„Jedná se o čtyři kusy obřích pivních tanků. Dlouhé jsou 24 metrů a průměr mají šest a půl metru. Každý váží asi 30 tun, což pro lodní přepravu není nijak hodně, ale unikátní jsou tyto tanky velikostí svého průměru,“ vysvětlil šéf rejdařství Lukáš Hradský.
„Na úterý ráno máme v Lovosicích objednán jeřáb do tandemu. Tyto pivní tanky jsou tak obrovské, že je společně s přístavním jeřábem musí překládat ještě jeden v tandemu,“ řekl Hradský s tím, že po vyložení budou tanky silniční dopravou přepraveny do Plzně.
Současná zásilka čtyř tanků je v pořadí druhá, která do Plzně míří. Celkem se jedná 12 kusů.
„V Čechách měly být už v březnu. V listopadu ale v Německu vešel v platnost nový předpis o volném výhledu před loď. Takzvaný mrtvý úhel se zmenšil ze 450 metrů na 250 metrů. Tím značně eliminoval možnosti lodí přepravovat nadměrné náklady,“ popsal Hradský.
Rejdařství bylo tedy nuceno zásilku stornovat. „Zákazník si pak zajistil německé firmy, které měly potřebnou techniku. Mezitím však opadla voda, takže čtyři kusy zůstaly v Drážďanech, čtyři kusy v Akenu a čtyři v Hamburku,“ doplnil.
„Až konečně v dubnu se nám povedlo vybojovat povolení k přepravě prvních čtyř tanků,“ podotkl rejdař. Další kusy si pak musely počkat na vyšší hladinu vody v Labi.
„Protože nyní zapršelo, rychle jsme řešili povolení na přepravu dalších čtyř kusů,“ uzavřel Hradský s tím, že třetí dodávka by měla vyplout hned, jak to bude díky dostatku vody možné.
Podívejte se, jak se první dodávka tanky instalovala v Prazdroji:
20. června 2019 |