Paradoxně se přitom již dohodli na opravách s vedením města i dopravním podnikem, v jehož vozovně tramvaj stojí (o problematice poslední tramvaje zde).
„Mám pro všechny příznivce smutnou zprávu, T2 se nám nepodaří zachránit. Není to na straně města a dopravního podniku, ty vyšly ve všem vstříc. Ale sponzoři od projektu dali ruce pryč a jen s vlastní pomocí si to nedokážu představit,“ oznámil na Facebooku hlavní organizátor akce Antonín Hejský.
Vůz T2 jezdil v Ústí od roku 1965 až do ukončení tramvajového provozu v roce 1970. Do města se tramvaj vrátila před zhruba deseti lety.
Nadále zatím zůstane pod přístřeškem
Skupina, která ji tehdy do DP přivezla, ale nedotáhla záměr dál a tramvaj dlouhé roky stála bezprizorně v předlickém depu a chátrala. Vedení dopravního podniku dokonce uvažovalo, že ji sešrotuje, nebo prodá na náhradní díly.
V roce 2014 se našlo pár nadšenců, kteří se spolu s tehdejším vedením města rozhodli tramvaj zachránit.
„Snažili jsme se vyčlenit na rekonstrukci nějaké peníze z rozpočtu města. Na začátek jsme ji nechali zastřešit, aby na ni nepršelo a ona nerezavěla. Když však strana PRO! Ústí z vedení magistrátu odešla, nadšenci ztratili chuť a zase vše usnulo. Ale aspoň na ni neprší a ona nehnije,“ přiblížil historik a zastupitel Martin Krsek.
Poté se iniciativy chopila skupina kolem Hejského, ani ta ale nakonec historický kousek nedá dohromady.
„Tramvaj zatím zůstane pod přístřeškem, protože s ní žádné plány nemáme,“ dodala pak Jana Dvořáková z dopravního podniku.