je jisté, že město Třešňákovi ty pozemky pustí. Ostatně jako se on a Benda dostávají k různým pozemkům v TP, kdy se ani jiný člověk nedozví, že je něco k mání.

+1/0
17.1.2013 13:29

J11i56n78d74ř81i89c89h 67S30r27b 2271369911284

No jo, jenže on už část pozemků, na kterých je tato stavba plánovaná vlastní. A o možnosti získat i pozemky zbývající si nedělám iluzi.

0/0
17.1.2013 14:54

M21a91r10t57i94n 80H74o64u66b41a 6243791289968

To parkoviste nema, ma jen ten travnik po starem bazenu. Ale jak jsem psal - je zajimave jak se tyto dve persony vtp dostavaji k majetku. Staci si projet v kn centrum mesta, ktere defacto maji rozdelene napul

+1/0
17.1.2013 16:20

S75t62a14n72d63a 16K33a14d63e71ř89á21b44e57k 7635864174319

Opravdu? Vam opravdu prijde logictejsi, nejdrive pozemky koupit a pak az planovat, co s nimi?

Asi nepodnikate, co? Protoze kdyby ano, taky byste nejdriv koupil fabriku a az pak premyslel, co v ni budete vyrabet?

0/0
18.1.2013 18:13

L89u69k96á91š 64P67a93v76e57l 3463894466597

Není divné, že se věnujete nazoru 50 lidí a pohled ostatních nezohledníte?

To by se skutečně potom nedalo postavit nic, protože se vždy najde někdo, kdo bude proti...

0/−4
17.1.2013 11:53

J11i70n92d91ř67i23c53h 71S84r93b 2161379371664

Vážený pane, to že bylo k návrhu podáno 50 připomínek neznamená, že je podalo 50 lidí. Námitky mohou podávat jak občané tak občanská sdružení, která representují třeba stovky lidí. I v článku se píše, že jednu z námitek podalo občanské sdružení. Rozhodně nemáte pravdu v tom, že by se díky připomínkám nikdy nic nepostavilo. Stavební úřad totiž pokud připomínky nejsou opodstatněné, takové může smést se stolu. A že se to již mnohokrát stalo. Každopádně stavební úřad by měl naslouchat hlasu občanů svého města. Zvláště pokud jde o takto kontroverzní případ. Nevím odkud jste, ale já jsem přímo z Teplic, takže místní podmínky dobře znám. Nevím jak by se Vám líbilo, kdyby ve Vaší lokalitě, která se skládá z činžovních domů výšky max. 4 podlaží a vilek výšky max. 3 podlaží, vyrostl takovýhle obr. Takže asi, tak

+4/0
17.1.2013 12:31

S82t46a27n11d78a 33K92a89d58e98ř82á96b45e78k 7865584864239

Bydlim cca 200m od planovaneho mista, takze o tom neco vim. Mate pravdu, ze se k navrhu mohou pripojit i obcanska sdruzeni, ale fakt je ten, ze v tomto pripade se opravdu jedna o jednotlivce. Nejvetsi sdruzeni je jiz zminene Jarolimovo Kerberos, ktere zastupuje cca 15 lidi. A navic co vim, tak zastrasuji lidi lzivymi informacemi, na ktere hlavne starsi obcane naleti (napr., ze Tresnak chce do tohoto domu nastehovat cikany kvuli dotacim - proboha, co to je za nesmysl? proc by to delal?).

Nevadila by mi odborna debata, pripadne architektonicka soutez, ale debata vedena pres media, lzi, straseni, petice a pod. s jedinnym argumentem "ja to tady nechci" mi opravdu vadi.

A argumenty o potrebnosti dane stavby jsou uz uplne mimo. Co je mi do toho, kam nekdo utopi sve vlastni prachy a jestli na tom vydela? Tyto otazky bych si mel pokladat u staveb dotovanych z verejnych penez, ale v praxi se to deje temer vyhradne opacne. Vyhazovani verejnych penez je nam lhostejne, ale jakmile ma soused novou kozu, uz se nam svira ruka na kudle...

0/−1
17.1.2013 16:33

L27u22b87o49m51í64r 95P72a63ř59i14l 1743899640362

Že vám vadí, že někomu něco vadí, je politováníhodné. Vy však nerozhodujete o tom, co má nebo nemá komu vadit. Ani, kdo jak má vyjadřovat svobodný názor. To že si dalo 50 lidí za tak krátkou dobu od zveřejnění čas se vyjádřit, není zas tak málo. iDnes totiž nesledují všichni a rubriku Ústecký kraj ještě méně. Snad byste nechtěl, aby ještě těch 50 lidí chodilo po okolí po bytech a informovali a burcovali veřejnost.? Nebo jak si představujete, že by se o tak krátce prezentovaném návrhu měli obyvatelé dovědět?

