Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSSD převzala moc nad Ústím. Čekám čistky, říká šéf odstavené ODS

  8:25aktualizováno  8:25
Ústecká ODS přišla na posledním zastupitelstvu krajské metropole o dva radní a ztratila tím kontrolu nad chodem města. Odstavení ODS od moci prosadila ČSSD spolu s hlasy TOP 09 a komunistů. Předseda ústecké ODS Tomáš Kraus čeká, že přijdou na řadu čistky v městských společnostech.

Tomáš Kraus, šéf ústecké ODS a ředitel Dopravního podniku. Očekává, že bude po převratu na magistrátu z ředitelského postu odvolán. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

"Tento akt nelze vnímat jinak, než že si ČSSD pro své vládnutí našla jiné partnery a nemá zájem s ODS na komunální úrovni spolupracovat," míní Kraus, na jehož tváři byl patrný šok. Modrým sice zůstali tři radní, ty ale bude ve vedení města válcovat pět radních za ČSSD.

Jakou má vedení ODS představu o budoucnosti svých radních Indry, Svobody a Nedvěda. Má cenu je tam držet poté, co ČSSD vypověděla ODS koaliční smlouvu? (o tom čtěte zde)
ODS má po odvolání Jana Řeřichy a Heleny Kubcové i nadále své tři zástupce v radě města a v tuto chvíli na této skutečnosti nehodlá nic měnit. Chtěl bych na tomto místě našim náměstkům za jejich práci ve vedení města poděkovat.

Převrat v Ústí

ČSSD minulý čtvrtek prosadila odvolání dvou náměstků z ODS (Heleny Kubcové a Jan Řeřichy), pomohly jí k tomu hlasy zastupitelů za KSČM a TOP 09.

Po změnách ve vedení města už v radě nesedí 11 lidí. ČSSD, TOP 09 a komunisté odhlasovali snížení počtu radních na devět (pět jich má ČSSD, tři radní jsou z ODS, jedna radní je ze SZSP).

V dnes již rozpadlé koalici (ČSSD, ODS, SZSP) to vřelo delší dobu. Strany začaly za zády ČSSD vyjednávat o nové koalici, v níž by ČSSD nahradili zastupitelé za TOP 09. Ti to ale nakonec odmítli. (více zde)

Zaujala už ODS nějaký oficiální postoj k vypovězení koaliční smlouvy za strany ČSSD? Oblastní rada ODS, která detailně projedná vzniklou situaci, zasedne ve čtvrtek 22. března. Závěry tohoto jednání nebudu v tuto chvíli předjímat.

Jak si vysvětlujete rozpad koalice? Zvenčí to vypadalo, že to skřípe už půl roku.
U vyjednávání koalice s ČSSD po volbách v roce 2010 jsem nebyl. Nicméně při zpětném pohledu jsem přesvědčen, že ČSSD neměla zájem spolupracovat s ODS už od samého počátku koalice, a to jednoduše proto, že nezískala rozhodovací většinu v radě města.

To se ale ve čtvrtek změnilo. Vypovězení koaliční smlouvy, kterému předcházelo odstranění dvou náměstků za ODS, vnímám jako dosažení mocenského cíle ČSSD, kterým bylo ovládnutí městské rady. 

Máte nějakou představu, jak bude vypadat vláda ve městě dál?
Je zcela zjevné, že na úrovni zastupitelstva v tuto chvíli existuje funkční hlasovací koalice, která za aktivní podpory většiny zastupitelů za TOP 09 mimo jiné dramaticky posiluje vliv komunistů. Nepochybuji o tom, že další kroky jsou připraveny.

Předpokládám, že součástí zákulisních dohod je i plán ovládnutí městem vlastněných a zřizovaných společností. Vše nasvědčuje tomu, že tyto mocenské tahy budou doprovázeny personálními čistkami a očekávám tedy kupříkladu i své odvolání z představenstva Dopravního podniku a z pozice výkonného ředitele této společnosti.  

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Společenstvo zvonu vzniklo v dubnu 2013 a hned o měsíc později koupilo za 380...
Policie přijala oznámení, že se v Krupce manipuluje s volebními lístky

Policie se zabývá údajnou manipulací s volebními lístky v Krupce na Teplicku pro nadcházející sněmovní volby. Podezření na obchodování s hlasy mají i sociální...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.