Takovéto poháry získal Lacko v Misanu hned tři.

Takovéto poháry získal Lacko v Misanu hned tři. | foto: Martin Hůle

Trucker Lacko je průběžně první. Sedm let čekání na lídra skončilo

  • 0
Česko má po sedmi letech opět vedoucího jezdce v seriálu mistrovství Evropy tahačů. Jednatřicetiletý Adam Lacko z roudnické stáje Buggyra vyhrál tři ze čtyř závodů v italském Misanu a dostal se tak na průběžné první místo.

„Jsem nadšený,“ usmíval se Lacko po historickém úspěchu. Po telefonu už mu gratuloval i jeho bývalý stájový kolega David Vršecký.

„David sám v roce 2009 zažil, jaké to je vést šampionát, nyní jsem na jeho místě já a to i jeho přičiněním,“ říká Lacko.

Upozorňuje tím na fakt, že Vršecký vede technický vývoj závodního speciálu i přesto, že letos se závody na okruzích skončil a připravuje se na Rallye Dakar.

„Adam ukazuje, že vyzrál ve velkého závodníka. Dokázal vyhrát na dvou zcela odlišných okruzích, a to jak na vodě, tak na suchu,“ vrací Lackovi poklonu Vršecký (psali jsme o tom zde).

Další závody

  • do severočeského Mostu zavítají truckeři první víkend v září
  • půjde o šestý podnik seriálu mistrovství Evropy
  • ten nejbližší se jede za dva týdny ve francouzském Nogaru

Buggyra je nyní na vrcholu, ale nadšení krotí. „Zatím jsme odjeli dva závody z devíti. Odhadovat, jaké šance máme na titul, si dovolím až po víkendu v Mostě,“ prohlašuje Lacko.

Nevídaná série vítězství

Sebevědomí ale Lackovi nechybí, protože se mu povedla nevídaná série vítězství. Vyhrál totiž poslední dva závody na Red Bull Ringu a první tři v Misanu.

„V Itálii jsem zažil asi nejúspěšnější víkend ve svém životě, pět závodu za sebou jsem ještě nikdy nevyhrál,“ rozplýval se loňský stříbrný pilot ME tahačů.

Buggyra najednou po sedmi letech dokázala, že patří mezi absolutní špičku a její letošní tažení připomíná roky 2007 až 2009, kdy její dvojice Vršecký-Bösiger ovládala Evropu.

„Je to i tím, že máme nové auto, jiný design, který nám pomohl také zrychlit. Máme lepší stabilitu a neztrácíme výkon,“ pochvaloval si vylepšený speciál z roudnické dílny pojmenovaný Fat Fox (Tlustá liška).

Lacka tak nakonec ani nemrzí, že v posledním závodě dojel až pátý. „Zakladatel Buggyry Martin Koloc říkal, že je to naopak dobře, prý bychom byli moc nafoukaní. Alespoň neztrácíme motivaci dál pracovat,“ směje se závodník.