To že chce někdo stavět v lukrativní části města je sice pochopitelné, ale když se to do té části nehodí, nemusí město schvalovat hned paskvil, kde původním málo-podlažním budovám bude dominovat "moderní" mrakodrap. Stejně tak celému lázeňskému městu.

Tak i tak, je na vás Tepličácích, jaké město chcete mít, zda jej chcete mít jako "každý pes jiná ves".

To co říkáte s těmi penězi, s tím souhlasím, ale na druhou stranu zas nemusí být bohatým ustupováno jako megalonmanům, kterým jsou v regionu jejich působení úplně ukradené hodnoty okolních obyvatel. Peníze by doufám neměly určovat, vůči čemu se mohou nebo nemohou lidé ohrazovat.

0/0
18.1.2013 13:59

S11t20a40n40d44a 21K23a66d21e22ř92á19b69e77k 7745834364169

Na prvni odstavec asi nema cenu reagovat, nebot je nesmyslny. Jen jsem rekl, ze mi vadi debaty bez argumentu (zavist neberu jako relevantni argument). To o 50 lidech byla reakce panu Srbovi, na poznamku, ze tech lidi jsou minimalne stovky - myslel jsem, ze je to jasne. Kromtoho cast z tech lidi opravdu po bytech chodi, informuji, dezinformuji, burcuji a strasi. Ale vysvetle mi, proc by do vystavby domu v TP meli co kecat lide, kteri zde nebydli? (mimochodem, o tom baraku, my, co tu opravdu bydlime, vime dele, nez z clanku na iDnesu).

Druhy odstavec jste si sam negoval tretim. Opravdu by melo byt na mistnich lidech, jak to chteji mit. A kdyz se podivate alespon do mapy Teplic, zjistite, ze to tak otresne nemusi byt, jedna se totiz o dno udoli a Teplice jsou docela dost clenite, takze se zdaleka nebude jednat o dominantu, podobne jako nad mestem mame Bozi prst nebo vodarenskou vez. Ale to je jen muj nazor a rozumim, ze ne kazdy se s nim ztotozni. Zde a jedine zde vidim prostor pro diskuzi. A to jeste jen s mistnimi, protoze s aktivisty, kteri to s nami mysli dobre, lepe nez my sami, mame dost zkusenosti pri dostavbe D8.

A k poslednimu odstavci. Nikde jsem ani naznakem nepsal, ze by se melo ustupovat nejakym megalomanum (mimochodem Tresnak je z Teplic, takze je take "okolni obyvatel"). Naopak, jsem proto, aby se vsem merilo stejne. Ale zatim jsem si nevsiml, ze by se kolem teto stavby stalo neco zasadne nestandardniho. Ze nekdo podal zadost na magistrat v dobu, kdy to lidi moc nesleduji a raduji se z Vanoc, je sice asi opravdu schvalnost, ale ne protizakonna. A pocitam, ze v danem terminu nebyla v republice jedina a o jine jsem se na iDnes nedocetl...

0/0
18.1.2013 17:48

L92u20b25o77m42í94r 61P15a15ř69i43l 1843829190282

Ano, také neberu závist za dostačující argument, však jsem jen vyřkl možnou tezi a to, že mi náklonnost k výstavbě přijde podivná. Řekněte mi, proč by se lidé nebydlící v TP nemohli účastnit zde v diskuzi? Nikde tu není nápis "Mostečanům zakázáno". (mimochodem, vy možná víte, to neznamená, že vědí ostatní). 

Promiňte, že jsem se nepředstavil, nejsem aktivista zastavující dostavbu D8, ale na druhou stranu využívám právo svobodného vyjádření, a to za tím účelem, aby se případně nad tím mohli zamyslet i jiní, jelikož přestože jsem Mostečák, nemusí to hned znamenat, že mám zájem o pasivitu lidí v TP. Když si to schválíte a budete si toho chválit, je to vaše věc, ale když se mi podaří upozornit na něco, co se projeví jako diskutabilní, pak jsem tomu rád. Stejně tak doufám, že se mnou nediskutujete jen proto, že byste chtěl potěšit vlastní ego, takže zřejmě jsem něco diskutabilního přednesl.

Jestli se ta stavba nesetká s větším odporem, pak ji oslavujte. Můj názor však je ten, že se to tam prostě nehodí a ten změnit nedokáži, jelikož do čtvrti plné cihlových domů se moderní výšková stavba prostě nehodí a mé estetické cítění v tomto nemůže ovlivnit žádný jakkoli racionální argument. Sám také předpokládám, že odporu bude vyšší, až o tom bude více lidí více vědět.

0/0
18.1.2013 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.