Diskuze
Chomutov zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů
Děkujeme za pochopení.
Š40t63e30f78a98n 68F39r84i73č53a
Výhodou trolejbusů jsou kladné externality. Především čistější ovzduší a tedy zdravější obyvatelstvo.
P92e89t73r 51A89n54g47e44r
A celá investice do trolejbusové dopravy půjde do kytek. Kdopak z radních si na tom asi namastil kapsu? Až zdraží plyn, mohou radní začít s přípravou na stavbu metra.
M20a37r92t56i48n 57C16h57ý66l78e
Jak už tu bylo zmíněno víckrát - ani při nejlepší vůli a dotacích nebude trolejbus nikdy levnější, ale svému provozovateli (a hlavně cestujícím, o těch to přece je) nabídne mnohem více - tichý a úsporný provoz, plynulé rozjezdy a brzdění (absence řazení) a často i celkově pohodlnější jízdu a uspořádání interiéru.
Problém je ale taky samozřejmě v samotné koncepci MHD ChaJ, když páteřní linky jezdí v pracovní dny po 30min a o víkendu po 60min (), navíc s všemožnými změnami trasování, není se čemu divit, že tím nikdo nejezdí. Pokud by se intervaly zmenšily alespoň na polovinu, nevěřím tomu že by provozní náklady na vypravení jednoho spoje byly o mnoho vyšší než u autobusu (ne-li dokonce nižší). Navíc by to určitě bylo pro cestující mnohem přívětivější a atraktivnější než nekonečné čekání na další spoje.
Jenže o tomhle samozřejmě obvykle rozhodují jiní lidé, než cestující nebo dopravní experti, proto to pak takhle dopadá. Ale ještě nezoufejme, třeba na to v Chomutově taky přijdou. Ani v takových Českých Budějovicích to trolejbusy neměly lehké a byly několikrát zrušeny, ale nakonec se vrátily, protože si na ně cestující zvykli a autobusy se neosvědčily.
E62v84ž72e46n 31P48o13l75á20k
Trolejbusy (provozované tak jako snad všude na světě kromě Chomutova) mají zpravidla oproti autobusům určité fixní náklady (trolejové vedení) a nižší variabilní náklady (spotřeba, odpisy vozidla), nemluvě o tichém provozu, vyšším výkonu, nižších emisích (ano, i v případě uhelných elektráren) a dalších výhodách zejména v kopcovitém terénu - v opačném případě by tento druh vozidla nikdy nevznikl. Dále v tomto řetězci následují zpravidla tramvaje a metro. Pokud toto v Chomutově neplatí, pak se tam děje cosi divného.
J58i37ř87í 76J68o42z69a
Měsíční kupon stojí 530,- Kč. Ani ne roční (platí 360 dní) stojí 5.565,- Kč. Pokud nemáte čipovou kartou stojí nepřestupní jízdenka 20,- Kč! Přestupní jízdenku bez čipové karty nekoupíte. Prostě není. Za ty peníze co město resp. Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova po cestujících chce je servis potažmo nabídka služeb děsná. Za páteř sítě lze považovat trolejbusovou síť, jenže na trolejbusových linkách je interval ve špičkách pracovních dní 30 minut, mimo špičku a celodenně o víkendu 60 minut! Trolejbusové linky a jejich intervaly: linka 40: ve špičce 30 minut, mimo špičku a celodenně o víkendech: 60 minut. Linka 41: ve špičce 30 minut, mimo špičku a celodenně o víkendech: 60 minut. Linka 50: jezdí jen ve špičkách prac. dní v intervalu 60 minut. Linka 51 jezdí jen ve špičkách prac. dní v intervalu 60 minut. Linka 52: jezdí v pracovní dny celodenně v intervalu 60 minut, o víkendech ráno a dopoledne v intervalu 60 minut, odpoledne o víkendech pak v intervalu 120 minut! Linka 53 jezdí v prac. dny celodenně v intervalu 60 minut, o víkendech ráno a dopoledne v intrvalu 60 minut a odpoledne o víkendech v intervalu 120 minut!
Linky č. 40 a 41 jezdí jen na území města Chomutov. Linky 50, 51, 52 a 53 jezdí mezi Chomutovem a Jirkovem.
Další absolutní hloupostí chomutovské MHD je, že k železniční stanici Chomutov vůbec MHD nejezdí. Nejbližší zastávkou MHD od žel. st. je Chomutov, aut. nádr., resp. Lipská I.vzdálená od žel. st. asi 1 km! Avšak žel. st. Chomutov město je napojeno na sit MHD (autobusová linka 6 a trolejbusová linka 41). Jenže linka 6 jezdí jen 2x denně a linka 41 ve špičce po 30 minutách a mimo ni a celodenně o víkendu po 60 minutách... děsné! Takže kdo by pak jezdil MHD po Chomutově, jen ten kdo nemá auto a tedy jinou možnost. Celkově tím chci říct, že za celou situaci je vino město (magistrát) Chomutov a Dopravní podnik Chomutova a Jirkova.. nedokáží uspořád systém MHD tak, aby byl kvalitní a přínosný pro všechny, jak pro své občany, tak případné turisty
M69a22r63t93i40n 95K76u13b78í86k
Patrně v Chomutově vládne pohrobek jednoho pražského ředitele dopravního podniku, který zlikvidoval v roce 1972 trolejbusy v Praze na Strahov . Je zajímavé, že v jiných městech trolejbusy prosperují a v "Komotau" nikoli. Jak je možné, že před pouhými 20 lety to se slávou otevírali jako příspěvek k čistotě hnědouhelné pánve a nyní to ruší. Asi za vším stojí nějaké lobby. ústecký kraj také zlikvidoval nejvíce železničních tratí, že si tam neobjednal vlaky. A je úplně jedno zda tam vládlo ODS nebo KSČM či ČSSD.
