Práce na celkové rekonstrukci památkově chráněného objektu osobního nádraží budou zahrnovat obnovu interiérů minimálně v rozsahu veřejných prostor.
„Rekonstrukce bude vycházet z budoucího využití celého objektu. V plánu je rovněž zajištění parkovacích ploch v blízkosti výpravní budovy,“ uvedla mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Friebová.
Samotná přestavba architektonicky unikátní stavby, která byla v minulosti sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy, by měla proběhnout do konce roku 2023.
Předpokládané investiční náklady dosahují výše 800 milionů korun, ačkoliv ještě nedávno SŽ hovořila o ceně o téměř polovinu nižší.
„Dříve uváděná cena byla počátečním odborným odhadem, s postupným zpracováním příslušných projektových dokumentací dochází u každé stavby k upřesňování celkových investičních nákladů,“ vysvětlila Friebová.
Cílem je využít prázdné prostory
Aktuálně zpracovávaný záměr projektu podle mluvčí ve své návrhové části řeší kromě nápravy stavebně-technického stavu také budoucí obsazenost výpravní budovy.
„Jedním z hlavních cílů rekonstrukce je nalézt odpovídající využití dosud neužívaných prostor v objektu s důrazem na poskytování služeb veřejnosti, rozvoj cestovního ruchu a komerční využití těchto prostor nájemci. Naší snahou je přemístit a centralizovat do výpravní budovy okolní provozy Správy železnic a centralizovat zázemí dopravců,“ podotkla mluvčí.
Podle plánů by měla být v přízemí objektu zachována odbavovací hala, veřejná WC a také maloobchodní prostory s přístupem z hlavní odbavovací haly a z ulice Na Hrázi. Vzniknout mají i stravovací prostory či provozní a administrativní prostory pro potřeby Správy železnic a dopravce.
„V prvním patře by měly být kanceláře, ve druhém pak ubytovací kapacity,“ doplnila Friebová.
V posledních desetiletích je objekt ve špatném stavu a o jeho rekonstrukci se hovoří už několik let. Naposledy prošlo nádraží částečnou obnovou v roce 2005.