Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Staré tovární areály mohou díky dotacím dostat novou podobu

  13:17aktualizováno  13:17
Jen několik dní dní poté, co vláda schválila pro Ústecký, Karlovarský a Moravskoslezský kraj „oživovací“ projekt Restart, jenž má díky mnohamiliardové injekci proměnit tvář těchto tří krajů a pomoci jim po útlumu průmyslu dohnat ostatní části země, vyhlásilo ministerstvo průmyslu a obchodu první dotační výzvu. Zaměřena je na opravu nebo likvidaci brownfieldů – starých průmyslových areálů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

„Smyslem výzvy je řešit nevyužívaná území a jejich novým využitím přispět k hospodářskému oživení znevýhodněných krajů. V letošním roce je v programu připraveno 100 milionů korun, celkem ministerstvo mezi města a obce rozdělí dvě miliardy korun během sedmi let,“ řekla spoluautorka programu Restart Gabriela Nekolová.

V rámci programu je možné vykoupit nemovitosti a poté financovat práce, které z nich udělají plně funkční objekt pro podnikání. Sídla do 5 tisíc obyvatel mohou získat financování ve výši 85 procent, sídla do 25 tisíc obyvatel 80 procent a města nad 25 tisíc obyvatel až 70 procent nákladů.

„Jeden projekt může dosáhnout na dotaci ve výši až 50 milionů korun s tím, že se vždy počítá s finanční spoluúčastí vlastníka,“ přiblížil Karel Kučera, generální ředitel CzechInvestu, který společně s Agenturou pro podporu podnikání žádosti pro 1. kolo přijímá do 20. října.

Moc měst letos o peníze nepožádá

Přestože se už měsíce ví, že opravy brownfieldů v projektu Restart budou a v kraji je takových lokalit bezpočet, o peníze se mnoho severočeských projektů v letošním prvním kole zřejmě prát nebude. Šanci ovšem mají dalších šest let.

Město Děčín, České dráhy a ČVUT sice podepsaly spolupráci při přeměně historického východního nádraží na centrum pro rozvoj podnikání a vzdělávání, nicméně teprve se musí zpracovat studie. Louny nebo Most žádné peníze žádat nebudou.

„Město Most nevlastní žádný brownfield, který bylo vhodné revitalizovat. Vloni jsme oslovili vlastníky námi vytipovaných brownfieldů, ale bohužel nikdo o spolupráci neprojevil zájem,“ posteskl si mluvčí města Petr Baraňák.

V Teplicích zase nyní vyhodnocují možnosti dotací. „Zatím je možnost čerpání omezena, město by muselo být vlastníkem nemovitostí,“ sdělil vedoucí finančního odboru teplického magistrátu Roman Jodas.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pohled z věže kostela sv. Štěpána na centrum Litoměřic.
Litoměřice se v dosud největším dopravním průzkumu ptají, jak lidé cestují

Radnice v Litoměřicích se pustila do zatím největšího průzkumu zaměřeného na dopravu a její budoucnost. Během podzimu navštíví tazatelé stovky domácností ve...  celý článek

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Společenstvo zvonu vzniklo v dubnu 2013 a hned o měsíc později koupilo za 380...
Policie přijala oznámení, že se v Krupce manipuluje s volebními lístky

Policie se zabývá údajnou manipulací s volebními lístky v Krupce na Teplicku pro nadcházející sněmovní volby. Podezření na obchodování s hlasy mají i sociální...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.