- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v tom našem Ústí. Pokud se podíváte na podrobnou fyzickou mapu, zjistíte, že díky své poloze v terénu je dopravní situace ve městě a nejbližším okolí komplikovaná. Jinak řečeno, větší kamión skoro nemá šanci městem projet ( i díky nízkým železničním podjezdům). Na druhou stranu se lze ovšem tázat, proč by kamióny měly vůbec městem projíždět. Do nedávna řešila moudře "dopravní obsluhu" velkých průmyslových závodů železnice, popř. lodní doprava. Dnes je plně funkčních velkých fabrik v Ústí jak za krejcar uranu. Jedna za druhou buď úplně končí, nebo silně omezuje výrobu i sortiment. Proč tedy vytvářet podmínky pro kamiónovou dopravu? Nehledě na to, že výrobky ústeckého průmyslu nepatří mezi ty "kazící se".
Chápal bych maximální tlak města i kraje na dokončení D8 a zejména tlak na změnu stavebního zákona v tom smyslu, aby vylučoval "ekoterorismus" těch, jichž se stavba přímo netýká.
Nevešlo se:
Pohybuji se ve městě a okolí dost dlouho, abych mohl říci, že krom silnice Lovosice - Ústí je stávající síť dostatečná. Se spojkou Lovosice - Ústí se nic dělat nedá díky její poloze mezi Labem a železničním koridorem. To vyřeší jen dostavba D8 a žádoucí následný zákaz vjezdu kamiónů na tuto spojku.
Už takhle jsou velké potíže s údržbou stávající sitě silničních komunikací, připomínajících na mnoha místech spíše zkušební polygon pro armádní vozidla. Tak si nezadělávejme ještě na další!
rozbujela se i v malých vesnicích