Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chomutov zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů

  8:23aktualizováno  8:23
Chomutovský magistrát zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů a nahradí je autobusy na plyn. Město má sice společně se sousedním Jirkovem nejmladší trakční vedení v Česku, staré vozy ale dosluhují a jejich provoz je nákladnější než u autobusů.

V Chomutově nyní jezdí 16 trolejbusů, deset z nich je starých dvacet a více let. | foto: DPCHJ, a.s.

„Zvažujeme ekonomické i ekologické hledisko, je tam spousta proměnných,“ uvedl primátor Daniel Černý z hnutí PRO Chomutov.

Čísla, která politikům předložil dopravní podnik, vyznívají jasně proti trolejbusům. „Cena jízdy jednoho kilometru trolejbusu je 81 korun, u autobusu na plyn stojí 50 korun,“ uvedl ředitel společnosti Petr Maxa.

V neprospěch trolejbusů hovoří i pořizovací cena. Jeden vyjde až na 13,5 milionu korun, autobus je o polovinu levnější.

Nyní jezdí ve městě 16 trolejbusů, deset z nich je starých dvacet a více let. Společnost chce pro obnovu vozového parku využít dotaci z Integrované územní investice, která by mohla být až do výše 92 milionů korun.

Chomutov si nechá vypracovat studii nákladů v jiných městech

Nad osudem trolejbusů v Chomutově nepanuje shoda ani ve vládnoucí koalici. Radní David Palán ze Strany zelených kritizuje vedení dopravního podniku, že prosazuje jen pořízení autobusů na plyn.

„Vykazuje to znaky scénáře, kdy se připraví jedno řešení a na poslední chvíli se předloží s tím, že toto je jediné možné,“ uvedl Palán.

Než se magistrát rozhodne, jakým směrem se bude MHD ubírat, chce znát náklady na provoz trolejbusů z měst podobné velikosti. Nechá si proto vypracovat studii.

Jirkov trolejbusy nechce

Prvním trolejbusem se lidé v Chomutově a Jirkově svezli 1. července 1995. Od té doby mají mnoho fanoušků.

„Zastávám názor zachovat trolejbusový provoz. Je ale nutné podotknout, že náklady na opravu zestárlého trakčního vedení a pořízení nových trolejbusů by byly velice vysoké. Výhodou autobusů je také jejich větší efektivnost reagovat na aktuální dopravní situaci,“ říká jeden z nich, dvacetiletý Daniel Bejvl.

Sousední Jirkov už se rozhodl, že trolejbusy nechce. Od příštího roku tento druh dopravy dotovat nebude.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Současný pohled na ústecké lázně Vrbenského.
Záchrana Vrbenského lázní se zasekla kvůli hádce o vodovodní přípojku

Severočeské vodovody a kanalizace odpojily vodu podnikateli, jenž se snaží oživit lázně Vrbenského v ústecké čtvrti Střekov a sousední sportovní halu. Obě...  celý článek

Na kachli z kamen nalezené v Přísečnici je vyobrazený Ferdinand I. Habsburský.
Ne vždy hned prozradíme, že jsme nalezli vzácnou věc, říká archeolog

Milan Sýkora, mostecký archeolog specializující se na hrady severozápadu Čech, letos s kolegy zažil několik velkých objevů. „Najdeme-li vzácnost, ne vždy to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na severu Čech v sobotu bourali motorkáři, zasahoval i vrtulník

Hned tři nehody motorkářů vyšetřovali o víkendu policisté v Ústeckém kraji. U dvou z nich musela motorkáře s vážnými zraněními do nemocnice transportovat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.