V17í81t 31P92r21a72ž16á21k
Ono se to těžko říká přesně. U trolejbusu platí, že čím je jeho provoz na dané trati častější, tím levnější jednotlivé spoje ve výsledku jsou. Čím vytíženější trať, tím lepší ekonomičnost provozu. Nedá se však plošně operovat s nějakým číslem tak, jako to jde u autobusů. Tudíž demagog si umně dokáže vytáhnout v podstatě libovolné číslo dle toho, které se mu hodí. Každopádně problém ChaJ je v tom, že doprava nenabízí, byť je to nabíledni, páteřní trolejbusovou síť a k tomu doplňkovou autobusovou, ale jakousi podivnou změť spojů jezdících odkudkoliv a kamkoliv, ale povětšinou systémem náhodných výstřelů. Trend je však zcela jinde - pravidelná, častá páteřní doprava (pod jedním číslem) a doplňující síť - a aby bylo vše dobře zapamatovatelné. Leč to by se muselo chtít. Mimochodem, když jsme u chtění, stačí pořizovat trolejbusy s bateriemi nebo dieselagregátem a obsloužíme rázem pomocí trolejbusů i krátké závleky, kde se nevyplatí budovat trolejové vedení. Ale opět jsme u chtění a přemýšlení.
V67í29t 52P52r12a85ž77á36k
Toto jest reakce na Miroslava Šimka, nějak se mi to nezdařilo.
M85i81r48o25s87l16a86v 85Š87i53m24k67o
Z finančních důvodů byly zrušeny trolejbusy v Praze už dávno. Navíc tehdy byla nafta pro DP za korunu. Taktéž pro ty, co s ní topili. 90 hal.
V25í37t 13P75r15a93ž65á94k
Je to úplně typický proces. Chomutov soustavně prasil linkové vedení, hnal lidi z MHD, do trolejbusů investoval minimálně, aby nakonec mohl řvát, že se to nevyplatí. A opět za tím (jakoby náhodou) stojí CNG. Trolejbus může být levnější, stačí jej umět dobře provozovat, trolejbus má na místě, tedy ve městě, kde na tom záleží nejvíce, skutečně nulové emise, je tišší (poslechněte si moderní CNG motory, to je děs), má větší životnost, lepší trakční charakteristiku, navíc přijedu-li do města s trolejbusovým systémem, na první pohled vidím, že zde něco bude jezdit, což je přínos sice neměřitelný, ale na příkladu třeba Mariánských Lázní a Chebu velice funkční. Leč z vyhlášení zastupitelů mám pocit, že je již rozhodnuto a jen se zdůvodňuje. Takže místo pár nových trolejbusů se bude kupovat kompletní počet nových autobusů, bude se budovat infrastruktura a hlavně se zruší něco, co už nikdy nepůjde obnovit. Skvělé. A zrovna v době, kdy se vyspělá města k trolejbusům a tramvajím draze vrací. Chomutov je na skvělé cestě stát se totální řití.
M35i57r61o49s68l21a91v 54Š27i50m27k96o
Přesně, trolejbus má mnohem delší životnost, klidně 30 let. Akorát by chtělo dát čísla, kolik stojí údržba trakce. Vždy se tvrdilo, že trolejbus je ekonomičtější.
J32i28ř74í 43S17u32c29h91ý
V Hradci Králové jsme za trolejbusy určitě rádi, ticho a čistota.
Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se
U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...
Učitelku zmátli rychlí žáci a omylem zkrátila přijímačky. Musí se zopakovat
Několik dětí z devátých tříd si zopakuje přijímací zkoušky z matematiky na teplickém gymnáziu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Syna jsem neznásilňovala, léčebné praktiky se mu líbily, řekla souzená žena
Ústecký krajský soud pokračuje v projednávání případu ženy, která podle obžaloby za účasti svého...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Řidič jel po D8 dvacet minut v protisměru, jiný šofér kvůli tomu boural
Policistům z dálničního oddělení Řehlovice se podařilo vypátrat řidiče, který jel v úterý 2. dubna...
Obžalovaný plánoval moji smrt, tvrdí otec omylem zabitého chlapce z Mostu
Velmi emotivní byla u ústeckého krajského soudu výpověď biologického italského otce čtyřletého...
OBRAZEM: Teplická fantazie! Na tréninku fotbalistům fandily dvě tisícovky dětí
Nevšední den pro fotbalisty i školáky. Prvoligové Teplice ve čtvrtek uspořádaly na Stínadlech...
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Chmelaře trápí agresivní houbová choroba, při rozšíření hrozí likvidace polí
Pěstitelé chmele v Ústeckém kraji čelí hrozbě v podobě agresivní houbové choroby, která způsobuje...
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...