„Příčinou letecké nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže při provádění zatáčky na malé rychlosti s velkým úhlem náklonu,“ stojí vdokumentu. K letecké nehodě přispěly kromě nezkušenosti pilota také turbulence, vítr a pravděpodobně i vysazení motoru.
Podle lékařské a patologické expertizy byla příčinou smrti pilota mnohočetná, se životem neslučitelná poranění. Smrt nastala hned po dopadu letounu na zem. Ultralight poté vzplál, v tu dobu už podle expertizy pilot nežil.
Jeden ze svědků, který pád viděl, uvedl, že pilot v zatáčce zvětšil náklon a začal padat do levotočivé vývrtky. „Udělal více jak jednu otočku s nosem pod velkým úhlem dolů,“ řekl svědek.
Expertiza potvrdila, že v krátké době před dopadem letounu nepracoval motor. Motor asi vysadil v souvislosti s přerušením dodávky paliva. Ztráta výkonu motoru tak asi podle ústavu nastala při zatáčce.