„Parkovací domy v Zanádraží a pod Mariánskou skálou zejí prázdnotou a centrum města je přeplněné. Je to moderní princip, který přináší všechna moderní města. Centrum má být pro pěší, cyklisty a má být zklidněné,“ řekl náměstek primátora Martin Hausenblas (PRO! Ústí).
V celém městě se tak bude od září za parkování platit za každou započatou hodinu 20 korun, za celodenní stání 100 korun. Původní cena byla 10 korun za každou hodinu a na 70 korun přišlo stání na 24 hodin.
Nejdražší parkování bude v centru města, tedy v ulicích Dlouhá, Pařížská, Bratislavská a Velká Hradební, kde od září bude první započatá hodina stát 40 korun a každá další hodina 70 korun.
Momentálně vychází první hodina na 20 korun a každá další na 50 korun. Celodenní stání, které dosud přišlo na 200 korun, bude od září zrušeno.
Zdražení má pomoci tomu, aby se z Pařížské ulice stala jednosměrka a klidový bulvár pro chodce a cyklisty.
Ceny v parkovacích domech se vlivem záměru města „vyhnat“ řidiče právě do nich nezmění, pod Mariánskou skálou zůstane první hodina zdarma, každá další 30 korun.
Ještě levněji lze parkovat v Zanádraží, kde jsou první tři hodiny zdarma a každá další za 20 korun. Jiné však bude parkování okolo kampusu, studenti už nebudou zabírat místa lidem, kteří zde bydlí, ale bude zde vyznačeno rezidenční a placené stání.
Problematická je i oblast průmyslové zóny v Předlicích, kam přicházejí prostitutky za řidiči kamionů, kteří zde stojí, a zůstává zde spousta odpadu. I stání v této oblasti tak přijde na 20 korun za hodinu.
Více míst pod Větruší i pod magistrátem
„Dojde také k revitalizaci a rozšíření parkovacích míst v Přístavní ulici pod Větruší, stihnout by se to mělo ještě letos,“ přiblížil Hausenblas.
Magistrát se rovněž snaží v širším centru udělat další odstavná parkoviště, která nabídnou parkování za rozumných podmínek. V budoucnu navíc nabídne parkování téměř v centru města i zastávka rychlotrati z Prahy do Drážďan.
„Městské služby také budou konsolidovat parkovací prostory. Jeden bude pod magistrátem, kde je velké parkoviště. Přejde pod správu městských služeb a bude uvolněno mimo pracovní dobu pro veřejnost, aby se i tyto kapacity využily, a parkovací místa se tak optimalizovala. Cílem je, aby auta nestála na ulici a nezabírala veřejný prostor, ale aby bylo možné ve městě v klidu chodit,“ podotkl Hausenblas s tím, že snahou města je především to, aby řidiči parkovali v okrajových částech a ne v centru.
Město počítá i s nákupem patnácti nových parkovacích automatů za téměř 3,2 milionu korun. Pomocí aplikace budou moct strážníci jednoduše ověřit, kdo zaplatil a kdo ne. Chytrými automaty chce radnice v budoucnu pokrýt celé město, čímž bude mít velmi rychle informace o neplatičích.